Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, a jeśli kontrolka zapala się od czasu do czasu, raz świeci caly czas, pozniej gdy wylacze zaplon to gasnie i nie swieci 2 dni pozniej znowu się oświeca, tzn ze mam czekac az bedzie swiecic i wtedy sprawdzac po kolei czujniki ABS ? Ale tak jak mowie nie swieci się ona zawsze także co może być przyczyną ?
Opublikowano
Więc gdy wsiądę do auta i ona świeci ale gdy rozlaczam czujnik musze miec wylaczony zaplon a gdy sprawdzam musze go wlaczyc i ona zgasnie przed sprawdzeniem to nie sprawdze zadnego czujnika :) prosze o pomoc Panowie :)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopuję temat, ponieważ walczę z czujnikami abs w mojej E36.

Sprawdzałem miernikiem i lewa strona samochodu jest sprawna, z prawej strony natomiast, przód nie działa w ogóle (czujnik do wymiany), ale nie wiem, co z tyłem - czujnik daje odczyt 1030 Ohm, gdzie pozostałe dawały odczyt około 1140 Ohm. W poprzednich postach podawaliście, że czujniki mają 1,1-1,2 kOhm. To co, do wymiany ten prawy tył,bo zaczyna się psuć, czy go zostawić?

Dodam też, że sprawdzałem metodą na oporniki 1, 2 kOhm (włożyłem jednocześnie prawy przód i tył), ale kontrolka nie zgasla...

Opublikowano

Wsadź na prawy przód opornik i zobaczysz czy kontrolka zgaśnie.

Prawy tył sobie podaruj, chyba że po podmianie czujnika na opornik z przodu nie będziesz widział zmian, wtedy oba czujniki możesz podmienić na opornik i sprawdzić efekt wtedy będziesz widział czy wymienić jeden czujnik czy oba.

Pozdro

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Wsadź na prawy przód opornik i zobaczysz czy kontrolka zgaśnie.

Tak zrobiłem, ale nie zgasła.

Prawy tył sobie podaruj, chyba że po podmianie czujnika na opornik z przodu nie będziesz widział zmian, wtedy oba czujniki możesz podmienić na opornik i sprawdzić efekt wtedy będziesz widział czy wymienić jeden czujnik czy oba.

Pozdro

Wkładałem również oba naraz, tył i przód, ale też kontrolka nie zgasła.

 

Zanim ABS do końca przestał w aucie działać, gdy się wyłączył, to żeby go włączyć, musiałem rozpędzić auto tak do 60-80 km/h, wyłączyć silnik, przekręcić kluczyk na zapłon, wtedy ABS się włączał, i uruchamiałem silnik.

Gdy ABS się wyłączał, to nigdy nie chciał się włączyć na postoju, podczas testu na samym zapłonie. Tylko podczas jazdy się włączał. Dlatego mam z tym zagwozdkę.

Opublikowano

profilaktycznie kup małą buteleczkę płynu "kontakt S" lub "kontakt U" i przeczyść wszystkie złącza a właściwie styki które dot. systemu ABS.

czyli:

1. wtyczki i gniazda przy kołach

2. złącze na pompie ABS

3. złącze sterownika ABS (za schowkiem - na wysokości prawego nawiewu - jest u góry)

 

oczywiście wszystkie te zabiegi na odłączonym akumulatorze

 

pozdro i powodzenia

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
profilaktycznie kup małą buteleczkę płynu "kontakt S" lub "kontakt U" i przeczyść wszystkie złącza a właściwie styki które dot. systemu ABS.

czyli:

1. wtyczki i gniazda przy kołach

2. złącze na pompie ABS

3. złącze sterownika ABS (za schowkiem - na wysokości prawego nawiewu - jest u góry)

 

oczywiście wszystkie te zabiegi na odłączonym akumulatorze

 

pozdro i powodzenia

 

Spryskałem wszystkie gniazdka WD-40 (ktoś tak zalecał) od czujników, ale dzięki za sugestię co do pompy i sterownika ABS, dzisiaj tam zajrzę.

Kupiłem przedni czujnik i podjąłem się jego wymiany, niestety będzie z tym trochę zabawy, ponieważ śruba imbusowa ani drgnie, klucze się wyginają, a podobno samo odkręcenie śruby, to kilka % sukcesu, bo często nie można wyjąć samego zapieczonego czujnika. Spryskałem to też WD-40, dziś jeszcze spryskam i będę próobował...

 

Ktoś, gdzieś w innym poście potwierdził mój przypadek - kiedy założył nowy czujnik ABS, po przekręceniu kluczyka na zapłon i wykonaniu testu, kontrolka nie zgasła. Zgasła dopiero, gdy samochód ruszył i czujnik podał sygnał obrotu koła do komputera. I tym podważył właśnie wykonywanie testu za pomocą oporników 1,2 kOhm. Np. widać to na poniższym wideo, gdzie po wymianie czujnika dopiero po ruszeniu pojazdu kontrolka zgasła:

Opublikowano
Ktoś, gdzieś w innym poście potwierdził mój przypadek - kiedy założył nowy czujnik ABS, po przekręceniu kluczyka na zapłon i wykonaniu testu, kontrolka nie zgasła. Zgasła dopiero, gdy samochód ruszył i czujnik podał sygnał obrotu koła do komputera. I tym podważył właśnie wykonywanie testu za pomocą oporników 1,2 kOhm. Np. widać to na poniższym wideo, gdzie po wymianie czujnika dopiero po ruszeniu pojazdu kontrolka zgasła:

 

Temat dotyczy e46 a dokładnie ABS + ASC - tam są 3 piny w czujniku

Natomiast WD-40 jest dobre do czyszczenia zabrudzonych szyb np. klejem ale nie do elektryki czy mechaniki narażonej na warunki atmosweryczne, a już BROŃ BOŻE do zamków - w kontakcie z wodą i mrozem robi się z niego gęsta maź niczym klej, czego efektem jest ustawienie zapadek w zamku w pozycji jakby był tam wsadzony kluczyk co pozwoli Ci otworzyć auto 5 groszówką to tak off-topic ale się przyda na przyszłość

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czujnik ABS wymieniłem, diagnoza okazała się trafna, nie działa czujnik prawy przód. Pojeździłem jakieś dwa tygodnie, ABS potrafił czasami podczas jazdy się wyłączyć, z reguły po wjechaniu w dziurę, albo po hamowaniu na piasku, gdy któreś z kół straciło przyczepność. Wtedy wystarczyło podczas jazdy wyłączyć silnik, ustawić kluczyk na zapłon, uruchomić silnik i ABS włączał się. Jednak dwa dni temu jadąc autostradą jednostajną prędkością (120-140 km/h) , ABS zaczął włączać się podczas jazdy (słychać charakterystyczny dźwięk pracy pompy oraz słyszałem pracę pompki w głośniku CB-Radia). ABS jakby czterokrotnie próbował się załączyć, aż w końcu się wyłączył i zaświeciła się kontrolka ABS. Wyłączenie i włączenie silnika nie pomogło. Na drugi dzień dopiero podczas jazdy udało mi się włączyć ABS. Jednak w drodze powrotnej na autostradzie problem się powtórzył, ABS zaczął włączać się podczas jazdy i po 4 lub 5 próbie wyłączył się na dobre, zaświeciła się kontrolka. Od tamtej pory ABS nie działa, dzisiaj sprawdziłem ten nowy czujnik miernikiem i wyszło 0 Ohm, czyli czujnik nie działa. Czy spotkaliście się z czymś takim? Boję się kupić kolejny czujnik, że znowu się uszkodzi po kilku dniach. Spróbuję jeszcze oddać czujnik na reklamację.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

mam pytanie odnośnie ABS a dokładniej przeszedłem na 5 szpilek mam ABS z E30 gdzie sa tylko dwa kable i pytanie jak sprawdzić który przewód to zasilanie a który sygnał żebym mógł poprawnie pozamieniać wtyczki??

Z góry dziękuje za pomoc :)

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Trzeba zmierzyć piny wchodzące w dziurki zaznaczone na zdjęciu.

e3fGGpy.png

Ja mam z kolei taki problem: Przy pomocy opornika znalazłem uszkodzony czujnik w lewym przednim kole. Podmieniłem go tymczasowo na opornik i abs zgasł. Przy jeździe ok 5km/h abs się nie pali ale gdy przyspieszę to się zaświeca i już nie gaśnie. Gdy wyłączę silnik i odpalę na nowo kontrolka gaśnie ale sytuacja się powtarza. Dorobiłem 2 opornik i wpinałem w pozostałe gniazda ale nic nie pomogło. Co może być przyczyną pojawiającej się na nowo kontrolki abs?

Opublikowano
Trzeba zmierzyć piny wchodzące w dziurki zaznaczone na zdjęciu.

e3fGGpy.png

Ja mam z kolei taki problem: Przy pomocy opornika znalazłem uszkodzony czujnik w lewym przednim kole. Podmieniłem go tymczasowo na opornik i abs zgasł. Przy jeździe ok 5km/h abs się nie pali ale gdy przyspieszę to się zaświeca i już nie gaśnie. Gdy wyłączę silnik i odpalę na nowo kontrolka gaśnie ale sytuacja się powtarza. Dorobiłem 2 opornik i wpinałem w pozostałe gniazda ale nic nie pomogło. Co może być przyczyną pojawiającej się na nowo kontrolki abs?

Obejrzyj, w jakim stanie są koronki z ząbkami, które zlicza/wykrywa czujnik ABS. Może zebrał się tam brud, rdza i czujnik wywala błąd.

Inna sprawa - ktoś mi kiedyś powiedział, że pompy ABS, elektronika w nich lubi szwankować i przez to ABS może wywalać błędy.

Opublikowano
Dziś przy próbie wymiany zdiagnozowanego czujnika złamał się stary i za nic nie chce wyjść, podobnie jak śruby mocujące klocki hamulcowe :cry:. Chyba będę musiał do serwisu oddać żeby to przy pomocy palnika czy innymi sposobami odkręcili.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.