Skocz do zawartości

E91 dziwne stuki - dwa warsztaty polegly


glowix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

BMW E91 2008/01 xdrive. Coś stuka z tyłu przy przejeżdżaniu przez dziury, garby, małe krawężniki. Wszystko odbywa się przy małej prędkości oczywiście. Co ciekawe nie jest to zawsze w chwili najechania, czasem chwilę po przejechaniu przeszkody.

 

Efekt jest taki jak bym miał coś ciężkiego luzem w bagażniku, np. gaśnicę, i to coś sobie radośnie tam podskakiwało. Na słuch ewidentnie coś w środku, ale...

 

Wyciągnąłem wszystko co się da, opróżniłem schowki, tylną roletę, podłogę bagażnika i to niestety nie pomogło.

 

Byłem w ASO i u "alternatywnego" mechanika. Obaj stwierdzili, że zawias ok i nie mają pojęcia co to może być.

 

Podejrzenia do tej pory:

- zawias - wyeliminowany przez 2 mechanikow,

- naped, most - byloby raczej slychac caly czas podczas jazdy, a nie tylko na dziurach, ale moze sie myle?

- sugestia, ze to plastiki - rzekomo w touringach czesto sie tak zdarza i nic sie na to nie poradzi - wedlug mnie troche za glosno, do tego takie cos po 2 latach....

- sugestia, ze to wydech - na podnosniku nic na to nie wskazuje, poza tym dzwiek bylby bardziej metaliczny,

- i ostatnia - bak paliwa - jak w niego pukam reka od spodu to w samodzie dziwiek nawet jakby ten....

 

Co myslicie? Podobne doswiadczenia?

 

Pozdr,

Glowix

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomoge "posrednio": napisz do kolegi anjinsan z forum , jest pasjonatem marki i dodatkowowo prowadzi warsztat, z roznych opinii na forum wyczytalem, ze ten gosc to potega praktycznej i sprawdzonej wiedzy, ja osobiscie nie bylem bo bylem zmuszony korzystac z ASO (gwarancja).... pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mieliśmy podobny przypadek w 1er znajomej. Okazało się że przy połowie lub mniej paliwa za stuki odpowiadało przelewające sie paliwo. Zbiornik jest plastikowy i dawał taki efekt. Nie mówię, że u Ciebie to akurat to ale zaobserwuj czy te stuki masz tez na pełnym zbiorniku.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy podobny przypadek w 1er znajomej. Okazało się że przy połowie lub mniej paliwa za stuki odpowiadało przelewające sie paliwo. Zbiornik jest plastikowy i dawał taki efekt. Nie mówię, że u Ciebie to akurat to ale zaobserwuj czy te stuki masz tez na pełnym zbiorniku.

 

Przeszło mi to przez myśl. Dziś było tankowanie pod korek i nic nie pomogło.

 

Jeszcze jedna obserwacja - wydaje mi się, że im cieplej tym hałas jest bardziej intensywny. Zapowiadają ochłodzenie to zobaczę czy się potwierdzi.

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A łączniki stabilizatora sprawdzałeś, gumy na stabilizatorze ??? Łącznik jak ma nawet lekki luz to się strasznie tłucze na nierównościach.

 

Jak wyzej, dwa warsztaty ogladaly samochod od spodu kompleksowo. Oba specjalizowane w BMW.

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy podobny przypadek w 1er znajomej. Okazało się że przy połowie lub mniej paliwa za stuki odpowiadało przelewające sie paliwo. Zbiornik jest plastikowy i dawał taki efekt. Nie mówię, że u Ciebie to akurat to ale zaobserwuj czy te stuki masz tez na pełnym zbiorniku.

 

Czy udało się rozwiązać ten problem w 1er znajomej? U mnie objawy te same, w ASO rozkładają ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stanij autem na rownej nawierzchni i otworz bagażnik i postaraj się nim "pobujać" - oczywiście tylną częścią, jeżeli stuki będą słyszalne to szukaj w amortyzatorach (poduszki dolne mają tendencję do takiego stukania) amortyzatory są w tych poduszkach przykręcone i czasami ona sie wybija i powoduje taki stukot. Górne poduszki też można sprawdzić, ale obstawiam na dolne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zostałem wywołany do tablicy, więc odpowiadam; proponuję sprawdzić dokręcenie kół, gumy stabilizatora, tuleje mocujące mechanizm różnicowy, przegub wału napędowego przy ów mechaniźmie różnicowym. Jest też szansa, że zaworek w amortyzatorze puka. Odnośnie podjechania na sprawdzenie w moim warsztacie, jeśli uznaż za słuszne proponuję zadzwonić i umówić się na termin.

Pozdrawiam

Adam

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

ja także mam takie dziwne stuki ale dodam że to na prostej nie jest tylko po jakimś zakręcie tak jak by coś się przesuwało i dość taki ciężki stuk, nie czuć i nic nie słychać przy 100 km/h, czuć na małych prędkościach do około 70 km/h bardzo nie regularne hm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zarejestrowani
Na progach trzeszcza/skrzypia tuleje plywajace

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

 

Nie chce zakładać nowego tematu dlatego napisze tutaj . Problem dotyczy bmw e87 116i sport . Od dłuższego czasu słyszę stuki dochodzące z tyłu . Jest to pojedynczy ale czasami podwójny głuchy Stukot .. moj mechanik nie może tego zdiagnozować od dłuższego czasu . Zawieszenie było sprawdzane kilka krotnie więc wszystko z nim ok . Ostatnio doszliśmy do wniosku ze dźwięk dochodzi z baku paliwa , sam bak paliwa jest luźny .... plus to ze cos w nim stuka w środku .. dziś zrobiłem test na zaciągniętym ręcznym na parkingu otworzyłem tylną klape i szarpalem energicznie autem do tył i do przodu wtedy również pojawił się ten stukot ... panowie jakieś sugestie co to może być ? Co może być w tym baku ze tak lata ? Pompa ? ( nie jest to odgłos paliwa w baku )

 

Proszę o pomoc . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

słuchajcie ja mam podobny problem - jednak stuk i moment w którym się pojawia jest nieco inny. Otóż przejeżdzając przez garby ( wysepki zwalniające, ale takie dłuższe i szersze jak są dla autobusów) podczas najazdu wszystko jest ok ale już podczas zjazdu..w okolicy prawego tylnego koła słychać głuchy stuk. Takie "łup" jakby amortyzator przepuszczał w dół...a w górę trzymał, czuć że uderza jakaś duża masa..nauczony doświadczeniem wymieniłem amortyzatory z tyłu oraz jakieś tuuleje na górze które je mocowały i...skucha...dalej wali przy zjazdach ( przy najazdach nigdy) Problem nie występuje na małych ( wąskich) dołkach lub małych "leżących policjantach" Czyli pojawiają się jak amortyzator przygnie się na dłużej niż 0,1 sekundy..i potem spada i łup !!

Stuków nie ma podczas przyspieszania czy zwalniania ( więc wykluczam okład napędowy) Trochę dziwię się że podczas wymiany amortyzarorów nic nie stwierdzono ? a może potrzebne są trzęsiawki na stacji aby to stwierdzić ? co to k...może być ? macie jakies pomysły ? sprawa dotyczy e90 320d sedan 2005r. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.