Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Problem polega na tym, że zarówno w trakcie jazdy, jak i na postoju, podczas delikatnego poruszania kierownicą na zgaszonym silniku z kolumny kierowniczej wydobywają się dziwne trzaski i metaliczne stuki. Co może być tego przyczyną? I ewentualnie czy da się samodzielnie w jakiś sposób zdiagnozować i usunąć usterkę? Edytowane przez przemek198787
Opublikowano
Lub kolumna kierownicy. Tam też jest krzyżak który idzie do magla. Niech jedna osoba buja kierownicą a Ty szukaj z kąd są te dźwięki.
Opublikowano
U mnie jest podobnie, zaczęło się wczoraj. Tylko, że odgłosy-dźwięki przy ruszaniu kierownicą dochodzą bardziej z okolic koła, po stronie pasażera. Wyczytałem na forum, że może być to luz na maglu. Tylko czy w tedy te trzaski dochodziły by z okolicy prawego koła?
Opublikowano

U mnie podobne objawy zakończyły się wymianą drążka, który schodzi z kolumny do magli. Niby żadnego luzu widać nie było - dopiero po demontażu okazało się, że do stanu "dobrego" to drążkowi dużo brakowało. Dochodziły trzaski, dodatkowo w okresie dalszym występowania objawów auto zaczęło delikatnie pływać przodem.

BTW: nie wiem czy ASO nie chciało, czy faktycznie sam ten drążek jest nie do zakupienia (wg. ETK część owa jest dostępna... 126 Euro w DE, 1130 zł w PL - o zgrozo skąd te różnice?) - proponowali mi za to kilkukrotnie całą kolumnę kierowniczą za bagatela połowę wartości auta z robocizną.... (dobrze ze internetu provider nie oferuje mi wyłącznie w zestawie z serwerem do domu...) w efekcie założyłem używkę - objawy w każdym razie jak ręką odjął.

 

część jak na obrazku oznaczona nr 1:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/523i-M52/LHD/M/1996/march/browse/steering/steer_col_lower_joint_assembly/

wymieniłem wyłącznie dolną część (z krzyżakiem i tą gumą).

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
Już, się wszystko wyjaśniło. Jak rok temu robiłem zawias to idiota mechanik nie podokręcał sworzni drążków :duh: . Ciekwe co by było gdyby, ten sworzeń się urwał bądź wyleciał? Pewnie poskładał bym fure na drodze - kołami do środka.
Opublikowano
Do mechanika na reklamacje. Niech teraz chociał za darmo ci olej wymieni. Tylko patrz czy przed wlaniem korek spustowy wkręci-jak taki spec z niego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już, się wszystko wyjaśniło. Jak rok temu robiłem zawias to idiota mechanik nie podokręcał sworzni drążków :duh: . Ciekwe co by było gdyby, ten sworzeń się urwał bądź wyleciał? Pewnie poskładał bym fure na drodze - kołami do środka.

 

dlatego wszystko co mogę robie sam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj i na 100% jestem pewny, że to jest krzyżak. Czy ma jakieś znaczenie przy doborze krzyżaka to, że mam elektrycznie regulowaną kierownicę oraz wersja silnikowa i rok produkcji auta?? Czy ktoś wymieniał tem krzyżak samodzielnie?? Jeśli tak byłbym wdzięczny za opis jak sie za to zabrać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.