Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a WIEC W MIOM SILNIKU SA 33 MM ZASLEPKI..

I wydaje mi sie ze w twoim beda podobne ... zawsze mozesz je wymienic..:)

yo

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolektor miałem niedawno, a klapki po około 20000km były dość luźne , więc postanowiłem je usunąć.

Dziś dołączyłem do osób jeżdżących bez klapek klapki zostały usunięte u mechanika u którego serwisuję auto,wszystko zostało dokładnie oczyszczone (zawór EGR itp...)

Powiedziałbym że autko jeździ płynniej ale został również zregenerowany jeden wtrysk wiec spalanie również spadło ok.1 litra na 100km

Jeżeli chodzi o przyspieszenie to znajomy ma sedana ja mam kombi i auta idą praktycznie równo, ja nie mam klapek , a znajomy ma klapki.

Auto w moim przypadku jeździ płynniej i na pewno ciszej pracuje, mi to się jak na razie obecnie bardzo podoba.

Opublikowano

TEMAT : Kto jezdzi bez klapek?

 

Odpowiedz krotka i zwiezla... ten co nie ma kasy na nowy kolektor.

 

Kiedys probowalem oszukac inzynierow z monachium jakims "tuningiem" podobnym do klapek i po czasie odbilo mi sie to czkawka...

Opublikowano
TEMAT : Kto jezdzi bez klapek?

 

Odpowiedz krotka i zwiezla... ten co nie ma kasy na nowy kolektor.

Kolego skoro kolektor był wymieniony około 20 000km temu , a klapki już były luźne to uważasz że powiniennem "wymianę kolektora" dopisać do wymiany jakiś dokonuję co 10 000km ( olej,filtry, płyny...) ? Jeżeli by to było jedyne auto jakiego używam to musiałbym wymieniać kolektor co 2-3 miesiące. A odnośnie statusu finansowego nie będę się wypowiadał bo to nie forum od tego (o "kasie" wolę rozmawiać na forum GPW / Forex lub ogólnym forum ekonomicznym)

Opublikowano
TEMAT : Kto jezdzi bez klapek?

 

Odpowiedz krotka i zwiezla... ten co nie ma kasy na nowy kolektor.

(o "kasie" wolę rozmawiać na forum GPW / Forex lub ogólnym forum ekonomicznym)

to rozmawiaj...

 

tego posta kierowalem ogolnie do pytajacych o klapki, nie konkretnie do Ciebie...

 

dziwie sie ze ten kolektor znowu Ci sie konczyl po 20 tys km ;) chore to jakies wg mnie... albo mechanik szukal roboty i pewnie skasowal ze 300zl;)

 

taki kolektor nawet jak kupiles nowy to 100tys powinien bez problemu zrobic... wiec sie dziwie ;)

t

Opublikowano
...taki kolektor nawet jak kupiles nowy to 100tys powinien bez problemu zrobic... wiec sie dziwie ;)

t

 

Jeden kolektor wytrzymuje 300tyś, w innym po 50tyś klapka się urywa, nie ma reguły.

Jedyne wyjście aby jeździć bez stresu to wymiana kolektora co dwa lata (bo na tyle w ASO chyba masz gwarancję), lub klapki do kosza

Opublikowano
TEMAT : Kto jezdzi bez klapek?

 

Odpowiedz krotka i zwiezla... ten co nie ma kasy na nowy kolektor.

(o "kasie" wolę rozmawiać na forum GPW / Forex lub ogólnym forum ekonomicznym)

 

dziwie sie ze ten kolektor znowu Ci sie konczyl po 20 tys km ;) chore to jakies wg mnie... albo mechanik szukal roboty i pewnie skasowal ze 300zl;)

 

taki kolektor nawet jak kupiles nowy to 100tys powinien bez problemu zrobic... wiec sie dziwie ;)

t

Auto kupiłem stosunkowo niedawno, a to 20 tyś piszę około , bo wiem jak auto było eksploatowane przed tym jak je zakupiłem i mam fakturę z datą.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam jeździłem ok 2 miesięcy bez klapek wyrwałem je nie odkręciłem ale to bez różnicy Też sie szczypalem z wydaniem takiej kwoty .Auto bardzo słabe na dole mimo 218 koni ,Po zamontowaniu nowego kolektora różnica jest bardzo odczuwalna nie ma co się oszukiwać Dlatego mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć że warto wydać te 1500 zł na nowy kolektor Ale decyzja należy do was Pozdrawiam

Z doświadczenia przychylam się do wypowiedzi i zaznaczam, że na nowy kolektor mamy 2 lata gwarancji, więc niech się urywają klapki a ASO wymienia silnik :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Z całym szacunkiem dla osób z większym stażem (na TYM konkretnym forum) ale nie mogę czytać takich tekstów jak piszecie o gratisowej wymianie silnika. Czy chcecie mi powiedzieć, że wydając ok 2 tys zł na nowy kolektor dolotowy (z robocizną w ASO), w mojej 530d z 2004r i aktualnym przebiegu ponad 170tys km, w razie gdyby klapki (tfu...) urwały się za jakiś rok, półtora roku (będę miał wtedy zrobione jakieś 200-220tys km) - BMW powie: "drogi użytkowniku to nasza wina, kolektory mamy kiepawe - przyjedź we wtorek silnik już czeka dla Pana..."

 

Sorry ale chyba za bardzo wierzycie w słowo "gwarancja" albo żyjemy w różnych krajach.

Opublikowano
Sorry ale chyba za bardzo wierzycie w słowo "gwarancja" albo żyjemy w różnych krajach.

 

Jeżeli przyczyną będzie urwana klapka to spróbują naprawić. Jeśli dojdzie do uszkodzeń cylindrów, wymienią silnik, nie będą mieli innego wyjścia. Cóż mogą zrobić innego?

 

Sprawa jednak wygląda tak, że prawdopodobieństwo tego uszkodzenia przy nowym kolektorze w ciągu jego dwóch lat gwarancji jest równe wygrania szóstki w lotto.

Opublikowano

A rzeczywistość jest taka, że nawet na gwarancji nie chcą wymieniać rzeczy, które ewidentnie padły (i nie mówie konkretnie tylko o BMW) a co dopiero przy przebiegach rzędu 200tys km i 6-7-miu latach eksploatacji...

Oczywiście zgadzam się z Wami, że TEORETYCZNIE tak powinno być.

No ale gdyby nie chcieli pozostaje zawsze dochodzednie swoich racji w sądzie.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Szybkie pytanie. Myślę żeby usunąć klapki w moim 2.0 LCI 2007, czy w moim przypadku muszę kupić zaślepki, czy ,może tylko wyjąć klapki a pozostawić ośkę, bo wydaje mi się że mogę tak to zrobić.
Opublikowano
witam ,jeże bez klapek już 1 rok , klapki generalnie są potrzebne tak mi mówił mechanik np: do łagodnego gaszenia silnika , samochód z klapkami lepiej ciągnie od dołu itp , ale jeśli się klapka urwie to koniec motoru , ja polecam wywalić , sam byłem świadkiem u mojego mechanika jak wymieniali silnik w 730d z powodu urwanej klapki i w tedy poruszyliśmy ten temat.
Opublikowano
Ja w moim 530 wywaliłem ośkę na której jest zamocowana klapka ( innego sposobu niema) a w miejscu w którym była ośka powstaje dziurka w którą wkręciłem śrubę 5,6 a z drugiej strony skontrowałem nakrętkom ( śrubę 5 lub 6 wkręcamy w otwór po ośce ,( wkręca sie ciężko dzięki temu nie mamy przedmuchu )a dla pewności że się nie odkręci kontrujemy nakrętkom. banalnie proste pozdrawiam
Opublikowano
nakrętka od strony zewnętrznej kolektora, nie od środka bo jak się nakrętka odkręci to wpadnie do silnika a tak poleci na blok silnika ,a śruba i tak się nie odkręci bo bedze ją trzymać plastik podstawy ośki. nakrętka od strony 2 śrubek którymi przykręcona jest podstawa do korektora (nakrętka powinna być samo kontrująca )
Opublikowano

Ja mam wywalone 3 klapki od lipca. Osobiście nie czuje jakiś różnic w odchodzeniu auta z dolnych obrotów. Cały zabieg jest mi znany od początku do końca. Czas to jakieś 3 godz na spokojnie. Co do zaślepiania to lekko gwintuje najpierw kanał po ośce i wkręcam śrube na klej CX który eliminuje przypadkowe samoodkrecenie się śrubki czy poluzowanie. Jeśli ktoś chce to mogę się zaoferować co do wymiany moim sposobem lub z gotowymi kupionymi zaślepkami.

 

http://imageshack.us/a/img688/9264/20120721635.jpg

http://imageshack.us/a/img11/1245/20120721634.jpg

http://imageshack.us/a/img842/5796/20120721638.jpg

http://imageshack.us/a/img41/6479/20120721639.jpg

Opublikowano

@MOREN

 

Masz usunięte tylko 3 klapki a 3 zostawiłeś? Jeśli masz te klapki które są na zdjęciach to szczerze radze Ci się ich pozbyć jak najszybciej. To są właśnie te klapki starego typu i nawet nie wiesz kiedy a odlecą. Wiem bo u mnie odleciały mino że wcześniej je sprawdzałem i wyglądały idealnie. Te klapki w późniejszych kolektorach są mocniejsze ale te ze zdjęć to bubel.

 

Sposób który pokazałeś jest jest chyba najlepszy, też tak u siebie zrobiłem. Jednak w kolektorach z poprawionymi klapkami lepiej zainwestować w zaślepki bo tam jest inaczej wykonane uszczelnienie tych klapek, też bubel i zawsze będzie ciekło. Pod tym względem te stare były lepsze.

Opublikowano

@MOREN

 

jaka średnica i długość śruby ?

 

i jeszcze pytanko do wszystkich

nie da się wywalić tych śrubek a klapkę przyspawać do ośki ?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Nawet gdyby sie dało przyspawać to to nic nie da bo słabym ogniwem w tych klapkach są również ośki. Ja swoje w palcami wyłamałem. Jak ktoś ma klapki takie jak na zdjęciach MORENA to radze sie ich pozbyć jak najszybciej. Najpierw odpadnie śrubka, potem pęka ośka i leci blaszka z ośką ale wystarczy sama śrubka żeby narobić syfu.
Opublikowano
A może ktoś jest zainteresowany kolektorem ssącym do M57N z elektronicznym sterowaniem, co prawda od E46 ale powinno wszystko pasować. Klapki zdemontowane i wstawione zaślepki aluminiowe 33mm. Klapki tez mogę dorzucić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.