Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja wymieniam na CASTROL EDGE 5W40 i filtry MANN oraz (1 raz był KNECHT) - kontrolka świeciła jak teraz 2-3s. Ale spróbuję z tym BOSCHEM przy następnej wymianie, może to coś faktycznie pomoże? jednak zbytnio się nie łudzę, gdyż podejrzewam, że problem chyba leży gdzie indziej, tylko jeszcze nie został zidentyfikowany.
Dolo
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja wymieniam na CASTROL EDGE 5W40 i filtry MANN oraz (1 raz był KNECHT) - kontrolka świeciła jak teraz 2-3s. Ale spróbuję z tym BOSCHEM przy następnej wymianie, może to coś faktycznie pomoże? jednak zbytnio się nie łudzę, gdyż podejrzewam, że problem chyba leży gdzie indziej, tylko jeszcze nie został zidentyfikowany.

no niestety dzis ponownie na 3 sekundy zaswiecila mi sie kontrolka. Zastanawia mnie jak to mozliwe ze od piatku bylo ok a dzis juz wszystko wrocilo do "normy". Raczej napewno wina lezy w tej podstawie w ktorej umieszczany jest filtr oleju.

Opublikowano
no na pewno w podstawie albo w tych uszczelkach co są w środku ... sam osobiście za każdym razem zakładam filtr Filtrona i nie mam takich problemów ..... także nie filtr jest tutaj winien !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tylko dokładnie w czym? uszczelka czy może jest tam faktycznie jakiś zaworek o którym niektórzy piszą. Dobrze gdyby się ktoś wypowiedział co to robił lub orientuje sie w tej kwestii. Trzeba czekać :(
Dolo
Opublikowano

yoshimura01-->wiesz może gdzie tego zaworu regulacji ciśnienia oleju szukać? Przejrzałem ETK i jakoś nie mogę go namierzyć, znalazłem tylko coś takiego - poz 8.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2104&hg=11&fg=30

realOEM jest napisane, że to czujnik ciśnienia oleju, natomiast w ETK -że jest to przełącznik ciśnieniowy oleju.

ZGłupiałem!!! :mad2:

Dolo
Opublikowano

Czytajcie tu -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=73567

 

"witam miałem ten sam problem z tą paląca sie czerwona kontrolka oleju u mnie po odpaleniu do 5 sek ale rozwiązanie okazało sie banalne i koszt to zaledwie 10 zl w ASO - wystarczylo wymienic 2 oringi ktore sa w obudowie filtra oleju gdzie w TIS jest napisane że powinny byc wymieniane przy każdej wymianie oleju i teraz to po odpaleniu kontrolka gaśnie odrazu że aż MILO :)))))

Dodam że moje stare oringi były chyba od nowości bo tak się rozciągneły że nie miały szans uszczelnić wzasadzie nic.

Więc proponuje moją operacje wykonać bo w mojej betce pomoglo a wzasadzie chcieli mi wymieniac polowe silnika zaczynajac od pompy olejowej czujnika panewek i teorii bylo wiele.

 

Pozdrawiam

"

 

Tylko ktore wymienil

Opublikowano
Czyli jednak chyba dobrze podejrzewałem na początku te dwa oringi o których Kolega fornal wspomina! Jadę dzisiaj do ASO i zamawiam ori. O efektach poinformuję przy najbliższej wymianie oleju. Gdzieee tam!!! od razu je wymienię!!! DZIĘKI FORNAL :cool2:
Dolo
Opublikowano
Dzięki YOSHIMURA01!! jeżeli numer z oringami nie da rezultatu, to następna w kolejce wymiana tych elementów! Pozdro
Dolo
Opublikowano
U mnie popychacze było słychać tylko raz: przy odpalaniu auta przy -30st. po 2 tygodniowym postoju. Kontrolka ciśnienia zawsze gaśnie po ok. 1s od odpalenia silnika...
Opublikowano
a te elementy w pompie to tworza zawor zwrotny?? czyli taki ktory puszcza oliwe tylko w jedna strone??
Opublikowano
One raczej nie tworzą zaworu zwrotnego tylko raczej taki zawór bezpieczeństwa, który reguluje ciśnienie i gdy jest zbyt wysokie puszcza. W sobotę będę miał oringi i je wymienię, o efektach poinformuję! Mam nadzieję, że tu jest pies pogrzebany!!!
Dolo
Opublikowano
Rowniez oringi w BMW zamowilem maja byc na przyszly tydzien bo przenosza jakies magazyny. Poinformuje o efektach. Jesli to nie pomoze to czesci 5,6,7,8,9 kosztuja niecale 50zl. Ale jesli to nie zawor zwrotny to wymiana ich raczej nic nie da
Opublikowano

Panowie, też drążę ten temat od 6 miechów, kiedy się zaczął.

Mianowicie, po zakupie mojego klekota wymieniłem profilaktycznie olej na edge sporta 0W40 i po 7 chłodniejszych dniach problem się zaczął.

Po dłuższym postoju (zazwyczaj po nocy spędzonej w garażu) i uruchomieniu silnika, zapala się czerwona lampka oleju i słychać trochę głośniejszą pracę, która ustępuje po zgaszeniu tejże lampki (domniewam uzyskanie odpowiedniego ciśnienia w układzie).

Jako, że po zakupie buni chciałem na szybko, dla Świętego spokoju, wymienić olej, zrobiłem to przez punkt wymiany oleju.

1. Nie jestem mechanikiem, ale wyznaję starą zasadę, że uszczelkę między obudową a pokrywą filtra trzeba "zaznajomić" z nowym olejem, tzn. maczamy uszczelkę w świeżym oleju i czekamy aż ocieknie i jest gotowa do założenia. Tak robiłem w E36. Niestety nie zauważyłem, aby mechanicy* to robili. Jako, że w układzie smarowania panuje inne ciśnienie niż dookoła nas, czyli atmosferyczne, po tym jak pompa nie pracuje, czyli nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, układ dąży do równowagi ciśnień z atmosferycznym. Efektem tego może być cofanie się oleju. Jeżeli tak jest to układ może być rozhermetyzowany za co osobiście obwiniam tą właśnie uszczelkę.

2. W korpusie filtra nie ma żadnego zaworka zwrotnego, ani spustowego. Jedynym zaworem w układzie smarowania jest ten na pompie, który jest także regulatorem ciśnienia w układzie.Konsultowałem to w ASO jak i z kolegą Maciek06 oraz schematami. :cool2:

3. Przy zakupie filtru oleju Filtrona do E36 dostałem komplet uszczelek. Prócz dużej na pokrywkę, dostałem również 2 małe gumowe na bolec pokrywy. Przy wymianie oleju w moim klekocie nie zauważyłem aby mechanicy* wymienili te uszczelki. Przez nie też może olej się cofać.

 

Ja osobiście praktycznie do problemu podejdę dopiero za 7000km przy okazji wymiany oleju oraz większego serwisu buni. Mam nadzieję, że to efekt złego spasowania uszczelek :wink:

To takie moje 5 groszy w temat. :mrgreen:

 

*mechanicy - osoby wymieniające mi olej w Buni.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
Koledzy!!! skifa!!!! :mad2: oringi nie dojechały, więc trzeba czekać do wtorku :cry2: chyba, że coś wcześniej wykombinuję to dam znać. Pozdro
Dolo
Opublikowano
Po przeczytaniu waszych informacji kupiłem dwa oringi duży i mały koszt 11.00zł i je dzisiaj wymieniłem panowie rewelacja kontrolka gaśnie momentalnie razem z ładowaniem gasła mi tak jak pisaliście po dłuższej chwili nie trzeba wymieniać połowy silnika aż miło posłuchać się mądrego człowieka dzięki za informacje kolego fornal.
Opublikowano
Tak myslame ze to to :) jak bede cos kupowal to tez wymienie. Przy wymianie sprobuje sciagnac oringi i odwrocic ale to tylko czasowe rozwiazanie moze byc. 11 zl to grosze ale kupie przy wiekszym zamowieniu. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam.Również borykam się z identyczna przypadłością jak koledzy wyżej wiec kupiłem o ringi ale nie wiem czy mogę je wymienić odkręcając wyłącznie pokrywę filtra i z powrotem ja włożyć??? Czy trzeba spuszczać olej z miski a później ponownie zalać? Jest świeży także... będę wdzięczny za wskazówki, pozdro
Opublikowano
Panowie! oringi wymienione i....... i dalej to samo. Po wymianie oringów pogoniłem trochę silnik, a następnie odstawiłem do garażu na noc. Rano odpalam i niestety kontrolka dalej świeci 3-4 sek. Obawiam się, że chyba regulator ciśnienia oleju pójdzie do wymiany. :mad2: Ciekawy jestem jeszcze jak Kolega 520d! czy wymiana coś dała?
Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.