Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam sie do zakupu pierwszego mojego BMW, serii 3. Zastanawie mnie jednak jak wyglada sytuacja z kosztami eksploatacji tych aut. Czy czesci sa drozsze niz w przypadku innych marek? Czy sa zamienniki?

Pozdro

Opublikowano

Dokladnie tak, jak w przypadku kazdej (no poza jakimis kompletnymi egzotykami) marki. Jezeli kupisz samochod w dobrym stanie, to ani ceny czesci, ani koszty eksploatacji Cie nie zabija.

Zamienniki oczywiscie sa, ale bardzo czesto oryginalne czesci nie sa wcale duzo (o ile w ogole) drozsze. Oczywiscie, sa wyjatki (np. przeplywomierz), ktory jest dosc drogi, ale znowu - to tak jak w kazdej innej marce.

Krotko mowiac, porownanie cen czesci np. BMW serii 5 i Opla Omegi wychodzi dosc podobnie - a ile dokladnie wydasz, zalezy juz bardzo od konkretnego egzemplarza.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Przymierzam sie do zakupu pierwszego mojego BMW, serii 3. Zastanawie mnie jednak jak wyglada sytuacja z kosztami eksploatacji tych aut. Czy czesci sa drozsze niz w przypadku innych marek? Czy sa zamienniki?

Pozdro

 

Zamienniki to jedna wielka lipa , nie warto

eksploatacja zalezy jaki model i jaki silnik

w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad :twisted:

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad :twisted:

 

:shock: :shock: :shock: :jawdrop:

Opublikowano
Zamienniki to jedna wielka lipa , nie warto

eksploatacja zalezy jaki model i jaki silnik

w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad :twisted:

troche dziwne rzeczy mówisz :jawdrop: , obetnij po jedny "0" to bedzie ew. grało

 

ceny jak wszystkie inne marki, grunt to kupić coś w dobrym stanie :wink:

 

 

 

Pozdrawiam, MLX :8)

Bayerische Motoren Werke http://img482.imageshack.us/img482/7716/bmwsmiley9vq.gif
Opublikowano
Zamienniki to jedna wielka lipa , nie warto

eksploatacja zalezy jaki model i jaki silnik

w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad :twisted:

troche dziwne rzeczy mówisz :jawdrop: , obetnij po jedny "0" to bedzie ew. grało

 

ceny jak wszystkie inne marki, grunt to kupić coś w dobrym stanie :wink:

 

 

 

Pozdrawiam, MLX :8)

 

mowie prawidziwe rzeczy :)

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad

hehehe a to dobre :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Chyba troszke sobie zapusciles ten samochod :twisted2: :twisted2: :twisted2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

A, to był przegląd po 1 000 000km z wymianą silnika na nowy? :mrgreen:

 

A na serio to co to za przegląd za 10 000pln? Jednocześnie przy okazji przeglądu robiłeś jakiś konkretny remont?

Opublikowano
co do cen czesci to zblizone do innych marek,tansze od japonców itp podobnych wynalazków,spalanie oczywiscie zależy od modelu (na tym forum) czym wiekszy silnik pali mniej :roll:
Opublikowano
w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad

hehehe a to dobre :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Chyba troszke sobie zapusciles ten samochod :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

heheh seriwsuje samochod regularnie jak tylko swieci sie przeglad to jade do serwisu , w tym roku byly juz rozne faktury na 5000 zl , na 3500 zl itd. itd. poprostu jak sie chce jezdzic to i trzeba serwisowac samochod a nie latac ze srubokretem sam albo kasowac przeglady w komputerze i jezdzac zlomem ktory zagraza innym kierowcom na drodze, czesto bywa tak ze ktos kupi sobie bmw wypruje sie na niego na calego a jak przyjdzie przeglad to nie maja na czesci i placze , dlatego za nim cos wymienia w serwisie to pytaja sie czy na pewno to wymieniac , widocznie kiedys byly sytuacje ze klient byl goly

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
w zeszlym tygodniu zaplacilem ponad 2200 zl w Bawaria Motors a dzisiaj ponad 10 000 zl za przeglad

hehehe a to dobre :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Chyba troszke sobie zapusciles ten samochod :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

heheh seriwsuje samochod regularnie jak tylko swieci sie przeglad to jade do serwisu , w tym roku byly juz rozne faktury na 5000 zl , na 3500 zl itd. itd. poprostu jak sie chce jezdzic to i trzeba serwisowac samochod a nie latac ze srubokretem sam albo kasowac przeglady w komputerze i jezdzac zlomem ktory zagraza innym kierowcom na drodze, czesto bywa tak ze ktos kupi sobie bmw wypruje sie na niego na calego a jak przyjdzie przeglad to nie maja na czesci i placze , dlatego za nim cos wymienia w serwisie to pytaja sie czy na pewno to wymieniac , widocznie kiedys byly sytuacje ze klient byl goly

 

Godas widzisz ile kosztuje Bmw dobrze się zastanów :8)

Opublikowano
Do tej pory sam serwisowalem swoja cytryne z cala ta hydraulika i sie dalo. Mysle ze w BMW nie ma tylu wynalazkow i zaufany nieautoryzowany serwis da rade wszystko zrobic za normalne pieniadze. Licze tez na na niezawodnosc tych samochodow (przy poprawnej eksploatacji). Dziekuje wszystkim za rady. Pozdrawiam.
Opublikowano

pewnie ze kupuj, sam staram sie robic wiele rzeczy w moim aucie chociaz nie ukrywam ze czasami trzeba podjechac do kogos kto zna sie lepiej i zjadl na tych autach zeby (np WFK w Wejcherowie albo ASO)....ale ogolnie auta proste i nie trudne finansowo do utrzymania w stanie dobrym...

 

A jak ktos wydaje 5000-10000 w serwisie :) - jego sprawa - diler tez musi z czegos zyc ;) - przeciez ze sprzedazy aut kokosow nie ma.....

 

P.S. ''A'' --- co to za powrot na forum - przypomne ci tylko ze w zeszlym roku obraziles forumowiczow i napisales ze nie bedziesz juz sie udzielal .... co to za powrot ???? Nawrociles sie ??

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

troche dziwne rzeczy mówisz :jawdrop: , obetnij po jedny "0" to bedzie ew. grało

 

ceny jak wszystkie inne marki, grunt to kupić coś w dobrym stanie :wink:

 

 

 

Pozdrawiam, MLX :8)

 

Czemu dziwne, kuzyn jadąc Laguną na przegląd ten z wymianą paska rozrządu /chyba to jest główny/ do ASO zabrał 7k do kieszeni i zostało mu na bak do pełna, a to tylko Reno.

 

Taka refleksja, kupując auto za 100k po paru latach serwisowania w ASO mamy auto warte z 60k, z kosztami serwisów rzędu 30k. :duh:

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Poprostu wydaje mi sie że niektórzy grubo przesadają z wydatkami. Po co robic cos w ASO za ceny z kosmosu jak zaufany dobry mechanik moze zrobic to o wiele taniej...ale to juz wasza sprawa. Taka roznica ze przy sprzedazy pokazecie ksązke serwisową...
Opublikowano

Dlaczego zaraz przesadzają :wink:

Wszystko jest kwestia kasy, jak byłoby mnie stać to też nie bawiłbym sie w "zaufanych mechanikow" tylko jechał do ASO. Zresztą A nie ma takiej zwykłej e39 to i ceny mogą być z kosmosu dla takich szaraczków jak ja.

zdrówka

Opublikowano
Nie no to się zgadza... jakbym nie miał co robić z kasą tez tez bym sobie uzupełniał ksiązeczke w ASO :P
Opublikowano

Ja np. wcale nie jeżdżę do ASO BMW bo mnie nie stać itp.

Ja po prostu już dawno się wyleczyłem ze wszystkich ASO bo to kupa partaczy i tyle mój mechanik w porównaniu do nich jest ze 40 razy lepszy i przy okazji tańszy a i warsztat wcale nie ma gorzej wyposażony niż ASO BMW ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jasne przecież w ASO pracują też tylko ludzie, problemem pozostaje co innego, jak widze niektórcyh mechaników tych uniwersalnych jak zabieraja się do jakiegoś auta jak pies do jeża to odchodzi mi ochota na zostawienie takiemu auta do serwisu.

ASO powinno mieć przynajmniej elementarna wiedzę co i jak rozebrać i poskładać bez zepsucia przy okazji czegoś innego albo połamania. Dodatkowo wszelkie 'plastikowe dupsiki mało który nawet najlepszy mechanior ma na miejscu żeby założyć jak mu się coś złamie. Ogólnie to też nie robie nic w ASO bo nie lubie zostawiać auta jak nie widze co się z nim dzieje ale mam ciężkiego stresa jak musze dać komuś auto do robienia czegokolwiek, a nie moge być przy tym. Dlatego teraz całe przednie zawieszenie robi mi znajomy przy mojej asyście. ;) Ma prase i odpowiednie narzędzia, a będe się lepiej czuł widząc jak przebiegają prace.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.