Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taaaak, własnie miałem pozostałe 3 klapki tez wywalac zaraz po pierwszych bo padł mi sterownik od swiec żarowych i stwierdziłem ze niedługo bede się do niego dobierał to wywale pozostałe 3 klapki ale jakoś się tak schodzi i klaoki dalej siedzą...

śruba 8, długość ok. 35mm ale ja robie na wymiar, nie pamiętam ile dokładnie wychodzi po max wkręceniu ale przed mierze i docinam...

http://img713.imageshack.us/img713/2821/20130124100.jpg

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A czasem ośka nie wyleci cała razem z klapką ?

 

przeważnie ośka łamie się tuż przy nicie (śrubce trzymającej klapke na ośce) http://imageshack.us/a/img94/1068/20120721636.jpg

Opublikowano
witam ,jeże bez klapek już 1 rok , klapki generalnie są potrzebne tak mi mówił mechanik np: do łagodnego gaszenia silnika , samochód z klapkami lepiej ciągnie od dołu itp , ale jeśli się klapka urwie to koniec motoru , ja polecam wywalić , sam byłem świadkiem u mojego mechanika jak wymieniali silnik w 730d z powodu urwanej klapki i w tedy poruszyliśmy ten temat.

kolgo z calym szacunkiem zmien mechanika - za to jak ci to wytlumaczyl. wyszukaj sobie moje posty na temat klapek z wczoraj

Opublikowano
Ja u siebie wywaliłem klapki i czytając niektóre wypowiedzi sam się zatanawiałem jak to faktycznie jest mocą na niskich obrotach. Mogę powiedzieć że miałem ostatnio okazję jedzić takim samym autem tylko z klapkami i nie ma żadnej różnicy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja nie mam klapek czyli w twoim silniku przepisy kaza a w moim nie.

 

Twój silnik ma mniejszą moc, inne wtryski, turbinę, ECU z programem tak że klapki są zbędne bo emisja jest wystarczająco dobra bez nich.

Opublikowano
ja wiem co ma moj silnik. ale tu nie o to chodzi. jak ktos pisze cos to powinien to uzasadnic technicznie np. tak jak ty to zrobiles ale jak sam widzisz nie napiales odpowiedzi na moje pytanie tylko to co ja mam w samochodzie. ja oszukalem sie i oczytalem o tym (interesuje mnie to z innych wzgledow) i naprawde slabo mi sie jak ktos mowi "one sluza do lagodnego gaszenia" :duh: bo wyczytali to na jakims innym forum lub uslyszeli od mechanika. nikt na tym forum nie wytlumaczyl do czego one sa ale kazdy powiela bzdury zaslyszane gdzies. jak prubuje napisac cos i wyjasnic zapodac jakas dyskusje to jest zmina tematu i pisanie o czyms zupelnie innym a mysle ze jest juz czas zeby wszyscy wiedzieli o co chodzi i przestali pisac glupoty. jak bym mial klapki i nie mial kasy na nowy kolektor to prawdopodobnie tez bym je wywalil i tego nie neguje, natomiast po co one sa, jakie zadanie spelniaja, jak wyglada wykres. a nie czyjes odczucia.
Opublikowano

klapki sa jak sama nazwa wskazuje do powodowania zawirowan powietrza w cylindrze przy niskich obrotach, przez co teoretycznie lepsze przygotowanie mieszanki paliwo-powietrze.

w praktyce nie ma zadnej roznicy jesli chodzi o osiagi i moc auta z klapkami lub bez.

co do wkresow to pamietam na ktryms forum angielskim widzialem wykres z hamowania przed i po wywaleniu klapek- nie bylo zadnej roznicy

Opublikowano

skoro bylo w paru tematach to je czytales. wiec wyjasnij ile kanalow dolotowych na jeden cylinder ile w kolektorze dolotowym na ktorym kanale sa klapki co sie dzieje w kanalach jak klapki sa zamkniete i jak sa otwarte w jakich przedzialach obrotowych sie otwieraja dlaczego kanaly maja rozne ksztalty w przekroju.

do Roberto0707 poczatek dobry ale wedlug mnie teoria byla zweryfikowana praktyka na hamowni silnikowej przed zastosowaniem jej w silniku.

Opublikowano

Kolego idź się leczyć, albo chociaż zadzwoń do ASO lub najlepiej do projektantów BMW oni na pewno udzielą ci odpowiedzi które cię zadowolą i nie tylko będzie to dobry początek ale i pewnie koniec.

 

A tak na serio to piszesz pracę doktorską z tego tematu? :duh:

Opublikowano
Teorii jest co najmniej tyle ile klapek :wink: . Słyszałem tez taka, ze klapki wspomagają działanie DSC przymulajac chwilowo silnik :mrgreen: :duh:
Opublikowano
ide sie leczyc.

a tobie dalej niech gasza silnik....

 

 

Czy ty czytasz to co inni piszą. Czy gdziekolwiek pisałem takie bzdury "że gaszą silnik?" Proponuję poświęć chwilę i przeczytaj posty przed napisaniem kolejnego swojego. :mad2: Litości.

 

i mały cytat zapożyczony od kolegów z innego forum:

 

"definitywne wyjaśnienie celu zastosowania klap w kolektorze silników wysokoprężnych bmw 2.0d 3.0d

 

otóż:

silniki 4 cylindrowe oraz 6 mają po 4 zawory na cylinder (2 wydechowe, 2 ssące)

http://www.klinika-bmw.pl/wp-content.../klapki/04.jpg

na załączonym obrazku widzimy kolektor od strony montażu do głowicy (4 cylindry)

powietrza wpada do kolektroa przez zawór egr i dalej do cylindrów ( w tym przpadku 4) 8 kanałami kolektora, czemu 8? silnik 4 cylindrowy posiada 8 zaworów ssących.

Widoczne klapki przy wyjściu na jeden zawór są po to by sterować zawirowaniem powietrza w cylindrze w zależności od warunków pracy silnika, poprawić napełnienie cylindrów.

 

każdy wie czym różni się silnik z 2 zaworami na cylinder od takiego z 4 zaworami

 

silniki 2 zaworowe mają lepszy "dół" natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych tracą oddech

 

4 zawory na cylinder lubią się kręcić wysoko i efektywnie ale dolne partie obrotów wyraźnie odstają na korzyść silnika z 2 zaworami

oczywiście to tylko przykład z silników benzynowych - pozwalający organoleptycznie doznać znaczenia napełnienia cylindrów w zależności od konstrukcji układu dolotowego

 

w naszym klekocie jak zwykle chodzi o spaliny i ekologie, na pewno nie o moc - do tego są turbosprężarki.

 

tyle w tym temacie, można by przytoczyć jeszcze schemat sterowania klapami z WDS by potwierdzić ich działanie ale połowa i tak nie zrozumie i nie potrzebnie mącić już nie będę.

 

klapy gaszenia? na pewno nie, czemu? bo i te zamontowane w naszych bmw i tak nie stłumią gaszone silnika ze względu na to że jest ich 2 razy za mało

w niektórych VW taka klapa występuję ale centralnie blokując dopływ powietrza do silnika - i tylko wtedy pełni taką rolę "

 

I jeszcze mały dodatek:

 

http://www.swirlflaps.co.uk/what-are-swirl-flaps.html

Opublikowano

widzisz, napisales cos za co wiele osob bedzie ci wdzieczne. do tego mozna druga polowe dolozyc. mozna takze porownac silnki "z" i " bez". i bylem pewien ze to forum do tego sluzy. bo z kolegami co maluja sciany czy klada plytki raczej o tym nie pogadam.

takze koncze by nie narazic sie na kolejna wizyte u lekarza.

pozdrawiam absolutnie wszystkich.

Opublikowano
Klapki działają w ten sposób że w niskim zakresie obrotów są zamknięte/minimalnie otwarte i otwierają się wraz z wzrostem obrotów silnika, jak to zostało ujęte wcześniej chodzi oczywiście o dawkę powietrza i paliwa oraz emisję spalin. Dokładny proces działania klapek jest opisany w DISie, oraz został opisany przez użytkownika Roger-nysa w jednym z postów na ten temat
Opublikowano

w weeked zrobie rysunki i opis zamiszcze to tutaj. bedzie kilka linkow na poparcie tego co napisze. jedyne pytanie jest czy kogos tak naprawde to interesuje?

Rodzer przewalkowal kupe roznych rzeczy i chwala mu za to ale nie ze wszystkim sie zgadzam natomiast ja bym chcial przedstawic to nieco inaczej.

Opublikowano
Ja u siebie po wyjeciu klapek z kolektora nie czuje tego wcisniecia w fotel przy gwaltownym przyspieszeniu, moze jest to spowodowane tym ze samochod przyspiesza bardziej jednostajnie. Nie wiem. Przedtem mialem przy 1800obr takie bum, teraz tego nie mam. Moze powiecie, ze to zludzenie, ale nie wydaje mi sie.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.