Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam nadzieje że ktoś mi udzieli informacji czy w tej 318i po lifcie jest łańcuszek czy pasek rozrządu,z tym 143km silnikiem jest ich mało więc nie mam pojecia,i jeszcze jedno na co musze uważać w tym modelu i co od razu wymienić.Prosze o pomoc wszystkich co wiedzą nieco o tym silniku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co zakladasz dwa tematy z tym samym pytaniem ?
Opublikowano
Używam go od ponad roku, póki co bardzo pozytywna opinia. Przyzwoite parametry, auto jeździ bardzo fajnie, dla mnie w zupełności to wystarcza. Przyspieszenie daje radę, wcześniej miałem E36 coupe z silnikiem M44 140KM, więc mam porównanie. Obecny touring, pomimo większej masy zbiera się lepiej. Zużycie paliwa też niczego sobie, średnio wyrabiam się w 8-8,5 litra. W zeszłym roku jadąc nad morze spaliłem w trasie 700km 5,7 litra/100! Fakt, że jechałem nocą, mały ruch i auto było głaskane, ale jednak. Jak chodzi o naprawy, na razie tylko standardowy serwis, olej, filtry, świece, na początku po zakupie wymieniłem przepływomierz, bo coś wariował i tyle. Z częściami większych problemów nie ma, choć jak przeglądałem różne oferty, to na pewno trudniej dostępne, niż do M43. Auto ma teraz przebieg 225 tys. km, mam nadzieję, że jeszcze sporo przed nim.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Używam go od ponad roku, póki co bardzo pozytywna opinia. Przyzwoite parametry, auto jeździ bardzo fajnie, dla mnie w zupełności to wystarcza. Przyspieszenie daje radę, wcześniej miałem E36 coupe z silnikiem M44 140KM, więc mam porównanie. Obecny touring, pomimo większej masy zbiera się lepiej. Zużycie paliwa też niczego sobie, średnio wyrabiam się w 8-8,5 litra. W zeszłym roku jadąc nad morze spaliłem w trasie 700km 5,7 litra/100! Fakt, że jechałem nocą, mały ruch i auto było głaskane, ale jednak. Jak chodzi o naprawy, na razie tylko standardowy serwis, olej, filtry, świece, na początku po zakupie wymieniłem przepływomierz, bo coś wariował i tyle. Z częściami większych problemów nie ma, choć jak przeglądałem różne oferty, to na pewno trudniej dostępne, niż do M43. Auto ma teraz przebieg 225 tys. km, mam nadzieję, że jeszcze sporo przed nim.

 

A rocznik i ile ty nim przejechałeś? jeśli można wiedzieć..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalnie rozrządu sie nie rusza jesli wszystko jest ok ale w silniku N42 jest on wadliwy i moze sie zdarzyć ze trzeba bedzie wymieniac.
Opublikowano
wadliwy czyli co? jakie są objawy stuki ?? coś jeszcze??na co trzeba uwarzać i nie wiesz ile taki rozrząd łańcuszkowy oczywiście nowy może kosztuje??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wadliwy czyli co? jakie są objawy stuki ?? coś jeszcze??na co trzeba uwarzać i nie wiesz ile taki rozrząd łańcuszkowy oczywiście nowy może kosztuje??

 

Najczesciej napinacz łancucha zawodzi i silnik zaczyna głosniej pracowac, podwyzszone spalanie, spadek mocy. Czytałem ze nawet łancuch moze przeskoczyc.

Opublikowano

Poczytałem trochę na forum o tym silniku tzn n42 który, jest też w mojej 318i z 2002r. No i sie wystraszyłem dopiero co auto kupilem ma 160k km i nie wiem czy bylo coś robione. Auto bylo serwisowane w jednym ASO wiec zadzwonię w poniedziałek i morze sie dowiem czy soć bylo w nim robione.

Moje pytanie tyczy sie tego nieszczęsnego napinacza czy już raz naprawione moze ponownie nawlic? Cztam naforum że jeden kolega mechanik robi średnio jedno auto tygodniowo to kurde strasznie dużo. No i czy BMW poczuwa sie w jakikolwiek sposób do naprawy tego bubla? Czy wrazie awarii można bić do nich? Moje auto ma 8 lat czy jakies akcje wezwań teżź takich aut się tyczą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytałem trochę na forum o tym silniku tzn n42 który, jest też w mojej 318i z 2002r. No i sie wystraszyłem dopiero co auto kupilem ma 160k km i nie wiem czy bylo coś robione. Auto bylo serwisowane w jednym ASO wiec zadzwonię w poniedziałek i morze sie dowiem czy soć bylo w nim robione.

Moje pytanie tyczy sie tego nieszczęsnego napinacza czy już raz naprawione moze ponownie nawlic? Cztam naforum że jeden kolega mechanik robi średnio jedno auto tygodniowo to kurde strasznie dużo. No i czy BMW poczuwa sie w jakikolwiek sposób do naprawy tego bubla? Czy wrazie awarii można bić do nich? Moje auto ma 8 lat czy jakies akcje wezwań teżź takich aut się tyczą?

 

Gdybys miał gwarancje to mogl bys do nich jechac ale bez to niestety.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

silnik zaczyna głosniej pracowac, podwyzszone spalanie, spadek mocy.

 

Mam takie pytanie... pi razy oko ile wyższe spalanie i jaki ubytek mocy ??

 

Pytam się bo zauważyłem, że motor mi też troszkę głośniej chodzi i wydaje mi się, że spalanie skoczyło ok. 0,5-1.0 litra na 100 km. Byłem na hamowni, która wykazała mi moc 133 KM i 180 Nm :(

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W N42 plastikowy napinacz łańcucha dość szybko się zużywa, w efekcie łańcuch może przeskoczyć. Dość głośna praca i stukanie jest tego objawem. Proponuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach ponieważ jeśli przeskoczył delikatnie łańcuch mogą wygiąć się zawory dolotowe powietrza. Radzę również oddać auto do dobrego mechanika, który będzie miał pojęcie o N42 oraz sprzęt do ustawiania rozrządu oraz soft do systemu Valvetronic.
Opublikowano
Panowie, zmartwiliście mnei trochę tym plastikowym napinaczem w N42B20. Proszę o informację po jakim przebiegu zazwyczaj pojawia się problem? Czy samochód da mi najpierw znać, że coś jest nie tak, czy możliwe jest, że pierdzielnie na amen i skończy się na remoncie silnika?
Opublikowano

Po 100tys. km może się pojawić klekotanie pod pokrywa zaworów, z czasem przeskoczy i rozrząd a auto będzie miało problem z odpalaniem oraz mocą (powyginane zawory, brak ciśnienia na cylindrach). System valvetronic przestaje poprawnie pracować i silnik przełącza się na prace w trybie serwis (praca z przepustnicą powietrza używaną tylko w trybie serwis).

Radzę szybko brać się za wymianę napinacza i nie czekać. Wymiana samego napinacza z robocizną to koszt około 800zł, jeśli dojdą nowe zawory i planowanie głowicy to koszt może się podwoić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
+ Trzeba mieć przyrząd do blokowania rozrządu do silników N42 i N46 a jak wiadomo takie posiadają serwisy ASO i nieliczni mechanicy którzy naprawiają BMW.
Opublikowano

guzior2 dzieki za namiar

 

Ów przyrząd do ustawiania valwtronica można wypożyczyć 100pln widziałem na ąllegro

Oby nikt z nas nie musiał się tyn więcej interesować tego nam życzę drodzy użytkownicy N42

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzeję trochę kotleta ale jak czytam nieprawdę to muszę poprawić:

W N42 plastikowy napinacz łańcucha dość szybko się zużywa, w efekcie łańcuch może przeskoczyć

 

napinacz nie jest plastikowy tylko stalowy na forum jest gdzieś filmik jak on dokładnie wygląda. Jest na nim pokazane jak wygląda stary wadliwy i zmieniony. nie kosztuje 800 zl tylko ok 130 zl plus wymiana u mechanika. Oczywiście polecam to zrobić samemu - opisane też jest gdzieś na forum.

Plastikowa natomiast jest szyna slizgowa i prowadząca. Numer napinacza oczywiści ten - 11317567680

Z tego co mówią fachowcy rozrząd w tych silnikach jest bezkolizyjny gdy przeskoczy dlatego pojawia się dziwna praca i dzwięki silnika.

No i czy BMW poczuwa sie w jakikolwiek sposób do naprawy tego bubla? Czy wrazie awarii można bić do nich? Moje auto ma 8 lat czy jakies akcje wezwań teżź takich aut się tyczą?

nie było akcji serwisowej z powodu napinacza czy jakiejś innej części rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.