Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu walczę z problemem z tematu, a wygląda to tak że na starcie jest ok, ale wkręca sie fajnie dopiero powyżej 3000 obr/min.

Najgorzej jest na trasie jak jade jakieś 120-140 km/h na 5 biegu i chce przyspieszyć więc gaz do podłogi i :evil: praktycznie zero reakcji, poprostu nie czuć przyspieszenia, a pod górke to nawet zwalnia. Porobiłem już parę żeczy :

wymiana wtrysków (trzy były padnięte)

wymiana świec i uszczelek pod świecami (pojawił się olej na świecach)

kontrola rorządu (była opcja że przestawiony)

kontrola kompresji (od 13,5 do 14,5)

pompa wody i termostat

pozbycie się katalizatora

 

Jak macie jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną to dajcie znać bede wdzięczny

Opublikowano

Najlepsze jest to że po podłączeniu kompa nie ma błędów.

Ostatnio doszperałem się że mam sterownik silnika z e36 z 320i i to chyba jest cały problem, ten sterownik na końcówke 402 a podobno do 520i jest 403.

Czy może to ktoś potwierdzić? I czy ktoś może ma odpowiedni do sprzedania chętnie kupie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Końcówek kompów było sporo 400,402,403,405(silniki bez vanosa) zależało od wersji.Ja miałem komp z końcówką 405 ale gdy przestał palić na jeden cylinder i padło na kompa to zmieniłem na komp(końcówka 403) od e36 2,0 24v,bo akurat kumpel taki miał i nie czuje różnicy.W twoim przypadku to raczej przepływka.Przerabiałem to u siebie.Na gazie jest większa możliwość ustawienia dawki paliwa(stag 300)i albo ciągnoł do 3tys albo od 3tys nie szło tego porządnie ustawić.Zmiana przepływki załatwiła sprawe.Podmień od kogoś komu ato dobrze śmiga.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie da się sprawdzić przepływki miernikiem(czy napięcie jest odpowiednie do przepływu powietrza)jedyne co widać to że wogóle żyje i jakaś tam zmiana napięcia jest po otwarciu przepustnicy ale miernikiem się tego nie pomierzy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sprawd jeszcze czujnik wałka rozrzadu - czy samochód zawsze tak sie zachowuje, czy są dni , ze jezdzi dobrze tez z nizszych obrotow?
Opublikowano
Miałem identyczny objaw , komp wywalał bląd czujnika rozrządu ...wymienione 3 czujniki i dalej to samo było. No i okazało się że to sonda - także radzę sprawdzić mimo wszystko sondę.
Opublikowano

Z rozrządem wszystko ok, a co do sondy to komp żadnych błędów nie pokazuje.

Jedyne co mi przychodzi na myśl to przepływka albo sterownik silnika i dlatego pytam czy jest ktos z tychów lub okolic żeby na prube poprzepinać - będe wdzięczny

Opublikowano
Sprawdz tez filtr paliwa - ja u siebie po wymianie widze spora różnice w elastycznosci, zwłaszcza z nizszych obrotów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.