Skocz do zawartości

Dynamika 2.0d 163km


patynn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie dotyczące dynamiki silników jak w temacie. Szukałem klarownej odpowiedzi na forum ale nie znalazłem. Stąd też założyłem temat.

Proszę o dzielenie się swoimi opiniami z jazdy, załączanie wykresów itd.

 

Zacznę od siebie.

Mimo że jestem zadowolony z auta i mam nadzieję że trochę mi posłuży, to dynamika w dolnych partiach obrotowych mnie nie satysfakcjonuje. Zupełnie jakbym jeździł benzyniakiem. Jadąc w mieście ok 60km/h i chcąc nagle/dynamicznie wyprzedzić samochód jadący przede mną wyskakuję na sąsiedni pas, gaz w podłogę i rozczarowanie - czekam. Mija chwila i wreszcie jadę. Oczywiście mogę zredukować ale nie oto chodzi w dieslu...

Wcześniej jeździłem audi sportback 2.0tdi 170KM i czegoś takiego nie było. Na którym biegu bym nie jechał gaz w podłogę i po chwili kończyłem manewr wyprzedzania.

Czytałem że BMW ma większą turbinę a co za tym idzie jej bezwładność.

Założyłem nową przepływkę, wymieniłem filtry, olej, odmę i nic to nie zmieniło. Nadmienię że po przekroczeniu 2200obr auto ciągnie jak szalone :-)

 

Napiszcie jak sytuacja ma się w waszych autkach, jeśli ktoś ma ochotę i czas na spotkanie w celach porównawczych to proszę info na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem podobnie.

Choć może tego tak nie odczuwałem jak ty.

Może masz podobnie zdławione auto przez fabrykę bo ja niedawno pojechałem na hamownie i:

( wklejam tu text z postu o chipie bo prosiłeś o wykres)

 

Wogóle nie myślałem o chipie ale po zhamowaniu mojego auta i wynikach trochę sie zmartwiłem :cry2:

mało KM i malo momentu a auto dopiero ma 133 tys.k. z czego ja zrobiłem 34tys. w ciągu roku.

Myślałem że mam przynajmniej serie bo kiedyś zrobiłem inną e90-tke ze świateł po chipie :roll:

Ale z racji że mam auto z belgii to może coś namieszali w produkcji :x

Choć nie mam ujętego w VIN-ie że mam wersje 150. W dowodzie też jest 120kW.

 

No i tak to koniec końców po malej namowie :wink: na szybkiego zdecydowałem się na modyfikacje.

 

Poniżej wykres z hamowania przed i po modyfikacji.

 

http://img401.imageshack.us/img401/2342/dsc01452w.jpg

 

Jest to moje pierwsze zchipowane auto dlatego nie ukrywam że bardzo się obawiałem

zwłaszcza widząc więcej dymku przy redukcji w hamowni bo wcześniej tylko przy dużym "zadławieniu" coś mi lekko zadymiła a wtedy widziałem przy każdych redukcjach ale na szczęście po wyjechaniu w trasie uspokoiło się to a przynajmniej nie widać tego dymienia tak jak w hamowni.

Dodam że nie posiadam DPF-u.

 

Cala modyfikcja hamowanie i dobieranie z 3 różnych wersji oprogramowania zeszła około 3 godzin.

 

Poza tym mogę teraz napisać że różnica jest duża :mrgreen: .

A najlepszy ten moment - poprostu extra :cool2:

Przed modyfikacją aby dynamicznie jeździć musiałem często redukować a teraz bez problemu na IV/V biegu się zbiera z niskich prędkości no i teraz ładnie piszczą oponki na I i II ze startu :8)

A w zakrętach systemy mają co robić i się nie nudzą :8)

 

Pozdr. i polecam :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zrobiłem mod (w kreatorze), widać poniżej czym to się skończyło...Samochód jest dynamiczny tylko nie z dołu. Mam DPF, na szczęście nowy wymieniony w serwisie BMW z obecnym przebiegiem 30tys km. Generalnie auto jest w super stanie i dobrej opcji więc wolałbym się nim cieszyć a nie myśleć o zmianie egzemplarza :-( POMOCY !!!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ddd2dca14115652a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile jezdzilem E90 320d 163 KM w manualu. Ja mam automat i chip ACS 200 KM, i powiem szczerze ze w serii to nie za bardzo jedzie. Zdziwilo mnie wlasnie to, ze zeby dynamicznie przyspieszyc trzeba czesto redukowac, i turbodziura do 2 tys. mocno przeszkadza. W automacie turbodziura nie przeszkadza, bo w tych wartosciach obr/min konwerter jeszcze nie spina na stale, albo jest redukcja. Ale dynamika jazdy zdecydowanie lepsza jak ma sie okolice 200 KM. Chociaz w serii mozna spokojnie krecic do 4700 obr. i nie wyczuwa sie takiego spadku mocy jak w przypadku chipa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320d , od 0-100 w papierach ma ok. 8.3 sek. Ja osobiście nie czułem tego za bardzo i auto było dla mnie zwyczajnie zamulone. Może jest tak zważywszy na fakt, że drugi samochód, który mam do upalania ma 300 KM + ,( poprzedni dupowóz miał 250 KM ) . Na remap pojechałem po jakichś 2 tygodniach posiadania auta i po tym zabiegu jeździ mi się bardzo przyjemnie do dnia dzisiejszego ( 6 miesięcy ) . Sugeruję Ci zrobić mapę i powinno by ok :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres po Twoim modzie ukazuje, ze auto jedzie od 2600, wiec tak zmieniaj biegi aby nie schodzic ponizej 2600, jak wtedy bedzie zle to zmien auto na lzejsze, mocniejsze...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony mogę powiedzieć że jeździłem Leonem 1.9 TDI silnik ARL miałem go podkręconego na 190 km i on to w porównaniu do BMW w ogóle nie jechał do 2 tys. obr. ale za to góra obrotów lepsza niż w bawarce.

Teraz w bmw mam 200 kucy jeździ się całkiem dobrze od dołu ale z racji tego że chcę trochę pojeździć na dwumasie to raczej unikam mocnego wciskania pedału gazu poniżej 2 tys. bo jak jadę niekiedy z kumplami a oni duszą te diesle poniżej 2 tys to płakać się chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres po Twoim modzie ukazuje, ze auto jedzie od 2600, wiec tak zmieniaj biegi aby nie schodzic ponizej 2600, jak wtedy bedzie zle to zmien auto na lzejsze, mocniejsze...pozdr.

 

jak jeżdżę nie schodząc poniżej 2600obr to rzeczywiście jest nieźle. Jednak przekłada się to większe spalanie i hałas. W nowoczesnych dieslach nie ma powodu patrzeć na obroty ponieważ wyróżniają się dynamiką w każdym przedziale obrotowym. Moje poprzednie AUDI ważyło 60kg mniej, miało niższą moc niż Becia na chwilę obecną a dynamikę miało lepszą.

Ot zagadka którą mam zamiar rozwiązać poprzez modyfikację mechaniczną lub elektroniczną. Jeśli macie namiar na dobrego tunera w wawce który ma czas posiedzieć nad mapami, bez rutyny to proszę o info.

Drążę temat od dłuższego czasu ale może on posłużyć nam wszystkim powodując szeroki uśmiech :-)

 

p.s. 195KM i 380Nm powinno wystarczyć do dynamicznej jazdy, nie ma sensu ładować się w mocniejsze auto, chodzi o bardziej efektywne wykorzystanie tych możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjna turbina w 320d-tkach nawet w serii ładuje dość, nie pamiętam dokładnie, muszę sprawdzić, ale na pewno powyżej 1 bara, chyba 1,3

po chipie jeszcze więcej, więc niestety potrzeba czasu żeby się "napompowała" :)

 

jeśli kogoś to denerwuje to może zaadoptować system z 123d na biturbie, sam o tym kiedyś myślałem, ale rzeźba jest sporo i nie warta zachodu

jestem ciekaw jak się zachowują turbiny z wersji 177 konnej, bo może to by pomogło

 

uwolnienie wydechu z wszelkich DPFów itp też pomoże

 

co do tunera w warszawie to MR motors :cool2:

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo w N47 też szału nie robi w dolnym zakresie obrotów. Ja do tego mam jeszcze AT, ale są na to 3 rozwiązania:

- gaz w podłogę - kick down sam robi redukcję, w ekstremalnych przypadkach 2 biegi w dół

- przerzucenie AT na tryb sport - trochę jak redukcja, ale umówmy się - nie wymaga to wielkiej pracy

- przyzwyczaić się i nauczyć się z tym jeździć...

...i ja ten trzeci wariant wybrałem. Jakbym chciał mieć auto, które mi reaguje na każde dotknięcie gazu, kręci się do oporu, a ja miałbym ciągle pedał w podłodze to nie kupowałbym diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. 195KM i 380Nm powinno wystarczyć do dynamicznej jazdy, nie ma sensu ładować się w mocniejsze auto, chodzi o bardziej efektywne wykorzystanie tych możliwości

cyferki to nie wszystko, tak jak pisalem i co ~potwierdziles, Twoje auto ze wzgledu na przebieg wartosci momentu i mocy po chipie najefektywniej zbiera sie od 2600...

jezeli oczekujesz czegos innego to musisz zmienic program, na programie, w ktorym auto ma jechac od 2600 nie pojedziesz nawet jak bardzo bedziesz prosil :mrgreen: od 2000...

dlatego "dobry" Tunner zanim wgra program wypyta wlascicela do jakich celow/ i jak ma byc uzywane auto....jak chcesz kolejny raz zmienic program to dla Twojego silnika najlepsza proporcja jakosc/cena wg mnie bedzie tak jak napisal

co do tunera w warszawie to MR motors :cool2:

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik w trójce i fakt-dół był taki sobie,ale to auto ma 163KM a swoje waży więc nie ma co oczekiwać turbo doznań.Kwestia przyzwyczajenia,trzeba więcej redukować,żeby go nie muliło i tyle.Do tego BMW ma troche inną charakterystyke niż VAG,nie ma tu aż takiej turbodziury i odczuwalnego nagłego kopnięcia,za to moc przyrasta stopniowo,pierwszy raz jak się przejechałem dieslem BMW to bardziej przypominał on benzyne, bo na górnych obrotach jeszcze całkiem ciągnie,mówie o serii.Walnij sobie dobry program,albo zmień na większego diesla:)
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
a kogoś z Wrocławia możecie polecić lub okolic ?

Chyba najlepsi sa chlopaki z Dynosoftu .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie dotyczące dynamiki silników jak w temacie. Szukałem klarownej odpowiedzi na forum ale nie znalazłem. Stąd też założyłem temat.

Proszę o dzielenie się swoimi opiniami z jazdy, załączanie wykresów itd.

 

Zacznę od siebie.

Mimo że jestem zadowolony z auta i mam nadzieję że trochę mi posłuży, to dynamika w dolnych partiach obrotowych mnie nie satysfakcjonuje. Zupełnie jakbym jeździł benzyniakiem. Jadąc w mieście ok 60km/h i chcąc nagle/dynamicznie wyprzedzić samochód jadący przede mną wyskakuję na sąsiedni pas, gaz w podłogę i rozczarowanie - czekam. Mija chwila i wreszcie jadę. Oczywiście mogę zredukować ale nie oto chodzi w dieslu...

Wcześniej jeździłem audi sportback 2.0tdi 170KM i czegoś takiego nie było. Na którym biegu bym nie jechał gaz w podłogę i po chwili kończyłem manewr wyprzedzania.

Czytałem że BMW ma większą turbinę a co za tym idzie jej bezwładność.

Założyłem nową przepływkę, wymieniłem filtry, olej, odmę i nic to nie zmieniło. Nadmienię że po przekroczeniu 2200obr auto ciągnie jak szalone :-)

 

Napiszcie jak sytuacja ma się w waszych autkach, jeśli ktoś ma ochotę i czas na spotkanie w celach porównawczych to proszę info na priv.

 

 

Masz DPF ? On często powoduje zamulenie przy niskich obrotach. Trzeba regularnie przepalać samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.