Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Zrobiło się dość gorąco więc w ruch, pełną parą poszła klima. Okazało się ze chłodzi bardzo słabo , praktycznie po kilku minutach leci jako takie chłodne powietrze ale nie jest ono tak zimne jak w moich dotychczasowych autach. Pojechałem do zakładu zajmującego się klimatyzacjami i okazało się że brakowało 120g czynnika , został dobity lecz efektu brak. Panowie sugerują że dość ma sprężarka , proponując wymianę. Auto ma przejechane ledwo 70k km więc trochę dziwna sprawa. Czytałem w którymś z postów że często w e60 padają jakieś zawory w sprężarkach. Jak to sprawdzić / wymienić ? Co o tym myślicie ? Może ktoś z forumowiczów poleciłby godny zaufania zakład w Łodzi ??

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdź jeszcze w ustawieniach idrive.

 

Tam w menu Climate obok siezdzenia pasażera (tam gdzie regulujesz moc nawiewu na szybe, z przodu i na nogi) masz takie kreski poziome czerwone i niebieskie (temperatura).

Ustaw to maksymalnie na niebiesko i sprobuj jeszcze raz.

Who's got the key to my beema ? :D
Opublikowano
...a jaką temperaturę powinno mieć powietrze na wylocie przy maksymalnie niskiej temperaturze ustawionej na panelu?
Opublikowano
...a jaką temperaturę powinno mieć powietrze na wylocie przy maksymalnie niskiej temperaturze ustawionej na panelu?

 

Nikt chyba tego nie sprawdza - powinno być zimne ;)

Who's got the key to my beema ? :D
Opublikowano
...a jaką temperaturę powinno mieć powietrze na wylocie przy maksymalnie niskiej temperaturze ustawionej na panelu?

 

Nikt chyba tego nie sprawdza - powinno być zimne ;)

sprawdzają, zależy od zakładu

sam tez mozesz sprawdzic, potrzebujesz termometru gdzie czujnik jest na przewodzie, wkładasz na kilka cm w kratke nawiewu

pozniej min temp i max nawiew, przy sprawnej klimie powinno byc kilka stopni na wylocie, oczywiscie nie uzyskamy tych kilku stopni w ciagu kilku minut, wszystko jest zalezne jak bardzo nagrzane jest auto itp

powinno byc w zakresie 3-5 stopni

powodzenia :cool2:

Opublikowano

w i-drive ustawione na max zimne, filtry wymieniłem osobiście 2 tyg temu.

 

Podpiąłem sie dziś disem i max ciśnienie jakie daje sprężarka to 9 barów ( w audi s6 mam 16 barów) oraz minimalna temperatura nawiewu 14 st , w audi mam 3 stopnie.

 

Wygląda na to że jednak kompresor zaliczył zgona .... , jakieś inne sugestie ?

Opublikowano
Gdzieś tu czytałem, że podobno jakiś tam zaworek przy sprężarce potrafi się przycinać i takie są objawy. Może to to?

 

Również obiło mi się to o uszy , lecz nikt nic bliżej nie wie

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Mały update.

 

Jestem po wymianie : sprężarki , osuszacza , zaworu rozprężnego - klimatyzacja dalej słabo chłodzi.

 

Parametry:

 

Temp na zewnątrz 21 oC

HP 9-10bar LP - 3-4 bar

Temp. parownika - 8-11 oC

 

Klimatyzatorzy rozkładają ręce a klima jak chłodziła słabo tak chłodzi dalej. Może któryś z forumowiczów ma pomysł jak to ugryźć ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

mam taki problem że słabo chłodzi mi klimatronic

ale w pozycji max wentylacji pojazdu włącza się obieg zamknięty i chłodzi b.dobrze

ja obstawiam że czujnik tem. wewnątrz jest nie sprawnym

co myślicie?

Opublikowano
Wczoraj miałem taki problem, ale okazało się że w idrive miałem ustawione na klimę "cieplejszą". Zmieniłem na maksymalnie zimna i teraz nie idzie wysiedzieć w aucie tak chłodzi...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej.

Mam identyczne objawy.

Czy udało Ci sie rozwiązać problem?

Pozdro

Witam ponownie.

 

Mały update.

 

Jestem po wymianie : sprężarki , osuszacza , zaworu rozprężnego - klimatyzacja dalej słabo chłodzi.

 

Parametry:

 

Temp na zewnątrz 21 oC

HP 9-10bar LP - 3-4 bar

Temp. parownika - 8-11 oC

 

Klimatyzatorzy rozkładają ręce a klima jak chłodziła słabo tak chłodzi dalej. Może któryś z forumowiczów ma pomysł jak to ugryźć ?

..pasja to moje życie..
Opublikowano

W moim przypadku też ciężko osiągnąć temp. niższą jak 7,8 st.C, układ po serwisie tj. uzupełnienie czynnika, oleju, wymiana filtrów i odgrzybianie. Mój mechanik od klimy twierdzi, że prawdopodobną przyczyną są zamknięte cały czas żaluzje chłodnicy i co za tym idzie słabe chłodzenie skraplacza. Podczas jazdy klima chłodzi chyba trochę lepiej niż na postoju, czy w korku.

Co wy na to?

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano

U mnie klima byla napelniana 3 tyg temu. Wydawało sie być ok dopóki nie zrbilo sie cieplej. Cisnienie LP 3bary, Hp 9.3 a temperatura na parowniku 13.5 stopnia to co zarejestrowałem najnizej.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Mam prosbe do posiadaczy 520d ze sprawna klima jakie wartosci(w DIS) temperatury na parowniku posiadacie oraz cisnienie LP i HP. Potrzebuje tych wartosci do porównania i znalezienia usterki.

http://img.tapatalk.com/d/13/05/29/te4uresa.jpg

Pozdr.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Witam.

Sprawdzałem dziś znowu klime. Zauwazylem że podczas gdy auto jest nagrzane od slonca (30 i wiecej) powietrze z klimy dochodzi mi do min 16 stopni natomiast jesli w aucie jest okolo 23 stopni wylatujace powietrze ma około 2-3 stopni i co ciekawe tepmeratura na parowniku jest okolo 5 stopni wyzsza niż powietrza wylatujaca z krtek czyli tak jakby czujnik temperatury byl uszkodzony na parowniku, zmienialem rowniez ustawienia w i-drive ale bez wiekszego skutku, nie rozumiem tych anomalii moze ktos bardziej doswiadczony w tym temacie cos moze pomoc. Klima byla nabijana 3 tyg temu i dopiero jak sie zrobilo cieplo zauwazylem ze cos nie tak jest.

Bardzo prosze o pomoc.

 

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej. Wygląda że ogarnąłem swoją klime. Kupiłem zestaw do doładowania klimy z manometrem. Bylo o wiele za mało. Dobilem i teraz chłodzi jak przed czyli ok.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Poczytałem na innych forach o moim problemie i objawach jakie miałem. Kupiłem wiec zestaw do samodzielnego uzupelniana czynnika. Jest to metalowy pojemnik z gazem nie pamietam r134a? I do tego fokupilem manonetr na którym ustawiasz temperaturę na zewnatrz i na skali pokazuje zakres cisnienia na zaworze LP na uruchomionym silniku i zslaczonym ac cisnienie jest uzależnione od temperatury na zewnątrz. Dopelnilem ciśnienie wg instrukcjii i wszystko dziala.

Nadmienie że u mnie z nawiewu pasazera lecisl cieplejsze powietrze niż u kierowcy dodatkowo słyszalne było z nawiewow dziwne syczenie oznaczające jak vsie dowiedziałem mało czynnika w układzie.

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Wychodzi na to, że ważniejsze jest ciśnienie w układzie jak ilość czynnika (podana przez producenta), mało tego podobno optymalnie jest aby zawsze w wyłączonej klimatyzacji przy danej temp. było ciśnienie w okolicach przemiany czynnika ciecz-gaz a to dość ciężko jest ustalić. Wniosek taki, że dobijanie klimy wg podanej ilości może być nieskuteczne. Wobec tego spróbuję jeszcze raz podjechać do warsztatu i posprawdzać ciśnienie, które wg karty charakterystyki gazu R134a powinno wynosić:

0stC= 2 bar

5stC = 2,5bar

10=3,1

15=3,95

20=4,8

25=5,6

30'C=6,6bar

Może to jest przyczyną słabej wydajności czyli rzeczywiście za mało czynnika.

Jak byś mógł wrzucić lub opisać tą instrukcję byłoby fajnie chciałem zobaczyć jakie są wartości ciśnień podane dla różnych temp.

Dzięki.

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano

Ja nie miałem tabeli wszystko jest wyskalowane na manometrze a instrukcja jest po angielsku jak będę w domu postaram zrobić zdjęcie i ja wystawić

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Jesli chodzi o sprawdzenie ciśnienia najpierw sprawdziłem na wył klimie i pokazlo ze cisnienie jest ok a nawet za wysokie wiec byłem w kropce później doczytałem i zrobiłem pomiar na wlaczonej i wtedy pokaxalo że jest za niskie

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.