Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja sie sprawdza ??

wiem ze na odpalonym silniku ale co dalej??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo tak o 45st.

Jeśli słychać jakies odgłosy to magiel moze mieć luz.

 

Ma być zupełnie cicho. Zadnego chrobotania.

A sprawdzasz na zgaszonym lub odpalonym ale na zgaszonym lepiej słychać.

 

Magiel jak nigdy nie był regenerowany to prawie pewne , że ma luz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dzis tak jak dyzio255 sugerowal "sprawdzilem" magiel no i slychac takie pukniecia;/

czy jakos sie go reguluje? mozna to zrobic samemu? czy odrazu do regenaracji?

 

aha czy magiel moze wydawac jakies odglosy podczas skretu? chodzi mi o dosyc glosne chrobotanie (takie jakby lozysko)

 

ale potem wymienilem opony z przodu na zimowki 205/65/r16 no i bicia na kierownicy juz nie bylo (no minimalne ale ledwo wyczowalne)

natomiast bylo bicie na zimowkach podczas hamowania od 160 do 50 caly czas bilo;/

 

czyzby to magiel?

czy tarcze hamulcowe?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

dzis tak jak dyzio255 sugerowal "sprawdzilem" magiel no i slychac takie pukniecia;/

czy jakos sie go reguluje? mozna to zrobic samemu? czy odrazu do regenaracji?

 

aha czy magiel moze wydawac jakies odglosy podczas skretu? chodzi mi o dosyc glosne chrobotanie (takie jakby lozysko)

 

ale potem wymienilem opony z przodu na zimowki 205/65/r16 no i bicia na kierownicy juz nie bylo (no minimalne ale ledwo wyczowalne)

natomiast bylo bicie na zimowkach podczas hamowania od 160 do 50 caly czas bilo;/

 

czyzby to magiel?

czy tarcze hamulcowe?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nieszczelny magiel może powodować głośna pracę pompy od wspomagania. Jak skręcisz na max koła to może byc to słychać. Takie zgrzytanie lub chrobotanie < jak zwał tak zwał>

Wtedy też może pojawiać sie wyciek < puki co nie musi być widoczny bo olej zbiera się pod manszetami ale kiedys manszeta strzeli i olej się pokaże.>

Skręć koła na max i przytrzymaj w tej pozycji. Kiedy słychać to zgrzytanie. Następnie zgaś silnik i sprawdź jak wygląda płyn od wspomagania. jeśli wtedy pojawi się piana to w zasadzie pewne , że magiel jest nieszczelny i ma luz.

 

Regeneracja to ciężko powiedzieć ale ja robiłem sam i jest OK.

Znam już też kilku ludzi którzy to robili sami.

kupujesz zestaw i wszystko wymieniasz < jeśli listwa nie jest mocno zniszczona. Wcale nie musi być zniszczona bo moja przy przebiegu około 230 000 kiedy robiłem magiel nie była w zasadzie wogóle zniszczona. A magiel stukał jak głupi i lało się z niego.

Najważniejsza jest regulacja na koniec regeneracji < trzeba to robić z wyczuciem > i ponowna regulacja za jakieś 2000 km. jak się juz trochę ułoży>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

no to zrobilem tak jak napisales

i tak:

przy calkowitym skrecie kol slychac takie jakby syczenie jakby powietrze uchodzilo

dodam ze przy max skrecie w prawo jest glosniejsze

 

potem zgasilem silnik odkrecilem korek od wlewu oleju od wspomagania i nie bylo zadnej piany, nie bylo nawet ani jednego babla

 

a ten magiel na szybko mozna jakos podregulowac czy regeneracja??

moze macie jakis "przepis" jak to samemu zrobic :)

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz spróbować podkręcic śrubę regulacyjna na przekładni.

Ale nie jest powiedziane , że to pomoze. Podkręcaj stopniowo po trochu aż kierownica nie bedzie chciała sama wracać na środek wtedy leciutko odkręć.

Jeśli to nie pomoze to musisz regenerować.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dobra bede probowal ale moze moglbys napisac gdzie dokladnie ta sruba sie znajduje?

nie ukrywam ze bardzo ulatwiloby mi to zycie:)

 

pozdrawiam i dzieki za pomoc

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

dokrecilem srube od magla o jakies 1/4 obrotu i problem znikl :)

dyzio255 jeszcze raz wielkie dzieki :)

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

jednak to byla przedwczesna radosc:(

tylko z tym ze raz jest mocne a raz delikatne ;/ i przy wiekszym kreceniu kierownicy lekko ja przyblokowuje ;/

popuscilem delikatnie ta srube i zobaczymy co to bedzie ;/

ale raczej to wina magla cos mi sie wydaje;/

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No trochę by było za łatwo.

Trochę mogło pomóc ale bez regeneracji całkowitewj się pewnie nie obejdzie niestety.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a powiedzcie mi jeszcze jedno

mianowicie:

ta sruba od magla byla tak jakby slabo przykrecona bo czytalem ze moze byc zapieczona itd a mi odziwo bardzo latwo znia poszlo, ale mniejsza o to bo pewnie byla na swoim miejscu bo zaznaczona byla z obudowa na zielona farba

gdy podkrecilem srube o troszke wiecej niz pol obrotu wibracje ustaly, ale za to kierownica bardzo ciezko chodzila;/

wiec popuscilem ja abym mogl "normalnie" jezdzic

myslicie ze musi byc jednak calkowita regeneracja magla??

ile taka przyjemnosc koszuje no i gdzie dobrze to robia jesli wiecie?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
i jak nikt nic juz nie podpowie?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robiłem sam więc ci nie powiem gdzie dobrze to robią.

Sruba nie musi iść ścisło. Nawet nie powinna ale czasem idzie ścisło.

 

A regulację pod koniec trzeba robić z wyczuciem. ruchy dosłownie milimetrowe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dyzio255 to zapodaj przepis bo jak bilo tak bije ;/

drogie czesci??

 

pozdro

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.motoallegro.pl/item1090733679_zestaw_naprawczy_do_maglownicy_bmw_e_39.html

 

Tu masz zestaw

 

Ja płaciłem więcej więc chyba potaniały.

 

Co do przepisu to nie wiem co konkretnie opisać bo czynności jest wiele ale nie są jakoś tragicznie trudne.

Potrzeba kanał lub podnośnik , zestaw kluczy , lewarek , imadło i różne wybijaki < i to jest bardzo obszerne pojęcie i nie wiem za bardzo jak je uściślić? > .

Dodatkowo sporo benzyny do przemycia i nowy olej do przekładni.

Cierpliwość.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

chyba sam nie podejme sie regeneracji magla;/

ma ktos namiary na sprawdzony warsztat??

 

pozdro

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
i jak poleci mi ktos dobry warsztat w dolnoslaskim??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

2 komplety opon byly juz zimieniane i 2 komplety kol i dalej to samo;/

 

p.s

a nie wiecie o co moze chodzic z takim dziwnym pukaniem stukaniem lub grzmotem przy max skrecie??

zwykle jest to jak ruszam do przodu a potem do tylu lub odwrotnie

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W końcu udało się wyeliminować bicie.Wymieniłem tuleje wahaczy przednich ucichło bicie przy 80km/h, kiedy założyłem nowe zimówki ucichło drżenie od 100-130km/h. W końcu po 6-ciu miesiącach uporałem się z tym problemem.Mi się udało myślę że wam też się uda :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.