Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
koledze chodzilo pewnie jak wyglada odczyt parametrow silnika na nowej przeplywce i starym sofcie :) tak jak robimy odczyty ze 3 bieg i 3500 i screen z inpy :) i chcial sie dowiedziec co i jak wtedy mierzy komputer :)

 

No widzę że kolega kumaty:) Choć moje pytanie faktycznie trochę nie precyzyjne. Miałem na myśli auta ze starym softem które wymagają adaptacji przy nowym przepływomierzu. Jak w temacie zresztą.

 

Pytam bo chce mieć pewność że mam stary soft. Moje objawy w samochodzie wskazują na zbyt bogatą mieszankę na niskich obrotach i za ubogą na wysokich oczywiście przy pełnym obciążeniu. Nie mam możliwości w okolicy sprawdzić na kompie co i jak ci u których byłem nie wiedzą o czym mówię. A zanim wybiorę się gdzieś dalej zawracać komuś gitarę to chcę mieć w miarę moich możliwości jak najwięcej info w temacie.

 

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Powiem ci tak.

Robiłem adaptację przepławki dla kolegi. Można sprawdzić jaki masz soft obecnie a jaki powinieneś mieć w przypadku nowej przepławki, wszystko jest w bazach TIS. Za pomocą INPY możesz odczytać numer sterownika DDE. Na tej podstawie można stwierdzić jaki masz soft.

Jeśli masz nową przepławkę powinieneś mieć tez wgrany nowy soft!!! Nowy soft możesz mieć wgrany tylko za pomocą DIS.

Tak najprościej jest sprawdzić jaki masz soft a jaki powinieneś mieć. Nie trzeba odczytywać parametrów bieżących po to by stwierdzić jaki masz soft w aucie.

Od siebie dodam tyle że sprawdziłem osobiście jak auto jedzie przed wymianą softu i po wymianie softu ( oczywiście dwa pomiary na nowej przepływce). Różnica jest znaczna, szczególnie przy niższych obrotach, auto o wiele lepiej ciągnie od dołu aż do obrotów średnich. Powyżej 3500 obrotów nie zauważyłem różnicy.

Opublikowano
ja rowniez potwierdzam ze auto lepiej jedzie z dolu i jak juz ciagnie to stale rosnie ciag. A wczesniej mialem tak ze przestawalo ciagnac i ekonomizer sie cofal. Poszukaj kogos blisko kto ma inpe i ci sprawdzi czy stary czy nowy :) pare cyferek wystarczy odczytac i porownac w tabeli TIS. A jak nie to sie wybierz np. do mnie :P
szukam
Opublikowano
nie tylko DISem można wykonać zmianę softu na nowszy ... :wink:

 

Masz rację :duh:

Jest to układ elektroniczny i może być programowany w szelaki sposób. Miałem na myśli że za pomocą INPY tego się nie zrobi. DIS jest dobrym oprogramowaniem do zrobienia tego :mrgreen:

Opublikowano

oczywiście że jest potrzebny nowy soft .... powinieneś mieć 77 94 715 wystarczy spojrzeć na ilość kodowań i datę ostatniego kodowania i widać od razu !!!! do każdej przed liftem jeśli nigdy nie miała uaktualnienia softu , wymagana jest aktualizacja softu!!!!!

u znajomego tez tak jest siedzi stara przepływka , ekonomizer idzie na 4 do 20l ale w DISie pod obciążeniem przepływka zaniża na wysokich obrotach .... i soft jest oczywiście stary

a Ty już przepływkę masz nową ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Byłem w zeszłym roku w takim nieautoryzowanym serwisie BMW we Wrocławiu (nie podam nazwy bo będzie kryptoreklama), wymienili mi sam wkład przepływomierza i powiedzieli, że nic więcej nie trzeba robić, ponieważ on się sam zaadoptuje. Jeździłem i wszystko generalnie wydawało mi się, że jest OK, aż do tego tygodnia, kiedy założyłem sobie filtr K&N - moc auta zdechła, ekonomizer się zaczął cofać i dalej to robi, więc poruszyłem problem i dzięki Wam teraz wiem, że panowie w tym serwisie odwalili kaszanę. :cry2:

Coś jeszcze z tego zapisu się można dowiedzieć?

Dolo
Opublikowano

wszystko już Ci podałem .... ogólnie przydałaby Ci się jeszcze obudowa i ktoś nawet ma samą obudowę do sprzedaży ....

a Ci w tym "warsztacie " mają rację że adaptacja sama w sobie nie jest potrzebna ponieważ sterownik z czasem sam zrobi korekty .... ale tu nie jest potrzebna adaptacja tylko reprogramacja - nowy soft !!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

A czemu muszę mieć samą obudowę od przepływki? Ta co jest jest zła? Jak ma wyglądać ta nowa obudowa? :mad2:

W takim razie przy okazji OGŁASZAM! Kupię samą obudowę do przepływomierza - jeszcze nie wiem jakiego, ale chyba jakiegoś nowszego. Pozdro.

Dolo
Opublikowano

Jesli miales stara przeplywke numer ....314 to wystepowala ona w "starej obudowie". Nie posiadala siatki ochronnej. Po zmianie wkladu stara obudowa bedzie zaburzac obieg powietrza. Powinno sie tez przeprowadzic adaptacjie.

 

Sama obudowe na sprzedaz ma kamelon300. Jesli nie on to ja tez posiadam takowa i sprzedam za "flaszke". (Posiadam bo wymienialem przeplywomierz ale juz byl u mnie tez nowszy model.)

Przebywam obecnie we Wroclawiu i posiadam interfejs + DIS (okragla wtyczka tylko). Jesli Ci bardzo zalezy moge sprawdzic jaki masz soft i ewentualnie programowac. Jak cos to priv.

Opublikowano

Szanowni Koledzy!!!! Więc mogę się zaliczyć do szczęśliwców, którym udało się zainstalować oprogramowanie na kompie, następnie przeprowadzić prawidłowo reprogramację softu pod moją przepływkę.

EFEKT: to chyba nie moje auto!!!! aż dziw, że potrafi się tak zbierać, nie wiem jak ja do tej pory jeździłem :mad2: chyba na pół gwizdka. Polecam to każdemu, kto jeszcze tego nie zrobił.

 

 

Ale przede wszystkim CHCĘ SERDECZNIE PODZIĘKOWAĆ KOLEGOM: FORNAL, Kameleon3000, TRANDOLF,TC, K3m0T1989 - bez których to doświadczenia i cennych wskazówek niestety by mi się to nie udało!!! PANOWIE jeszcze raz wielkie DZIĘKUJĘ!!!! Dziękuję również za oferty pomocy w rozwiązaniu - jak dla mnie - MEGA PROBLEMU!!! :cool2:

Dolo
Opublikowano
oczywiście że jest potrzebny nowy soft .... powinieneś mieć 77 94 715 wystarczy spojrzeć na ilość kodowań i datę ostatniego kodowania i widać od razu !!!! do każdej przed liftem jeśli nigdy nie miała uaktualnienia softu , wymagana jest aktualizacja softu!!!!!

u znajomego tez tak jest siedzi stara przepływka , ekonomizer idzie na 4 do 20l ale w DISie pod obciążeniem przepływka zaniża na wysokich obrotach .... i soft jest oczywiście stary

a Ty już przepływkę masz nową ????

 

Panowie!! Jedna rzecz mi nie daje spokoju i po przeanalizowaniu tematu to w sumie nie rozumiem i przyznam się, że nie wiem, na jakiej podstawie ustaliliście numer potrzebnego mi softu - 77 94 715, skąd to wziąć i jak to odszukać (gdzie to mam sprawdzać)?

Nie daje mi to spokoju dlatego, że nie jestem pewien -sam dla siebie oczywiście- czy mam wgrany właściwy soft.

Poza tym jak odczytałem dane za pomocą INPA to miałem wiadomo te dane:

numer oprogramowania: 7786566

numer oficjalny: 2247073

numer oprogramowania - 2: 7786565

 

A po odczytaniu tych samych danych przez DIS PART NUMBER BASIC CONTROL był: 7785098

 

Nawiasem mówiąc numer 7786566 podczas programowania mi nie wchodził dopiero 7785098 wszedł i dla niego wgrałem soft którego numer podał mi KOLEGA TC.

Bardzo proszę o rozjaśnienie mi tej kwestii i ewentualne sprawdzenie, czy mam dobry soft. Pozdro

Dolo
Opublikowano
wgrywasz dla końcówki nr 565 a Ty sprawdzałeś 566... a co do tego skąd to w TISie jest gotowa tabelka z numerami softu i sprawdzasz czy soft jest w tabeli " old " czy nie jeśli jest to sprawdzasz nowy odpowiednik....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Kolegów!

Ponawiam ogłoszenie - kupię samą obudową do nowej przepływki, kto ma proszę o info na priv. Z góry Dziękuję za wszelkie informacje! Pozdro

Dolo
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Posiadam auto bmw e65 730d z 2004r wymieniłem przepływomierz na nówkę bosch według katalogu. Czy musze dokonać kodowania lub adaptacji?

Na nowej przepływce zrobiłem już niecałe 2tys km czy ona juz sie zadaptowała?

P.S. Byłem wczoraj u najlepszego elektomechanika w Elblągu i sie upierał,że przy kazdym aucie konieczna adaptacja,mało tego ze adaptacja i kodowanie to to samo. Kazał mi wytłumaczyc róznice. Powiedział,że nie bedzie dyskutował. Juz na samym początku ,jak widac miałem starcie z nim. Teraz obawiam sie czy warto dac mu auto aby mi zczytał błedy,pokasował,sprawdził wtryski oraz ustawił maksymalne świeze powietrze zasysane na egr.

Tomek
Opublikowano
Witam. Ja przepraszam ale nie mogę znaleźć tej tabeli w TISie. Może mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku gdzie to jest?
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Opublikowano
do czego ci te tabele w m57 skoro tylko w silniku m47 potrzebna byla adaptacja przeplywki? tylko w 2.0d przed liftem mialo wadliwe przeplywomierze i tylko w nim trzeba sie bawic jesli nikt tego wczesniej za nas nie zrobił.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.