Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie przyszedł czs na moja sprezarke:) pada łozysko:) wiec pytanie jak to sie dokładnie rozkreca? musze wymienic samo łozysko ,na poczatku duzy zeger do sciagniecia z koła i pierwsza okrąga "pokrywa" powinna zejsc,ukaze mi sie sprzegiełko ktore wyciagam,nastepnie co od czego odkrecam aby dostac sie do lozyska?
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam!

Niestety, ale do 3-litrowego motoru nie ma zestawu naprawczego, czy ktoś może poradzić co teraz zrobić?

Za bardzo nie mam ochoty na wymianę całego kompresora...

Opublikowano

Nie ma? Aż nie chce mi się wierzyć :/. Dobrze sprawdzałeś? Nie wydaje mi się, że sprężarki aż tak bardzo się różnią. :roll:

 

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam w moim BMW E90 320d 2006r [163kM] gdy krecilem tym wystajacym czpieniem na klucz 7mm przy kole sprezarki to sprawa wyglada tak - kolo zewnetrzne z paskiem stoi w miejscu a kreci sie tylko ten czpien wraz ze srodkiem. Czyli rozumiem ze jest zerwane sprzegielko. Pytanie czy zestaw naprawczy posiada to sprzegielko czy trzeba cos jeszcze do kupic. Macie jakies namiary na zestaw bo nie moge nigdzie znalesc prosze o link. Dzieki
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie tez cos pdlo z dnia na dzien e60 530d 2004 - polecacie kogos z wroclawia kto sie zna na tym? I nie bedzie sciemy robil?

 

Ps. Co jaki czas powinno sie nabijac klime?

E60 3.0D 2004
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.Proszę o podpowiedz w sprawie zabieraka sprężarki klimatyzacji.

Czy wystarczy kupić osobno samą tarcze sprzęgiełka klimatyzacji i ją wymienić

czy należało by wymienić 3 elementy tak jak w oryginalnym zestawie naprawczym bmw

( tarcza sprzęgła, podkładka i seger zabezpieczający )

i czy amortyzatorki gumowe też podlegają wymianie i ile się ich tam znajduje.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Padło i na mnie. W trakcie jazdy nagle klima przestała chłodzić. Wygląda to tak, że po naciśnięciu włącznika klimatyzacji nic się nie dzieje. Czy klima jest włączona czy wyłączona to trzpien stoi w miejscu a cała rolka się kręci (film poniżej). Czy to jest to zerwane sprzęgło czy co? Zestaw naprawczy załatwi sprawę czy należy wymienić całą sprężarkę?

 

https://youtu.be/GrS5rU8Imo4

 

Rolka przy wyłączonym silniku:

http://e-fotek.pl/images/33039298675394615387.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam coś ostatnio niechce nikt w tym temacie odpisywać. Parę postów do tyłu(parę lat do tyłu) były pytania że chrobocze łożysko i nikt nie odpisał.

Ja mam podobny problem nalotu mam 250kkm i od 20 kkm słyszę coraz mocniej łożysko na klimie(tak mi się przynajmniej wydaje). Klima chłodzi, ale przy pracy silnika wkurza te chrobotanie. Ściągając pasek rolka kręci się z lekkim oporem i niema nic podejrzanego ale ma luzy na boki +- 1/1.5mm. Wieć przypuszczam że to łożysko co myślicie? niech sie ktoś wypowie co rozbierał sprężarkę.

Widzę ze są zestawy naprawce jak pisaliście za 250 zł. i w nim jest te nowo koło wraz z łożyskiem ?? i czy rozbierając to można wymienić same łożysko nie uszkadzając tego sprzęgięłka ??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, odgrzewam kotleta i proszę kolegów starszych doświadczeniem o pomoc. Mianowicie, jestem świeżym posiadaczem E91, przy sprzedaży gość zakomunikował, iż klima jest nie nabita, a że rzecz się działa w Belgii uwierzyłem mu na słowo. Pojechałem nabijać klimę, klima napełniona, ale dalej nie chłodzi, a że akcja dalej się dzieje w Belgii podziękowałem za dalsze diagnozowanie bo bym stracił majątek. Szukam w necie, znajduje tego właśnie posta i proszę szybka diagnoza, zerwane sprzęgło, kompresor stoi. Zamawiam towar za 83zł z intercarsu, montuję, wszystko pasuje i całkiem sprawnie to przebiegło. Odpalam silnik, widzę że kompresor już się kręci, załączam klime.... i dalej nie chłodzi. Dobra, trudno, stracona godzina i stówka, zdobyte doświadczenie w zmianie tarczy sprzęgła, ale..... oprócz dalej nie działającej klimy wynikła jeszcze jedna lipa, mianowicie wiatrak na chłodnicy oszalał, załącza się na kilka minut na max obroty i się wyłącza na kilka sekund i tak w kółko. W trakcie 40 minutowego testu i próby zdiagnozowania przyczyny silnik rozgrzewał się max do 65 stopni (nie wiem na ile realny jest ten odczyt na wyświetlaczu), wnioskuję iż nie jest to sterownik wiatraka ani czujnik temperatury bo jednak coś powoduje wyłączanie tego wiatraka na parę sekund. Jakieś pomysły co do klimy i wiatraka?
Opublikowano
Podepnę pod kompa jak zamówię kabel, bo trochę szkoda mi 100e na to wydawać. Kupiłem za 83zł tarczę zębatą sprzęgła, bo faktycznie była zerwana przy tej aluminiowej nakrętce. Wczoraj odłączyłem wiatrak, za chwile podłączyłem i na ok 10min przestał się kręcić, temperatura cieczy chłodzącej wzrosłą do 80 stopni, po czym włączył się wiatrak i znowu zbił na 70. Aktualnie go odłączyłem, nie stoję za dużo w korkach, więc liczę, że się nie zagrzeje.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Tym razem ja odkopie temat.

 

Problem z klimą e90/316i

 

myślałem, że nabicie coś da jednak sprężarka nie startuje. wlączając klawisz klimatyzacji słychać powiększone obroty. chłopak od nabijania podłączył na chwile swój kabel do aku i masy i cykało - więc mogę stwierdzić ze sprężarka jest sprawna i to sprzęgiełko słynne też (moge się mylić)

 

możliwe ze gdzieś wiążka jest przerwana?

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Pisze z problemem uruchomienia klimatyzacji w moim e90 318 (2.0 122km)

Do jesieni klimatyzacja działała, potem wymieniłem całe sprzęgło klimatyzacji na nowe ze względu na to, ze wydawało już jakieś podejrzane odgłosy.

Kilka dni temu próbowałem uruchomić klimatyzacje i niestety ale sprężarka się nie uruchamia, okazało się, ze tarcza w sprzęgle się wyłamała. Wczoraj tarcze wymieniłem na nowa i próbowałem uruchomić klimatyzacje, po Ok 10sec od włączenia na paneli kompresor wystartował i tyle go widzieli bo tarcza znowu się złamała :(

Nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, mianowicie czy tarcza może się łamać ze względu na Np mała ilość czynnika w układzie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Układ jest smarowany czynnikiem z olejem, jeżeli było za mało oleju to mogła się zatrzeć sprężarka i przy próbie załączenia sprzęgło szlag trafia.


Bez sprawdzenia czy masz czynnik, ile go jest i ile jest oleju niewiele dalej zdziałasz.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Rozumiem, przynajmniej w końcu ktoś normalnie odpowiedział na moje pytanie ;D

No nic, w tym tygodniu będę szukał przyczyny, jak coś dam znac ;)

Opublikowano
Jak jest zbyt mala ilosc czynnik=zbyt male cisnienie to komputer wogole nie wystartuje sprezarki zeby jej nie zatrzec.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Witam, mam e90 320d, klima działą lecz łożysko strasznie szumi, czy da się wymienić same łożysko w sprzęgle ?

Tak można wymienić same łożysko musisz odkręcic tarczę sprzęgła tym kluczem

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Klucz-do-napedow-zrywalnych-DENSO-5SE12C%2C-5SL12C%2C6SEU12C%2C-6SEU14C%2C-7SEU17C%2C-7SEU16C%2C-Klucz-do-demontazu-tarczy-sprzeglowej%2C-Rozstaw-klucza-22-mm-KZ-015/3228

na tej stronie jest wszystko łożyska i tarcze sprzęgła, operacja za pierwszym razem jest dość skomplikowana bardzo łatwo można uszkodzić kompresor.

Nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, mianowicie czy tarcza może się łamać ze względu na Np mała ilość czynnika w układzie ?

Tarcza się zrywa bo kompresory w e90 Denso (np. silnik M47) są na stałe podłączone do napędu czyli inaczej mówiąc kręcą się cały czas i nie są odłączane przez sprzęgło elektromagnetyczne jak to jest w innych autach. To że się zerwało znaczy że się zatarł kompresor bo nie można w nich jeździć bez czynnika (oleju) lub z jego małą ilością masz w układzie nieszczelność.

Dodatkowo dodam jak już kompresor ma nieszczelność i czynnik ucieka lub się zatarł najtańszą opcją jest kupno niestety nowego swój regenerowałem i uszczelniałem 2 razy a koszt tych operacji dorównał cenie nowego około 1300 zł.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest zbyt mala ilosc czynnik=zbyt male cisnienie to komputer wogole nie wystartuje sprezarki zeby jej nie zatrzec.

Ciśnienie może być ale sprężarka może już być zatarta.

3A0jS9b.png
Opublikowano
A czy w przypadku zbyt małej ilości gazu "chłodniczego" komputer pokładowy nie pokazuje ostrzeżenia ( jak to jest w przypadku niedostatecznej ilości oleju ) ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.