Skocz do zawartości

(E90 318D) Zafalowania obrotów na jałowym biegu


klurg

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy zauważyłem ostatnio jedną rzecz, mianowicie na jałowym biegu zaczęły delikatnie ,,skakać obroty'' - tj. podczas wyhamowywania ,,na luzie'' np dojeżdżając do świateł samochód ma około 900 obrotów (na oko bowiem nie mam precyzyjnej podziałki - samochód sprzed liftu)- silnik jest ledwie słyszalny w kabinie, takie obroty utrzymują się jeszcze przez kilka sekund po zahamowaniu, natomiast podczas dłuższego postoju na światłach (jałowy bieg) - po kilku sekundach (2-4s) obroty spadają do około 800 co jest widoczne na obrotomierzu i odczuwalne również organoleptycznie - na słuch, bowiem wzrasta charakterystyczny terkot silnika.

 

W momencie omawianego ,,skoku/zafalowania obrotów'' z 900 na 800 - wzrasta jeszcze chwilowe zużycie paliwa - co jest widoczne na wskaźniku chwilowego zużycia, który przesuwa się z 0 na około 10-15 (gdy dojeżdżam na luzie do świateł wyhamowując zużycie chwilowe wynosi 0). |Opisana sytuacja ma miejsce po zatrzymaniu pojazdu, gdy stoję na tzw. luzie

 

Czy ktokolwiek spotkał się z taką sytuacją i czy jest to jakiś problem wymagający wizyty w serwisie? Dodam, że poza opisanym spadkiem/zafalowaniem obrotów z 900 na 800, podczas kontynuowania postoju na jałowym biegu, obroty się nie zmieniają i pozostają na poziomie około 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dzięki za odpowiedź. A czy u kolegi silnik od samego początku pracował w taki sposób? Ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć czy tak było, w czasie zakupu starałem się zwracać na tyle rzeczy uwagę, że akurat tego nie pamiętam. Generalnie dobrze, że obroty nie ,,skaczą'' już po zatrzymaniu i spadku do około 800. Nie wiem tylko czy takie zafalowanie to standard, ale miło przeczytać, że nie jest to odosobniony przypadek :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne mam tak samo. Odnosnie spalania - takze poprawnie, gdy wrzucasz na luz pewna stała dawka paliwa jest pompowana, wraz ze zwalnianiem wskaznik pokazuje iz paliwa tego w stosunku do szybkosci jazdy jest spalane coraz wiecej itd az do całkowitego zatrzymania i wskaznik przelatuje na 0. Podjezdzajac nastepnym razem wyhamuj sobie silnikiem i biegami do 0 wtedy wskazówka sie nie dzwignie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.