Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeżeli masz 314 to wymieniasz TYLKO obudowę na tą ulepszoną. Dalej tylko aktualizacja softu i po wszystkim. Już miałem taki przypadek, że była zamontowana 314 i zmieniliśmy tylko obudowę + update softu na D5 i auto odżyło. Więc szukaj kogoś z obudową 527, a sam wkład zostaw swój. Jeżeli w INPA wartość zasysanej masy powietrza dobija do 100kg to wszystko jest z nią OK.
  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
czyli jeżeli nowy soft a stara przepływka 314 to powinno wszystko grać a nowa przepływka na starym nie pójdzie? dlatego trzeba wgrac softa tak to rozumiem moim malym mózgiem tak
Opublikowano
Jeżeli wypluwa błąd przepływki to wymiana kompletnego urządzenia. Jeżeli mierzy dobrze, tj odmierza 100kg to tylko wymiana obudowy + update softu. Nie! stary soft=stara przepływka 314, nowy soft=nowy przeplywomierz 468 lub 527.
Opublikowano
Jeżeli wypluwa błąd przepływki to wymiana kompletnego urządzenia. Jeżeli mierzy dobrze, tj odmierza 100kg to tylko wymiana obudowy + update softu. Nie! stary soft=stara przepływka 314, nowy soft=nowy przeplywomierz 468 lub 527.

 

ok wszystko rozumiem myślalem jeszcze ze nowy soft też przerobi stara ok yoshi dzięki za podpowiedź zrobie i powiem co wyjdzie

Opublikowano
Jeżeli wypluwa błąd przepływki to wymiana kompletnego urządzenia. Jeżeli mierzy dobrze, tj odmierza 100kg to tylko wymiana obudowy + update softu. Nie! stary soft=stara przepływka 314, nowy soft=nowy przeplywomierz 468 lub 527.

 

ok wszystko rozumiem myślalem jeszcze ze nowy soft też przerobi stara ok yoshi dzięki za podpowiedź zrobie i powiem co wyjdzie

 

yoshi

tamto już nieaktualne przyprowadziłem furke od mechanika i stwierdzil że przepływka a teraz podlaczylem go sam pod inpe i nie ma żadnych blędów tylko wyskoczyl ten podczas próby jezdnej chyba początek wtrysku ? bo pokazuje oczekiwany o 2 a aktualny 5-6 , przeplywomierz dociska do 85 max, autko ciągnie o wiele lepiej niż przed wymianą pompy pogineły wszyskie błedy zbiera sie łądnie tylko przy ok 2500 jest takie przerwanie minimalne i ciągnie do końca co ty na to? czy możliwe żeby autko tak szlo z tym kątem o tyle przestawionym czy to się ułozy może mapy trzeba skasować? tylko nie mam disa teraz

 

20120913120.jpg

Opublikowano
No widać, że regulacja początku wtrysku siadła. Co ciekawe bardzo często błąd ten zostaje usunięty poprzez zresetowanie ustawień pompy. Spróbuj to wykonać DISem, może wyeliminujesz usterkę.
Opublikowano
No widać, że regulacja początku wtrysku siadła. Co ciekawe bardzo często błąd ten zostaje usunięty poprzez zresetowanie ustawień pompy. Spróbuj to wykonać DISem, może wyeliminujesz usterkę.

 

ale to coś ma wspólnego z mechanicznym ustawieniem bo teraz miałem wymienianą pompe i wtrysk ustawiany byl ?

Opublikowano
Jeżeli wtrysk był ustawiany to tak czy siak TRZEBA zresetować ustawienia VP44 za pomocą DIS.

 

acha nie wiem czy on to robił bo mi nic nie powiedzia na wszelki wypadek zrobię jak będe mial disa dzieki yoshi

Opublikowano

kfor10

 

Prawdopodobnie pompa obróciła się w momencie dokręcania.

Przy tej różnicy w kącie wtrysku samo kasowanie wartości adaptacyjnych pompy nie pomoże.

Błąd owszem skasujesz ale kąt będzie odbiegał od wymaganego.

Pompa do ponownej regulacji na czujnik zegarowy, według wyprzedzenia nabitego na tabliczce pompy.

Koniecznie pamiętaj żeby sprawdzili ustawienie jeszcze raz po dokręceniu śruby centralnej pompy na fest :), a i ważne że przy dokręcaniu ostatecznym śruby pompy, zarówno wał korbowy, wałki rozrządu jak i pompa muszą byc odblokowana.

Wtedy kasowanie wartości adaptacyjnych i będzie ok.

Ostatni przechodziłem przez ten temat przy okazji walki z brakiem ciśnienia po rozruchu.

.
Opublikowano
Mialem ten sam blad, po kilku dniach postoju auto mialo problemy z poprawnym katem wtrysku ale w od ponad tygodnia jezdze autem i blad nie powraca!!! kat zadany i zmierzony sa prawie identycznene (odchylenie 0,2stopnia +/-).czyzby powolne przycieranie tloczka???
''Impossible is nothing''
Opublikowano
kfor10

 

Prawdopodobnie pompa obróciła się w momencie dokręcania.

Przy tej różnicy w kącie wtrysku samo kasowanie wartości adaptacyjnych pompy nie pomoże.

Błąd owszem skasujesz ale kąt będzie odbiegał od wymaganego.

Pompa do ponownej regulacji na czujnik zegarowy, według wyprzedzenia nabitego na tabliczce pompy.

Koniecznie pamiętaj żeby sprawdzili ustawienie jeszcze raz po dokręceniu śruby centralnej pompy na fest :), a i ważne że przy dokręcaniu ostatecznym śruby pompy, zarówno wał korbowy, wałki rozrządu jak i pompa muszą byc odblokowana.

Wtedy kasowanie wartości adaptacyjnych i będzie ok.

Ostatni przechodziłem przez ten temat przy okazji walki z brakiem ciśnienia po rozruchu.

...niekoniecznie metoda na czujnik zegarowy jest zawsze dobra :) wystarczy że łańcuch jest trochę wyciągnięty i tak będzie różnica ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam, czy któs jest zorientowany w temacie adaptacji/programowania przepływomierza w M47 w okolicach zamościa, lubilina, biłgoraja?? zakupiłęm przepływkę, przez chwilę była ogromna poprawa, przez chwile chodzi mi tutaj o ruszenie, 1,2,3 i koniec- autko idzie po staremu, no może jedynie od 2500 w góre troche sie poprawiło. podjechałbym do kogoś, kto znalazłby chwile na diagnozę i ewentualne naprawienie problemu, oczywiście wszystko odpłatne. pozdrawiam, i czekam na odzew na PW
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

hello

how long it takes to do adaptation on 320d M47

I changed the MAF (with the new model) I have DIS but I don't have a voltage charger

Can I try without it? how many minutes it take to reencode DDE with the new number of software (operation is described very well in the beginning of the thread)

 

Thanks!

Opublikowano (edytowane)

hmm.. 20 minutes.. my battery is 6 years old already; I'm a bit scared..

thanks @K3m0T1989

You mean : it takes 20 minutes after select in DIS the new software number to the end of programming , yes ?

not all the the procedure (opening DIS, go to coding, enter the new number software.. and all the stuff) ?

Edytowane przez buhaiul
Opublikowano

Single soft recode takes about 20-25 minutes, but all process of launch and connecting DIS it's about 5-8 minutes. It depends on time while the "head module" will get connection with car drive via interface cable. If the voltage supply decrease below 9V then the connection with driver will be lost. The consequences will be serious, because You may let to burn the driver. So, if You want to recode soft just borrow from someone batery charger and then do recode procedure. It'll be safer :wink:

 

Ps. Sorry for my "eNgLiSh" :wink:

Opublikowano
do it with computer connected to current. Like Yoshi said, if something will happen with car battery or laptop battery U may have some serious problems :)
szukam
Opublikowano

thanks everyone !

now everything it's clear !

I changed my old 314 BOSCH MAF with the new one (in fact a Pierburg 09 which everybody says is better the bosch 527) and the garage-guy remapped dde with new software, but I realized after the thing that the version number is the old-one still, he remapped only dde maps I think, he don't know nothing about the software version numbers according to bmw TIS Bulletin, so I want to do it my self ...

I have power loss in warm weather or when engine gets very hot and I hope that's the cause !

Opublikowano
Yes, these are the symptoms of broken air mass meter. I had case when the soft version was D5 (the most updated version), BUT the numbers didn't match to this new soft. I had to recode soft and today this 320d driving like brand new :8) So, just do recode procedure and Your car will get "new life"... it has to! :wink:
Opublikowano

thanks again for the info!

Do you know, an ordinary battery charger will do the job ? and how it will be connected: to the battery contacts into the boot or under the hood on "+" socket with red cable and "-" to the chassis ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.