Skocz do zawartości

e39 525d - maglownica - czy przed i po lifcie są zamienne


tomac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam dylemat: czy warto regenerować przekładnię kierowniczą? Czy może lepiej kupić używkę? Na Allegro ogłaszają się firmy regenerujące i ostrzegają przed używkami, bo "można kupić coś gorszego, niż się w tej chwili posiada". A z drugiej strony słyszałem tez opinie, że porządna używana pojeździ dużo dłużej od regenerowanej.

 

Czy warto regenerować? A jeśli tak - to gdzie (macie jakieś polecane warsztaty)?

 

A przy kupnie używanej - czy znacie może jakąś tabelę numerów przekładni, żeby się upewnić, że dany zakup będzie pasować do mojego auta? Podobno wszystkie przekładnie (przy wszystkich silnikach, przed i po lifcie) są te same, różnią się ewentualnie tylko wyjściem do servotronika. Czy to znaczy, że jeśli nie mam serwotronika to mogę kupić dowolną (bez patrzenia na numerki), a jeśli będzie z servotronicem to po prostu nie przypnę idących do niego kabelków?

Edytowane przez tomac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Miałem taki sam problem i zregenerowałem. Zapłaciłem 800 zł. I co?? Nic. Przekładnia na postoju prawie wogule się nie ruszała. Gadałem z gościem i powiedział że nic nie może zrobić a o oddaniu kasy nie ma mowy. Kupiłem używke za 300 i do tej pory jeździ i nic nie puka. Oczywiście wymieniłem tylko drążi wraz z końcówkami. Więc proponuje Używke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Po namyśle coraz bardziej się skłaniam ku używanej. Mam jeszcze jedną prośbę: orientujecie się może, czy przekładnie bez serwotronika o różnych numerach są ze sobą zamienne? Czy była jakaś różnica pomiędzy przekładniami przed i po lifcie? Np. czy przekładnia o numerze 1 096 026 (drugie oznaczenie: 7852 955 304) różni się czymś od przekładni 1 093 675 (drugie oznaczenie: 7852 501 405)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja miałem wyciek z prawej strony i zregenerował mi gosc w kobyłce i jestem bardzo zadowolony ale powiedział ze jakby był duzy luz do lepiej kupic uzywana chociaz podobno w polsce juz ciezko cos dobrego dostac z tego co sie orientuje to przekladnie bez servotronica sa takie same poza oczywiscie silnikami V8 gdzie sa slimakowea co sie u ciebie dzieje ze chcesz wymieniac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem wyciek z prawej strony i zregenerował mi gosc w kobyłce i jestem bardzo zadowolony ale powiedział ze jakby był duzy luz do lepiej kupic uzywana chociaz podobno w polsce juz ciezko cos dobrego dostac z tego co sie orientuje to przekladnie bez servotronica sa takie same poza oczywiscie silnikami V8 gdzie sa slimakowea co sie u ciebie dzieje ze chcesz wymieniac?

 

Mam spory luz z lewej strony, niemożliwy do skompensowania śrubą regulacyjną (jak się próbuje go zmniejszyć to kierownica zaczyna bardzo ciężko chodzić i znika samopowracalność).

A odnośnie tego, czy przekładnie są wymienne - też to słyszałem, ale mówili mi o tym handlarze sprzedający przekładnie. Pytam na forum, bo chciałbym mieć potwierdzenie tej informacji z jakiegoś lepszego źródła. W końcu numery przekładni są różne - może to wynikać z drobnych, nieistotnych zmian wprowadzonych podczas produkcji, ale może też oznaczać, że zastosowanie przekładni z innym numerem pogorszy zachowanie samochodu na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja tez miałem luz ale udało sie go troche skasowac w kazdym badz razie gosc powiedzial mi ze e39 po 150tkm maga miec luz w połozeniu srodkowym tym bardziej ze moja na 18-nastkach jezdziła co numerów przekładni wpisz numer swojej czesci na www.bmwfans.info i powinny ci wyskoczyc numery zamienne czasem ta sama czesc wystepuje pod roznymi numerami jaki masz przebieg tak z ciekawosci?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez miałem luz ale udało sie go troche skasowac w kazdym badz razie gosc powiedzial mi ze e39 po 150tkm maga miec luz w połozeniu srodkowym tym bardziej ze moja na 18-nastkach jezdziła co numerów przekładni wpisz numer swojej czesci na http://www.bmwfans.info i powinny ci wyskoczyc numery zamienne czasem ta sama czesc wystepuje pod roznymi numerami jaki masz przebieg tak z ciekawosci?

 

Przebieg... Na liczniku mam niecałe 220000km. Tylko czy przebieg jest prawdziwy...

Jak wpisuję numer tej przekładni (1 096 026) na http://www.bmwfans.info to podaje, że strona nie znaleziona... Na http://www.realoem.com też nie znajduje tej części. Ale w katalogu realoem w ogóle nie ma przekładni kierowniczej. Chyba BMW nie sprzedaje nowych przekładni - oferuje tylko regenerację, na regenerowaną przekładnię jest numer (6 751 745).

 

Czy da się gdzieś sprawdzić te numery? Może znacie jakiś starszy katalog części BMW, gdzie te numery jeszcze będą dostępne?

Edytowane przez tomac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
znalazłem dla Ciebie odpowiedz na www.bmwfans.info wpisujesz 7 ostatnich cyfr num vin i wyskakuje ci ten sam numer przekladni co u mnie sprubuj sprawdzic w jakich jeszcze modelach wyskakuje ten sam numer i bedziesz wiedzial jaka pasuje ale według mnie sa takie same
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten numer który wpisujesz na realoem jest niepełny. Brak początku numeru.

Ale myślę , że juz tam byłeś.

ja sprawdziłem i faktycznie jest tylko regenerowana a nie ma numeru nowej nie regenerowanej. :shock:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni mnie nie było - dopiero dzisiaj przeczytałem Wasze odpowiedzi. Próbowałem wpisywać pełne numery - ale ich nie znajduje. Tylko regenerowane.

 

Jednak ostatnio się zastanawiam nad przekładniami regenerowanym przez bardziej znane firmy: znalazłem jedna jakiejś firmy "Cardone" za około 1000zł (http://www.motoneo.pl/t/z1/CAR26G42103) i firmy TRW w sklepie stacjonarnym za 2200zł (+ drugie tyle kaucji za starą przekładnię). TRW powinny być dobre, ale cena Cardone jest ciekawa. Wiecie coś o tej firmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.