Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dzis zauwazylem ze ze skrzyni biegow (chyba) dochodzi dziwne stukanie i delikatne szarpniecie kiedy podczas jazdy na 1-ce nagle wcisne sprzeglo. Nie dzieje sie to za kazdym razem tylko jak zrobie to gwaltownie (a i tak nie zawsze). Nie zauwazylem tego problemu na innych biegach. Wiem ze sprzeglo mam do wymiany (chwya na samej gorze, slizga na rozgrzanym silniku + czasem nie moge wbic 1 przy ruszaniu...) i powoli sie do tego przymierzam ale czy bedzie to powiazane z tarczami sprzeglowymi czy moze byc jeszcze cos walniete w skrzyni?? Moze jakies poduszki albo inne gumy...??

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

Moim zdaniem sam sobie już odpowiedziałeś: wina sprzęgła, po wymianie nie powinno być problemów. Prawdopodobnie nie ma już na tyle sprzęgła aby płynnie wysprzeglic jedynkę na która idzie największa moc z silnika. U mnie objawiało się to lekkim nie tak częstym zgrzytaniem skrzyni w zmianie z 1 na 2. Po wymianie sprzęgła jak ręka odjoł. Podjedz jeszcze do jakiegoś mechanika nie zaszkodzi zapytać.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie wiem jak teraz, ale dwa lata temu ciężko było znaleźć zamiennik, oryginał w chorej cenie

sprawdź na www.czescidobmw.pl - ja tam kupowałem

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Gadalem z jednym mechanikiem i powiedziel ze moze tez byc walniety dwumas i ze koszt samych czesci to 2000zl...

 

Jak rozpoznac ze dwumas jest walniety bez rozbierania skrzyni??

 

Czy mozna jezidzc z walnietym kolem dwumasowym ??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
poczytałeś forum trochę? :evil:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
chociażby w dziale, w którym piszesz

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
chociażby w dziale, w którym piszesz

 

Gadalem dzis z kolejnym mechanikiem. Powiedzial ze przy wymianie sprzegla trzeba tez wymienic kolo dwumasowe - podobno sie nie oplaca robic samego sprzegla bo z regoly kolo dwumasowe pada po 2-3 miesiacach nawet jak po rozebraniu skrzyni wyglada na sprawne (dodam ze samochodu mechanik w ogole nie widzial a ja tylko pytalem o cene wymiany takiego sprzegla).

 

Moje pytanie do Was jak to naprawde jest z tym dwumasem bo juz sam nie wiem a roznica w cenie ogromna. Wymieniac razem czy wystarczy samo sprzeglo??

 

Drugie pytanie to czy warto przy okazji wymienic olej w skrzyni???

 

I znowu jeden mechanik mi mowil ze jak skrzynia bedzie rozebrana to i tak olej bedzie spuszdczony i trzeba wlac nowy a drugi mowil ze skrzyni nie trzeba w ogole rozkrecac tak aby spuszcac z niej olej i spokojnie sprzeglo i dwumas mozna wymienic bez spuszczania oleju ale mozna go wymienic przy okazji (dodal ze w manualach oleju w skrzyni raczej sie nie wymienia co najwyzej dolewa).

 

co robic bo juz sam nie wiem....

Opublikowano

skad ty bierzesz tych mechanikow :duh: ...

 

Jeszcze nie slyszalem, zeby spuszczac olej ze skrzyni do wymiany sprzegla. Co do dwumasowego koła to nie wymieniamy, chyba ze są oznaki ze cos z nim nie tak... Ono zazwyczaj wytrzymuje bardzo duzo, szczegolnie w benzynie gdzie max momentu nie ma przy 1700obr.min tylko wyzej -3500obr.

 

Jedz Ty moze do serwisu co sie bmw zajmuje, bo niedlugo pseudo-fachowcy od wszystkiego zepsuja ci auto.

Opublikowano

bastaz

 

Tacy mechanicy tu sa wlasnie....

 

a powiedz mi jakie sa objawy tego ze dwumas siada...??

 

Czy w zestawie z nowym sprzeglem przychodzi docisk i lozysko czy trzeba dokupic osobno??

Opublikowano

Jak sie wylacza silnik to slychac takie łupnięcie (takie objawy mialem w sluzbowym mondeo 2.0tdci) i ogolnie jakies niefajne drgania itd.

Jedyne wyjscie to po demontazu sprzegla nalezy sprawdzic stan dwumasa.

 

Co do sprzegla to kupuje sie komplet. tarcza, docisk i lozysko. Przed zakupem trzeba sie upewnic czy te 3 rzeczy sa w zestawie.

Opublikowano
Jak sie wylacza silnik to slychac takie łupnięcie (takie objawy mialem w sluzbowym mondeo 2.0tdci) i ogolnie jakies niefajne drgania itd.

Jedyne wyjscie to po demontazu sprzegla nalezy sprawdzic stan dwumasa.

 

Co do sprzegla to kupuje sie komplet. tarcza, docisk i lozysko. Przed zakupem trzeba sie upewnic czy te 3 rzeczy sa w zestawie.

 

 

 

Bastaz a jaka jest przyczyna tego ze dwumas sie psuje?? Chodzi mi o to zeby po wymianie sprzegla po kilku miechach nie padl i dwumas i znowu bede musial rozgrzebywac skrzynie.

 

Wiem ze jak kupie dwumas i kompletne sprzeglo z dociskiem i lozyskiem LUK to mam tutaj 12 miesiecy gwarancji a jesli kupie samo kompletne sprzeglo LUK to gwarancji juz nie mam. Fakt ze roznica w cenie ogromna (sprzeglo L130 a sprzeglo z dwumasem L470).

 

Poradz mi prosze. Dodam ze samochodem nie trzesie (tylko powyzej 120 km/h ale to przez felgi ktore juz sa w prostowaniu) i nie ma zadnego lupniecia przy gaszeniu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

współczujemy mechaników...

Olej w skrzyni możesz sobie zmienić, nie zawadzi, jak nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany. Na forum jest jaki olej do jakiej skrzyni, bez problemu sobie znajdziesz. Ale nie jest to konieczność przy wymianie sprzęgła...

 

Sprzęgło wymień kompletne. W linku sklepu, który Ci wkleiłem takie dostaniesz.

 

Koło dwu masowe razem ze sprzęgłem to się wymienia bodajże w autach po lifcie. Gdzieś wyczytałem taką teorię, ale dokładnie nie pamiętam, nie dam sobie nic za to uciąć ;) Ktoś pewny niech mnie poprawi.

My na szczęście ;) mamy przed liftem. Ja wymieniałem, tylko sam komplet sprzęgła, koło dwu masowe było OK.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
współczujemy mechaników...

Olej w skrzyni możesz sobie zmienić, nie zawadzi, jak nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany. Na forum jest jaki olej do jakiej skrzyni, bez problemu sobie znajdziesz. Ale nie jest to konieczność przy wymianie sprzęgła...

 

Sprzęgło wymień kompletne. W linku sklepu, który Ci wkleiłem takie dostaniesz.

 

Koło dwu masowe razem ze sprzęgłem to się wymienia bodajże w autach po lifcie. Gdzieś wyczytałem taką teorię, ale dokładnie nie pamiętam, nie dam sobie nic za to uciąć ;) Ktoś pewny niech mnie poprawi.

My na szczęście ;) mamy przed liftem. Ja wymieniałem, tylko sam komplet sprzęgła, koło dwu masowe było OK.

 

 

Jak najprosciej sprawdzic czy mam przed czy po lifcie ??

 

 

Dane samochodu:

09/2000 E46 330Ci Coupe M54 Europe Right hand drive N

Production Code: BN52

 

M54 to chyba silnik wiec jaki najlepszy olej do skrzyni wlac??

 

Czy sprzeglo firmy LUK bedzie dobre?? To jest oryginal czy jakis zamiennik??

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Rany, odnoszę wrażenie, że czytasz tylko swoje wątki, zamiast poświęcić chwilę na ogarnięcie tematu wiadomościami z forum. Także o własnym aucie.

 

Jak najprosciej sprawdzic czy mam przed czy po lifcie ??

 

 

Dane samochodu:

09/2000 E46 330Ci Coupe M54 Europe Right hand drive N

Production Code: BN52

Po dacie produkcji. Masz przed liftem.

 

M54 to chyba silnik wiec jaki najlepszy olej do skrzyni wlac??

M54 to nie chyba, a zdecydowanie silnik. Niestety nie mówi nic o skrzyni biegów...

Zobacz jaka naklejka jest na skrzyni i POSZUKAJ na forum jaki olej wlać.

Czy sprzeglo firmy LUK bedzie dobre?? To jest oryginal czy jakis zamiennik??

Będzie dobre. W kwestii formalnej - wszystko spoza ASO, a w zasadzie oryginalnego pudełka BMW, to zamiennik...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

GR nie denerwuj sie

 

Nie ma za duzo czasu na czytanie wszystkich watkow a jutro rano jestem umowiony do mechanika wiec staram sie dowiedziec ile moge...

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja się nie denerwuję... tylko czytając o co pytasz, odnosi się wrażenie, że sam nie sprawdzasz - a na czasie Ci zależy ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

To jak ...??

 

Mowisz ze mam bete przed liftem i nie warto wymieniac dwumasu jesli nie chalasuje tak??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak. Mówię, że masz E46 przed liftem i nie ruszaj bez potrzeby koła dwu masowego.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
typowe objawy dwumasa to trzęsienie podczas wyłączania silnika (przy czym trzeba pierw sprawdzić stan poduszek na silniku jeżeli są dobre to sprawa jasna ), podczas wciskania sprzęgła w momencie ruchu pedału słychać szelest a cichnie przy wciśnięciu to tez prawdopodobnie dwumas (i to nie łożysko na sprzęgle!) może się także objawiać tym ze trzęsie silnikiem podczas kręcenia na obroty. W moim przypadku szeleściło a gdy wyjęliśmy skrzynie i sprzęgło z dwumasa wypadły jakieś malutkie plastiki a podczas jego ruchu i dociskania strasznie skrzypiał. Po wymianie jak ręka odjoł + wymiana poduszek pod silnikiem i na skrzyni. Z tego co mi wiadomo odnośnie zmiany oleju w skrzyniach to po lifcie prawdopodobnie był wlewany long life. Czasami bmw sygnalizowało zmiany oleju podkładkami na śrubce od wlewu lub naklejka (zielona wymiana co 120tys, żółta long life) nie wiem jak w Polsce ale w Anglii i Austrii tak to działa.
Opublikowano

Witam

 

Jestem swierzo po wymianie calego sprzegla i kola dwumasowego. Autko chodzi nieporownywalnie lepiej. Sprzeglo chwyta na samym dole, nic nie zgrzyta, nic nie slizga, nic nie trzesie, biegi wchodza bez zadnego problemu. Co prawda kolo dwumasowe bylo ok (nie mialo luzow) ale wymienilem profilaktycznie. Koszt imprezy 35000zl (w przeliczeniu na nasze). Wszystko oryginalne (LUK).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.