Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Racja 325Km :D mój błąd, ale wracając do głównego pytania postu, który lepszy is czy 150 z 6 garków zakładając, że oba silnika są zdrowe to wiadomo lepszy r6, kultura pracy, brzmienie, reakcja z dołu lepsza niż w is, mimo że spalanie będzie wyższe o około 1.0-1.5l/100 przy normalnej jeździe w 2.0i, a osiągi do 100 bardzo podobne, wiadomo powyżej tej prędkości is nie ma szans z żadną r6 pojemności nic nie zastąpi, tylko pytanie brzmi czy komuś na tym zależy... w z3, natomiast napewno cena zakupu z3 2.0i będzie wyższa niż z3 z is z uwagi na fakt, iż z3 2.0i wyszła później niż is (mówiąc is generalizuje, że chodzi mi o r4 dohc, który o ile się nie mylę był dostępny w z3 już od 1996/97 roku), sam rozglądając się za swoją z-ką rozważałem zakup kilku wersji, również is, ale osobiście uważam, że w z3 nie chodzi tylko o serce, ale o frajdę jazdy bez dachu :D
Opublikowano

1.9 140KM - dostepny od poczatku produkcji (96r.) do, jesli sie nie myle 09/98r. lub do 04/99r.

2.0 150KM - dostepny od 04/99r. (tylko modele poliftowe)

 

Wiec te 2 siliniki nie byly wkladane do Z3 rownolegle .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
... w z3 nie chodzi tylko o serce, ale o frajdę jazdy bez dachu :D

 

Wiec nie jestem prawdziwym Zetkowiczem :( a mialem taka malutenka nadzieje :( nie mam silnika od kosiarki i mam dach :( az wstyd sie pokazac...

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano
... w z3 nie chodzi tylko o serce, ale o frajdę jazdy bez dachu :D

 

Wiec nie jestem prawdziwym Zetkowiczem :( a mialem taka malutenka nadzieje :( nie mam silnika od kosiarki i mam dach :( az wstyd sie pokazac...

 

 

To co ja mam powiedzieć :(

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

hymmm ja i tak bralbym 2.8... moj blad ze tak nie zrobilem odrazu i teraz sie bede musial bawic.

Btw chce ktos kupic kompletny M43 ?? :D heh

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
... w z3 nie chodzi tylko o serce, ale o frajdę jazdy bez dachu :D

 

Wiec nie jestem prawdziwym Zetkowiczem :( a mialem taka malutenka nadzieje :( nie mam silnika od kosiarki i mam dach :( az wstyd sie pokazac...

 

jasne, hehehehe :D :D

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej Panowie,

 

Przyszło mi do głowy żeby sobie sprawić jakąś fajną ale też w miarę tanią zabawkę na lato, czyli padło na Z3. Jako że będzie to trzecie BMW w rodzinie, wymagania praktycznie żadne - rocznik obojętny, kolor lakieru obojętny, kolor i wykończenie wnętrza obojętne, silnik obojętny, właściwie to tylko jedno wymaganie - stan co najmniej bardzo dobry (bezwypadkowy, bezstłuczkowy, niepodrapany z zewnątrz i w środku, mechanicznie w stanie idealnym)...

 

Ile trzeba wydać na takie baaaaardzo zadbane Z3 z lat dziewięćdziesiątych?

Czy to w ogóle realne aby znaleźć taki samochód w Polsce?

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

Mysle ze nie realne jest znalezc bardzo zadbana i bezwypadkowa z3ke na sprzedaz w Polsce. Jak juz chcesz zaczac poszukiwania to zacznij od najdrozszych

egzemplarzy swoje ogledziny.

Ile to jest wg Ciebie "nie drogo" ? Bez 20k moim zdaniem nie podchodz. Za taka naprawde fajna z3 z silnikiem min 2.8 wciaz trzeba liczyc kolo 30k. A takie naprawde ladnie 3.0 to raczej kolo 35-40k albo wiecej.

 

Zreszta co to za zabawka ma byc skoro wszystko jest Cie obojetne ? jaki kolor , jaki silnik ? tzn ze 1.8 z szybami na korbke, materialowa tapicerka i w kolorze zieleni tureckiej tez moze byc ? :duh:

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Witam, od dłuższego czasu chce zmienić samochód. Obecnie jeżdżę e39 530 D i chciałbym przesiąść się do BMW Z3. Mam do Was kilka pytań, iż najlepiej zapewne będą wiedzieli użytkownicy tych samochodów. Chciałbym użytkować samochód cały rok, czy ktoś użytkuje i może się wypowiedzieć coś na ten temat? Chodzi mi o ogrzewanie - czy jest tak samo jak w zwykłem samochodzie z twardym dachem. Czy brak kontroli trakcji (ASC) może spowodować problem w zimie? Czy wszystkie mają ASC? Jeśli nie to od czego to jest zależne? pozdrawiam
Opublikowano

Samochod nagrzewa sie szybciej niz wiekszosc samochodow z twardym dachem. Male wnetrze, a ogrzewanie jest bardzo wydaje, przynajmniej przy silniku 2.8.

 

O tym czy jest ASC czy nie ma decydowała osoba ktora kupowała samochód. Wiekszość tych z silnikami R6 ma jednak ASC. Brak ASC w zime napewno moze doskwierac. A nawet jak jest ASC to opony musza byc DOBRE. Mowie przynajmniej z mojego punktu widzenia ( 2.8).

 

Sprecyzuj czy chcesz kupic 1.8 czy 3.0, bo odpowiedz na drugie pytanie zalezy glownie od tego.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Sobie w międzyczasie sporo poczytałem i chyba już wiem gdzie i za ile szukać. Ale oczywiście dzięki za odzew bo zdaje się, że niewiele tu osób zagląda.

 

BTW, dlaczego wszystko mi obojętne? Zakładałem, że z brzydkiej da się zrobić piękną (tapicerkę w ostateczności można wymienić, karoserię np. okleić) ale z powypadkowej i niezadbanej już raczej niewiele będzie. Co do silnika, wolę zdrowe 1.8 niż zajechane 2.8 i tyle.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Zajechany silnik w bmw zdarza sie bardzo zadko (pomijajac serie silników "S"). Wiec to jest raczej ostatni problem o ktory nalezy sie martwic.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Nie. Jak jest w dobrym stanie to nie przecieka nigdzie. Czasami zdarzaja sie drobne przecieki na laczeniu uszczelek szyb bocznych. Ale wszystko jest do naprawienia.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
To podziel się wiedzą - gdzie i za ile? ;)

Raczej Niemcy (tak, wiem, nic odkrywczego). Co do kwoty, moim zdaniem, ok. 6-7000 euro powinno spokojnie wystarczyć.

 

 

 

Zajechany silnik w bmw zdarza sie bardzo zadko (pomijajac serie silników "S"). Wiec to jest raczej ostatni problem o ktory nalezy sie martwic.

Fakt.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Też się orientowałem i na luzie do 30 tys. można znaleść dobrą sztuke i uważam, że to jest max jaki można dać...
Opublikowano
Też się orientowałem [...]

Chciałeś kupić, kupiłeś, odpuściłeś, jeżeli tak to dlaczego?

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

Chciałem kupić głównie polowałem na Z3 Coupe niestety żadnegto sensownego nie było same walone malowane przekręty itd. więc odpuściłem i szukałem cabrio znalazłem nawet super sztuke za 24 koła (więc można samochód sprzedał się w 3 dni) ale w międzyczasie okazało się, że znajomy ma sprzedawać honde s2000 :D więc narazie się wstrzymałem jeżeli z hondą się nie uda będe dalej szukał z3 :)

 

Jeżeli chodzi o z3 jest to genialny samochód jak dla mnie pod każdym względem dla niektórzych osób minusem może być ,że nie jest funkcjonalny i jest to zabawka na lato ale właśnie o to chodzi taki samochód kupuje się sercem :cool2:

Opublikowano

Ja ze swojej strony również dodam przysłowiowe trzy grosze.

Otóż wciąż użytkuję silnik 1.8 8V 115KM - w oczekiwaniu na upragniony SWAP 2.8. :) Z perspektywy czasu, spoglądając wstecz na spalanie mojej zetki oraz porównując do spalania E36 2.5, 2.8 swoich znajomych, zdecydowanie odradziłbym tą jednostkę.

Pomimo wymiany dosłownie wszystkich elementów mających wpływ na spalanie, czyli przepływki, lambdy, filtrów powietrza, paliwa, katalizatora itd, trzymania wysokiego ciśnienia w ogumieniu i ogólnie szeroko zastosowanym EKO-DRIVINGU zetka za nic w świecie nie chce zejść poniżej 8,0 litrów na trasie oraz 10 w mieście.

W życiu nie uwierzę w historie typu 6,5-7,0 litrów na trasie a tym bardziej w cyklu mieszanym...

Natomiast wracając do eksploatacji wyżej wspomnianych E36, to namacalnie sprawdziłem spalanie w cyklu miejskim oraz mieszanym i wynosi odpowienio 8,5 trasa oraz 10-12 miasto.

Wrażenia z jazdy kompletnie nieporównywalne między 1.8 a 2.5 co o 2.8 nie wspomnę. :)))

Pozdrawiam

Piotr

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dołączyłem do grona tych co posiadają te cudeńka - BMW Z3. Kupiłem i już mam małą prośbę do posiadaczy, aby mi pomogli przy uzupełnieniu braków w moim samochodzie. Mianowicie brakuje mi czujnika temperatury otoczenia - jaki powinien być u mnie? Nie mam starego i nie wiem jaki kupić. Cały czas pokazuje mi na wyświetlaczu - 40 stopnie. Kolejny problem to nie mogę połączyć się z komputerem. Samochód łączy się z INPą i nic prócz silnika nie mogę sprawdzić. Mam OBD2 (płaskie wejście) przy pedałach i (okrągłe wejście) pod komorą silnika. BMW Z3 z 1999 po lifcie, silnik 2.0. Jakbym miał jeszcze jakieś problemy to myślę że mogę na WAS liczyć. pozdrawiam

 

PS. tego samego interfejsu używam do BMW e39 i wszystko ładnie śmiga, nie wywala żadnych błędów INPA.

Opublikowano

OBD2 widzi tylko moduł sterujący silnika. Jak chcesz widzieć pozostałe to użyj okrągłego pod maską. Jak nic nie widzisz z tego okrągłego pod maską (a powinieneś widzieć) to może zmień interfejs na taki na port com.

Pzdr.

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Opublikowano

czujnik taki: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-bmw-e36-e34-e32-i2326616581.html ale polecam uzywany orginal.

 

A co do diag to poprzez OBD2 polaczysz sie TYLKO z silnikiem, a poprzez okragle pod maska polaczysz sie ze wszystkim (z silnikiem takze).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.