Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Unosisz lewy przod na podnosniku, zdejmujesz lewe przednie kolo, wstawiasz podporke dobra zeby Ci auto na glowe nie spadlo. Wchodzisz pod auto - to co potrzebujesz to klucz 12 jak pamietam i gumowy mlotek albo inne delikatne urzadzenie do poruszenia krzyzaka.

Odkrecasz srubke z klina, klin wysuwasz. Przesuwasz krzyzakiem w gore (nie idzie to nazbyt latwo, ale da sie bez uzycia przesadnej sily). Krzyzak wyskoczy z tego mocowania (po stronie magli). Dalej trzeba go sciagnac z drugiej czesci drazka - skladanie jest pod ta guma. U mnie musialem lekko postukac po tej gumie gumowym mlotkiem, wtedy zeszlo. Montujesz odwrotnie:) juz bez uzycia narzedzi gumowych:)

Szkoda ze nie porobilem wtedy zdjec - moze ty mialbys ochote i wrzucic je na forum? to dosc czesta przypadlosc - warto byloby zostawic cos dla potomnosci:)

 

Pozdr.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
Piękny opis OGGY. Winszuje. Dokładnie tak się to robi. Nic nie mam do dodania.
Opublikowano
Unosisz lewy przod na podnosniku, zdejmujesz lewe przednie kolo, wstawiasz podporke dobra zeby Ci auto na glowe nie spadlo. Wchodzisz pod auto - to co potrzebujesz to klucz 12 jak pamietam i gumowy mlotek albo inne delikatne urzadzenie do poruszenia krzyzaka.

Odkrecasz srubke z klina, klin wysuwasz. Przesuwasz krzyzakiem w gore (nie idzie to nazbyt latwo, ale da sie bez uzycia przesadnej sily). Krzyzak wyskoczy z tego mocowania (po stronie magli). Dalej trzeba go sciagnac z drugiej czesci drazka - skladanie jest pod ta guma. U mnie musialem lekko postukac po tej gumie gumowym mlotkiem, wtedy zeszlo. Montujesz odwrotnie:) juz bez uzycia narzedzi gumowych:)

Szkoda ze nie porobilem wtedy zdjec - moze ty mialbys ochote i wrzucic je na forum? to dosc czesta przypadlosc - warto byloby zostawic cos dla potomnosci:)

 

Pozdr.

 

Niestety z powodu braku czasu musiałem auto zostawić u mechanika więc fotek nie będzie. Wymienili mi i teraz jest git :D Nic nie stuka. A stary krzyżak był taki wyśmigany, że luzy to miał już w każdym możliwym położeniu :shock: Szczęście, że wogóle wytrzymał, nie wiem jak poprzedni właściciel nie bał się z tym jeździć.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Dalej trzeba go sciagnac z drugiej czesci drazka - skladanie jest pod ta guma. U mnie musialem lekko postukac po tej gumie gumowym mlotkiem, wtedy zeszlo. Montujesz odwrotnie:) juz bez uzycia narzedzi gumowych:)

Szkoda ze nie porobilem wtedy zdjec - moze ty mialbys ochote i wrzucic je na forum? to dosc czesta przypadlosc - warto byloby zostawic cos dla potomnosci:)

Pozdr.

 

Krzyżak odkręcony od strony maglownicy, w górę poszedł bez żadnego problemu ale mam problem z jego wysunięciem z górnej części, nie idzie w żadną stronę go "wygiąć" tak żeby zsunąć z górnej części bo jak dobrze pamiętam to maglownica przeszkadza.. Jak to ugryźć? Składa się go jakoś czy coś?

Opublikowano

Ja chciał bym kupić nowy, ale w sumie się nie zgłębiałem jak wymienić i czy da radę kupić za sensowną kase nowy.

Ja mam taki objaw, że na kocich łbach mam stuk w kierownicy i myślę że to ten krzyżak. Magiel mam suchy i nie ma jakiegokolwiek luzu na nim, dlatego myślę że to krzyżak kolumny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da ktoś namiar na nowy krzyżak?

Mój też już zaczyna stukać, po bruku jak jadę to tak dość nieprzyjemnie terkota :?

Opublikowano
Mam to samo. Chyba na dniach napiszę do dwóch sklepów które się ogłaszają na forum może któryś z nich ma taki element. Jakoś do używki przekonany nie jestem i nie będę. A ten dźwięk strasznie denerwuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na sklepie z pierwszego baneru po numerze części odnalazłem tylko cały wałek kolumny, cena dość odstraszająca...

http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/21717/

http://realoem.com/bmw/diagrams/g/f/132.png

 

Pojedynczo to chyba tylko używka, czego w sumie wolał bym uniknąć.

W zamienniku to raczej nie występuje... :roll:

Opublikowano
Cały uzbrojony wałek odpada bo tysiaka dawać nie ma sensu jeśli tylko się w nim krzyżak i nic więcej zużywa. Całe zawieszenie mam na dzień dzisiejszy na tip top zostaje ten nieszczęsny stuk w układzie kierowniczym.
Opublikowano
Jak chcecie sprawdzoną używkę to zadzwońcie do Marcina z Wołomina. On sprzedaje używane części do bmw a dostępny jest na forum bmw 5er http://www.bmw5er.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=13

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Dalej trzeba go sciagnac z drugiej czesci drazka - skladanie jest pod ta guma. U mnie musialem lekko postukac po tej gumie gumowym mlotkiem, wtedy zeszlo. Montujesz odwrotnie:) juz bez uzycia narzedzi gumowych:)

Szkoda ze nie porobilem wtedy zdjec - moze ty mialbys ochote i wrzucic je na forum? to dosc czesta przypadlosc - warto byloby zostawic cos dla potomnosci:)

Pozdr.

 

Krzyżak odkręcony od strony maglownicy, w górę poszedł bez żadnego problemu ale mam problem z jego wysunięciem z górnej części, nie idzie w żadną stronę go "wygiąć" tak żeby zsunąć z górnej części bo jak dobrze pamiętam to maglownica przeszkadza.. Jak to ugryźć? Składa się go jakoś czy coś?

Udzieli mi ktoś informacji? Pytam bo jutro biorę się za wymianę, a nie chciałbym sam sobie robić pod górkę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
sprawdz zakłady gdzie regenerują maglownice, często regenrują też krzyżaki

Mi nie chodziło o regenerację tylko o wymianę bo miałem już część zamienną, ale w każdym bądź razie jakoś sobie poradziłem. Wymieniałem to na najazdach (brak kanału niestety), o ile wyjęcie jego to był pikuś tak włożenie nowego to była masakra na te frezy.. Jak ktoś ma zamiar robić to polecam kanał :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też już jestem po wymianie.

Wyjąć to luzz, ale jak patrzyłem, to niby frez dookoła jest taki sam, więc myślałem że wchodzi jak popadnie, a tu wyszło że tylko w jednym miejscu się zejdzie z resztą wałka.

Więc praktycznie trafić na to samo miejsce to horror, pewnie z 30 minut próbowałem dziada złożyć.

Ale teraz mam spokój, nic nie stuka, wszystko super :mrgreen:

Robiłem z kanału, więc niby nie było źle, ale ręce tak bolą że szok.

Wole nie wiedzieć co będzie przy demontażu skrzyni, bo czeka mnie wymiana sprzęgła w e46 :cry2:

Opublikowano

Jest mi jeszcze ktoś w stanie sprawdzić jedną rzecz:

 

http://img89.imageshack.us/img89/2980/wf4x.jpg

 

Chodzi mi o tą ośkę, czy łapiąc ją (albo jak magiel założony na aucie, łapiąc na krzyżak) to powinno się to delikatnie ruszać na boki, góra/dół i stukać, czy nie? Pytam bo kupiłem używany magiel (bo mój jest wywalony tak dość konkretnie) i właśnie to wzbudziło moje wątpliwości, u mnie też tak niby jest ale wiadomo - magiel złom to może robić co mu się żywnie podoba.. Nakładałem na nią drugi krzyżak, szybkie ruchy na boki i nie słychać w środku żadnego luzu, stukania czy coś z tych rzeczy czyli wydaje się być ok, ale to się okazuje dopiero po montażu niestety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na sucho ciężko sprawdzić, luzy się jeszcze kasują jak magiel dostanie ciśnienie od pompy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
cześć a powiedzcie mi czy jest różnica jezeli samochód ma ele regulacje kierownicy a ten łącznik z krzyzakiem jest od samochodu bez regulacji bo mam ten krzyzak stary zszedł luźno a ten co kupiłem za nic nie chce wejsc :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytaj wyżej, ten frez nie jest dookoła taki sam, tylko w jednym miejscu się zejdzie.
  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłem używkę, nie było szans dostać nowego w normalnej cenie, ale puki co działa bez problemów.

Innej opcji nie ma, chyba że ktoś bogaty to można cały wałek brać. :mrgreen:

Opublikowano
Również kupilem używkę,udalo się szybko trafić na wlaściwe polożenie frezów,potem jedynie musialem "naprostować" kierownicę-na krzyżaku bliżej kierownicy.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.