Skocz do zawartości

Dym spod maski w e91


hco3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Mam pytanie czy miał ktoś taki przypadek i co to może być otóż co jakiś czas wydobywa się z pod maski dym który śmierdzi olejem i plastikiem. Dymi się od strony pasażera dym wpada też do środka przez nawiew od strony pasażera. Silnik jest suchy komputer nie pokazuje żadnego błędu mechanik rozkłada ręce i mówi że wszystko jest w porządku a dymi się dalej aha zanim zacznie się dymić w środku samochodu jest wyraźnie odczuwalny zapach paliwa. Auto kupiłem dwa miesiące temu rocznik 2005/2006 disel auto z niemiec 200000 km bardzo zadbane na 185000 zrobiony w niemczech cały przegląd łącznie z filtrem cząstek. Po zakupie mechanik wymienił mi w Polsce wszystkie płyny filtry i co tam jeszcze trzeba było. Po tych wymianach odebrałem auto zatankowałem do pełna i się zaczęło w maju byłem 4 razy u mechanika czyli po każdej zadymie i nic gościu jeździł nawet autem przez tydzień i nic się nie działo. Odebrałem auto po tym tygodniu zrobiłem 45 km czyli dojechałem do domu i dym się pokazał. Na razie dwa tygodnie jest spokój ale cały czas nie wiem co to może być. Może ktoś wie o co może chodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten dym to widzisz fizycznie czy tylko czujesz zapach dymu? Jesli go widzisz to zapodaj tutaj fotke i zaznacz skad wychodzi ten dym, to moze cos sie doradzi, bo z takiego opisu jak zrobiles nic nie wynika konkretnego.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
JA miałem podobnie jak pękła mi pokrywa zaworów i olej lał się po tylnej części silnika i kapał na DPF-a, a pękło bo na siłe chciałem wepchnąć osłone silnika na miejsce ( motor M47)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kolektor jest ok a silnik suchutki ani kropli oleju co do zdjęć to trudno jest je zrobić bo mocno dymi się dosłownie 5-6 sekund a później jest tylko ledwo widoczna mgiełka natomiast długo tzn. 2-3 minuty czuć zapach paliwa topionego plastiku i chyba oleju zdarza się to tak jak pisałem co jakiś czas do dziś myślałem że samo przeszło ale dziś znowu się powtórzyło chyba jednak pozbędę się tego auta szkoda bo zacząłem się już przyzwyczajać do BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor jest ok a silnik suchutki ani kropli oleju co do zdjęć to trudno jest je zrobić bo mocno dymi się dosłownie 5-6 sekund a później jest tylko ledwo widoczna mgiełka natomiast długo tzn. 2-3 minuty czuć zapach paliwa topionego plastiku i chyba oleju zdarza się to tak jak pisałem co jakiś czas do dziś myślałem że samo przeszło ale dziś znowu się powtórzyło chyba jednak pozbędę się tego auta szkoda bo zacząłem się już przyzwyczajać do BMW

oczywisicie piszac w ogloszeniu i mowiac, ze auto jest "igla" po wszytskich przegladach i wymianach...szkoda, ze nie udalo Ci sie naprawic auta...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem ktos kupi igłe i robi opinie BMW ze jest takie awaryjne a on kupił igielke...

 

Denerwują mnie takie rzeczy, kiedyś kupiłem S klasę od niby biznesmena, wszystko było serwisowane i wogole niby igłą, wiec za bardzo auta nie sprawdzalem. Potem się zaczęło, czujniki w zawieszeniu były poklejone tasmami izolacyjnymi a w serwisie nowe kosztowały śmieszne 93pln paranoja.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor jest ok a silnik suchutki ani kropli oleju co do zdjęć to trudno jest je zrobić bo mocno dymi się dosłownie 5-6 sekund a później jest tylko ledwo widoczna mgiełka natomiast długo tzn. 2-3 minuty czuć zapach paliwa topionego plastiku i chyba oleju zdarza się to tak jak pisałem co jakiś czas do dziś myślałem że samo przeszło ale dziś znowu się powtórzyło chyba jednak pozbędę się tego auta szkoda bo zacząłem się już przyzwyczajać do BMW

oczywisicie piszac w ogloszeniu i mowiac, ze auto jest "igla" po wszytskich przegladach i wymianach...szkoda, ze nie udalo Ci sie naprawic auta...pozdr.

Dlaczego "oczywiście" mam zamiar jeżeli będę sprzedawał samochód powiedzieć prawdę odpowiednio obniżyć cenę no i nie mam zamiaru cofać licznika i pewnie dlatego nie sprzedam samochodu bo u nas jak ktoś widzi ponad 200 000 km na liczniku to uważa że auto złom i kupuje auto które ma na liczniku coś koło 100 000 a w rzeczywistości pewnie ponad 400 000 a co do opini o BMW to chociaż jest to moja pierwsza bawarka to napewno nie ostatnia poprostu pomimo problemów uważam że w tej klasie nie ma lepszych samochodów ale jeszcze się nie poddaje i spróbóję jeszcze o nią powalczyć myślałem tylko ze ktoś miał coś takiego już przy swoim aucie dlatego zapytałem podobno kto pyta nie błądzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dym leci tylko na gorącym silniku? szukaj może ciecz chłodząca gdzieś leci przez jakiś odpowietrznik? - powykręcaj wszystkie i posprawdzaj oringi na nich.

Jeżeli śilnik jest czysty to na 100% nie olej, bo on zostawia spory ślad :)

posprawdzaj równiez zbiornicznki, w których są ciecze od hamulca, wspomagania i rzecz jasna chłodnicy - zaznacz sobie poziom na zimnym silniku i staraj się tak robić, aby "dymiło" po zadymie odstaw samochód na noc i sprawdź ponownie w każdym zbiorniczku stan cieczy. Może się uda! SZUKAJ i nie sprzedawaj! to jakaś pierdoła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam wszystkich. Chciałbym się dowiedzieć czy kolega hco3 rozwiązał problem z "dymieniem spod maski". Mama podobny problem. Auto kupiłem w styczniu, jest to rocznik 06/2006 E91 320d Touring M47N2 Europa 180 000 km. Po zakupie mechanik w Polsce wymienił mi olej w silniku, filtr oleju, filtr paliwa, filtr kabinowy. Samochód odebrałem i zrobiłem nim około 1500 km. Jednak co jakiś czas wydobywa się z pod maski dym który śmierdzi gorącym spalonym olejem silnikowym. Dymi się od strony pasażera i jest zasysany przez nawiew. Ale wyczuwalny jest dopiero gdy samochód się zatrzyma. Po otwarciu maski wyraźnie widać że się dymi z lewej strony silnika. Po zdjęciu osłony widać że silnik jest suchy, komputer nie pokazuje żadnego błędu. Mam zamiar jechać z tym do mechanika ale gdyby to nie była usterka wymagająca specjalistycznej wiedzy i narzędzi to może poradziłbym sobie sam. Być może jest to kwestia wymiany uszczelki np. spod odmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
może jak nalewal oleju to mu się gdzieś delikatnie rozlało i się kopci, polecam zdjać od spodu osłone silnika i popatrzeć na choćby kropki oleju a na pewni cos znajdziesz ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo.Auto mam od nowosci 2005r 320d.Objawy identyczne jak u kolegi. W pazdzierniku byl remont silnika bo panewka na wale sie obrocila i od tego czasu tak mam.W aucie smierdzi spalinami jak sie silnik nagrzeje i tylko gdy stoje np. na swiatlach,ogolnie jak auto nie jest w ruchu.Zapach wpada przez nawiew bo jak wlacze zamkniety obieg to tego nie ma.Drazni mnie to strasznie .Kiedys gdy stalem pod latarnia zauwazylem ze spod maski ulatnial sie przez chwile dym... bylem u mechanika co mi robil silnik wyczyscil przewod od egr i mialo byc ok ale dalej smierdzi.Nie mam pojecia co to moze byc.Jako ktos rozwiaze ten problem to prosze o info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie się nie znam, ale ja bym sprawdził czy przypadkiem z zarzyganej olejem odmy olej nie skapuje czasem na kolektor wydechowy - stąd zapach spalonego oleju i charakterystyczny dym, po wypaleniu kropelki oleju nie ma śladu a dymu pełno :)

 

pozdrawiam

jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja problem rozwiązałem dość drastycznie i ostatecznie poprostu wymieniłem motor ale oczywiście nie z tego tylko powodu. Z własnego doświadczenie, radzę sprawdzić ciśnienie na silniku i wymienić odmę, no i na pewno sprawdzić dokładnie turbinę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja problem rozwiązałem dość drastycznie i ostatecznie poprostu wymieniłem motor ale oczywiście nie z tego tylko powodu. Z własnego doświadczenie, radzę sprawdzić ciśnienie na silniku i wymienić odmę, no i na pewno sprawdzić dokładnie turbinę.

 

a jaki byl glowny powod wymiany silnika jesli mozna wiedziec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam koledzy. Odświeżam temat dopadł mnie ten sam problem, zmieniałem pokrywę zaworów jakiś miesiąc temu bo lało olejem po tyle silnika i myślałem że ten smród sie wypali ale nic sie nie wypala tylko daje coraz mocniej ale tylko jak daje po gazie dość dobrze albo robie dalekie trasy czyli jak sie motor dobrze nagrzeje. Zaciąga smród od strony pasażera i dymi z pod maski palonym olejem jak staje na światłach. Może ktoś sie z tym uporał? dodam ze sprawdzałem błędy i mam tylko "Auxiliary water pump open circuit" ale nie wiem czy to ma coś wspólnego. Proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co kolega wyżej napisał. Przez chwilę miałem to samo i wymiana opaski rozwiązała problem.

Przy wymianie turbiny w serwisie nie wiem dlaczego zdecydowano się zostawić starą obejmę. POtem tłumaczono się że wyglądała jak nowa, więc nie było sensu zmieniać :duh: . Koszt częsci z wymianą w granicach średniej ceny metra mieszkania w Warszawie a oni oszczędzają 20 zł na opasce :mad2: No nic. W każdym razie tym miejscu spaliny wydostawały się do komory silnikowej i dalej czuć je było delikatnie w kabinie przy postoju (np. stojąc na światłach). W czasie jazdy nic nie było czuć, pęd powietrza robił swoje. Miejsce udało mi się zlokoalizować samemu, po podniesieniu auta widać było od dołu że turbina tuż przy opasce jest już trochę okopcona (a była kupiona jako nowa i przy zakładaniu była idealnie czysta), więc nie było wątpliowści. Wróciłem do serwisu, powiedziałem co i jak i w godzinę założyli nową opaskę. Przy okazji wyozonowali wnętrze, żeby ewentualnie nie było śladu po zapachu. Od tamtej pory problem się nie powtórzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co kolega wyżej napisał. Przez chwilę miałem to samo i wymiana opaski rozwiązała problem.

Przy wymianie turbiny w serwisie nie wiem dlaczego zdecydowano się zostawić starą obejmę. POtem tłumaczono się że wyglądała jak nowa, więc nie było sensu zmieniać :duh: . Koszt częsci z wymianą w granicach średniej ceny metra mieszkania w Warszawie a oni oszczędzają 20 zł na opasce :mad2: No nic. W każdym razie tym miejscu spaliny wydostawały się do komory silnikowej i dalej czuć je było delikatnie w kabinie przy postoju (np. stojąc na światłach). W czasie jazdy nic nie było czuć, pęd powietrza robił swoje. Miejsce udało mi się zlokoalizować samemu, po podniesieniu auta widać było od dołu że turbina tuż przy opasce jest już trochę okopcona (a była kupiona jako nowa i przy zakładaniu była idealnie czysta), więc nie było wątpliowści. Wróciłem do serwisu, powiedziałem co i jak i w godzinę założyli nową opaskę. Przy okazji wyozonowali wnętrze, żeby ewentualnie nie było śladu po zapachu. Od tamtej pory problem się nie powtórzył.

 

Dzieki wielkie zaczne od tych wskazowek, i bede pisal jak sie ta sprawa zakonczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w kanale bo znalazłem chwile czasu. Po ściągnięciu osłony silnika wytarłem wszystkie mokre z oleju miejsca, dodam że jeździłem chwile z pękniętą pokrywa zaworów i trochę było pochlapane. Po wytarciu przegoniłem fure tu i tam tak konkretnie żeby sie zagrzała. I po powrocie chciałem zobaczyć gdzie się kopci. I dym wydobywa sie z dpf a dokładnie on jest otulony w środku jakąś tkaniną czy czyms takim jak włókno szklane. To wypełnienie na sączyło się olejem jak był wyciek i teraz sie dymi jak sie rozgrzeje. Więc pytanie teraz jak to wyczyścić? jak pozbyć sie tego smrodu? da się jakoś to rozebrac?

Piszę co zaobserwowałem i dodam że jestem amatorem i nie znam sie za wiele więc jak sie myle to mnie poprawcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
dpf masz otulony tym materiałem - bo z tego co napisałeś tak wynika ?? On powinien być goły i błyszczący jak święty turecki wysmarowany oliwką. W każdym razie u mnie tak jest, a jak mi pękła pokrywa zaworów to olej mi kapał na dpf i na taką gąbkę koło niego i też nasiąkłą ale jak zrobiłem dłuższą trasę na autostradzie to cały smród wyparował :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Przez szpare??? Oj ja nie wiem czy tam powinna byc szpara az jutro sprawdze bo nie widzialem u siebie nic takiego Oo

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle, że sam tego nie wyczyścisz ani nie wymienisz bo niby jak. Jedyna opcja to to, ze się wypali w jakis sposób, choć nie chce mi sie troche w to wierzyć

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.