Skocz do zawartości

320d 136 - do 3000 obr. nie przyspiesza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od około miesiaca mam problem z autem. Otóz do tej pory auto przyspieszało dosyc zwinnie- przy ok. 2000 obr mozna bylo wyczuc dosyc mocny wzrost mocy. Jednak miesiac temu jadac spokonie na trasie chciałem wyprzedzic inne auto, jakiez bylo moje zdzwienie gdy wcisnalem gaz (jechalem na 5tce ok. 2 obr) - auto zaczelo przyspieszac jak muł. Po jakims czasie zorientowałem sie ze dopiero po dociagnieciu do 3k czuc ze turbo ozywa (w tym momencie widac z tyłu chmure czarnego dymu).

Dodam że samochód przyspiesza wolno ale raczej płynnie - nie przerywa, nie szarpie.

Do tej pory mechanik sprawdzil wtryski, przeplywke, wyczyscil czujnik doladowania i wyczyscil elktrozwor turbo. Nie dało to zadnego efektu.

Może Wy macie jakis pomysł ?

Opublikowano
Ja jestem żywym dowodem na to, że jeśli nie ma poprawy po czyszczeniu, to warto na próbę zamienić zawór od turbo i ten od EGR miejscami. U mnie po takim zabiegu jak ręką odjął, więc już wiedziałem, że zawór turbo do wymiany. A lepsza taka darmowa podmianka niż wymienianie w ciemno innych elementów - z których raczej żaden nie będzie tańszy od zaworka (chyba tylko metr węży podciśnienia).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U wielu osób czyszczenie zaworków nie pomogło dopiero wymiana na nowy. A gdzies nawet czytalem ze ktos zamienil zaworek z EGR i tez lipa bo okazalo sie ze obydwa były nie sprawne.
Opublikowano
ekspertem nie jestem ale obstawiał bym przepływkę. Może ponowne wgranie softu pomoże? Przy wyprzedzaniu prawdopodobnie komp odciął ci turbinę i dopiero po przeciągnięciu załączyła się - ja tak miałem nie chcę być złym doradcą ale kilka razy tak mi się zrobiło i tak jak ty przeciągnąłem i po około 3 tys. padła turbina więc można ten element układanki sprawdzić?
Opublikowano
Jestem swiezo po wymianie elektrozaworu turbo ("zamienik" pierburg 98 zł na allegro). Jak sie okazalo w starym filterek byl bardzo brudny (mimo zapewnien mechanika ze go wyczyscil :evil: ) Rozbierając auto pomyślałem że przy okazji zrobie dziurkę w przepływomierzu - zgodnie z instrukcją kolegi Roger-Nysa. Efekt - moc powróciła :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.