Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy kompresorach Denso sprzęgło się zrywa, nie jest to błąd niepozwalający jechać dalej tak więc nic się nie wyświetla. Jeździłem całą zimę z wyciągniętą sprężarką i krótszym paskiem wielorowkowym i jak nie włączałem klimy to nawet błędów nie pokazywał.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jasne. Tak się zastanawiam czy sprawdzić stan klimatyzacji... Niektórzy polecają aby to robić co 2 lata. Ja kupiłem ( model po prawej w stopce ) 3 lata temu. Wszystko działa poprawnie, chlodzi jak zamrażalnik w lodówce ;-)
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy w przypadku zbyt małej ilości gazu "chłodniczego" komputer pokładowy nie pokazuje ostrzeżenia ( jak to jest w przypadku niedostatecznej ilości oleju ) ?

 

Przy braku ciśnienia będzie błąd i klimatyzacja się nie włączy.

3A0jS9b.png
Opublikowano
A czy w przypadku zbyt małej ilości gazu "chłodniczego" komputer pokładowy nie pokazuje ostrzeżenia ( jak to jest w przypadku niedostatecznej ilości oleju ) ?

 

Przy braku ciśnienia będzie błąd i klimatyzacja się nie włączy.

 

Jasne. Dzięki.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

To ja opisze swój problem. Mianowicie w zeszłym roku wymieniłem skraplacz bo był nieszczelny. Po jakimś czasie użytkowania znów nie chciała się uruchomić więc pojechałem do warsztatu, który wymieniał i nabijał żeby sprawdzić ale czynnik był i jest dalej no i klima chodziła i chłodziła, teraz znów oszalała i nie mam pojęcia co jest :mad2: . Mianowicie czynnik jest sprężarka załącza się lecz nie nabija ciśnienie w związku z tym nie chłodzi po przejechaniu jakiegoś dystansu powiedzmy 2km chodź nie ma tu reguły potrafi się załączyć i chłodzi bardzo dobrze. Dodam, że gdy nacisnę przycisk klimatyzacji sprężarka załącza się lecz nie chłodzi ale też wiatrak nie startuje, później gdy już uruchomi się i wiatrak i sprężarka będzie działać cały czas bez wyłączenia dopiero po dłuższym postoju, a w zasadzie po nocy lub po pracy gdy już jest gorąco to ma problem z wystartowaniem. Błędów żadnych nie ma i wymuszałem nawet pracę wentylatora ISTA sprężarka załączała się ale nie chłodzi. W związku z tym mam pytanie czy może mieć na to wpływa sprzęgiełko elektromagnetyczne, a jak nie to co może być przyczyną takiej zagadki.

Opublikowano

Nie wiem co rozumiesz pod stwierdzeniem że sprężarka się załącza, ale albo to jakiś czujnik albo sprzęgiełko.


Również mam problem z klimą, że czasami przy długiej podróży w ciepły dzień, po dłuższym czasie przestaje chłodzić. Nawet nie mając włączonego trybu auto, tylko np nawiew na 3 kreski, powietrze z nawiewów przestaje wtedy praktycznie lecieć, nawet ustawiając nawiew na maksa. Jak się tylko wyłączy klimatyzację, pojawia się oczekiwany strumień powietrza...

Opublikowano
Tzn. załącza się koło sprężarki, a czy sama sprężarka to nie mam pojęcia w każdym razie jest tak, że do czasu włączenia musi upłynąć jakiś czas żeby zaczęła chłodzić i od tego momentu działa już bez zarzutów. Chyba, że powodem tego stanu jest zbyt mała ilość czynnika i musi dobić ciśnienie żeby odpaliła :?:
Opublikowano

Piszę cały czas to samo. Czyli od początku i ze zrozumieniem.

Problem polega na tym, że po włączeniu przycisku na panelu sterowania załącza się koło wewnętrzne sprężarki, a wentylator chłodnicy stoi i nie ma zimnego nawiewu wewnątrz auta, po jakimiś czasie (rożnie to bywa co napisałem we wcześniejszych postach) zaczyna działać już dobrze czyli pojawia się zimny nawiew i załącza wentylator chłodnicy i od tego momentu już działa cały czas do momentu kiedy auto odstoi kilka godzin powiedzmy 8h. Sprawdzano również na miejscu pod urządzeniem do nabijania, że po włączeniu przycisku na panelu sterowania koło wewnętrzne startuje lecz nie leci zimne powietrze po upływie jakiegoś czasu leci wymagane ziemne powietrze widać to było na wskaźnikach gdy po upływie x czasu ciśnienie zaczęło wzrastać i zaczęło wiać zimnym powietrzem no i wentylator chłodnicy zaraz startował.

Opublikowano

Pytanie zasadnicze: jakie są ciśnienie w ukłądzie po właczeniu klimy? Jeżeli wysokie cisnienie HP wzrasta a niskie LP maleje, do około 2barów, to oznaczałoby, że sama spręzarka i sterowanie jest sprawne (wszytsko jest ok pod względem termodynamicznym). Wtedy przyczyny należałoby szukać np: w układzie mieszania powietrza (klapy).

Jeżeli po właczeniu klimy, ciśnienia nie zmieniają się to:

- problem leży w wysterownaiu sprężarki przez CPU samochodu (wtedy do sprawdzenia sygnał wysterowania do sprężarki)

- jeżeli w/w czyli sygnał wysterowania sprężarki jest ok a nie ma ciśnien -> sprężarka do wymiany.

Opublikowano

Generalnie jest tak, że po włączeniu klimy nie ma ciśnień, po jakimś czasie ciśnienie wzrasta i zaczyna pięknie chłodzić i później już bez problemu przez resztę dnia dopiero po dłuższym postoju potrzebuje jakiś 5 do 10min by leciało mega zimne powietrze. Dodam, że po włączeniu klimy gdy auto stoi cały dzień na słońcu z nawiewów nie leci gorące powietrze tylko takie słabiutkie chłodne tak jakby coś tam działała ale nie do końca. Co do ciśnienie nie jestem w stanie podać wartości jakie były. Jak pojadę do niego w przyszłym tygodniu to zacznę od sprawdzenia i od ściągnięcia czynnika i na nowo nabicie wtedy może coś wyjdzie.

A czy jest w ogóle taka możliwość, że dzieje się to przez zbyt mała ilość czynnika lub zbyt dużą.

Opublikowano
panowie ja tez mam problem z klima po odpaleniu klimy sprezarka sie zalonczy lecz wieje delikatnie schlodzonym powietrzem gdy wkrece na obroty silnik chlodzi lepiej lecz i tak duzo brakuje do schlodzenia auta po prostu jest cieplo w srodku i nie idzie schlodzic kabiny by bylo chlodno czynik nabity wentylator chlodnicy sie zalancza ,sprezarka rowniez a lodowatego nawiewu brak czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia INPA parametrow jakie powinny byc lub co moze byc ewentualnie przyczyna
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak powinieneś zobaczyć parametry klimy z kompa.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Klima nabita miesiąc temu, chłodziła w moim odczuciu dobrze. Dzisiaj był straszny upał ok 32 C to włączyłem klime na 21, nawiew na max i ku mojemu zdziwieniu nawet po dłuższej chwili leciało powietrze ciepłe co dziwne tylko z mojej strony, strona pasażera praktycznie lód.


Co się stało z nawiewem ze strony kierowcy? Ktoś przerabiał coś podobnego? Zaznaczę, że jeszcze w zeszłym tygodniu pamiętam jak lodowate powietrze leciało i po mojej stronie, próbowałem diagnozować podpinając pod kompa, jednak wywala mi errory związane z "DATATRANSFER" i nie mogłem sobie z tym poradzić, choć pokazuje INPA wartości np. ciśnienie 10,5 bar, temperatury zewnątrz i wewnątrz, temperaturę parownika - ok. 2-4 C.


Po samym uruchomieniu AC słychać charakterystyczny odgłos jakby coś się pompowało przez sekundę takie syczenie i po chwili pozostaje tylko szumienie. Źle chłodzi ze wszystkich kanałów wentylacyjnych po stronie lewej, z prawej wszystko ok, jednak w tej sytuacji ciężko wychłodzić auto.


Auto jak tylko kupiłem (2 miesiące temu) miało klimę nienabitą nie wiem z jakich przyczyn. Podczas nabijania przeszło testy szczelności bez zarzutów - według napełniacza.


Proszę o poradę nim zmuszony będę jechać na serwis klimy, chciałbym dowiedzieć się najwięcej o możliwym problemie.

Opublikowano
Usterka się powtarza, poczytaj na forum.

To już zrobiłem, zwykle ciepłe powietrze leciało po stronie pasażera, u mnie jest na odwrót. Nawet jak zamknę z prawej strony kratki to sytuacja z lewej strony się nie polepsza.


Jeśli znasz odpowiedź to będę wdzięczny choćby za priv, jeśli to taka tajemnica lub link do tematu, którego nie udało mi się znaleźć. W tym temacie odpowiedzi nie znalazłem, a ten chyba ma najwięcej postów i najwięcej tutaj trafia.


Nie ukrywam, że liczyłem na pomoc lub nakierowanie jak dalej szukać problemu, nie jestem w stanie zostawić teraz auta u mechanika dlatego do tego czasu chciałem dowiedzieć się na czym stoję ewentualnie zamawiać powoli części...

Opublikowano

Klimatyzacja przestała mi działać(leci cały czas ciepłe powietrze).

1.W IHKA brak błędów

2. Sprzęgło kompresora zaczyna się kręcić po włączeniu klimatyzacji i zatrzymuje się po wyłączeniu. Kręcąc ręcznie śrubą na sprzęgle kręci się sam środek, ale rozumie,że mnie problem z zbierakiem nie dotyczy, bo go tam chyba niema .

3. Ciśnienie czynnika w ISTA pokazuje 6 bar , a po włączeniu klimatyzacji 10 bar // Czy te ciśnienia są prawidłowe :?:



BMW E90 z 10.2009

http://static.pokazywarka.pl/v/i/x/af5a2101361a3de6a1079833ad1e136a_orig.jpg

kompresor klimatyzacji: DENSO 6SBU14C 447260-1852, czynnik HFC134a

Proszę o sugestie co mogę jeszcze sprawdzić :?:

Opublikowano
10 bar // Czy te ciśnienia są prawidłowe :?:

 

Edit. Klima zrobiona 10 bar nie było prawidłowe, ma być 16 bar. Miałem 270g czynnika, a powinno być 590g, mam tylko nadzieje że niema szczegulnie dużej nieszczelności :wink:

Opublikowano
10 bar // Czy te ciśnienia są prawidłowe :?:

 

Edit. Klima zrobiona 10 bar nie było prawidłowe, ma być 16 bar. Miałem 270g czynnika, a powinno być 590g, mam tylko nadzieje że niema szczegulnie dużej nieszczelności :wink:

To i ja muszę sprawdzić u siebie. Powiedz mi czy ciśnienie znajdę w sterowniku IHKA?

Opublikowano
10 bar // Czy te ciśnienia są prawidłowe :?:

 

Edit. Klima zrobiona 10 bar nie było prawidłowe, ma być 16 bar. Miałem 270g czynnika, a powinno być 590g, mam tylko nadzieje że niema szczegulnie dużej nieszczelności :wink:

To i ja muszę sprawdzić u siebie. Powiedz mi czy ciśnienie znajdę w sterowniku IHKA?

 

Tak, znajdziesz. 2 posty wyżej zamieściłem zdjęcie z ISTA :wink: , ale też sprawdzałem testerami KTS550 i autocomem i też było.

Opublikowano

Witam Panowie podepnę się do tematu. Klima przestała mi chłodzić z dnia na dzień. Wszyscy rozkładają ręce i nie mogą zlokalizować usterki. Problem wyglada następująco.

Klima nabita 600g. Układ szczelny, wymiemiony czujnik ciśnienia na nowy, sprzęgło kompresora ok koło pasowe obraca się razem z "wałkiem" kompresora. Po naciśnięciu śnieżynki brak reakcji wentylayor nie startuje lecz po wysterowaniu na kompie rusza. Gdy podałem na chwilę 12v na zawór klima rusza chlodzi i szybko nabija ciśnienie po czym wywala zaworem bezpieczeństwa. Na kompie brak błędów. W czym może tkwić problem ? Bo już nie mam pojęcia gdzie zajrzeć. Przewody do kompresora sprawdzone są ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.