Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Generalnie nie zauważyłem różnicy może dlatego, że jestem jakiś przewrażliwiony już na tym punkcie. Ale ostatnio koleś do którego podjechałem powiedział, że mój silnik jakoś ciszej chodzi od jego - też m47. Może i faktycznie trochę ciszej chodzi. Na pewno wraz z olejem zeszło sporo takiej galarety, która się super odłożyła po odstaniu w pojemniku do którego ten syf zlałem. Ostatnio też jeden z mechaników z którym rozmawiałem na ten temat powiedział mi, że zasadne jest stosowanie płukanki silnika ale na pewno nie za każdą wymianą oleju - tak jak to sugeruje producent - tylko co kilka wymian, ponieważ po takiej wymianie zawsze tego preparatu w świeżym oleju minimalna ilość pracuje i dopiero po drugiej wymianie można powiedzieć, że olej jest idealnie czysty. (To są tylko jego słowa a wiadomo każdy wie swoje i robi jak uważa). Pozdro
Dolo
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam.

śledzę ten temat, gdyż też mam problem z długo gasnącą kontrolką.

kilka dni temu wymieniałem olej i wlałem płukankę liqui moly.

dodatkowo przeszedlem z oleju mobil s3000 5w-40 (na którym jeździłem ok. pół roku i nie byłem zadowolony z niego) na mobil 1 new life 0w-40.

nie zauważyłem nadzwyczajnej poprawy w dźwięku silnika (może minimalnie lepiej ale może mi sie tylko wydaje), lecz kontrolka gaśnie szybciej niż kiedyś.

wcześniej po nocy, przy odpalaniu zimnego silnika kontrolka gasła po ok. 3-4 sek. teraz gasnie po ok 1-2 sek. i dla mnie jest to juz do przyjęcia.

nie wiem tylko czy powodem poprawy jest płukanka czy nowy olej...

 

pozdro.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
a u mnie pomogła wymiana 2-óch o-ringów na szpilce obudowy filtra oleju. Przed zakręceniem obudowy filtra posmarowałem je jeszcze dodatkowo olejem tym z filtra oczywiście, i teraz po nocy kontrolka czerwona smarowania nie gaśnie po 3 sekundach tylko po 1 sekundzie. dziwne, że żaden producent filtrów nie dorzuca ich w zestawie z nowym filtrem.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymienilem oringi od na szpili ale problem pozostal. Choc chyba znam przyczyne. Dwa ramiona tej szpili sa oderwane. Pozostaje zespawac/skleic albo kupic nowa. Bede szukal aby miec przed wymiana oleju nastepna.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj wymieniłem olej i:

1. Zrobiłem płukankę. Wlałem środek do oleju, po 3 minutach pracy zaczął hardkorowo kopcić na biało. Pomyślałem, że coś się schrzaniło. Po dalszym patrzeniu na ten niesmaczny widok, poprosiłem Boga, aby nic się nie stało buni. Po tej prośbie samochód podwyższył obroty i zaczął pracować troszeczkę (czyli nieznacznie) ciszej i efekt białego dymu zniknął.

2. Wymieniłem oringi na bolcu pokrywy filtra oleju.

3. Wymieniłem odmę (była z 2002 roku).

 

Efekt: kontrolka nadal gaśnie jak gasła :cry2:. Już nie mam koncepcji na to :|

 

A chciałbym się was zapytać czy ten bolec w pokrywie filtra oleju to wam jakoś "sprężynuje", tzn. czy odbija jak go wciśniecie ? Bo widziałem coś na wzór sprężyny w środku, a mi to lata trochę luźno.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
Wymienilem oringi od na szpili ale problem pozostal. Choc chyba znam przyczyne. Dwa ramiona tej szpili sa oderwane. Pozostaje zespawac/skleic albo kupic nowa. Bede szukal aby miec przed wymiana oleju nastepna.

 

 

Gdzie te oringi można kupić ? Kiedyś chyba ktoś na forum miał do sprzedania ale nie mogę tego znaleźć. Macie jakieś namiary, czy zostaje tylko ASO??

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/u/67.png

 

Chodzi o te oringi nr 4 i 5 ??? bo ten duży to przeważnie jest w zestawie z filtrem oleju

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

 

A chciałbym się was zapytać czy ten bolec w pokrywie filtra oleju to wam jakoś "sprężynuje", tzn. czy odbija jak go wciśniecie ? Bo widziałem coś na wzór sprężyny w środku, a mi to lata trochę luźno.

 

 

ten bolec/ szpilka lata tak luźno. to co widziałeś tam na wzór sprężynki to jest zaworek zwrotny. można się do niego dostać i obejrzeć. ta szpilka co lata tak luźno to ją się po prosty da ściągnąć, ona jest na wcisk. tylko w miare z wyczuciem, żeby nie pękło bo to w końcu plastik.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

mam fotki to wrzucam jak wygląda ten zaworek w środku w "tej szpilce". Jest jeszcze jeden oring niewidoczny na zadnych schematach z częściami - oring zaworka, ale on "raczej" nie przepuszcza oleju .......

http://img155.imageshack.us/img155/3236/zaworekzwrotny.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
U mnie jak pamiętam to ta cała iglica sprężynowała. Na logikę biorąc to ta iglica jest chyba zaworem zwrotnym który jest podnoszony przez ciśnienie oleju podczas pracy silnika a po jego zgaszeniu zamyka możliwość ucieczki oleju z filtra. Ma to sens zwłaszcza jak się popatrzy po silnikach w innych autach tam filtry są skierowane do dołu i olej nie ma jak z nich uciec po zgaszeniu silnika
Opublikowano

No to mamy zagwostkę :/ Ciekawe, czy ten zaworek można kupić oddzielnie i jako nowy element.

 

ta iglica jest chyba zaworem zwrotnym który jest podnoszony przez ciśnienie oleju podczas pracy silnika a po jego zgaszeniu zamyka możliwość ucieczki oleju z filtra.

 

No w sumie po coś te oringi na szpilce muszą być :D

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

kameleon3000

super ze to znalazłeś :cool2: i tu może byc pies pogrzebany... są jakies numery na tym zaworku?? cieżko sie do niego dobrać?? u Ciebie wykaywał jakies oznaki zużycia??

 

aaa mam takie pytanie:

macie też w tym miejscu 2 oringi??

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2cf399b6d66ccfa.html

Opublikowano

tryni81 ale Ty masz przed liftem czy po? w tej przed w wersji z grubą iglicą nie ma mowy żeby sprężynowało coś. iglica jest tylko na wcisk wkładana, nie ma tam żadnej sprężyny ( poza zaworkiem). w wersji po lifcie jest inna szpilka taka cienka - może w niej jest inaczej. i nie iglica jest zaworem zwrotnym chyba ze mówisz o tej wersji po lifcie. nie wiem co masz na myśli pisząc że w innych autach filtry są skierowane do dołu.....

 

M.S. Balugass na zaworku nie ma żadnych numerów i on oczywiście nie występuje jako osobna część. tylko w komplecie z pokrywą filtra w ASO z przesyłką 150 zł.

 

Balugass nie trudno się dobrać wystarczy wyciągnąć tą iglice która jest na wcisk i już jest na wierzchu. wyglądał na ok, tylko ten o-ring z wyglądu dość sfatygowany. Ale tak jak już pisałem raczej nie sadze aby to on przepuszczał.

 

a na tym zdjęciu co zapodałeś ja mam tylko 1 uszczelkę, nie wiem skąd tam Ci się 2 duże wzięły. mając w ten sposób dwie założone nie da rady dokręcić do końca pokrywy tak jak powinna być.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
macie też w tym miejscu 2 oringi??

ja mam tylko 1, ten mniejszy.

 

na zaworku nie ma żadnych numerów i on oczywiście nie występuje jako osobna część. tylko w komplecie z pokrywą filtra w ASO z przesyłką 150 zł.

 

Ciekawe czy trzeba będzie co jakiś czas ewentualnie zmieniać pokrywę jeżeli to to :duh:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

Moja jest z przed liftu z kwietnia 2001. Jak ostatnio zmieniałem olej na jesieni to przyglądałem się temu ustrojstwu i z tego co pamiętam to cała iglica sprężynowała. Przyglądając się obudowie filtra widać że dopływ oleju jest od dołu i zamykany właśnie przez ta iglicę. Jak by ona nie uszczelniała tego dopływu po zgaszeniu silnika to cały olej z obudowy filtra uciekłby do miski olejowej

 

Z tymi filtrami w innych samochodach chodziło mi o ich ułożenie. Przeważnie są to całe filtry a nie wkłady i dodatkowo skierowane denkiem do dołu. Olej z nich niema jak spłynąć po zgaszeniu silnika

Opublikowano
Z tymi filtrami w innych samochodach chodziło mi o ich ułożenie. Przeważnie są to całe filtry a nie wkłady i dodatkowo skierowane denkiem do dołu. Olej z nich niema jak spłynąć po zgaszeniu silnika

 

Zgadza się. I zazwyczaj filtr jest przy pompie oleju. Na razie poczekam do wymiany oleju (dopiero co to zrobiłem :D) i wtedy kupię tą pokrywę :?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
Olej wymieniłem, wlałem motula 5w40 LL04. Przed zmianą zrobiłem płukankę preparatem liqui moly. Tak jak ktoś wcześniej pisał po wlaniu preparatu po paru minutach bumer zaczął kopcić na biało. Po wymianie oleju wszystko wróciło do normy. Filtr oleju MANN, zmieniłem również dwa oringi ten największy i najmniejszy, średniego akurat nie mieliw ASO. Kontrolka gaśnie szybciej ale mimo to jak na mój gust trochę za długo po odpaleniu się świeci.
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
sciągnełem ten oring (kilka postów wyżej) i jest tak jak odpalam na zimno 3 s i kontrolka gasnie, rozgrzeje zgasze poczekam z 10min odpalam, gasnie odrazu, poczekam z 1godz silnik z 60 stopni, odpalam i bite 3s kontrolka sie pali o co chodzi mojej buni też tak macie??
Opublikowano
o co chodzi mojej buni też tak macie??

balu tutaj nic innego nie pomoże jak tylko i wyłącznie czyszczenie/WYMIANA zaworu dławiącego w pompie olejowej. W czasie eksploatacji ulega wypracowaniu i zanieczyszczeniu przez co traci szczelność i brak podtrzymania oleju. Ten spływa do misy i zanim pompa nabije ciśnienie [olej do popychaczy] mijają 3 sekundy pracy "na sucho"... a właśnie tutaj zawór powinien spełniać swoją rolę i utrzymywać zapas oleju do ponownego "miękkiego" uruchomienia silnika. To jest zespół części:5,6,7,8,9.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2103&hg=11&fg=30

pozdr,

Opublikowano
a jak z pracą silnika ? poprawiło się coś ?

 

Co do pracy raczej nic się nie poprawiło przed wymianą pracował dobrze (chyba) i po wymianie tak samo.

 

sciągnełem ten oring (kilka postów wyżej) i jest tak jak odpalam na zimno 3 s i kontrolka gasnie, rozgrzeje zgasze poczekam z 10min odpalam, gasnie odrazu, poczekam z 1godz silnik z 60 stopni, odpalam i bite 3s kontrolka sie pali o co chodzi mojej buni też tak macie??

 

No i u mnie okazało się że kontrolka zachowuje się tak samo

 

o co chodzi mojej buni też tak macie??

balu tutaj nic innego nie pomoże jak tylko i wyłącznie czyszczenie/WYMIANA zaworu dławiącego w pompie olejowej. W czasie eksploatacji ulega wypracowaniu i zanieczyszczeniu przez co traci szczelność i brak podtrzymania oleju. Ten spływa do misy i zanim pompa nabije ciśnienie [olej do popychaczy] mijają 3 sekundy pracy "na sucho"... a właśnie tutaj zawór powinien spełniać swoją rolę i utrzymywać zapas oleju do ponownego "miękkiego" uruchomienia silnika. To jest zespół części:5,6,7,8,9.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2103&hg=11&fg=30

pozdr,

 

To teraz pytania są takie:

1. Jaki jest dostęp do pompy oleju i czy idzie łatwo wymontować ten zawór?

2. Trzeba wymontować pompę żeby go wykręcić, wyjąć?

3. Trzeba spuszczać olej ?

4. I chyba najważniejsze czy sam zawór jest do kupienia czy trzeba wymieniać całą pompę?

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

1. zapewne trzeba ściągnąć miskę olejową i odkręcić pompę ....

2. zapewne trzeba wyciągnąć pompę

3. jeśli ściągasz miskę to i trzeba spuścić olej :D

4. tak jest do kupienia ( jak każda inna część bmw która ma swój nr )

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

1. BARDZO KIEPSKI. Trzeba zdemontować misę olejową, a to jest dopiero przeprawa...

2. Nie trzeba. Zawór jest zabezpieczony pierścieniem Segera.

3. Naturalnie.

4. Zespół części o których napisałem to koszt 45zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.