Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zakręcić PO odpowietrzeniu. Ten odpowietrznik przy podszybiu to jest od nagrzewnicy prawda? Z tego co pamiętam to trzeba dać max temperaturę na panelu klimatronika, żeby zawór wody się max otworzył... wtedy wymusisz obieg wody przez układ ogrzewania i odpowietrzysz właśnie przez ten odpowietrznik. Zatem najpierw spróbuj z max tem grzania i otwartymi odpowietrznikami. Jeśli popłynie z nich płyn to ok i na tym koniec.
Opublikowano

z tego co widze nie masz webasto więc i odpowietrznika pewnie nie będzie a ja odpowietrzałem już kilka e46 i zawsze we 2 (jeden ma nieciekawie) bierzesz chusteczke wycierasz rant na zbiorniczku a kolega odkręca po kolei odpowietrzniki aż wyleci płyn i zakręca zanim braknie Ci powietrza w płucach (co chwile uzupełniać płyn) :mrgreen: tak wiem może to nie jest wygodny i higieniczny sposób ale 100% pewny i radze robić to na zimnym :mrgreen:

sprawdzane tylko przy częściowym ubytku płynu (po wymianie termostatów)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam Panowie, czytałem już wiele na temat odpowietrzania ale nie mogę dojść do ładu...

mianowicie mój problem polega na tym, że gdy mam temp ustawioną na nie wiecej niż 18 stopni na klimatroniku, wskazówka stoi w pionie i przelew w zbiorniczku jest, niestety z zwiekszaniem temp na klimatroniku chociażby do 22,5 stopnia strumien zaczyna przerywać (na 32 w ogole zanika), na ustawionych 22,5 czuć ze w układzie jest wielki bąbel powietrza aż całe węże chodzą, ale nie chce się ten bąbel wydostać...

 

Odkręcałem po kolei odpowietrzniki ale bąbel ciągle siedzi..

 

Proszę o jakąś pomoc, pozdrawiam :)

Opublikowano
Czytałem gdzieś żeby dmuchnąć w korek wlewu na zbiorniczku wyrównawczym na odkręconych odpowietrznikach i zakrecac je po kolei az zacznie wydobywac się płyn, prawda ?
Opublikowano

zależy czy masz zalany płyn czy nie.Jeśli zalany to ja robię tak

 

Tyczy się to silnika m47n 150km

 

1.Korek zakręcony

 

2.Odpalam samochód ogrzewanie na 32stp nawiew na min

 

3.Odkręcam troszkę odpowietrznik przy zbiorniczku jak się pokazuje płyn zakręcam

 

4.Odkręcam odpowietrznik na chłodnicy EGR jak płyn leci zakręcam

 

5.Odkręcam odpowietrznik koło bagnetu oleju jak wyleci płyn zakręcam

 

6.Odkręcam odpowietrznik u góry koło ściany grodzikowej od nagrzewnicy i to samo

 

7.tutaj kto za inna metodę to robi inaczej mi mechanik robił tak,ze kazał na około 1h zostawić na wolnych obrotach odpalone auto bez gazowania aż silnik nabierze te 89stp i otworzy się główny termostat.Ja to to czekam aż dolny wąz zrobi się gorący i tyle przeważnie 89 90stp

 

8.Przed wyłączeniem samochodu z 32stp zmniejszam nawiew na 16stp

 

9.Finito

Opublikowano

Dziękuję za szybką odpowiedź :)

 

Ja mam silnik m47 136km ale raczej metoda ta sama, jutro spróbuję jeszcze raz krok po kroku wg instrukcji :8)

 

P.s. próbowałem niedawno z tym dmuchaniem, wiec odkreciłem korek oraz odpowietrznik na nagrzewnicy i dmuchałem az wyleci powietrze z odpowietrznika i zacznie leciec płyn i tak było jednak po odpaleniu wielkiej poprawy nie ma, wieje ciepłym troszkę bardziej ale tego bąbla z powietrzem sie nie pozbyłem :( jest pewnie gdzies wczesniej, no nic jutro zrobię wszystko od początku korek po korku i zobaczymy :)

Opublikowano

Odpowietrzałem wielokrotnie i ciągle ten sam rezultat, jednak autko łapie pion i w srodku leci ciepłe powietrze, czytałem w innym poscie na temat "podskakujących węży" wiec ten objaw co u mnie wystepuje to chyba tak ma byc :)

 

Gdy na klimatroniku mam 16 strumien w zbiorniczku jest ciągly, na np. 22,5 jest przerywany a na 32 zanika całkiem.

 

Pozdrawiam :)

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam. po wymianie termostatu, odpowietrzałem metodą kolegi"tracs2"


pytanie czy wszystko jest Ok.

bo nie wiem jak powinno to wyglądać w praktyce przy poprawnym odpowietrzeniu....


-na filmie pokazałem ze pion jest

-temp. ustawiona na 32"C wentylator. na min.

-węże są gorące najbardziej ten górny gruby prawy, tak gorący ze ręką nie idzie go trzymać.

-chłodnica cała gorąca

-pod korkiem para leci z gorąca

-płyn pod korkiem leje równo bez przerw


czy tak ma to wszystko być?


https://www.youtube.com/watch?v=-I8Sp7ruCkU&feature=youtu.be

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.