Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przeczytałem cały temat, ale nie znalazłem problemu podobnego do mojego. E91 318d 2009. Wczoraj wyjechałem w długą trasę, połowę trasy wszystko ok, na powrocie nagle przy 19 stopniach ustawionych w aucie (24 stopni na zewnątrz) zaczęlo być ciepło w aucie. Tzn, klima chłodzi, leci zimne powietrze, ale tak bardzo słabo, że prawie nic nie czuć. Jak manualnie zwiększa się siłę nawiewu, słychać dmuchawę, że moc rośnie, lecz z nawiewów leci takie samo prawie nic. Przewody od klimy pod maską zimne, nawet oszronione, kompresor się włącza, bo widać ewidentnie opór na układzie przy włączaniu przycisku klimy w aucie. Gdy wyłączy się auto, odczeka powiedzmy 10-15 minut i odpali samochód, klima działa normalnie, ale po jakichś 20-30 minutach znów siada. Nie wiem, czy to ma jakikolwiek wpływ, ale trasa była robiona z dużymi prędkościami 200+, raz jechałem drogą gruntową, pył kurz. Może zakurzył się filtr przeciwpyłkowy i jest jakiś czujnik, bezpiecznik któryt redukuje siłę nawiewu gdy filtr jest zapchany?
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Spotkał się ktoś z czymś takim już? A może być to tez wina uszkodzonego czujnika temperatury w układzie klimy? Ze niby w pewnym momencie system powinien odłączyć kompresor żeby nie przeginał z chłodzeniem?
Opublikowano
No właśnie podczas jazdy po mieście bądź z bardzo małymi prędkościami tego nie ma. Mi ktoś dziś celował w czujnik temperatury w układzie, ze niby podaje zła temp do systemu i kompresor non stop chłodzi. Błąd nie wychodzi bo jakieś info podaje i tyle.
Opublikowano

A czy macie tak, że na postoju klima chłodzi wyraźnie słabiej niż w czasie jazdy?

U mnie jak odpal silnik i włączę klime na postoju, to ledwo daje rade. Wystarczy, że ruszę i już chłodzi elegancko.

Wentylator pracuje, chłodnice czysciutkie.

Opublikowano
No właśnie podczas jazdy po mieście bądź z bardzo małymi prędkościami tego nie ma. Mi ktoś dziś celował w czujnik temperatury w układzie, ze niby podaje zła temp do systemu i kompresor non stop chłodzi. Błąd nie wychodzi bo jakieś info podaje i tyle.

 

Przeczytaj ten link co wyrzuciłem.

Opublikowano
Panowie jakie ciśnienie powinien wskazywać czujnik w układzie gdy np klima "jest w spoczynku"
U mnie w E90 przy wyłączonej klimie jest 9 barów a przy auto dobija do 12,5
Opublikowano
Panowie jakie ciśnienie powinien wskazywać czujnik w układzie gdy np klima "jest w spoczynku"
U mnie w E90 przy wyłączonej klimie jest 9 barów a przy auto dobija do 12,5

 

Dziękuję bardzo kolego :handshake: :handshake: bardzo mi pomogleś.

Moi spece stwierdzili że 0.0bar na wyłączonej jest ok.

Czyli nowy czujnik jest niesprawny? Czy może jakiś moduł. W każdym bądź razie zamówiłem nowy hella i zobaczę czy to przyniesie jakiś efekt. Jeszcze raz dzięki.

Opublikowano

Dobra wiec sprawa wygląda tak.

Nowy czujnik hella brak efektu dalej 0.0bar.

Czy może mi ktośpowiedzieć co odczytuje wartość ciśnienia? Moduł FRM? Na kompie dalej brak błędów. Napięcie na czujniku na 2 przewodach 5v czyli przypuszczam ze oba przewody są całe. Gdzie dalej zajrzeć brak mi już pomysłów i szkoda wszystko demontować bez sensu. Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Dobra wiec sprawa wygląda tak.

Nowy czujnik hella brak efektu dalej 0.0bar.

Czy może mi ktośpowiedzieć co odczytuje wartość ciśnienia? Moduł FRM? Na kompie dalej brak błędów. Napięcie na czujniku na 2 przewodach 5v czyli przypuszczam ze oba przewody są całe. Gdzie dalej zajrzeć brak mi już pomysłów i szkoda wszystko demontować bez sensu. Z góry dziękuję za pomoc.

 

JBE, jest za schowkiem

http://static.pokazywarka.pl/1/i/2/d9366efc6064628d250619227ba6f211_big.jpg?1528473315

1-26

2-51

3-30

Opublikowano

Czyli może być uszkodzony JBE? Dodam ze mam problem z przednimi szybami centralnym wycieraczka z tyłu.

Dzieki wielkie za pomoc



Wie ktoś może czy na przewodzie ziolono czarnym oraz żółto czarnym powinno być napięcie. Ze schematu wnioskuje ze gdy jest odpowiednie ciśnienie to zwiera się przewód zielono czarny z czarno szarum po czym podawany jest sygnał na żółto czarny. U mnie natomiast w kostce bez podpięcia pod czujnik na obu przewodach jest 5v. W związku z czym zastanawiam się czy nie ma zwarcia pomiędzy żółtym a zielonym przewodem. Wyczytałem również na forum że FRM w przypadku gdy wykryje 5x zwarcie odcina dany obwód. Jeśli mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra panowie problem rozwiązany.

Okazało się że przewody od tej regulacji ciepło zimno weszły pod śrubę 10mm od tunelu, podczas demontażu i przykręcone. Zostaly zgniecione i zawierały do masy. Przez to klimatyzacja nie startowała. Po naprawie przewodów wszystko jest ok.

Błąd to 9c69

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja byłem w 3 serwisach z podobnym problemem... W ostatnim dopiero zauważyli że nie załącza się wentylator ale nie znaleźli przyczyny...


Natomiast wymontowanie wentylatora w 320 N46 zajęło mi 10 min. i okazało się że do wymiany jest moduł wentylatora ponieważ kable które do niego dochodziły były tak zaśniedziałe że jeden z nich wogole nie był podłączony do modułu natomiast sam moduł z nieznanych mi przyczyn widać było że był zalany i zaśniedziały.. i nadawał się tylko do wywalenia.

Opublikowano

Usterka modułu (korozja w miejscu styku przewodów zasilających) spotka prędzej czy później każdą E90.

400 zł trzeba wywalić na zamiennik i przelutować przewody z kostki.

Według moich obserwacji, jeśli przewody zgniją, wentylator się nie załączy, to wywala błąd, który jasno wskazuje na rodzaj i miejsce usterki.

Montowałem zamiennik w 2 E90 i jak na razie nie ma z nimi problemów.

Opublikowano
Właśnie ostatnio oglądałem filmiki tego kolesia i strasznie mnie to zaciekawiło. Tylko jedno takie pytanko. Zawsze przy nabijaniu klimy dodawany jest olej który jak przypuszczam odpowiada za smarowanie kompresora. Natomiast tu koleś napelnił samym gazem który jest dość suchy. Ciekawe jaki ma to wpływ na kompresor z perspektywy dłuższego użytkowania.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Co może powodować taki dudniacy nie metaliczny terkot podobny troche do dzwieku diesla

który występuje tylko na wolnych obrotach i lekko sie nasila tak 900-950 obr by potem całkowice zaniknąć w pełnym zakresie obrotów

Dzieje sie tak kiedy sprężaka ma pełne obciążenie jak wnętrze sie schłodzi to mija , obstawiałem wyrobione sprzęgło zrywalne ale na czucie to nie ma tam luzu

Koło pasowe nowe ma 3 tys nalotu Corteco pasek też , jedynie co napinacz stary , zaobserwowałem że kiedy sie pojawia ten dzwiek to lekko wibruje napinacz ale nie zawsze

We wnętrzu pojazdu nie odczuwanych wibracji kiedy jest włączona klima i wystepuje owy hałas

Czy mozliwe że wadliwe koło pasowe , szarpałem za nie to nie ma luzu takiego jak to stare



https://www.youtube.com/watch?v=9JG5Gmlfc4A

Opublikowano

Witam.

Potrzebuję pomocy kogoś, kto już borykał się z podobnym problemem. Mianowicie tak ja kolega napisał w ostatnim poście głośno chodziła mi sprężarka, ale chłodziła... wymieniłem sprężarkę, problem ustał. Od roku mam problem z klimatyzacją w E91 LCI 320D 177KM 2009. Szukałem na forum i nigdzie nie znalazłem takiego problemu. Klimatyzacja chłodzi w chłodniejsze dni, lub pod wieczór jak zajdzie słońce. Z reguły do 18 stopni na dworze w środku czuć zimne powietrze z klimy, a powyżej jak już robi się parno, klimatyzacja nie chłodzi. Oczywiście sprężarka się załącza. Na komputerze w momencie, gdy klimatyzacja nie chłodziła ciśnienie wynosiło 8 barów, jak klimatyzacja chłodziła, to 10,5-11 barów. Diagnosta stwierdził, że sprężarka pracuje prawidłowo i daje dobre ciśnienie. Diagnoza: "Stawiam na zawór rozprężny. Prawdopodobnie się zacina." Pytam, czy to zawór za sprężarką- ten z tyłu pod podszybiem. Otrzymałem odpowiedź, że nie ten, tylko zawór na samej sprężarce, jest tylko jeden... Takiego zaworu nigdzie nie widzę. Macie może jakiś schemat układu klimatyzacji z opisanymi zaworami i czujnikami? Sam nie wiem od czego mam zacząć, diagnoza postawiona w stylu chybił trafił, a ja nie mam czasu na strzelanie co to może być. :mad2: :mad2:


Proszę koledzy pomóżcie mi rozwiązać ten problem niczym z Archuwum X...


Pozdrawiam

Opublikowano

Rozprężny to ten przy podszybiu w N47 jest sprzegło elektromagetyczne i w sprężarce nie ma zaworu elektrycznego sterujacego wydajnoscią jak u mnie w m47 gdzie kompresor pracuje łacznie z silnikiem zawsze

Czy kompresor był zakładany nowy ?? Regeneracja to bezsens tak samo jak z innymi cześciami

W poście powyżej mam problem z dziwnym dzwiękiem na włonczonym AC jaki dzwiek miał kolega kiedy padał kompresor ?? Czy wyjepował od w każdym zakresie obrotów bo u mnie tylko do 1000 obr powyżej idalnie cicho

POZDR

Opublikowano
U mnie cały czas sprężarka głośno chodziła, aż telepało całym autem. Co do mojej sprawy, jak myślisz, jest to możliwe, że to ten zawór rozprężny? Dziwna sprawa, że klima działa poprawnie jak jest chłodniej, ale też nie za każdym razem, a jak gorąco, to praktycznie wcale... już myślałem, że może czujnik nasłonecznienia, ale sam już nie wiem... :(
Opublikowano

Nie jestem ekspertem od klimy , chyba najlepszym rozwiązaniem to podpięć maszynę z manometrami w momencie kiedy nie chłodzi patrzeć na ciśnienia

Jest jeszcze taka opinia ze jak stara sprzeżarka zaczyna sie konkretnie mielić to puszcza syf w cały układ i potem zacieraja sie , traca wydajność kolejne

dlatego ja nie bagatelizuje u siebie tego dzwieku tym bardziej ze pracuje ona cały czas

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

Czynnik ucieka z układu. Po nabiciu wystarcza na ok 2mies. Szczelność badana stacjonarnie azotem nie wykazuje spadku ciśnienia, więc wyciek musi być minimalny. Gdzie szukać? Jakiś rzetelny serwis klimy we Wrocławiu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.