Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, chciałem się dowiedzieć jak odpowietrzyć swój układ chłodzenia w aucie, ponieważ nie wiem dlaczego ale cały czas ubywa mi wody w zbiorniczku chłodnicy, nie wycieka na ziemie, nie pobiera do silnika ponieważ nie ma białej maźi w oleju. Myślę że może wydala wode tym wężykiem wyrównawczym lub nie mam pojecia dlaczego. Kiedy zalałem płynu miarka wyszła na zewnatrz i było ok, po paru dniach miarka jest juz na samym dole mimo że auto się nie grzeje. Co zrobić? chciałem odpowietrzyć układ tylko jak? pomoże ktoś? dzieki
Opublikowano
płyn szybko paruje pościągaj osłony silnika i zobacz czy nie ma jasnego osadu na złączkach węży mi uciekał z chłodniczki od skrzyni automatycznej pod zbiorniczkiem wyrównawczym
Opublikowano
Co zrobić? chciałem odpowietrzyć układ tylko jak? pomoże ktoś? dzieki

Jasne że ktoś pomoże :wink: Poniżej schemat co i jak po kolei, ściągnij, wydrukuj i do dzieła:

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-06/d4c7826b.jpg

 

Dzieki kolego, mimo ze jest jak na tacy wyłożone to do końca nie jest to zrozumiałe, jakoś niby to zrobiłem ale nie pomogło. Jest opisane niby krok po kroku ale w pewnych chwilach nie wiadomo czy ma byc motor odpalony czy nie ale nie wazne, dzieki za pomoc

Opublikowano
kurcze uważaj z odpowietrznikiem nad alternatorem mi wczoraj pociekł płyn z tego odpowietrznika i teraz co jakiś czas mrugnie mi kontrolka od ładowania czasem zapali się na kilkanaście sekund chyba czeka mnie wymiana
Opublikowano
kurcze uważaj z odpowietrznikiem nad alternatorem mi wczoraj pociekł płyn z tego odpowietrznika i teraz co jakiś czas mrugnie mi kontrolka od ładowania czasem zapali się na kilkanaście sekund chyba czeka mnie wymiana

 

Powiem Ci ze po moim odpowietrzeniu mrugła mi pare razy kontrolka od oleju w czasie jazdy na czerwono na pol sekundy ze 3 razy. A oleju mam max... A jak ci poszło odpowietrzanie? ogarnąłęś to bezbłędnie? mi powietrze nie przestawało leciec nie wiem czemu. Nie moglem ogarnac kolejnosci w tym schemacie

Opublikowano
ja odkręciłem na raz wszystkie i na zgaszonym dolewałem aż nie przelało się przez dwa odpowietrzniki potem odpaliłem i dolewałem dalej aż doszło do tego najwyżej nad nagrzewicą zakreciłem wszystkie korki pogazowałem troszke dolałem jeszcze może około 100ml i jest ok ;)
Opublikowano
a ty masz już długo bunie czy dopiero kupiłeś ja jak kupiłem swoją to też mrugała mi czerwona kontrolka oleju ale zmieniłem olej i juz ponad pół roku nie mruga :) chyba poprzedni właściciel zły olej nalał tak sobie to tłumacze :)
Opublikowano
a ty masz już długo bunie czy dopiero kupiłeś ja jak kupiłem swoją to też mrugała mi czerwona kontrolka oleju ale zmieniłem olej i juz ponad pół roku nie mruga :) chyba poprzedni właściciel zły olej nalał tak sobie to tłumacze :)

 

Ja mam miesiąc czasu 320d,sprowadzona z niemiec, zrobie chyba tak jak Ty czyli: otworze wszystkie odpowietrzniki (wykręcić całkiem?) , na zgaszonym doleje płynu i jak koło webasta mi zacznie leciec to po kolei pozakręcam, doleje plynu pogazuje i bedzie git:) a kontrolka nie wiem dlaczego poprostu mrugła 3 razy i jak narazie nic sie nie dzieje moze czujnik pada nie wiem.

Opublikowano
ja wykręciłem całkiem aco do oleju to kupiłeś bezpośrednio od właściciela czy od handlarza

 

od właściciela, ale olej zmieniłem zaraz po zakupie.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Dzieki za tak szybka odpowiedz ;]

 

Z tego co wyczytalem w moim silniku (m47tu) sa 4 sruby odpowietrzajace :

-przy chłodnicy obiegu recyrkulacji spalin,

-przy wymienniku ciepła olej-ciecz chłodząca,

-przy dogrzewaczu,

-przy giętkim przewodzie prowadzącym do wymiennika ciepła układu ogrzewania.

zgadza się ?

 

I teraz kiedy mowa jest na rysunku o silniku M47TU aby wkręcic sruby odpowietrzające w sztywnym przewodzie powrotnym cieczy chłodzącej i przy rozgałężniku zbiornika wyrównawczego gdy zacznie wypływać ciecz bez pęcherzyków to o które sruby z rysunkow chodzi ??

 

Mam nadzieje ze zalapales o co mi chodzi yoshimura01 :cool2:

Opublikowano

Byłem szukać w aucie tych śrub odpowietrzających. Niestety znalazłem jedynie 3.

Nr 1 oraz 2.

http://img253.imageshack.us/img253/894/96963333.jpg

Nr 3.

http://img44.imageshack.us/img44/1965/47522995.jpg

 

Dalej nie wiem która jest którą. Tzn. ze zdjęcia od yoshimura01 wyczytalem ze powinny byc 4 :

-przy chłodnicy obiegu recyrkulacji spalin,

-przy wymienniku ciepła olej-ciecz chłodząca,

-przy dogrzewaczu,

-przy giętkim przewodzie prowadzącym do wymiennika ciepła układu ogrzewania

 

Mógłby mi ktos pomoc i napisac ktora jest ktora na zdjeciu ?? :wink:

 

I przy okazji wskazac gdzie szukac ostatniej ktorej nie moge znalezc ??

http://img574.imageshack.us/img574/3853/55095319.jpg

Opublikowano

Skoro nikt nie zna odpowiedzi na moje ostatnie pytanie zapytam inaczej ;P

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/p/a/191.png

 

Czy dobrze numeruje śruby odpowietrzające podane w instrukcji "Sam naprawiam" podanej przez yoshimura01??

W instrukcji napisali aby wkrecic najpierw śruby odpowietrzające numer 2 i 10 . Napełnić zbiornik wyrównawczy do krawędzi a następnie wkręcić pozostałe 2 śruby odpowietrzające numer 9 oraz w termostacie EGR na rysunku w lewym górnym rogu.

 

Prosze poprawcie mnie jeżeli się myle. :oops: Chce poprawnie odpowietrzyc układ abym nie miał niespodzianek w postaci przegrzewania o których czytałem na forum.

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.