Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

dzisiaj w ten upał przestała działać mi klima :/. Wcześniej schładzałem auto funkcją MAX chłodzenie i było ok, wsiadłem do auta po czym zorientowałem się, że robi się ciepło pomimo tego, że klima załączona była na 19,5 stopnia.

 

O co kaman? Sprawdziłem czy jest czynnik, odkręciłem zatyczkę i wcisnąłem 'wentyl' ;) buchnęło cieczą. Wiem, że to moze nie jest wymierne sprawdzenie, może faktycznie czynnik się skończył?

 

Temat będę drążył w poniedziałek i zacznę od sprawdzenia ew. dopełnienia czynnika. Ale może ktoś z Was orientue się w czym może tkwić problem. Sprężarka by padła? Jakiś bezpiecznik może?

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz możliwość podpiecia kompa pod auto w Inpie powinno być "manualne" odpalenie kompresora. Jeżli ruszy tzn że masz mało czynnika i system nie pozwala uruchomić kompresora żeby się nie zatarł.
Krzysztof
Opublikowano
podjedź do serwisu klimy i sprawdź ilość czynnika w układzie bo twoje sprawdzenie było bez sensu. Nie zawsze klima nie działa kiedy układ jest już kompletnie pusty. Czasem nie działa kiedy czynnika jest już za mało.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Byłem, wszystko widziałem ;)

 

Czynnik jest, klima szczelna, komp nic nie pokazał.

 

Do wymiany jest koło od sprężąrki. Występuje zestaw naprawczy. Czekam na niego, Niemcy 4 dni.. :duh: Podobno usterka dość typowa.

 

Pzdr.

Opublikowano
Tak jest.... sprzęgło w naszych kompresorach klimy jest tzw. zrywalne kompresor pracuje (kręci się) cały czas a załączaniem klimy steruje odpowiedni zawór w kompresorze, w starszych modelach kompresor załączany jest przez elektromagnes. Gdy coś jest nie tak z układem klimy lub samym kompresorem następuje zerwanie sprzęgła (takie jest zabezpieczenie), nie sądzę by stało się to bez przyczyny, chociaż może to i przypadłość e9x ale ja w to nie wierzę i radziłbym dobrze sprawdzić cały układ.
arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
Tak jest.... sprzęgło w naszych kompresorach klimy jest tzw. zrywalne kompresor pracuje (kręci się) cały czas a załączaniem klimy steruje odpowiedni zawór w kompresorze, w starszych modelach kompresor załączany jest przez elektromagnes. Gdy coś jest nie tak z układem klimy lub samym kompresorem następuje zerwanie sprzęgła (takie jest zabezpieczenie), nie sądzę by stało się to bez przyczyny, chociaż może to i przypadłość e9x ale ja w to nie wierzę i radziłbym dobrze sprawdzić cały układ.

 

 

Co sugerujesz? :? Co mogło być ewentualną przyczyną? Z tego co się dowiedziałem, wycierają się jakieś oringi w środku i wtedy to sprzęgiełko ociera o blachę i wyłamują się łopatki. Wcześniej przy wyżeszych obrotach jak puszczałem gaz było słychać tak jakby zacieranie.. i teraz już wiem, że to właśnie sprzęgiełko się zacierało.

 

A co do wmiany, czy jest konieczność wykręcania całego kompresora, spuszczania czynnika? Czy koło wymienia się 'na samochodzie'?

 

Pzdr.

Opublikowano

Jak masz taką jak u mnie sprężarkę to nic nie trzeba właściwie demontować.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=64_1447&hg=64&fg=50

 

Tylko osłonę z przodu i się schylić. Trzeba wyjąć zabezpieczenie sprężyste (podważyć śrubokrętem) i zdjąć dekielek. Potem to wysypać połamane kawałki, wyjąć gumki po kolei (ja je przesmarowałem smarem do gumy przy montażu), a jak zwolnisz miejsce to wykręcić resztkę ze środka (tu trzeba przytrzymać wałek sprężarki jakoś). Zdjąć pasek napędowy, bo trzeba pokręcać kółkiem przy montażu. Potem zmontować gumki i założyć zabierak na oś i pokręcać razem z kółkiem, żeby się wkręcił. Założyć pasek i osłonę. Tyle, co pamiętam.

 

To tyle o wymianie zabieraka. Co do koła to nie zdejmowałem i nie wiem jak to zdemontować na samochodzie. Ale mam drugą sprężarkę to mogę spojrzeć jak to jest zrobione (jak potrzebujesz).

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Jak masz taką jak u mnie sprężarkę to nic nie trzeba właściwie demontować.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=64_1447&hg=64&fg=50

 

Tylko osłonę z przodu i się schylić. Trzeba wyjąć zabezpieczenie sprężyste (podważyć śrubokrętem) i zdjąć dekielek. Potem to wysypać połamane kawałki, wyjąć gumki po kolei (ja je przesmarowałem smarem do gumy przy montażu), a jak zwolnisz miejsce to wykręcić resztkę ze środka (tu trzeba przytrzymać wałek sprężarki jakoś). Zdjąć pasek napędowy, bo trzeba pokręcać kółkiem przy montażu. Potem zmontować gumki i założyć zabierak na oś i pokręcać razem z kółkiem, żeby się wkręcił. Założyć pasek i osłonę. Tyle, co pamiętam.

 

To tyle o wymianie zabieraka. Co do koła to nie zdejmowałem i nie wiem jak to zdemontować na samochodzie. Ale mam drugą sprężarkę to mogę spojrzeć jak to jest zrobione (jak potrzebujesz).

 

Dzięki za info. Widzę, że z Lublina jesteś (ja też), wymianę tego zlecę Sawie, bo u niego zamówiłem ten kpl. Ale mi coś mówił, że może trzeba czynnik ściągnąć bo kompresor potrzebabędzie wyciągać. Także nie chciałbym, żeby mnie naciągał ;)

 

Pzdr.

Opublikowano

Do henix.

ile Cię to kosztowało? U mnie dziś to samo. Napełnili mi klimę i siadła kompletnie.

dzięki z góry za odpowiedź

Opublikowano

Witajcie

 

Panowie dzisiaj byłem u mechesa od klimy gdyż dosyć mocno słychać sprężarkę ( szczególnie na wolnych obrotach)

 

choć działa i chłodzi . Facet trochę zaciemnił mi sprawę że musi rozebrać i itp ale być może trzeba będzie całą wymienić :mad2:

 

Moja sprężarka jest taka jak tu pokazaliście na realoem

 

Poradźcie co zrobić

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Witajcie

 

Panowie dzisiaj byłem u mechesa od klimy gdyż dosyć mocno słychać sprężarkę ( szczególnie na wolnych obrotach)

 

choć działa i chłodzi . Facet trochę zaciemnił mi sprawę że musi rozebrać i itp ale być może trzeba będzie całą wymienić :mad2:

 

Moja sprężarka jest taka jak tu pokazaliście na realoem

 

Poradźcie co zrobić

Pozdrawiam

Niemirad

 

Podejrzewam, że może być to samo co i u mnie.

 

Zrób tak:

1) ściągnij osłonę tą od przodu z góry (będziesz miał lepszy dostęp do kompresora)

2) pokręć kołem od kompresora, tym po którym chodzi pasek, masz tam taki wystający trzpień na klucz nasadowy jakiś mały nie pamiętam rozmiaru i pokręć, zobaczysz wtedy przez takie dziurki jak się kręći to co jest w środku, albo i się nie kręci bo jest połamane.

 

Pzdr.

 

PS. Sezon na klimatyzję czas zacząć ;) hehehe się sypie po kolei :mad2:

Opublikowano

Pewnie, sprawdź jak radzi eXiDe jeśli to to samo to nie trzeba niczego spuszczać ani wymontowywać sprężarki. Mnie to kosztowało ok 300zł, a wymieniłem sam. Zestaw naprawczy jest do kupienia w ASO (część numer 4).

 

Jak ten zabierak jest porypany to chrobocze i w końcu się całkiem wysypie.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

I po problemie, klima znowu działa :mrgreen:

 

Kpl. naprawczy załatwił temat, już myślałem, że trzeba będzie wyciągać kompresor, ale udało się wykręcić pęknięty element z koła bez demontażu całej sprężarki. Mechanik też był szczęśliwy :D. Całość naprawy 393zł.

 

Pzdr.

Opublikowano
I po problemie, klima znowu działa :mrgreen:

 

Kpl. naprawczy załatwił temat, już myślałem, że trzeba będzie wyciągać kompresor, ale udało się wykręcić pęknięty element z koła bez demontażu całej sprężarki. Mechanik też był szczęśliwy :D. Całość naprawy 393zł.

 

Pzdr.

 

No to super :cool2:

 

Napisz proszę czy przed ustaniem pracy ( całkowitym zepsuciem ) miałeś jakieś objawy ?

 

Ja sam nie wiem co zrobić raz mnie już oszukał jeden specjalista powiedział że sprężarka jest ok tylko napinacz szumi skasował 240 .

 

A u mnie porostu słychać rzężenie , szczególnie na wolnych obrotach po naciśnięciu wyłącznika ustaje

 

Pozdrawiam Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Wcześniej miałem tak jakby słychać było tarcie metal o metal... i teraz już wiem, że ten odgłos wydobywał się właśnie z tego koła sprężarki (zatarło się to sprzęgiełko w środku).

 

Natomiast już po zepsuciu, kiedy wciskałem * nic się nie działo, żadnej różnicy nie słyszałem w pracy. Klima w ogóle się nie załączała.

 

Pzdr.

Opublikowano

I jeszcze taka informacja dla Was.. bo ja przegapiłem temat ;). Zamówiłem kpl. napr. w zasadzie nie potrzebnie, w pudełku BMW siedzi Denso, bo Denso jest producentem kompresora. I wiadomo... za pudełko ze znaczkiem BMW trzeba zapłacić.

 

W Inter Carsie są dostępne elementy:

 

indeksy:

 

KTT040037 - sprzęgło kompletne

KTT020005 - tarcza sprzęgła

KTT020006 - amortyzator gumowy koła pasowego

 

W pudełku BMW czyli w tym kpl. jest oprócz samej tarczy sprzęgła, podkładka i seger zabezpieczający.

 

 

 

 

Pzdr.

Opublikowano
Kurde no ja zajrzałem jak sugerowaliście do sprężarki i wszystko się kręci. Pokręciłem wystającym bolcem i się kręci łącznie z tym niby kółkiem co przez dziury widać. Klima wogóle nie odpala. Stało się to po uzupełnieniu płynu z 10 gr do zalecanych 600. meches chce mi wyciągać wszystko za co pewnie słono każe zapłacić. co robić?
Opublikowano
Kurde no ja zajrzałem jak sugerowaliście do sprężarki i wszystko się kręci. Pokręciłem wystającym bolcem i się kręci łącznie z tym niby kółkiem co przez dziury widać. Klima wogóle nie odpala. Stało się to po uzupełnieniu płynu z 10 gr do zalecanych 600. meches chce mi wyciągać wszystko za co pewnie słono każe zapłacić. co robić?

 

 

A podpinałeś auto pod kompa? Bo ja podpinałem i żadnych usterek nie było. Sprawdź bezpiecznik w schowku tam jest od klimy. Tych zewnętrznych w sliniku nie patrz bo tam nic nie ma, a roboty do zaje.. :duh: żeby się tam dostać :). No chyba, że może cewka na kompresorze. Pojedź do jakiegoś warsztatu co naprawiają klimę, niech spróbują załączyć urządzenie - wymusić start kompresora.

 

 

Może za dużo czynnika?? Upuść trochę.

 

Pzdr.

Opublikowano
Pokręciłem wystającym bolcem i się kręci łącznie z tym niby kółkiem co przez dziury widać

 

Ale jak się kręci środek z bolcem, a kółko zewnętrzne nie kręci się - to znaczy że zabierak uwalony.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
eXiDe mam tylko pytanie. wstepnie mam juz zamowiony zestaw naprawczy a teraz czytam to co piszesz o czesciach w intercarsie.... tylko ceny, które podają w sklepie internetowym to jakiś kosmos. cały zestaw w bmw to koszt ok 270zł a część "KTT040037 - sprzęgło kompletne" w IC to koszt ok 480zł więc jaki sens zamawiać części oddzielnie?
Opublikowano
eXiDe mam tylko pytanie. wstepnie mam juz zamowiony zestaw naprawczy a teraz czytam to co piszesz o czesciach w intercarsie.... tylko ceny, które podają w sklepie internetowym to jakiś kosmos. cały zestaw w bmw to koszt ok 270zł a część "KTT040037 - sprzęgło kompletne" w IC to koszt ok 480zł więc jaki sens zamawiać części oddzielnie?

 

 

Fak faktem, ceny są różne. Detaliczna cena jest z kosmosu ale jak ktoś współpracuje z Inter Cars tak jak ja - ma duże zniżki :)

 

Zamawiaj kpl z BMW :).

 

Pzdr.

Opublikowano
Przymierzam sie do przegladu klimy. Ile do naszych autek wchodzi czynnika,jakie cisnienie, szukałem w instrukcji ale nie podaja.?
Opublikowano

Masz naklejkę na klepie silnika od spodu 590 + - 10

 

 

Pozdrowienia

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.