Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam przymierzałem się do kupna 530i ale auto okazało się słabsze od 530d wiec wybór padł na 545i chciałbym poznać opinie użytkowników aut z tym motorem jego słabe strony na co zwrócić uwagę przy kupnie jedyne co mnie przeraza to ta cieknąca rurka wada fabryczna ,czy występują jeszcze inne wady o których tu nie doczytałem wcześnie użytkowałem 530d e39 przyznam ze autko spisywało się idealnie Przyszedł czas na zmianę po przeczytaniu niejednego forum bmw na temat 530d e60 spuchła mi głowa auto dosyć awaryjne w porównaniu do poprzednika wpadające klapki robiące spustoszenie w silniku a to wtryski a to turbo Ja w swoim e39 530d nie miałem takich problemów wiec teraz po sprzedaży auta przymierzam się do kupna 545i czy to dobry wybór czekam na waszą rade i pomoc
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
530i słabsze? Ja mam 2004 i jak porównywałem z 530d to minimalnie (na papierze) benzyna miała lepsze osiągi np.do setki benzyna 7,1s a diesel 7,3s oba automat.Po FL nie wiem - nigdy nie sprawdzałem. Jeżeli Cię nie przeraża spalanie (po małym mieście gdzie więcej stoję niż jadę ~17l/100) to bierz benzynę - cisza, ładny dźwięk silnika i bliżej mu do limuzyny niż do busa (żart!! bo mnie posiadacze "d" zlinczują ) :D
Opublikowano

Witaj,

 

W jakim sensie 530i jest slabsze od 530d??? 530i 272KM vs 530d 218KM - wiadomo, ze to suche liczby i napewno moment 530d ma sporo wiekszy niz 530i, ale znowu osiagi 0-100km 530i ma lepsze, ale znowu 530d 80-120 na 4tym biegu jest szybsza, wiec porownujac 530i do 530d pod wzgledem mocy i osigow nie wiem jak Ci wyszlo, ze jest slabsze, w jakim sensie??? 530d jest "slabsze" pod wzgledem awaryjnosci, jak sam piszesz i sumujac ewentulane koszty wymiany wtryskow, turbiny, pompy czy kolektora, o ktorym sie pisze, napewno koncowy koszt eksploatacji 530d jest wiekszy niz 530i!!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Panowie, to jest raczej kwestia odczuć, a nie konkretnych wartości liczbowych. 530d zbiera się lepiej z niskiego zakresu obrotów, stąd wrażenie, że idzie lepiej.

530i trzeba kręcić na wyższych obrotach i wtedy pojedzie szybciej od 30d.

 

Koszty eksploatacji 545i na pewno wyższe od 530i. Jeśli chodzi o awaryjność, to tu będzie ciężko, bo aut z tymi silnikami na tym forum policzysz na palcach jednej ręki i to takiej bez 2 palców.

Ja się nie wypowiadam, bo mam za sobą dopiero 13.000km przebiegu i nic się na razie nie dzieje.

Co najwyżej mogę zaoferować przejażdżkę, ponieważ widzę, że jesteś z Białegostoku.

Jeśli zadajesz pytanie, na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie, to na to samo, na co byś zwracał uwagę przy każdym innym silniku i ogólnie aucie. Historia, serwis, przebieg, stan techniczny. Czyli chyba najlepiej wizyta w ASO na pełnym przeglądzie samochodu.

Opublikowano
Dzięki chodziło mi właśnie o ten duży moment od samego dołu a kwestia 545i właśnie chodzi mi o silnik co go boli wiem ze wyciek wody to wada fabryczna ,co może jeszcze mnie w nim spotkać i czego się spodziewać ? nie wiem bo mało jest posiadaczy aut z tym silnikiem o 530d jest mnóstwo opisów tematów postów i wiadomo na co kuleje te auto
Opublikowano
Witaj,

 

W jakim sensie 530i jest slabsze od 530d??? 530i 272KM vs 530d 218KM - wiadomo, ze to suche liczby

 

nie wiem co ty za wersje produkcyjne porównujesz. 530i 272 to chyba najnowsza generacja 3.0i a 218 KM z 530d to pierwszy silnik 3.0d w E60

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Witaj,

 

W jakim sensie 530i jest slabsze od 530d??? 530i 272KM vs 530d 218KM - wiadomo, ze to suche liczby

 

nie wiem co ty za wersje produkcyjne porównujesz. 530i 272 to chyba najnowsza generacja 3.0i a 218 KM z 530d to pierwszy silnik 3.0d w E60

 

w czasach gdy 530d miało 218KM i 500Nm to 530i 231KM i 300Nm.

Opublikowano
Witaj,

 

W jakim sensie 530i jest slabsze od 530d??? 530i 272KM vs 530d 218KM - wiadomo, ze to suche liczby

 

nie wiem co ty za wersje produkcyjne porównujesz. 530i 272 to chyba najnowsza generacja 3.0i a 218 KM z 530d to pierwszy silnik 3.0d w E60

 

sorry - 530d w ostatnim wypuscie 235KM VS 530i 272KM

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Użytkuję 545i co prawda dopiero od lutego br. ale co nieco mogę juz powiedziec. Ekonomika auta w porównaniu z dieselem, wiadomo porównanie nie na miejscu tu jest. Tez przesiadłem się z 3,0d gdzie notowałem spalanie 9-10 l/100km, teraz wskoczyło mi na 13-16, gdzie te 13 naprawdę mozna bez problemu uzyskać. Trasa srednio wychodzi mi 11-12 l/100km, dodam, że w terenie zabudowanym jezdzę spokojnie, trasa to juz niekoniecznie. Kupilem auto z przebiegiem 185 tys., 2004r, zrobilem do tej pory 11 tys. W aucie wymieniłem pompę vacuum(720pln), tarcze hamulcowe, przednie Zimmermann(350 pln szt). Trochę na wyrost wymieniłem dwumasę i sprzęgło- koszt tego zestawu 3500pln- wszystko to ceny internetowe- przyznam trzeba trochę poszperać, podzwonić po hurtowniach, model nie jest zbyt popularny i ciężko cokolwiek dostać cos poza ASO. Dla porównania sam koszt dwumasy w ASO to coś ok 5000pln.

Co do rurki, znam tez ten problem, u mnie odpukać jest spokój. Znajomy mechanik, który to robił w innej 545i mówił ze koszt wymiany tej rurki zamknął się w kwocie 2500pln.

 

Ogólnie to jestem wciąz pod wrazeniem autka, własciwie tego silnika, radość z jazdy rekompensuje częste wizyty na stacji, ale przynajmniej nie boję się o kolektor, turbo, wtryski, pompy, dpf-y i inne pozostałe

 

pzdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

podepne sie do tematu na chwile

 

Co do rurki, znam tez ten problem, u mnie odpukać jest spokój. Znajomy mechanik, który to robił w innej 545i mówił ze koszt wymiany tej rurki zamknął się w kwocie 2500pln.

o jaka rurke chodzi ? mam ten silnik w e64 wiec chcialbym cos wiedziec w temacie ;)

Opublikowano
o jaka rurke chodzi ? mam ten silnik w e64 wiec chcialbym cos wiedziec w temacie ;)

 

Na forum 7er.pl problem jest opisany. Amerykanie mają nawet "patent" na wymianę rurki bez rozbebeszania silnika.

Pozdr.

Opublikowano
i objawia sie to wyciekiem plynu chlodzacego ? pod autem beda slady? Czy jak sie w pore nie zauwazy czy cos mozna uszkodzic ? nie mowie ze jezdzic bez plynu ale ...
Opublikowano

231KM to nie 333KM :) prawda ale kolega progressowy trochę pofantazjował .. owszem wózek dla wymagających (poważna sprawa i super auto)ale gdzie te wymagania na polskich drogach można w pełni wykorzystać ? Ścigając się od świateł do świateł z VW GOlf II tuning GTI ? A na poważnie uważam że nie jesteśmy w stanie w pełni wykorzystywać mocy swoich pojazdów. I nie ważne czy to jest 530i , Porsche Cayenne, czy 760Li .

 

Nie mówię/Nie twierdzę że 530i jest demonem prędkości, przyspieszeń etc. ale do swobodnej jazdy po PL drogach wliczając wyprzedzania ciężarówek etc. wystarcza.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
i objawia sie to wyciekiem plynu chlodzacego ? pod autem beda slady? Czy jak sie w pore nie zauwazy czy cos mozna uszkodzic ? nie mowie ze jezdzic bez plynu ale ...

 

 

Płyn będzie wciekał, będzie widać, ale i idrive zakomunikuje ze niski poziom plynu jest

Opublikowano
231KM to nie 333KM :) prawda ale kolega progressowy trochę pofantazjował .. owszem wózek dla wymagających (poważna sprawa i super auto)ale gdzie te wymagania na polskich drogach można w pełni wykorzystać ? Ścigając się od świateł do świateł z VW GOlf II tuning GTI ?

Wszędzie, zwłaszcza w trasie, w szczególności na S8 napchanej TIRami :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rurka kosztuje grosze. Dochodzi trochę uszczelek i robocizna, generalnie nie ma tragedii. Uszczelka od tej rurki wysiada jednym a drugim nie bo ponoć zależne jest to od typu płynu chłodzącego, który rozpuszcza tę uszczelkę. Mój znajomy wymieniał tę rurkę niedawno i jak kogoś interesują dokładne koszta to mogę go spytać, ale zamknął się 2000 zł na pewno, więc to podobny koszt jak amory do sportowego zawiasu.

 

Z tymi awaryjnymi 530d to też nie ma co przesadzać. Jeżeli większość z tych 530d przywożonych do PL ma 150-200 tys na liczniku cofnięte z 300-400 tys to co się dziwić, że te auta ledwie zipią i się psują. Każdy chce mieć droższe auto niż go na to stać. Lepiej kupić 2004 z przebiegiem 100 tys km niż 2006 z przebiegiem 300 tys. Wystarczy kupić auto zadbane z autentycznym przebiegiem i można śmigać jeszcze masę lat bez problemów. Jest tu wielu użytkowników na forum co mają nalatane już 200 tys km i nie mieli większych problemów ze swoimi 530d.

Opublikowano

Z tymi awaryjnymi 530d to też nie ma co przesadzać. Jeżeli większość z tych 530d przywożonych do PL ma 150-200 tys na liczniku cofnięte z 300-400 tys to co się dziwić, że te auta ledwie zipią i się psują. Każdy chce mieć droższe auto niż go na to stać. Lepiej kupić 2004 z przebiegiem 100 tys km niż 2006 z przebiegiem 300 tys. Wystarczy kupić auto zadbane z autentycznym przebiegiem i można śmigać jeszcze masę lat bez problemów. Jest tu wielu użytkowników na forum co mają nalatane już 200 tys km i nie mieli większych problemów ze swoimi 530d.

 

święte słowa... ;)

 

A jezeli chodzi o osiagi 530d i 545i to owszem na kozysc 545(645) ale minimalnie...

Sprawdzalismy kiedys z zona :P

 

a spalanie jednak w 545 >17 w miescie a 530d 9l ;)

 

jednak jak brac 530d to zadbane.. bo takie parniki to sie psuja jak moga.

Dzisiaj bylem u znajomego i mowi kupilem e60 3.0d .. wsiadam do srodka to auto cale wytarte, kierownica obszyta, podlaczam pod kompa bo mu sie kontrolka palila... a tam przeplywomierz, wtryski za duze dawki... No i przebieg 146tyś km :D a wyglada na najmniej 300 :P Bo okazja byla to kupil :) i takie jest podejscie Polaków :(

Opublikowano

Jak się to mówi okazja goni okazję ... a ludzie jak się oszukiwali tak nadal to robią...

Nie kwestionuję osiągów 545i ale jak tak rozmawiamy o mocy to zaraz się okaże że i 333PS będzie mało na polskie drogi.

 

Ale myślę że to będzie dobry wybór pod warunkiem że auto będzie pewne i zadbane z regularnym serwisem - koleżanka odziedziczyła po ojcu 745i i nie narzeka - 260tkm

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Jak się to mówi okazja goni okazję ... a ludzie jak się oszukiwali tak nadal to robią...

 

Moim zdaniem najwięcej złego robią tzw. szacunkowe dane eurotaxu, infoexperta, które podają przybliżoną wartość rocznikową pojazdu. Ludzie, przeważnie laicy (też taki byłem) kierują się tabelkami i próbują kupić w takich a nie innych cenach. Gdyby infoexpert brał ceny z rynku europejskiego, to może mniej byłoby wpadek naiwnych kupujących.

Opublikowano

A jezeli chodzi o osiagi 530d i 545i to owszem na kozysc 545(645) ale minimalnie...

Sprawdzalismy kiedys z zona :P

:mrgreen: Chyba żartujesz http://www.zeperfs.com/en/duel1169-1858.htm;http://www.zeperfs.com/en/duel1226-2573.htm Albo kierowca słabawy, albo 645i zepsute.

 

Powiedzialem Ci ze minimalne :P dla mnie roznica sekundy to nie az taka roznica... ale ze 530d ma 8.2 do setki to przesada :P bo katalogowe dane mowia ze ma 7.2 czy 7.0 juz nie pamietam :P

a jezeli chodzi o 645 to chyba ma 6.0...

 

Chodzilo mi o to ze nie ma az takiej roznicy jak sie [MOD: sugeruję zerknąć do regulaminu forum] ;P

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales :P

Opublikowano
Panowie umówmy się co do jednej rzeczy - pojazdy o określonej mocy i zbliżonej do siebie nie mają przepaści czy też luk czasowych. Ja rozumiem mieć 0-100 w 7,2s i twierdzić że samochód jest szybszy(odczucia) od innego który ma 0-100 w 12-13 sekund. Ale różnice 7,2 do 7,9 czy 8,1 to nie jest jakaś przepaść czasowa żeby było to aż tak odczuwalne. Tak samo jak nie rozumiem kiedy producenci danymi katalogowymi się ścigają że nasze auto będzie miało 4,4 a wasze 4,6 do setki i do tego spali średnio 12,3L/100km a wasze 12,45 L/100km .. bo to bezsens ... zwłaszcza że często w rzeczywistości wszystko zależy od stylu jazdy, umiejętności kierowcy itp itd.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.