Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, od kilku dni zauważyłem że podczas przyspieszania silnik pracuje głośniej niż zwykle tzn. dźwięk nie jest taki "zwarty" i ładnie brzmiący tylko jest to pewnego rodzaju wycie, głośny szum (coś jak kombajn ciężko to opisać) nie jest to też świst. do około 2 tyś obrotów jest ok. czytałem na forum różne posty i nic. dodam ze turbo jest ok - a przynajmniej było miesiąc temu bo sprawdzałem na kompie - auto ładnie przyspiesza, żadnych niepokojących stuków puków temperatura ok. tylko ten głośny dźwięk jakbym miał pod maską z 400 koni (chciałbym, może kiedyś...?:D ) jakby silnik zaciągał bardzo intensywnie powietrze...co to może być?
Opublikowano

Moze wisko sie nie rozsprzegla?

Jezeli to jest to, trzeba zwalczyc szybciutko, bo lopatki wentylatora moga sie rozleciec i to skutkuje powaznymi klopotami.

Poszukaj postow mcmt, on zaliczyl juz to...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
nie to na pewno nie wydech, to możne być to wisco, jest wielce prawdopodobne bo to bardzo charakterystyczny dźwięk - zobaczymy... tak czy inaczej jestem już zorientowany i nie jest to na szczęście zbyt drogi temat podjadę dziś do "doktora" niech potwierdzi lub wskaże inną przyczynę. dzięki. odezwę się jak będzie zrobione. pozdrawiam.
Opublikowano
To visco tak wyje, dźwięk jakby ciężarówka jechała. Niestety przez to też jest odczuwalny spadek mocy. W poprzedniej też tak miałem, z tym, że początkowo przy mocnym dodaniu gazu puszczało, później już nie. Niby nie trzymało na stałe, bo na wolnych obrotach można było ręką zatrzymać. Po prostu na tyle mocno trzymało, że wentylator cały czas kręcił się równo z obrotami silnika.
A wszystko to przez REKINA ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety przez to też jest odczuwalny spadek mocy. W poprzedniej też tak miałem, z tym, że początkowo przy mocnym dodaniu gazu puszczało, później już nie. Niby nie trzymało na stałe, bo na wolnych obrotach można było ręką zatrzymać. Po prostu na tyle mocno trzymało, że wentylator cały czas kręcił się równo z obrotami silnika.

Wisco powyzej 2500-3000rpm sie odlacza i nie stanowi juz oporu (spadku mocy). Jesli bylo inaczej, to miales uszkodzone wisco. Ten wiatrak ma dzialac w wysokich temperaturach do gora 3000rpm.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Zgadza się, później już chyba całkiem padło, ale z racji tego, że temperatura była w normie i w sumie już dużo nie jeździłem to darowałem sobie wymianę. Choć w sumie należało to zrobić.
A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam! przez jakiś czas silnik pracował cicho więc myślałem że jest ok i nic nie robiłem, ale jakiś czas temu raz było dobrze raz wyło więc wymieniłem - czas wymiany ok 20 minut koszt 30 złotych - w warsztacie na nowe firmy SRL (jest to zamiennik) i okazało się że wyje już cały czas od ok 2000 obrotów. zadzwoniłem do sprzedawcy że może wadliwa część itd. więc dał mi drugą i jest tak samo wyje że się nie da jeździć...ręce opadają

czy ktoś ma pomysł co to może być jeżeli to nie wisco, a może trzeba kupić oryginał bo tylko na nim będzie dobrze, czy może musi się "dotrzeć" albo ułożyć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko oryginał , BEHR lub Sachs.

SLR to szmelc i może ci sie ostatecznie rozlecieć wiatrak a urwane łopaty potrafią zrobic bałagan.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a moze to przez upaly...

teraz jak goraco to jak visco sie wlacza to slychac glosniejsza prace silnika jak by taki szum glosny fajny:))??

Opublikowano
nie wiem czy SRL to szmelc czy też nie, ale wiem że jest produkowany przez tę samą firmę w Turcji co BEHR tylko jest zamiennikiem a nie oryginałem rekomendowanym przez bmw. wydaję mi się że nie jest to wisco bo wymienione były dwa różne nowe i było tak samo - wiatrak cały czas się kręcił z obrotami silnika.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
nie wiem czy SRL to szmelc czy też nie, ale wiem że jest produkowany przez tę samą firmę w Turcji co BEHR tylko jest zamiennikiem a nie oryginałem rekomendowanym przez bmw. wydaję mi się że nie jest to wisco bo wymienione były dwa różne nowe i było tak samo - wiatrak cały czas się kręcił z obrotami silnika.

I jak? Udało Ci się ostatecznie zwalczyć temat? Bo minęło sporo czasu już, a aktualnie mam podobny problem w swoim aucie i próbuję zdiagnozować o co chodzi... BTW. Co to jest "wisco"? Dzięki za odp.

Opublikowano
to było wisco. gość chciał mi wcisnąć wadliwe(nowe fabrycznie) w końcu jak dostał pocisk za trzecim razem dostałem takie jak należy i po temacie teraz jest ok.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

wymiemiłem visco na nowe behr,płyn chłodnicy,wentylator klimy,termostaty,pompe wody,paski,rolki,napinacze,pietnaście razy odpowietrzyłem układ

a te visco jak wyło tak wyje na gorącym silniku i cholera wie co mu dolega

zastanawiam sie nad dodatkowym chłodzeniu układu ale co tu wsadzić czy robić,bo przecież przy upale 30c nie da sie jeździć po mieście bo to kopa nie ma, a o hałasie już nie wsponme

te bemki z takimi silnikami 3.0d to na autostrade tylko

co tu zrobić z tym chłodzeniem?

Opublikowano
Mecenass dobrze ci poradził z płukaniem,pomoże jezeli zrobisz to profesjonalnie.W czym przeszkadza ci praca visca czy wentylatora,wiadomo że jak ma temperature to musi się pokręcić ostro żeby schłodzić.Moja w korkach też ładnie buczy i nie przeszkadza mi to,przyzwyczaj się-duży motor R6 dużo chałasu :mrgreen: POzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.