Skocz do zawartości

320d brak mocy po wyczyszczeniu zaworu egr- pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam 320d 136 koni i przejechalem sie taka sama kumpla i bla wyraznie mocniejsza od mojej (silnik wszystko takie same tylko jego to rok '99 a moj '00) miala lepsze przyspieszenie, wiec postanowilem poszperac na forum i znalazlem ze pomoze wyczyszczenie zaworu egr. byl naprawde zawalony nagar i jeszcze raz nagar ladnie wyczyscilem i nic nadal to samo. pomocy. slysalem tez o wyczyszczeniu elektrozaworow przy turbo ale gdzie to jest? dajcie mi jakies wskazowki zeby moja bunia znow zaczela sie bujac jak powinna!
Opublikowano
Jak wpiszesz w google czyszenie zaworu ergi i turbo 320d to dowiesz sie wystarczajaco duzo.
Opublikowano
A jeśli po tym zabieg nie będzie poprawy, to warto zainwestować w nowy zaworek.
Opublikowano
Przyczyn może być sporo, wszystkie chyba opisane na forum. Po prostu trzeba eliminować jedną po drugiej. Od nieszczelnego głupiego wężyka podciśnienia do awarii turbiny. Zazwyczaj idąc krok po kroku daje się namierzyć usterkę. Oczywiście nie na odległość.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to są te zaworki ale wydaje mi sie ze przyczyna zamulenia bedzie cos innego.
Opublikowano
tzn co? zaraz ide je wyczyscic;d i zobaczymy. powiem tak samochod nie traci mocy jak tam jedzie tylko na starcie jest slabszy i nie ma tego wciskania w fotel
Opublikowano
yoshimura01 - chodzi ci te bmw jak trzeba po tych zabiegach czy nadal szukasz mocy.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie,

Wiem, że temat wielokrotnie wałkowany niemniej jednak chciałem go trochę odświeżyć.

Więc tak u mnie też pojawił się niedobór mocy, a do tego troszkę jakby nierówna praca (pomiędzy 2,5-3k odczuwalne osłabienie - potem znowu ciąg)

 

od czego zacząłem:

1. czujnik ciśnienia doładowania - dostęp łatwy i szybko sobie poradziłem,

2. elektrozawór EGR + EGR we własnej osobie - w egr był niezły syf i nieźle się namęczyłem ale dało radę doprowadzić do należytego stanu. Zaworek tez raczej czarny.

 

efekt: dziura miedzy 2,5-3k obrotów zniknęła i auto idzie równo od początku do końca - niemniej jednak nie wciąż nie tak jak powinno.

 

chciałem dobrać się też elektro turbiny niemniej jednak nie mam pojęcia jak się do niego dobrać. jak spojrzę w komorę po lewej stronie gdzieś tam w głębi wydać czarno niebieski przewód, ale dostęp do tego żaden.

czy ktoś mógłby udzielić mi kilku wskazówek jak się do tego dobrać (zaznaczam ze nie jestem mechanikiem i nie chciałbym rozebrać auta tak, że go potem nie złożę :) ).

na bmw-sport było fotostory (niestety wątek stary i zdjęcia już się nie wyświetlają), tu na forum raczej info ze trzeba to zrobić ale jak krok po kroku nie znalazłem.

 

gdyby ktoś znalazł czas ja skonstruowanie porządnej instrukcji myślę, że złapał by poważnego plusa u znacznej ilości użytkowników:)

 

Pozdrawiam,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Powiedzcie mi czy dolot od przepływomierza dochodzący do turbo powinien mieć opaskę zaciskową ?? Tzn. konkretnie połączenie tego przewodu z turbo . Ostatnio trochę kombinowałem i zobaczyłem że coś to lekko jest tylko nasunięte . Nie wiem czy tak powinno być czy może tam mam jakieś nieszczelności .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.