Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam po raz kolejny jak zdążyliście się zorientować po moich postach zanoszę się z kupnem BMW e39 z silnikiem 2.8i bo raczej na 3.0i się nie skusze z powodu brania oleju, ale to już nie temat na ten post oczywiście auto w automatycznej skrzyni biegów i teraz temat postu  czy zakupu auto dokonać za zachodnimi granicami Niemcy, Belgia kupując od prywatych osób czy komisach a może wogole nie warto tam jechać i szukać w Polsce, jakie jest wasze zdanie, aby znaleźć naprawdę dobry egzemplarz nie zajechany proszę o wasze opinie i rady
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrzebnie zakladasz nowy temat. Nie zabardzo rozumiem sensu pytania :duh: kazdy wie i kazdy odpowie, ze najlepiej jechac do niemieckiego salonu BMW i tam kupic auto z premium selection.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Witam po raz kolejny jak zdążyliście się zorientować po moich postach zanoszę się z kupnem BMW e39 z silnikiem 2.8i bo raczej na 3.0i się nie skusze z powodu brania oleju, ale to już nie temat na ten post oczywiście auto w automatycznej skrzyni biegów i teraz temat postu  czy zakupu auto dokonać za zachodnimi granicami Niemcy, Belgia kupując od prywatych osób czy komisach a może wogole nie warto tam jechać i szukać w Polsce, jakie jest wasze zdanie, aby znaleźć naprawdę dobry egzemplarz nie zajechany proszę o wasze opinie i rady
niema reguly,wszedzie moze sie zdarzyc zlom i jakies szwindle,duzo tu bylo o zakupie auta,na co patrzec ect. ja jednak znowu chcilbym sie odniesc do tego brania oleju,pisalem ze u mnie niebierze,ale niewierze zeby auto sprawne z przebiegiem w granicach ok200000km,zarlo az tyle oleju mam juz ktores bmw ale jak mialbym lac litr na 1000km to dalbym sobie spokuj,przeciez to tak,wlewam 6,5 na wymiane,i odrazu zaopatruje sie w 15l zeby dolewac do nastepnej wymiany,niewiem jakie sa normy,i czy to byc moze przy jakiej sportowej ekstremalnej jezdzie bylo miezone?znam kilka 530tek i zadna niezlopie oleju,prz\ynajmniej nawet w zbizonych ilosciach
Opublikowano

Ja całkiem niedawno miałem podobny dylemat 528 czy 530 z niemiec czy z polski.

Cierpliwie szukalem przez 3 miesiace i kupiłem 530iA od 1 wlasciciela w niemczech, tylko ze od razu w ten sam dzień je zarezerwowalem a nastepnego dnia juz bylem w monachium a do goscia jak ja kupowalem dzwolilo 5 osob, jak w niemczech cos trafisz to musisz dzialac natychmiastowo bo dobre oferty znikaja w moment.

I powiem ci tak auto 10 lat w niemczech stało i nic, po 2 dniach w polsce okradzione, podrapane przez jakiegos hooja kluczem, piksele od trzesienia na poslkich drogach wysiadly po tygodniu (na szczesci juz dzialaja) i ogolnie gdyby auto jezdzilo te 10 lat w kraju to chociby bylo dbane przez wlasciciela to i tak nie ma porównania ze stanem niemieckim.

 

Mam ja od ponad 2 miesiecy zrobilem okolo 3000km, i nic nie wziela oleju!!! nie wiem skad te opinie

Opublikowano
Ja tez niedawno szukalem autka dla siebie, a dokladniej e39 528i lub 530i. PO okolo 2 tygodniach (dla mnie dlugich ale tak naprawde krotkich) dostalem namiar na ogloszenie ktore bylo w internecie przez okolo 2 miesiace. Nawet jeden kolega z forum (nie pamietam nicka) byl ja ogladac i stwierdzil ze nie warto, nie mniej jednak umowilem sie z wlascicielem i poprosilem kolege loona chick o pomoc w zdjagnozowaniu tego autka. Po okolo 3 godzinach bylem juz wlascicielem :) Najwazniejsze dla mnie bylo ze autko jest bezwypadkowe. Takze okazje sie zdazaja chociaz w polsce masz troszke wiecej czasu na decyzje niz w niemczech :) a tak jak napisal kolega Contor w polsce posiadacze e39 (i nie tylko) musza zwracac uwage gdzie parkuja swoje bunie, gdyz okradanie ich to plaga.
Opublikowano
Wielkie dzięki koledzy za dobre rady i tego się tu spodziewałem a czy to prawda ze rodowity niemiec przy sprzedaży auta nie może ukrywać wad nie może kręcić licznikiem, bo groza mu sankcje prawne
Opublikowano
jeszcze jedna rada przy cenie wystawionej przez niemca (nie handlarza tylko prywatna osoba) w zakresie 8000-10 000 Euro to spokojnie na dzien dobry urywasz 500, i nieprawda jest ze sie niemcy nie targuja bo ja rozmawialem ok 10 osobami i kazdy tyle opuscil, jeden nawet z 13 zszedla na 10,5 , co do przebiegu to prosisz o VIN sprawdzasz u dealera i mniej wiecej wiesz jaka historia
Opublikowano
Koledzy mam jeszcze parę pytań, jeśli można zastanawiam sie jeszcze nad kombi, ale czy możecie mi powiedzieć, jaki jest komfort jazdy w kombi w porównaniu z sedanem a konkretnie czy nie ma zbyt wysokiego szumu w kombi, bo mam doświadczenie z innymi samochodami w kombi na przykład astra II, że przy 140km/h strasznie szumiało na tylnich siedzeniach porostu bagażnik kombi działał jak wielkie pudlo rezonansowe i cały szum z kół było bardzo głośno słychać i czy takiego zjawiska nie ma w BMW i jeszcze jedno pytanie czy powinienem kierować się skrzynia biegów czy raczej nie bardzo, brać po prostu Auto, które ma mniej kilometrów najechane i jest zadbane nie patrzeć na skrzynie czy szukać raczej z konkretna skrzynia auta zadanego pytam, dlatego ze słyszałem opinie ze z automatem silniki są mniej zajeżdżone, ale znowuż może przyprawić troszkę kłopotów jak to z automatami cos się zabrudzi zapapra jakiś czujnik czy cos i będzie szarpać przełączać się w tryb awaryjny i inne tego typu awarie a w manualu albo bieg wchodzi albo nie, jakie jest wasze zdanie na ten temat
Opublikowano
Może faktycznie kombi jest kapkę głośniejsze, ale nie na tyle by zawracać sobie tym głowę, to nie Fiat czy Opel. Skrzynie automatyczne w benzynowych motorach były chyba tylko ZF i uchodzą za udane konstrukcje. Musisz się przejechać kupując i sprawdzić czy nie szarpie, czy płynnie zmienia biegi itp. Wiadomo jednak, że jak coś w automacie pada to zwykle trzeba szykować 4000-5000tyś zł na naprawę.
Opublikowano
wiec bezpieczniej bedzie rozejrzec sie za fajnym manualem, poprostu niechce sie wkopac wiem ze w manualu sa te kola dwumasowe ale to chyba tanije mozna zrobic badz naprawic niz automat chce miec jsk naj mniej problemow a ztego co czytam to czsami koszmarnie to wyglada jesli chodzi o automat jest tu na fotum koega co opisuje naprawe skrzyni w mikolowskich serwisach co wydal 10 tys co nic nie pomoglo a potem okazalo sie ze to tylko wiazka kabli do wymiany chcialbym uniknac takich rzeczy wiec wydaje mi sie ze manual przysporzy mniej problemow czy dobrze mi sie wydaje :-)
Opublikowano
A czy w manualnej skrzyni nie jest bardziej prawdopodobne ze silnik moze byc przegrzany czy bardziej zajezdzony

Jeśli był non stop kręcony pod czerwone pole i katowany to pewnie będzie bardziej zajechany niż w przypadku automatu. Ale bez przesady - jak będzie zajechany to zauważysz to - nierówna praca, wycieki oleju z okolic uszczelki pod głowicą i takie tam.

Pzdr.

Opublikowano
A czy można jakoś określić, co będzie bardziej awaryjne skrzynia automatyczna czy sprzęgło i kolo dwumasowe gdzie będą większe koszty napraw
Opublikowano

Z manualem nie będziesz miał żadnych problemów.A z automatem różnie to bywa w szczególności,że to juz stare auta.

Ja jak szukałem e39 to tylko w gre wchodził manual.

Teraz mam nudnego automata :mrgreen:

Opublikowano
A czy można jakoś określić, co będzie bardziej awaryjne skrzynia automatyczna czy sprzęgło i kolo dwumasowe gdzie będą większe koszty napraw

Zalezy co się schrzani w automacie. Przy dość mocnym uszkodzeniu i konieczności remontu skrzyni to koszta idą w kilka tys pln. W przypadku manuala nawet jeśli masz do wymiany kompletne sprzęgło (750-800pln) oraz dwumasę (1500-1700) naprawa powinna się bez problemu zamknąć kwotą 2,5-3,0 tys pln. No i w przypadku manuala nie masz tego niekomfortowego uczucia, że w każdej chwili może Ci skrzynia zrobić jakieś jaja. W manualu jeśli sprzęgło zaczyna się kończyć to zaczyna być to słyszalne. Dwumasa też daje pewne objawy (jest tego trochę na forum-poszukaj). Tak więc w manualu masz oznaki i świadomość, że coś się kończy - dzieje się to z reguły stopniowo. Z automatem jest różnie - może być cacy i nagle się wywali na środku drogi (pół biedy jak możesz jeszcze na awaryjnym programie dojechać gdzieś). Tak więc są plusu i są minusy konkretnego rozwiązania.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.