Skocz do zawartości

[E87] + 120d M SPORT, skrzynia biegów i ściąganie na lewo


bart613

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie pragnę przywitać się z Wszystkimi - w poniedziałek stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW 120d M SPORT z 2007 roku (styczeń, wersja przed liftingiem).

 

Auto generalnie jak marzenie, przejechane 60.000 km. Zawsze serwisowane w ASO, jednak są dwie bolączki:

 

1). Auto delikatnie ściąga na lewo. Dzieje się tak od razu jak puszczę kierownicę - nie daję rady nawet zmienić biegu jak puszczę kierownicę. W ciągu 3-4 sekund, przy prędkości ~ 120km/h, jeżeli nie zareaguje, mogę zjechać na poboczę.

Do tego, kierownica jest "zcentrowana" o około 3-4 stopnie w lewo. Tzn. aby utrzymać auto jadące prosto, kierownica nie jest prosto ale ciutke w lewo przekręcona.

I jeszcze na dodatek, kierownica chodzi delikatnie ciężej niż bym tego oczekiwał.

Jako że jeździłem kilkoma 1-dynkami wcześniej (głównie 116d/118d), całkiem nowymi, wiem że kierownica w nich chodziła dużo lżej.

 

Teraz pytanie - podejrzewam że kwestia ściągania do lewej, jak i zcentrowanej kierownicy to zbieżność - czy ktoś kto miał podobne problemy mógłby potwierdzić że taka operacja wystarczyła?

 

2). Skrzynia biegów - przede wszystkim zmiany z 1-dynki na 2-jkę wchodzą dość mozolnie. Trzeba drążek mocniej do siebie wcisnąć żeby ładnie wskoczyło. Inne są w miarę ok - no może poza 4 na którą troszkę ciężko z 5 trafić.

 

Jakieś pomysły co to mogło by być? Wskazówki?

 

Jestem umówiony na sprawdzenie w ASO, aczkolwiek nie ciekawość mnie zżera. Przeszukałem kilkanaście wątków i wygląda na to że (1) to zbieżność, (2) to olej skrzyni biegów najprawdopodbniej.

 

Jakiekolwiek wiadmomości, podpowiedzi, informację bardzo mile widziane.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć "nowy" :mrgreen:

co do zbierzności to może być różnie - ja stawiam na regulacje drążków kierownicy, czyli regulacje zbierzności. Kierownica będzie Krzywo, jeżeli ktoś tej zbierzności nie zrobił po wymianie drążkow, czy koncówek drązkow.

Mówisz, że 2 i 4 wskakuja inaczej... sa to biegi tzw. "dolne", a 6 jak Ci wchodzi?

jesteś pewien, że auto nie jest po dzwonie?

co do cięzko chodzacej kierownicy - w 1 przed liftem jest wspomaganie na pompie w jedynkach po lifcie jest wspomaganie elektryczne i tam znacznie lżej pracuje.

 

EDIT

 

Przeczytaj proszę jeszcze 3 post w tym temacie

viewtopic.php?f=33&t=117061&p=823085&hilit=zbierzno%C5%9B%C4%87#p823085

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie pragnę przywitać się z Wszystkimi - w poniedziałek stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW 120d M SPORT z 2007 roku (styczeń, wersja przed liftingiem).

 

1). Auto delikatnie ściąga na lewo. Dzieje się tak od razu jak puszczę kierownicę - nie daję rady nawet zmienić biegu jak puszczę kierownicę. W ciągu 3-4 sekund, przy prędkości ~ 120km/h, jeżeli nie zareaguje, mogę zjechać na poboczę.

Do tego, kierownica jest "zcentrowana" o około 3-4 stopnie w lewo. Tzn. aby utrzymać auto jadące prosto, kierownica nie jest prosto ale ciutke w lewo przekręcona.

I jeszcze na dodatek, kierownica chodzi delikatnie ciężej niż bym tego oczekiwał.

Jako że jeździłem kilkoma 1-dynkami wcześniej (głównie 116d/118d), całkiem nowymi, wiem że kierownica w nich chodziła dużo lżej.

 

Teraz pytanie - podejrzewam że kwestia ściągania do lewej, jak i zcentrowanej kierownicy to zbieżność - czy ktoś kto miał podobne problemy mógłby potwierdzić że taka operacja wystarczyła?

 

2). Skrzynia biegów - przede wszystkim zmiany z 1-dynki na 2-jkę wchodzą dość mozolnie. Trzeba drążek mocniej do siebie wcisnąć żeby ładnie wskoczyło. Inne są w miarę ok - no może poza 4 na którą troszkę ciężko z 5 trafić.

 

Jakieś pomysły co to mogło by być? Wskazówki?

 

Jestem umówiony na sprawdzenie w ASO, aczkolwiek nie ciekawość mnie zżera. Przeszukałem kilkanaście wątków i wygląda na to że (1) to zbieżność, (2) to olej skrzyni biegów najprawdopodbniej.

 

Jakiekolwiek wiadmomości, podpowiedzi, informację bardzo mile widziane.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje.

 

Na początek sprawdź czy masz prawidłowe ciśnienie w kołach, jeżeli to nie to, to jedź na komputerowe badanie geometrii zawieszenia, może ktoś przywalił po zimie w dziurę i coś się skrzywiło. Diagnostyka powinna dać ci odpowiedź.

 

Co do skrzyni to różnie bywa, pisali tu ludkowie o problemach, możliwe, że masz synchronizatory w skrzyni już ztyrane, ale trzeba by porównać z innymi. Pisałeś, że jeździłeś innymi jedynkami więc masz odniesienie. PS: Napisz z której części Polski jesteś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownica w przed lifcie chodzi z wiekszym oporem niz w poliftowych. co do sciagania to ustaw zbieżnosc przodu i koniecznie geometrie tylu, bo moze byc tak, ze przod masz ok, a tyl przestawiony i tez bedzie sciagac i przestawiona bedzie kierownica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kupiłem swoje 120d to u mnie też kierownicą trzeba było lekko skręcić w lewo, aby jechać na wprost :D Po wymianie drążków i geometrii kierownica jest prawie prosto (jest tyci tyci tyci lekkie przesunięcie w prawo :) ale jest o wiele lepiej niż było wcześniej) Co do skrzyni, to u mnie mniej więcej jest ten sam problem z biegami 1 i 2. Wchodzą o wiele gorzej niż reszta, ciężej, wolniej, trzeba je dokładniej zmienić. Wydaję mi się, że jest to jakiś błąd w tej wersji, bo nie tylko nam przytrafia się ten problem... inni ludzie też się skarżą. Jak czegoś więcej się dowiesz na ten temat, to daj znać.

 

PS.

Wrzuć fotki do galerii. Pochwal się co masz :D

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

 

Jutro jadę na tzw. summer check i wtedy spytam co i jak. W piątek będe jechał do Polski (bo mieszkam w Anglii) i wtedy myślę żeby w Polsce pójść na pełen serwis z autem. Za samo sprawdzenie czy rzeczywiście geometria jest nie tak, tutaj chcą £200...

 

Przy okazji, czy ktoś może orientuje się czy Polski ASO nie będzie miał nic przeciwko autu z kierownicą po prawej stronie?

 

Oprócz tego auto jest niesamowite...

 

Dzięki raz jeszcze za odpowidzi i podpowiedzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź czy masz prawidłowe ciśnienie w kołach, jeżeli to nie to, to jedź na komputerowe badanie geometrii zawieszenia, może ktoś przywalił po zimie w dziurę i coś się skrzywiło. Diagnostyka powinna dać ci odpowiedź.

 

Właśnie mam podobne podejrzenia. Sprzedawca powiedział mi że nie dawno kupił nowy zestaw alufelg bo tamte były już "zjechane". Autem jeździła głownie jego żona. Także tak się zastanawiam czy kiedyś jej np. klapek się nie zsunął i w pore nie zachamowała i nie przywaliła ostro w chodnik. Tak, że zgięła jedną felgę i trzeba było wymienić :wink: .

 

Auto na pewno nie jest po dzwonie. Poza kilkoma rozmowami z niezależnymi informatorami, z przodu wszystko jest nie ruszane. Lampy są produkcji 12/2006 (auto zarejstrowane pierwszy raz 01/2007), chłodnica w bardzo ładnym stanie, ale nie idealna - widać komary i inne zwierzaki w niej, podłużnice eleganzkie, przód nie ma idealnego lakieru (co jest normalnie - 3 lata w końcu) także jedyne co podejrzewam to właśnie spotkanie I-wszego stopnia z chodnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę zaliczyłem niespodziewaną wizytę w lokalnym serwisie. Pomyślałem -- a co tam, zadzwonie i zobaczę czy mnie z biegu przyjmą. Przyjęli, ustawili zbieżność która ostro była zrypana. A że cena była przystępna, to wziąłem też nowe oponki na tył (Continentala 17" 225).

 

Auto jeździ dużo lepiej, wogóle nie ściąga a gdzie ściąga to już myślę że kwestia dróg tutaj które są wyprofilowane w sposób żeby na pobocze ściągały jakby ktoś zasnął za kierownicą, no i co najważniejsze, jak ustawię kierownicę na środek, prosto, auto jedzie prosto a nie skręca :D .

 

Wczoraj jeszcze byłem w serwisie BMW na tzw. summer-check (sezonowy przegląd), gdzie dolali mi 0.3l oleju, dobili klimę i dolali płynu do wycieraczek. Reszta wyszła ok :cool2: .

 

Troszkę więcej pojeździłem, i tylko dwójka troszkę ciężej wchodzi, także na razie to zostawię i zobaczę czy się przyzwyczaje czy nie ;-).

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie. No -- myślę że auto zostało sprawdzone. Właśnie wróciłem z wycieczki do Polski, ponad 2.500 km łącznie... bez zająknięcia! :mrgreen:

 

Doświadczenie z samej jazdy - 10/10. Spalanie 6.4l / 100km (przy klimie działającej non stop całą drogę, na zewnątrz 37 stopni w cieniu!). Dość dynamicznie jechałem, ale dość sporo aut na autostradach było.

 

Dzięki wszystkim za wskazówki. Z tą kierownicą jednak coś będe musiał zrobić, bo chyba coś jednak nie tak jest -- chodzi ciężej niż w Passacie B5 z 1998, a co do skrzyni biegów -- chyba się przezywczaiłem i nie biorę już tego jako problem -- jest po prostu OK.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ciężej niż w Passacie B5 z 1998, a co do skrzyni biegów -- chyba się przezywczaiłem i nie biorę już tego jako problem -- jest po prostu OK.

 

Witaj

 

Przed zakupem obecnego BMW też miałem Passata B5 i kierownica w bawarskich autach po prostu wymaga

większego wysiłku - za to działa zdecydowanie precyzyjniej :cool2:

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jeździ dużo lepiej, wogóle nie ściąga a gdzie ściąga to już myślę że kwestia dróg tutaj które są wyprofilowane w sposób żeby na pobocze ściągały jakby ktoś zasnął za kierownicą...

 

Jeszcze odnośnie tego -- podczas trasy kilka razy sprawdzałem kwestię ściągania używając jakże mądrego manewru polegającego na puszczeniu kierownicy przy 120km/h. Auto biło prosto jak nic, także jednak to kwestia tych cholernych dróg tutaj :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
witam mam problem ze skrzynia biegow;od pewnego czasu cos sie dzieje dziwnego przy zmianie biegow a dokladnie odpalam samochod trzymam sprzeglo i zaden bieg nie moze wskoczyc nawet wsteczny po chwili zwalniam noge ze sprzegla wciskam raz jeszcze i bez oporu kazdy bieg wchodzi wlacznie z wstecznym,nie wiem co sie dzieje jak sprawdzic co jest zle,ostatnio nawet na skrzyzowaniu nie moglem wrzucic biegu mimo ze silnik byl rozgrzany,model bmw 120 dieasel m sport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.