Skocz do zawartości

[E36] Z3 jakie obroty na biegu jalowym 2.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich po raz pierwszy !

 

 

Planuje upolowac jakies ladne z3 koniecznie 2.8, po posiadaniu mazdy mx-5 inny silnik nie wchodzi w gre :)

Dzisiaj bylem ogladac jedna, wszystko ladnie pieknie tylko ze obroty na luzie to ok 550-600 i faluja na rozgrzanym silniku....niestety byl juz rozgrzany jak przyjechalem wiec nie wiem jak jest na zimnym. Zamierzam wybrany egzemplarz zawiezc na pomiar kompresji ale nie mam zamiaru sprawdzac wszystkich po kolei bo zbankrutuje! (mieszkam w uk :roll: )

Szukalem na forum ale kazdy pisze co innego, jeden ze ma byc 600, inny min 800 ale o tym silniku nikt nic nie pisal :roll:

idealnie by bylo zobaczyc fotke jako ze ciezko troche stwierdzic na tym liczniku czy jest tam 600 czy 700!

 

pozdrawiam!

Opublikowano
Zamierzam wybrany egzemplarz zawiezc na pomiar kompresji

 

:shock: Pierwszy raz widze zeby ktos mial taki pomysl . To BMW R6 a nie duzy fiat. Mysle ze problemow z kompresja szczegolnie w 2.8 montowanym w Z3 nie uswiadczysz. Jeszcze szczerze mowiac nie slyszalem zeby ktos musial robic remont w 2.8 .

 

U mnie obroty to ciezko powiedziec - napewno nie faluja, ale jakie sa to chyba zalezy od tego jak jest rozgrzany silnik. Tuz po odpaleniu w niskiej temp. przez chwile sa na poziomie ponad 1000, potem spadaja na 800-850. Przy rozgrzanym silniku widzialem ze wskazowka trzyma sie nizej, w okolicach 650-750.

 

Ogladales te z silnikiem 2x vanos czy 1xvanos?

 

pozdr

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

nie wiem ktory vanos, rocznik 98 z ogloszenia ponizej :roll:

 

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/BMW+Z3/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-11-19-43-62-119-240-4294965831-4294967078/advert.action?R=201022360085689&distance=16&postcode=hu9+1fb&channel=CARS&make=BMW&model=Z3&min_pr=3000&max_pr=5000&max_mileage=100000&vehicleYearOfManufacture=1998&vehicleRegLetter=R

 

ja to jestem zielony w temacie bmw, stad tez ostro sie zdziwilem na takie obroty rzedu 600 gdzie we wszystkich japoncach mialem kolo 800 :shock:

widac to normalka, w tym egzemplarzu sa tylko troszke za niskie + te falowanie ale to moze byc jakas blahostka typu lewe powietrze itp co nie zmienia faktu ze wymaga zajrzenia a mi sie to nie usmiecha przy tej cenie, a koles nic a nic nie chce zejsc.

 

a co do kompresji, to widzialem e36 co prawda 318 zajechane jak sandaly mojzesza, z kompresja jednocyfrowa. myslisz ze nie ma zajechanych 328?

moze nie w tym przypadku z tej aukcji ale nauczony doswidczeniem wole dmuchac na zimne ;)

 

pozdrawiam

Opublikowano
nie wiem ktory vanos, rocznik 98 z ogloszenia ponizej :roll:

 

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/BMW+Z3/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-11-19-43-62-119-240-4294965831-4294967078/advert.action?R=201022360085689&distance=16&postcode=hu9+1fb&channel=CARS&make=BMW&model=Z3&min_pr=3000&max_pr=5000&max_mileage=100000&vehicleYearOfManufacture=1998&vehicleRegLetter=R

 

ja to jestem zielony w temacie bmw, stad tez ostro sie zdziwilem na takie obroty rzedu 600 gdzie we wszystkich japoncach mialem kolo 800 :shock:

widac to normalka, w tym egzemplarzu sa tylko troszke za niskie + te falowanie ale to moze byc jakas blahostka typu lewe powietrze itp co nie zmienia faktu ze wymaga zajrzenia a mi sie to nie usmiecha przy tej cenie, a koles nic a nic nie chce zejsc.

 

a co do kompresji, to widzialem e36 co prawda 318 zajechane jak sandaly mojzesza, z kompresja jednocyfrowa. myslisz ze nie ma zajechanych 328?

moze nie w tym przypadku z tej aukcji ale nauczony doswidczeniem wole dmuchac na zimne ;)

 

pozdrawiam

 

Mysle ze ciezko, naprawde ciezko by bylo znalezc zajechane 2.8 w Z3. W 328 prosciej.

 

To auto z ogloszenia ma raczej 1x VANOS.

 

A ze sie tak spytam : dlaczego sie przesiadasz z japonca na bmw ;) ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w 2.8 miałem na rozgrzanym silniku ok 650 obr (na oko, wg obrotomierza) Czy to na zimnym czy rozgrzanym absolutnie nic nie falowało, te motory pracują bardzo równo. Przez chwilę wypadał mi zapłon na wolnych obrotach, myslałem, ze przepływka, zmieniłem na oryginał siemensa, ale przyczyną okazała się świeca :)
Opublikowano
ja tez mam ok 650 obrotow i silnik pracuje rowniutko. W ogole sie nie buja. Silniki BMW sa dosc twarde ale ja akurat sadze ze ze znalezieniem zajechanej sztuki nie byloby wiekszego problemu. A w 328 tymbradziej. W 328 to raczej ciezko znalezc egzemplaz w dobrym stanie
Opublikowano
Moja 2.8 jest na sprzedaż jakby co:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13433131 :cool2:

 

Mysle ze zalozyciel tematu szuka auta z kierownica z prawej strony.

 

A to :) : ?

 

http://cgi.ebay.co.uk/1998-BMW-M-ROADSTER-Z3M-Z3-M-ESTORIL-BLUE-/120580866124?cmd=ViewItem&pt=Automobiles_UK&hash=item1c132e004c

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

dzieki za odpowiedzi.

 

 

No to ladnie, wlasnie troszke mnie to zdziwilo bo myslalem ze we wszystkich samochodach an swiecie ma byc 800 i kropka :lol:

da sie znalezc ladna i nie skatowana trojke cz z3 z duzym silnikiem (w UK!) bo tu mozna latwo sprawdzic bezwypadkowosc, wiekszosc takich samochodow (tzn. czyli z duzymi silnikami) jest serwisowana przez cale swoje zycie w bmw i co najlepsze czesto jest uzytkowana przez pizd......ych anglikow ktorzy kupuja sobie fure tylko dla lansu i nawet nie wiedza o co chodzi :norty:

z drugiej strony handlarze coraz czesciej kreca niczym turcy w niemczech :|

 

Piotres, czemu zmieniam na niemca? mx-5 mi sie znudzila chociaz to GENIALNY samochod :cool2: , zakochalem sie w roadsterach a na marzenie Honde s2000 mnie nie stac wiec kolejny wybor padl na z3. zawsze wszystkim powtarzalem ze jak samochod to tylko i wylacznie japonski ale......zobaczymy czy bede powtarzal dalej za rok.

 

platinum_boy, kierownica nie po tej stronie jak lda mnie a szkoda :mad2:

Opublikowano

aaa przepraszam, nie doczytałem, że mieszkasz w UK.

ta co piotres wkleił 400km od Ciebie, ale to jest Z3M i to w bardzo atrakcyjnej cenie, więc może warto sprawdzić?

do tych kontrolek nie przywiązuj specjalnej uwagi przy zakupie, dot. inspekcji, wymiany oleju itd.

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano

co do tej m, to cena jeszcze wzrosnie i to pewnie sporo - to aukcja i jeszcze 7 dni do konca. jakbym byla za 4000funotw kup teraz to juz bym tam byl :lol:

 

a macie moze gdzies rozpiske tych lampek serwisowych, co trzeba niby zrobi jak sie swiaca 3 co jak dwie itp.

wiem ze latwo je pewnie wyzerowac ale przyda sie i tak to wiedziec.

 

pozdrawiam

Opublikowano
co do tej m, to cena jeszcze wzrosnie i to pewnie sporo - to aukcja i jeszcze 7 dni do konca. jakbym byla za 4000funotw kup teraz to juz bym tam byl :lol:

 

a macie moze gdzies rozpiske tych lampek serwisowych, co trzeba niby zrobi jak sie swiaca 3 co jak dwie itp.

wiem ze latwo je pewnie wyzerowac ale przyda sie i tak to wiedziec.

 

pozdrawiam

 

W kwestie oilservisu zaglebisz sie jak juz kupisz bmw, uwierz ze teraz nie warto ;) . Jak te slupki przestana sie swiecic (tzn zaden sie nie swieci) to trzeba zmienic olej. Ale nie zwaracaj na to uwagi kompletnie , napewno duzo servisow tego wogole "nie zeruje" przy wymianie oleju bo nie wie jak to zrobic :wink: . I wtedy swieci sie ciagle ze niby wymiana oleju pilna.

 

A ta Z3M jest warta zastanowienia sie , naprawde wg mnie ;) .

 

Tutaj ludzie wystawiaja na sprzedaz czasami jakies Z z kierownica z prawej : http://www.zroadster.net/forum/index.php tylko uwaga na niektorych debilnych uzytkownikow tego forum :duh: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Jak silnik jest sprawny to opłaca się kupić to Z3M i na części sprzedać. Za sam silnik u nas w kraju dostaniesz jakiś 6-8 tysięcy. Za resztę lekko można dostać następne 10.
Opublikowano
Jak silnik jest sprawny to opłaca się kupić to Z3M i na części sprzedać. Za sam silnik u nas w kraju dostaniesz jakiś 6-8 tysięcy. Za resztę lekko można dostać następne 10.

 

Mysle ze ona pojdzie na kwote ponad 5000GBP (jestem tego pewien) wiec nie oplaca sie na czesci.

 

Na czesci jak juz to m3 e36. Zreszta ...nie o tym mowa. Mysle ze autor tematu chce kupic samochod, a nie bawic sie w handle czesciami.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Mmmm... batim chyba szukał silnika...

 

Batim przeciez wie o takiej mozliwosci i pisal ze szuka jakiejs calej z3 2.8 takze (domyslam sie ze angola) . I tak do takich przekladek najlepiej oplaca sie m3 e36 kupic RHD,sa przeciez za 3500-4000GBP.

 

Allleee O/t robimy.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

w sumei to ja tez robie OT zamieszczajac te linki, wiec nastepny puszczam w dziale

 

[Z3] Plan zakupu i prośba o ocenę sztuki z aukcji

 

i prosze o porade bo jest konkretny!!! :8)

 

 

a temat do zamkniecia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.