Skocz do zawartości

e39 Wszystko na temat wymiany plynu w chlodnicy


Krzysiek25aa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio chlodnica mi padla i bylem u takiego bystrego mechanika ze nie dosyc ze nie odpowietrzyl mi ukladu to mam wode w ukladzie :shock: Teraz musze sam sie zabrac za ta robotke i musicie mi pomoc bo sam nie poradze :)

Pytanie numer 1 -jaki kupic plyn ?

2.ile litrow sie miesci...?

3.przez srubke numer 9 tylko spuszcza sie plyn? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

4. W jaki sposob zalewac nowy plyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zalał ci wodę to musisz teraz wymienić cały płyn a nie tylko zlać z chłodnicy.

Musisz zlać też z bloku silnika. Pod kolektorem wydechowym masz korek spustowy. Wyglada jak zwykła śruba wkręcona w blok.

Płyn ja mam petrygo.

Wchodzi koło 10L z tego co pamietam.

O odpowietrzaniu to na forum jest tyle , ze nie chce mi się pisać jeszcze raz. Poszukaj chwilkę.

 

Przy okazji koniecznie zmień Mechanika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chodzi o srube nr 2 ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=17_0161&hg=17&fg=05

Ty masz kolego Petrygo a inni jaki maja plyn ? Koledzy wypowiadajcie sie :)

NA jednym z forum wyczytlaem tak: Przy zalewaniu plynu auto musi byc zimne. Trzeba odkrecic odpowetrznik przy zbiorniczku?wlać plyn i auto powinno samo sie odpowietrzyc?chyba ze jest cos nie tak NAstepnie we wnętrzy nawiew na ciepłe na max i pilnowac temperatury żeby nie zagotować (korek od zbiorniczka odkrecony) Jak cos jest zle to opiszcie wlasnymi slowami.. Bede bardzo wdzieczny

 

Aha i jeszcze jedno ktos widzialem ze napisalem że przez wyrównawczy nie uzupełni się dokładnie plynu i odpowietrznikiem przy termostacie trzeba wlewac plyn.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałem płyn. Napisze jak ja to robiłem:

1.odkręcasz korek spustowy z chłodnicy - zeszło ale nie dużo

2.śrubę z bloku - ciężko się dostać ale zleci napewno więcej niż z chłodnicy. Dobrze jest założyć nową podkładkę pod tę śrubę.

3.dodatkowo odpiąłem jeszcze węże od spodu od chłodnicy - zleciało dodatkowe może 1,5 litra

Według vin powinno wejść około 10,5litra płynu. Mi weszło 8l pewnie dlatego, że gdzieś jeszcze stary został.

Zalałem płyn prestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam

odkopuje bo bez sensu kolejny temat zakladac

chcialbym wymienic plyn u siebie. Niewiem co tam mam wyglada na zielony albo niebieski albo to i to (wiem bo spuszczalem do wymiany termostatu) a w misce wyglada na czarny heh

Moje pytanie to jakiej specyfikacji jest zalecany plyn

czy np czerwony G12 bedzie sie nadawal

- czy jak tam teraz jest powiedzmy niebieski to gdy spusze z bloku i chodnicy (wiadomo ze cos zostanie) to czy nie wejdzie w jakas reakcje niechciana

Wiem ze wszyscy polecaja Prestone i jest on mieszalny ze wszystkimi plynami ale tu w UK oni sprzedaja je w butlach 4L a moze sie okazac ze bede potrzebowal wiecj i wtedy bedzie lipa a najtaniej jest przez internet wiec kupowanie extra butleki wrazie czego i pozniejsze jej oddawanie jest bezsensu

dzieki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki perszing 740I zamowilem orginal faktycznie nie wychodzi tak drogo :)

A powiedz jak go rozrabiasz 1:1?

i jeszcze pytanko

czytalem ze sa 2 lub 3 odpowietrzniki ja u siebie mam jeden czy to mozliwe? Ten na rurce do termostatu glownego(egr termostatu niemam). Niby powinien byc jeszcze jeden gdzies pod filtrem kabinowym, patrzalem z lewej i prawej nic takiego niema a websto niby jest (bo naklejka jest z boku) ale niewiem tak naprawde czy jest niemam pojecia jak to wyglada ale napewno nic nie bzeczy ani dmucha po zgaszeniu. Wiec chyba niemam albo zepsute heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...
podbijam temat, po wymianę chłodnicy zaczął mi się pojawiać komunikat odnośnie sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego. Auto było zalane i odpowietrzone przez mechanika. Dziś postanowiłem to sam sprawdzić. Płynu jest tyle co trzeba, czyli do poszerzenia zbiorniczka. Rano sprawdziłem odpowietrzenie śrubą przy zbiorniczku i poszedł płyn, także chyba wszystko jest oka. I co ciekawe, w zbiorniczku był pływak. Wieczorem postanowiłem zajrzeć do zbiorniczka, czy poziom się nie zmniejszył i wszystko jest tak jak trzeba, poza tym, że zniknął pływak ;). Gdzie on może być, poszedł na dno, mimo że układ jest zalany? Gdzieś się przyblokował? Komunikat o poziomie płynu nadal się wyświetla, czy to będzie błąd czujnika, czy np. po wycieku płynu z chłodnicy trzeba zresetować błąd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.