Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
gdzie w tis ie znajde liste sterownikow valvetronica n42 ?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Witam,

Koledzy taka ciekawostka z dzisiejszego dnia z BMKĄ :wink: Postanowiłem wykonać test zamieniając obudowę przepływomierza z BOSCH 527 (zaktualizowana) na BOSCH 314(stary typ). Przepływomierz przejściówka pod obudowę BOSCH 468. Oczywiście sterownik ECU zaktualizowany pod najnowszą wersję softu D5. I teraz najciekawsze... auto po tej zamianie dostało TAKIEGO masakrującego kopa, że byłem w szoku co się aktualnie dzieje! :jawdrop: Auto w ogóle nie dymi, silnik pracuje równiusieńko i ciszej, turbina się wyciszyła, auto lepiej zbiera się z niskich obrotów! Jestem zszokowany i nie wiem na razie jak to wszystko wytłumaczyć.

Pozdrawiam.

Opublikowano

nie bardzo wiem co to jest ta przejściówka ?

Obudowa to ten owalny kawałek plastiku, przepływka sama w sobie jest wkrecona na 2 srubki i możną ją wyciagnąć.

 

Mi jak padł przepływomierz to zmienili mi sam wkład, zrobiłem jego programowanie, a oryginalną boscha obudowe woże w bagażniku.

 

Otóż z tego co pamiętam to postanowiłem kiedyś zmienić obudowe na taką jak ma być no i po tej zmianie myślałem że coś źle zrobiłem bo auto zaczeło gorzej jeździć i szybko wróciłem do tej starej na której jeżdże. Myślałem że coś źle poskładałem albo coś wiec po prostu zmieniłem na starą i auto zaczeło znowu jeździć, nie wiedziałem dlaczego ale nie wiązałem tego z obudową a widać że ma to jakieś kosmiczne znaczenie :mrgreen:

szukam
Opublikowano

Bosch 0 928 400 468 to dokładnie to samo co Bosch 0 928 400 527 !

Sprawdzane 100 razy ,maglowane, testowane i pewne.

Też miałem ten dylemat.

 

Co do oprogramowania to ja też miałem D5 ale:

Part number, programmed control module = 7 788 359

oraz ilość kodowań 0

Czyli numery wg tabeli TIS stare.

 

Po zmianie przepływomierza z 314 na 468-już inaczej jeździło,lecz się przycinało pow 2tys.obr.

Po aktualizacji softu pod ten już zmieniony...pełna kultura - seria.

jest teraz 7 794715

Ilość kodowań 2

 

A teraz to już jest :D .....

 

Ale ciekawi mnie też ,że niektórzy ładują w obudowę sam wkład pierburga za jakieś 220zł - nr 7.22684.09.0 - sprawdzić dokładnie numery.

I ponoć działa jak powinno.

http://www.youtube.com/watch?v=3l7qsErRNpo

Opublikowano
gdzie moge znalezc nowe numery zeby wgrac soft d5 niby te mam ten soft ale takze pisze 0 kodowan , ja mam aktualnie zalozona przeplywke bosh 468 od kiedy kupilem smochod taka byla tylko samochod bardzo zle jezdzil wiec kupilem zamienik o numerach 527 i ku mojemu zdziwieniu samochod od razu lepiej zaczol chodzic jednak nie dawalo mi to spokoju i wgralem soft d5 i co sie okazalo po wgraniu ze samochod znow zaczol zle chodzic i mulilo go wiec po paru tyg. zalozylem ta stara przeplywke i samochod jak nowy jednak cos mysle ze nie tak bo nie zawsze samochod dobrze ciagnie od dolu w przeplywce zrobilem dziurke ale zadnej poprawy dzis moze wloze sam ten czujnik z numeru 527 do preplywki (obudowy bosch 468) zobaczymy co sie stanie , ps pisze z tableta to sory za bledy :lol:
Opublikowano
tylko ta obudowa przepływomierza starego typu była zmieniona na tą nowego typu ( z tym kółkiem w środku) z tego względu, że podobno ta stara z czasem powodowała uszkodzenie przepływomierza ( tzn wkładu), powietrze zbyt bezpośrednio działało na wkład przepływki. a w tej nowej obudowie z kółkiem jest on osłonięty.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, miałem zamontowany przepływomierz '314 auto słabo chodziło więc elektromechanik wymienił mi na nową BOSCHa '527. W instrukcji było coś o adaptacji, ale koleś powiedział mi że nie trzeba nic robić. Czy to prawda? Co sie dzieje jak się nie zrobi adaptacji? (auto odzyskało moc po wymianie przepływomierza)

 

e46 320d 136km

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam pytanko

 

Mam bunie e46 touring 2000r, zamontowałem nową przepływkę bosh 527. Mechanik sprawdzał mi wersje softu i mam 7789553 według tabeli żeby wszystko grało powinien być 13 61 7794 715. Czy jak kupie kablek np ten http://allegro.pl/interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-usb-1996-06-inpa-pl-i3702563338.html bez problemu sam zmienię ten soft ? Nie jestem laikiem w dziedzinie elektroniki itp wiec na podstawie manuali tutaj zawartych myślę że bym sobie poradził. Pytanie czy warto? czy można coś uwalić i lepiej jechać do jakiegoś specjalisty ?

Dziękuję za pomoc

Opublikowano

Oj uwierz mi, warto. Jeśli miałeś problemy z mocą związane z przepływomierzem, to pokochasz ten silnik od nowa.

 

A co do samego kabla - jeśli masz złącze OBD2 w kabinie, nad nogami kierowcy - może i da radę się połączyć, ale to nic pewnego, bo nie widziałem jeszcze DIS zmuszonego do pracy na USB. Nie mówię, że to niemożliwe - ja nie widziałem. Ale jeśli masz złącze diagnostyczne okrągłe pod maską - to już w ogóle odpuść sobie, i poszukaj kogoś kto dysponuje interfejsem ADS na fizycznym porcie COM.

Co do "specjalisty" - wiesz, w dzisiejszych czasach, kiedy specjalistów mamy jakich mamy, ja wolę zrobić sam. Nie jest to skomplikowane, i jeśli tylko postępować z instrukcjami w 100%, to nie ma raczej problemu z możliwością uwaleniem sterownika.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Mylisz się kolego u mnie DIS chodzi na usb :)

 

Nie mylę się. Napisałem, że to możliwe, tylko nie widziałem tego na oczy :)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Tak gniazdo mam nad kolanem po lewej stronie, mechanik co robie bunie u niego podłanczał sie własnie disem do niej i bez problemu odczytywał dane i nie zauważyłem żeby miał tam jakis specjalny interfejs tylko kabelek na usb kompa z windowsem 7 do tego jeszcze i dis normalnie odpalany z vmware. Odczytał mi wersje softu jaki mam i jaki musze wrzucić. Więc chyba problemu z komunikacją nie będzie. Czyli co dobry ten kabelek będzie co podałem wczesniej w poście bo są różne wersje tych kabelków tańsze i droższe ? i powinno działać. Którą wersje dis polecacie, wyczytałem ze v44 chyba odpowiednia do tego typu zabiegu, może ktoś posiada pewne źródło do zassania instalki całości sprawdzonej działającej, jak coś to poprosze tu albo na priva. Dziękuje za pomoc
Opublikowano

Można wszystko zaciągnąć od kolegi z forum TRANDOLF jest to wszystko zainstalowane właśnie na maszynie wirtualnej i chodzi na usb :wink:

ja mam taki kabel za 100 zł ,ale ten też powinien działać i jeśli masz okrągłe gniazdo pod maską to musisz sobie dokupić jeszcze przejściówke :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Te temat cały dotyczy dieasli czy jest gdzieś wątek benzyny? Jak się adaptuje przepływki do M52 320i?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czy do m47n polift 2004 trzeba adaptacje robić bo czytam czytam i nic tylko wszystko o m47 jest.Pytam bo ktoś zmieniał przepływomierz bo mam z 2010r a auto jest z 2004
Opublikowano
Te temat cały dotyczy dieasli czy jest gdzieś wątek benzyny? Jak się adaptuje przepływki do M52 320i?

 

W benzynie sie nie adaptuje.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam, mam pytanie czy po wymianie przepływki przy mojej wersji softu wystarczy zrobić przeprogramowanie w DIS na nowy numer sterownika według tabeli? Z tego co widzę posiadam soft A1, chyba że się mylę. Da rade zrobić to samemu czy czeka mnie wizyta w ASO?

http://przemoph.neostrada.pl/1.JPG

http://przemoph.neostrada.pl/2.JPG

Opublikowano
Jeśli wymieniłeś przepływomierz na model BOSCH z końcówką 527 to należy przeprogramować soft sterownika za pomocą DIS według instrukcji.
Opublikowano
poprzedni właściciel włożył przepływomierz Pierburga o numerze 7.22684.07 i twierdzi, że nie robił programowania. Samochód na niskich obrotach słabo jedzie a po przekroczeniu 2tyś obr chwilowo łapie muła po czym ciągnie dalej. Oczywiście wszystko inne sprawdzone (EGR, zaworki, nowe przewody podciśnienia)
Opublikowano
Można wykonać osobny test przepływki w DIS (nie mówię o live data masy powietrza z opcji request diagnosis) i sprawdzić czy faktycznie masa powietrza jest sfałszowana. Mimo wszystko soft Twojego sterownika to starsza wersja, dla której producent przewidział aktualizację.
Opublikowano
Przeprogramowałem DDE na nowy numer według tabeli i auto odżyło. Całkiem inna praca silnika, ekonomizer zamyka do końca, nic nie przerywa. Dzięki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.