Skocz do zawartości

Z3 Dachowanie, Rollover bars, Pałąki przeciwkapotażowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Przymierzam sie do kupna Zetki i zauwazylem ze w kazdej Z3 od 1999 ktora ogladalem sa rollover bars (za zaglowkami) a w tych sprzed 1999 nie ma ich wcale. Czy wie ktos moze czy w tych sprzed 1999 wysuwa sie jakis rollover bar przy dachowaniu?

Opublikowano

Gdybyś miał pałąki to i tak nie masz gwarancji że przy dachowaniu nie popsujesz sobie fryzury :cry2:

Generalnie otwarte kabrio nie lubi dachowania. Pałaki sa po to aby zmniejszyc skutki takiego wypadku, ale niczego Ci nie zagwarantują.

Z drugiej strony przewrócić taką Z3 to też trzeba mieć pecha...

Opublikowano
szukaj Z3 z rollbarem. Ja na poczatku nie mialem palakow ale je sobie sam dolozylem. Nie dosc ze nie jest to tanie to jeszcze jest z tym troche roboty. Ale poczucie bezpieczenstwa wzrasta. Poza tym samochod wyglada znacznie lepiej
Opublikowano

Dzieki za rade. Tak tez chyba zrobie bo uwielbiam Z3.

Dla zainteresowanych tematem polecam film: (Test cabrio ADAC)

Oczywiscie nie chce tym straszyc Zetkowicziw :) Czekam na dalsze opinie i sugestie.

Opublikowano
Dzieki za rade. Tak tez chyba zrobie bo uwielbiam Z3.

Dla zainteresowanych tematem polecam film: (Test cabrio ADAC)

Oczywiscie nie chce tym straszyc Zetkowicziw :) Czekam na dalsze opinie i sugestie.

 

Osobiscie dla mnie jest to zenada ze BMW wypuszaczalo Z3 bez palakow !

 

Chcialbym zobaczyc taki test z udzialem z3 z palakami i e36 cabrio (one maja aktywne palaki) .

 

Jak widac na filmie palaki musza byc dlugie by zadzialaly . I wlasnie wg mnie tak naprawde dlugie aktywne palaki sa najlepsze .

Tzn. moga byc normalne ale musza byc dlugie. Wydaje mi sie ze w Z3 palaki takze sa zbyt krotkie.

 

Po obejrzeniu filmu az mi sie nasuwaja mysli o czyms w rodzaju HMS rollover bar. Szkoda ze to tak brzydko wyglada ;/.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Rollbary sa dla mięczaków!

Nie masz kasku?

Wolę bez!

 

a tak na serio to takie filmiki uświadamiają że szanse na uratowanie fryzury są niewielkie nawet z aktywnymi roll-over bars!

Opublikowano
Podejrzewam, że u nas to trafiło by się na jakiś kamień albo coś innego co by się wpasowało idealnie miedzy brzeg szyby a rollbary.
Opublikowano
Rollbary sa dla mięczaków!

Nie masz kasku?

Wolę bez!

 

a tak na serio to takie filmiki uświadamiają że szanse na uratowanie fryzury są niewielkie nawet z aktywnymi roll-over bars!

 

Akurat w 207CC na tym filmie z aktywnymi palakami glowa manekina nie dotknela nawierzchnii . Ale fajnie kolpaki mu pospadaly :lol: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Zauważcie też że do zniszczenia fryzury w Mini i Citroenie przyczyniły pasy bezpieczeństwa. :roll:

Może by jakies cztero-punktowe do roadstera...?

Opublikowano

Może by jakies cztero-punktowe do roadstera...?

 

Nie zaszkodzilyby, tyle ze np. do seryjnych foteli z Z3 ich w zaden sposob nie zalozysz.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 5 lat później...
Opublikowano

Nie wiem skąd Ci przyszedł pomysł do głowy z tym komputerem...

Zobacz sobie jak Z3 wygląda z pałąkami na googlach to będziesz wiedział że są zamontowane na stałe. ;)

Opublikowano
Czyli rozumiem ze one w razie wypadku nie "wybuchaja" na takiej zasadzie jak poduszki powietrzne tylko poprostu sa tzw podpora i tyle tzn ze bez problemu mogłbym kupic takie jak w aukcji i zalozyc w aucie ktore tego nie posiada?
Opublikowano

Żadne pałąki przeciwkapotażowe nie wybuchają jak poduszki powietrzne.

W przypadku Z3 to są dwa grube stalowe rury owinięte plastikiem i mają za zadanie robić za wspornik podczas dachowania by kierowca miał jakieś szanse na wyjście z takiego wypadku bez utraty głowy ale w każdym Cabrio zasada jest ta sama tylko zazwyczaj mechanizm jest wysuwany podczas wypadku.

Obejrzyj sobie ten filmik i na pewno zrozumiesz jak to działa i po co to jest:

Na początku masz dwie wielkie metalowe podstawy które przykręcasz do karoserii.

Skoro masz Z3 z rocznika 99 to powinna mieć już nawiercone i nagwintowane dziury pod pałąki.

Moja jest z 96 i musiałem te podstawy dospawać do budy ale spełnia tą samą funkcję.

Przygotuj się na masę roboty bo żeby dołożyć pałąki będziesz musiał rozebrać połowę wnętrza a potem je wymienić bo dużo plastików i osłon nie będzie potem pasować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.