Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I stało się - zdecydowałem się na montaż instalki LPG i właśnie jestem po pierwszym wyjeździe (1500km) i zanim się udam do zakładu gdzie ją montowałem to postanowiłem upewnić się w kilku kwestiach z uwagi, że to moje pierwsze BMW i pierwsza instalka sekwencyjna jaką użytkuję, dotychczas tylko druga generacja.

Może zacznę od tego co mam założone:

Stag300plus - reduktor zavoli - wtryski MagicJet - wielozawór tomaseto

1. Pierwsze pytanie to jaka maksymalnie wchodzi butla w koło, bo mnie "przekonali", że 53litry i taką mam zamontowaną, ale wydaje mi się, że jest jeszcze te 25mm luzu na 60 litrową butlę, żeby wykładzina bagażnika nie odstawała, jak to u Was wygląda?

2. Ogólnie te 7 litrów nie robi większego problemu, ale gorsze jest to, że pomimo butli 53 litrowej to wchodzi tylko niewiele ponad 29 litrów (sprawdzone kilkukrotnie). To była porażka wyjazdu bo musiałem tankować w sumie 7 razy. O co chodzi??

3. Sterownik w kabinie nie pokazuje wogóle rezerwy (czerwona dioda). Sygnalizuje koniec gazu dźwiękiem i przełącza się na benzynę podczas świecenia się ostatniej zielonej diody. Co z tym można zrobić?

4. I to co mnie najbardziej nurtuje. Gdy kończy się gaz, powiedzmy kilka kilometrów przed brzęczykiem, przy mocnym wciśnięciu gazu podczas przyspieszaniu daje się słyszeć wyraźnie "buczenie" spod maski. Dźwięk trochę podobny do dźwięku łapania "lewego" powietrza lub sportowego filtra. Czy to normalne przy kończącym się gazie, czy może to ma związek z pkt 3, gazownik powiedział, że dźwięk ten pochodzi z reduktora, czy to wogóle możliwe?

Poza tym instalka działa bardzo dobrze, przełącza się nieodczuwalnie na gaz i przy obecnej temperaturze dosyć szybko, bo po około 1 minucie od odpalenia silnika. Spadek mocy również nieodczuwalny. Spalanie gazu od 10 (trasa) do 18 (miasto).

Opublikowano
Witam. Ja mam w kole butle 72 litry, gazu wchodzi ok. 60, dywanik lekko odstaje /może jest z 1 cm wgórze/ ale w niczym to nie przeszkadza... 2. powinno ci wejść ok. 40 litrów, można to chyba wyregulować na zoworze butli. 3. Regulacja - niech gazownik się pomęczy. 4. Może buczeć reduktor. Trzeba go inaczej przymocować, pewnie przykręcony jest bezpośednio do blachy nadwozia. Podsumowując powrót do gazownika i niech działa!
Opublikowano
bylo trzeba zalozyc BRC - zwłaszcza przy 2.8, przy takiej kwocie instalacji gazu 1000zl warto dolozyc
Opublikowano
I stało się - zdecydowałem się na montaż instalki LPG i właśnie jestem po pierwszym wyjeździe (1500km) i zanim się udam do zakładu gdzie ją montowałem to postanowiłem upewnić się w kilku kwestiach z uwagi, że to moje pierwsze BMW i pierwsza instalka sekwencyjna jaką użytkuję, dotychczas tylko druga generacja.

Może zacznę od tego co mam założone:

Stag300plus - reduktor zavoli - wtryski MagicJet - wielozawór tomaseto

1. Pierwsze pytanie to jaka maksymalnie wchodzi butla w koło, bo mnie "przekonali", że 53litry i taką mam zamontowaną, ale wydaje mi się, że jest jeszcze te 25mm luzu na 60 litrową butlę, żeby wykładzina bagażnika nie odstawała, jak to u Was wygląda?

2. Ogólnie te 7 litrów nie robi większego problemu, ale gorsze jest to, że pomimo butli 53 litrowej to wchodzi tylko niewiele ponad 29 litrów (sprawdzone kilkukrotnie). To była porażka wyjazdu bo musiałem tankować w sumie 7 razy. O co chodzi??

3. Sterownik w kabinie nie pokazuje wogóle rezerwy (czerwona dioda). Sygnalizuje koniec gazu dźwiękiem i przełącza się na benzynę podczas świecenia się ostatniej zielonej diody. Co z tym można zrobić?

4. I to co mnie najbardziej nurtuje. Gdy kończy się gaz, powiedzmy kilka kilometrów przed brzęczykiem, przy mocnym wciśnięciu gazu podczas przyspieszaniu daje się słyszeć wyraźnie "buczenie" spod maski. Dźwięk trochę podobny do dźwięku łapania "lewego" powietrza lub sportowego filtra. Czy to normalne przy kończącym się gazie, czy może to ma związek z pkt 3, gazownik powiedział, że dźwięk ten pochodzi z reduktora, czy to wogóle możliwe?

Poza tym instalka działa bardzo dobrze, przełącza się nieodczuwalnie na gaz i przy obecnej temperaturze dosyć szybko, bo po około 1 minucie od odpalenia silnika. Spadek mocy również nieodczuwalny. Spalanie gazu od 10 (trasa) do 18 (miasto).

 

 

ja tez niedawno zakladalem instalacje lpg do swojej buni.

mam butle w kole 55l a wchodzi gdzies tak okolo 45l. jest jeszcze troche luzu w bagazniku ale mowilem im zeby wsatwili mi najwieksza mozliwa nie wystajaca ponad wykladzine w bagazniku wiec mam 55l. co do kontrolki rezerwy to moze zle ustawili ci rezerwe w zbiorniku. czy po zalozeniu instalacji jechales zalac jakies 8-10l gazu i wracales do niech zeby ustawili rezerwe?? jesli nie to babol na calego. wskaznik od poziomu gazu w zbiorniku roznie pokazuje... u mnie jest tak ze czasem po przejechaniu 200km gasnie tylko jedna lampka a czasem po przejechaniu 150km gasna trzy, ale rezerwa sie zapala. co do buczenia spod maski to nie wiem co moze byc przyczyna bo ja nigdy tak nie mialem. co do ilosci lpg ktore wchodzi ci w zbiornik to jedt to stanowczo za malo. zapytaj gazownikow co jest??

Opublikowano
bylo trzeba zalozyc BRC - zwłaszcza przy 2.8, przy takiej kwocie instalacji gazu 1000zl warto dolozyc

 

nawet najlepsze brc mozna pieknie spartolic... wszystko zalezy gdzie wstawiasz gaz. ja nie mam brc i jestem mega zadowolony.

Opublikowano
witam z tymi kontrolkami to jest lipa ja wogole na to nie patrze po prostu mniejwiecej wiem ile mi pali w miescie i w trasie.przy tankowaniu kasuje sobie licznik i wtedy wiem co ile mam tankowac. :D
Opublikowano
nawet najlepsze brc mozna pieknie spartolic... wszystko zalezy gdzie wstawiasz gaz. ja nie mam brc i jestem mega zadowolony.

 

wszystko mozna spartolic - dlatego trzeba szukac odpowiedniego instalatora.

 

a ile juz zrobiles na swoim stagu??

Opublikowano
nawet najlepsze brc mozna pieknie spartolic... wszystko zalezy gdzie wstawiasz gaz. ja nie mam brc i jestem mega zadowolony.

 

wszystko mozna spartolic - dlatego trzeba szukac odpowiedniego instalatora.

 

a ile juz zrobiles na swoim stagu??

 

mam swiezo zalozona instalacyjke, zrobilem narazie jakies 1500km. jak na razie wszystko smiga megadobrze. zanim zalozylem lpg zrobilem niezle rozeznanie i zdecydowalem sie na zaklad z samymi pozytywnymi opiniami uzytkownikow ktorzy tam zakladali

Opublikowano
Witam. Ja mam w kole butle 72 litry, gazu wchodzi ok. 60, dywanik lekko odstaje /może jest z 1 cm wgórze/ ale w niczym to nie przeszkadza... 2. powinno ci wejść ok. 40 litrów, można to chyba wyregulować na zoworze butli. 3. Regulacja - niech gazownik się pomęczy. 4. Może buczeć reduktor. Trzeba go inaczej przymocować, pewnie przykręcony jest bezpośednio do blachy nadwozia. Podsumowując powrót do gazownika i niech działa!

 

Jeśli chodzi o tą 72 litrową butlę to musisz mieć inną niż STAKO bo STAKO wogóle takiej nie oferuje. Poza tym STAKO przy średnicy 630mm największą ma 65 litrów i ma ona 270mm wysokości. Moja 53 litrowa o średnicy 630mm ma 225mm wysokości.

 

Parownik jest przykręcony bezpośrednio do nadkola. Ale co by miało powodować ten dźwięk przy końcówce gazu?

Opublikowano
bylo trzeba zalozyc BRC - zwłaszcza przy 2.8, przy takiej kwocie instalacji gazu 1000zl warto dolozyc

 

BRC może i jest dobre ale problemem może być późniejsza eksploatacja m.in dostęp do oprogramowania i części.

STAGA dzisiaj każdy wyreguluje, nawet przy odrobinie wiedzy można się pokusić w samodzielną regulację (dostaje się płytkę z oprogramowaniem) a BRC to już inna bajka.

Opublikowano

chyba ze ma sie kolege fachowca tak jak mam ja

a pozatym brc daje 2 lata gwarancji bez limitu kilometrow.

zakonczmy sie spierac i tak kazdy bedzie chwalil swoje - tak bylo i bedzie

pozdrawiam

Opublikowano
Bonzu, no jeśli chodzi o mają butle 72l to informację taką przekazał mi gazownik - mój kolega, więc uznałem to za pewnik, nie wnikałem czy na pewno taka jest ale skoro wchodzi mi około 60 l gazu to musi mieć coś koło tego. Co do reduktora to odsyłam cię na stronę http://lpg-forum.pl/ - troche są tam zmanierowani ale znają się, tam czytałem że niektóre reduktory zamontowane bezpośrednio do blachy buczą i to cały czas....
Opublikowano
Pojemność butli możesz zwiększyć regulując pływak w butli. Tak samo jak masz zatankowany do pełna gaz,regulujesz sobie wskaźnikiem gazu na butli,tak żeby Ci pokazywało pełną butle.Potem jak już masz to zrobione gazownik musi ustawić typ czujnika ilości gazu tak,żeby Ci pokazywało na kontrolkach dobrze.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Dobry mam takie pytanie nie dawno wstawilam gaz do swojego bmw e36 butla 55 litry powinno wchodzic jakies 48 jesli sie nie myle a wchodzi mi 33 litry zawor byl wyciagany i niby jest ok to dlaczego mi wchodzi tylko 33 litry?
Opublikowano
ale wydaje mi się, że jest jeszcze te 25mm luzu na 60 litrową butlę, żeby wykładzina bagażnika nie odstawała, jak to u Was wygląda?

 

Ja mam 60l butle i wchodzi do pełna 51litrów :D Mieści się idealnie.

3. Sterownik w kabinie nie pokazuje wogóle rezerwy (czerwona dioda). Sygnalizuje koniec gazu dźwiękiem i przełącza się na benzynę podczas świecenia się ostatniej zielonej diody. Co z tym można zrobić?

 

Możliwe, ze masz tak ustawiony czujnik na butli (jesli z kilometrow wychodzi dobrze), lub masz tak ustawione wylaczanie sie gazu (ustawia się cisnienie reduktora ktore odlacza gaz), lub instalka sama odlacza z powodu zle ustawionego reduktora (za niskie cisnienie)

 

4. I to co mnie najbardziej nurtuje. Gdy kończy się gaz, powiedzmy kilka kilometrów przed brzęczykiem, przy mocnym wciśnięciu gazu podczas przyspieszaniu daje się słyszeć wyraźnie "buczenie" spod maski. Dźwięk trochę podobny do dźwięku łapania "lewego" powietrza lub sportowego filtra.

 

 

Hałasuje własnie reduktor - z tego co wiem to niektóre reduktory tak maja. Mozesz sprawdzic jak jest zamocowany - zeby iniknac przykrych dzwiekow reduktory montuje sie na gumowym polączeniu

Spalanie gazu od 10 (trasa) do 18 (miasto).

 

Dolicz do tego ze 2l benzyny na 100km

Xdrive

Koder

Opublikowano

Do e46. Powiem szczerze, że już przyzwyczaiłem się do mojej 53 litrowej butli i tak na dobrą sprawę na polskie warunki przy szeroko rozbudowanej infrastrukturze stacji LPG to nie robi to większej różnicy.

Jedynie na początku, zaraz po założeniu gazu w zeszłym roku, zostałem niemile zaskoczony podczas wyjazdu na urlop, bo okazało się, że pływak był źle wyregulowany (podgięty) i wchodziło tylko 29 litrów. Ale teraz już wchodzi swoje 42 i mi to nie przeszkadza już tak bardzo. A 25 milimetrową lukę pomiędzy dywanikiem a butlą chyba wykorzystam robiąc na wiosnę jakąś "półeczkę" na graty i klucze.

 

Podczas regulacji pływaka, kazałem im wyregulować również rezerwę i wyregulowali mi tak, że teraz się świeci czerwone jak jeszcze mogę przejechać ze 100-150 km, czyli przegięli w drugą stronę, ale nie zwracam na to już nawet uwagi.

 

Na przejechane 9000km zużyłem 77l benzyny, czyli wychodzi mi trochę mniej bo około 1l na 116km. :)

Opublikowano
Dolicz do tego ze 2l benzyny na 100km

chcialbym zeby moje auto tez tyle spalalo benzyny jednak jest inaczej,do kazdej zatankowanej butli gazu do pelna dolewam 10 l. benzyny.To duzo wiecej niz kolega pisze,biorac pod uwage fakt,ze na benzynie silnik dziala kilka minut.Z kad tak duży pobór paliwa u mnie?

Opublikowano

czynników moze byc sporo

po 1 primo temperatura po drugie nie duś samochodu na benzynie po 3 trasy jakie robisz

1.zalezy ile jest na dworze u mnie jak jest -20 na gaz sie przelancza po 6km jak jest + 15 to wystarczy 1km

2.jak odpalasz fure z zimnym silnikiem to odczekaj z minute zanim pojedziesz i nie przekraczaj 3000rpm

3. zaleznosci jakie trasy robisz jak 10km i 3 godziny odpoczynku to wychodzi ci 5 na benzynie i 5 na gazie

 

u mnie srednio wychodzi 10L benzyny na 900km trasy po 20km czasami wiecej

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Witaj,

1. Mam butlę 60 litrów, nic nie może wystawać, bo mam podłoge przesówną (Touring). W tej konfiguracji mam jeszcze spokojny zapas.

2. Wchodzi mi ok 52 litrów gazu. Generalnie obowiązuje ponoć zasada: pojemność butli minus 15% / 20%

3. Diodki to jedna wielka lipa. Zapalam - wszystkie zielone, przejadę 10 km, gaszę, znowu zapalam - jedna zielona. Jak zaczyna szybko migać (mam STAG 200) i piszczeć = koniec gazu. Jak masz ustawione automatyczne dopalanie benzyną (kiepski pomysł...), to przy gwałtownym przyspieszeniu na resztkach gazu zrobi ci kangurka i pojedzie dalej na gaz+benzyna.

4. Nic u mnie nie buczy, silnik działa cały czas tak samo poza "kangurkiem" opisanym powyżej. Nie napiszę co mam do tego STAG'a 200, bo glejt leży gdzieś w domu, ale oceniając stan samochodu jak go kupiłem i IQ poprzedniego właściciela nie ma tam nic z wspaniałego... Spalanie mam ok 17 litrów na mieście w warszawskich korkach.

 

Samochód: 528i, Touring, '97, STAG 200.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
NetSerwer, mysle ze powinienes zastanaowic sie nad weryfikacja i zmiana komponentow instalki. Co do sterownika to minimum to stag 300+ i taki bym zalozyl, stary zawsze mozesz odsprzedac. Jesli reszta komponentow jest na podobnym poziomie to pewnie tez trzeba je bedzie zmienic. Jesli chodzi o wspomianego "kangurka" to jest to najlepszy dowod ze cos jest nie tak. Nie uznawaj tego jako efekt uboczny gazu.
Opublikowano
Mnie już w mojej Buńce nic nie zdziwi :duh: Generalnie wiem, ze do wymiany kwalifikuje się jedna listwa (obojętnie co to by nie było), poza tym na pewno masz rację, trzebaby to wszystko przetrzebić. Ale widzisz, ostatnio za 4500 w sumie wymienilem silnik (poprzedni właściciel wymieniał uszczelkę śrubokrętem i rozwalił blok...), więc trochę się przetrzebiłem finansowo... Do gazu tez dojdę :mrgreen:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam,

nie wiem dlaczego macie taki problem z montażem większych butli w e39. Ja u siebie w e39 4,4 mam instalację PRINS VSI i butlę 73l do której tankuję 65 gazu (w trasie starcza to na 300-400 km w zależności oczywiście jak się jedzie). Jedyna modyfikacja to wycięcie mocowania koła zapasowego, oraz przez pochyłą podłogę wnęki na koło zapasowe wymagało to dodatkowo wyprostowania perforacji z tyłu wnęki tak aby była butla była w 100% poziomo montowana bez jakiś podkładek wy-poziomujących - wykładzina bagażnika nie jest uniesiona. Mogę porobić ewentualnie zdjęcia i podesłać model butli bo już w najbliższym czasie kończy mi się legalizacja na zbiornik i będę musiał i tak wymienić.

Opublikowano
bylo trzeba zalozyc BRC - zwłaszcza przy 2.8, przy takiej kwocie instalacji gazu 1000zl warto dolozyc

Mega bzdura. Mam silnik 2.8l dotrgo Staga 300, reduktor do 280km i wtryski Hanna, zamontowane w firmowym warsztacie w AC w Białymstoku i juz prawie 70k km i śmiga bez problemu.

 

Butla e kole ponad 70l bo wchodzi 60 i do tego wykładzina leży jak w oryginale. Wskaźnik wskazuje wszystko jak trzeba.

Przy reduktorze z "zapasem" wydajności nawet przy max bucie nie na benzie nie przełącza. Wtryski dają rade e pełnym zakresie obrotów.

ps. Jeśli Stag to montaż tylko i wyłącznie w Białymstoku!!

Opublikowano

Po pierwsze to komentarz sprzed 7 lat prawie a po drugie czy stag czy brc czy landi czy inny komputer jest ważny ale cała instalacja to nie tylko centralka, ale dobry reduktor, dobre wtryski, odpowiednie rurki, odpowiednie nawierty, położenie samej instalacji i kalibracji a przed tym wszystkim sprawdzenie stanu silnika i czujników. Inaczej będą same problemy.

 

Ja mam instalacje od 140tys czyli 2x wiekszy przelot niż twoja. Wymieniam tylko folterki i się z kompem z gaziarzem przyjadę i to tyle. Liczę się że zaraz zacznie padać reduktor i wtryski bo to już ich czas. Narazie głośniej chodzą a w lato wskakuja nowe.

 

I nie montowalem w Białymstoku i działa :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.