Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

seria nikła ale może dltego, że była mierzona na zimnym silniku ?

...stał chwilkę...potem hamowanie rozgrzewkowe...następnie hamowanie próbne...i dopiero hamowanie do pomiaru :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seria nikła ale może dltego, że była mierzona na zimnym silniku ?

...stał chwilkę...potem hamowanie rozgrzewkowe...następnie hamowanie próbne...i dopiero hamowanie do pomiaru :norty:

G-CS zadziwiasz mnie i wprwowadzasz zamieszanie, że nie wszyscy Tunerzy to zamylacze :mrgreen: , tak trzymaj, ziarnko do ziarnka :cool2: a ludzie będą wiedzieli gdzie warto jeździć...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seria nikła ale może dltego, że była mierzona na zimnym silniku ?

...stał chwilkę...potem hamowanie rozgrzewkowe...następnie hamowanie próbne...i dopiero hamowanie do pomiaru :norty:

G-CS zadziwiasz mnie i wprwowadzasz zamieszanie, że nie wszyscy Tunerzy to zamylacze :mrgreen: , tak trzymaj, ziarnko do ziarnka :cool2: a ludzie będą wiedzieli gdzie warto jeździć...

...heh..od Ciebie usłyszeć "dobre" słowo to niezły sukces :oops:

..a wracając do tematu...to wszelakie zamylanie klientów ma krótkie nogi, mam 44 lata, a ten cały mój byzness ma być pomysłem na życie...więc niech tak pozostanie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a wracając do tematu...to wszelakie zamylanie klientów ma krótkie nogi, mam 44 lata, a ten cały mój byzness ma być pomysłem na życie...więc niech tak pozostanie :cool2:

nie trzeba być "profesorem" aby zauważyć, że się przykładasz i szanujesz swoją pracę, takie podejście może mieć tylko jeden skutek:

zadowolenie dwóch stron :cool2:

jeszcze raz powodzenia, udanych modyfikacji i dużo pracy (chciałbym żyć z takiego zajęcia-zazdroszczę), pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie mi się zwiększyło... Normalne? Kieruje się obliczeniami średniej, non stop resetuje i nic wciąż wiecej

GG: 5149644

Kom. 794366256

mail. [email protected]

Facebook. www.facebook.com/michael.mode.mass.event

http://img.photobucket.com/albums/v299/xicethugx/coolguys.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie mi się zwiększyło... Normalne? Kieruje się obliczeniami średniej, non stop resetuje i nic wciąż wiecej

wg mnie to normalne i tak powinno być,

wg lukione Tunera i syna znanego Tunera P. Poniedziałka tak nie powinno być...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie mi się zwiększyło... Normalne? Kieruje się obliczeniami średniej, non stop resetuje i nic wciąż wiecej

..heh..nie chcę nawet wiedzieć jak upalasz to biedne autko :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę dużo w trasie 110-130km/h i spalanie zazwyczaj mam 5,7 a teraz 6,7-7 szok :(

GG: 5149644

Kom. 794366256

mail. [email protected]

Facebook. www.facebook.com/michael.mode.mass.event

http://img.photobucket.com/albums/v299/xicethugx/coolguys.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...myślę że głównym powodem będzie spadek temperatury..bo żeby po chipsie znacznie wzrosło spalanie jeszcze nie słyszałem :shock:...poza tym myślę że za krótko jeździłeś tym autkiem aby być pewnym swoich wyników...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozyjemy zobaczymy ;) pozdrawiam wszystkich oraz namawiam do zorganizowania czegoś ciekawego na zimę ;) (zlot)

GG: 5149644

Kom. 794366256

mail. [email protected]

Facebook. www.facebook.com/michael.mode.mass.event

http://img.photobucket.com/albums/v299/xicethugx/coolguys.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracujemy nad tym :cool2:

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....bo żeby po chipsie znacznie wzrosło spalanie jeszcze nie słyszałem :shock:.....

znacznie nie :mrgreen: ale ~1l to dla mnie standard - przy zachowaniu poprzedniego stylu jazdy,

Jeżdżę dużo w trasie 110-130km/h i spalanie zazwyczaj mam 5,7 a teraz 6,7-7 szok :(

masz automata, więc jak nie było ingernecji w soft skrzyni musisz więcej palić, jak nie powiedział Ci tego G-CS to pewnie zapomniał, jak powiedział (w co bardzo wątpię), że zmian w spalaniu nie będzie to wg mnie zamylił...

michalfokus popatrz na to tak, 100km przejechane kosztuje Cię więcej 5zł (piwo w taniej knajpie) a ile więcej frajdy niż z 1 piwa, pozdr.

Kolego patynn czemu nie jesteś zadowolony z moda, wykres wygląda "bomba" :cool2: , delikatny, płynny, bez udarów...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam slowa G-CS. Klekot szczegolnie 320d wiecej pali zima. Wystarczulo ze tem. oscyluje w okolicach zera a u mnie przy tym samym stylu jazdy spalanie o 0,6l wiecej. Bedzie jeszcze zimniej skopci prawie 1l wiecej. Nie wiem jak jest w przypadku 330d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego patynn czemu nie jesteś zadowolony z moda, wykres wygląda "bomba" , delikatny, płynny, bez udarów...

 

Nie mówię że nie jestem zadowolonym jedynie że nie jest niczym powalającym... Wydaje mi się że można było pokusić się o odrobinę więcej ?! 400Nm dostępne szybciej niż 2700obr dało by większego rogala na twarzy :twisted: Tym czasem jest to w mojej ocenie mod jakich wiele :arrow:

Czekam na opinie co Wy sądziecie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img713.imageshack.us/img713/9440/wykresr.jpg

...po pierwsze to zapomniano włączyć normę DIN...co przy tak niskim ciśnieniu zaniżyło wyniki...po drugie mierzono bez obciążenia..a to przesunęło moment w "prawo"...więc mod jest dużo lepszy niż na "rysunku" :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img713.imageshack.us/img713/9440/wykresr.jpg

...po pierwsze to zapomniano włączyć normę DIN...co przy tak niskim ciśnieniu zaniżyło wyniki...po drugie mierzono bez obciążenia..a to przesunęło moment w "prawo"...więc mod jest dużo lepszy niż na "rysunku" :cool2:

 

Kolego G-CS. Na takiej wypowiedzi mi zależalo :cool2: Nie chodzi o poprawienie mojego samopoczucia jedynie rzetelnej opinii z prostym i zwięzłym wytłumaczeniem co w trawie piszczy... kolejny raz przekonałem się o masówce w firmie do której trafiłem - zapewne ostatni !!! (mimo dobrego moda) :roll:

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ale firmy używają hamowni do weryfikacji swojej pracy..i tu nie ma żadnego błędu...modyfikacja jest dobra...tylko kreski dla klienta mało "pozytywne" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img713.imageshack.us/img713/9440/wykresr.jpg

...po pierwsze to zapomniano włączyć normę DIN...co przy tak niskim ciśnieniu zaniżyło wyniki...po drugie mierzono bez obciążenia..a to przesunęło moment w "prawo"...więc mod jest dużo lepszy niż na "rysunku" :cool2:

 

Kolego G-CS. Na takiej wypowiedzi mi zależalo :cool2: Nie chodzi o poprawienie mojego samopoczucia jedynie rzetelnej opinii z prostym i zwięzłym wytłumaczeniem co w trawie piszczy... kolejny raz przekonałem się o masówce w firmie do której trafiłem - zapewne ostatni !!! (mimo dobrego moda) :roll:

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

nie ma idealnych, MASTERS - był dla Ciebie nie OK, KREATOR - jest nie OK...tam gdzie jest doświadczenie tam jest masówka, P. Rafał, który zrobił wykres "nie zapomina" włączyć normy tylko nie jest ona wydrukowana na rysunku, który otrzymałeś...mi Twój wykres b. się podoba: nie ma męczenia w niskim zakresie obrotowym,

 

Tobie się nie pododba, Twoje auto, dodatkowo jesteś osobą świadomą więc trzeba było powiedzieć:

"...chcę dużo Nm jak najszybciej bo tylko taka modyfikacja mi pasuje, nie umiesz Pan zrobić tak jak chcę to proszę o zwrot pieniążków..."

...znam Rafała od lat, widziałem jego przeróżnych pracowników (od dobrych: Bartek, którego też pewnie pamiętasz, do tych, którzy są beznadziejni...), nikt nikogo nie zmusza do robienia/posiadania chipów, które są dla właścicela nie satysfakcjonujące...

 

G-CS, omawiany wykres jest z "inercji", więc jak włączyć do pomiaru właściwe obciążenie aby nie zakłamć wyników i nie mieć całości przesuniętej "w prawo"???? zbytnio nie rozumiem :cry2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G-CS, omawiany wykres jest z "inercji", więc jak włączyć do pomiaru właściwe obciążenie aby nie zakłamć wyników i nie mieć całości przesuniętej "w prawo"???? zbytnio nie rozumiem :cry2:

..byłem przekonany że mają hamulec :wink: ...w Krk. hamownie w Vtech mają hamulce obciążeniowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma idealnych, MASTERS - był dla Ciebie nie OK, KREATOR - jest nie OK...tam gdzie jest doświadczenie tam jest masówka, P. Rafał, który zrobił wykres "nie zapomina" włączyć normy tylko nie jest ona wydrukowana na rysunku, który otrzymałeś...mi Twój wykres b. się podoba: nie ma męczenia w niskim zakresie obrotowym

Master nie grzeszy uprzejmością, nie lubią tematów przy których trzeba posiedzieć - w końcu chodzi o biznes a nie rozwiązywanie zagadek ?! Co do ich skuteczności to się nie wypowiadam ponieważ miałem z nimi styczność tylko raz..

Rafał z kreatora robił mi już kilka programów, zasadniczo byłem zadowolony ale zabrakło ostatecznego szlifu (brak czasu na korekty). Znów masówka a mógł być duży plus - po prostu biznes. Kasa zapłacona, praca wykonana więc o co chodzi... A o to aby klient był w pełni usatysfakcjonowany, aby polecił firmę innym, aby do niej z przyjemnością wracał. No chyba że mam wybujałe wymagania ???

 

Nie zależało mi na osiągnięciu 400Nm przy 1800obr, wiem jakie to ma konsekwencje dla wytrzymałości podzespołów. Problem był w tym że pierwszy wykres jaki osiągnąłem był żałosny, samochód mulił do 3000obr ale tunerzy odprawiali mnie z kwitkiem. Modyfikacja wykonana moc jest, Nm też więc niech się klient nie czepia. BMW tak ma !!! Namęczyłem się przez pół roku, wydałem trochę kasy, poszukałem informacji i zrobiłem. Wynik bez korekty moda to załączony wykres. Jest nieźle choć korektą programu można by zrobić odrobinę więcej... Szkoda tylko że nie mają dla mnie czasu :-( Jedyne co ich BARDZO interesuje to jak doszedłem i jak poprawiłem osiągi auta bez wymiany podzespołów ?! Podejrzewam że rozwiałbym wiele problemów związanych z niedostatkiem lub uciekającą mocą w silnikach 2.0d :-) :-) :-)

 

Dzięki za opinie, nie ukrywam że moje samopoczucie się poprawiło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A o to aby klient był w pełni usatysfakcjonowany, aby polecił firmę innym, aby do niej z przyjemnością wracał........

święta racja :cool2: :cool2: :cool2:

Master nie grzeszy uprzejmością, nie lubią tematów przy których trzeba posiedzieć - w końcu chodzi o biznes....

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Namęczyłem się przez pół roku, wydałem trochę kasy, poszukałem informacji i zrobiłem. .... Podejrzewam że rozwiałbym wiele problemów związanych z niedostatkiem lub uciekającą mocą w silnikach 2.0d :-) :-) :-)

patynn ale to jest właśnie Twoja wiedza i brak przyjęcia tekstu: "...ten typ tak ma..."

jak możesz to napisz co było złe i jak sobie poradziłeś, pomożesz pewnie wielu Forumowiczom, taka wiedza jest bezcenna, naprawić jak masz wydruk z komputera, że coś jest złe to nie sztuka, naprawić jak auto jest złe a komp mówi, że jest OK to jest to :cool2: :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patynn ale to jest właśnie Twoja wiedza i brak przyjęcia tekstu: "...ten typ tak ma..."

jak możesz to napisz co było złe i jak sobie poradziłeś, pomożesz pewnie wielu Forumowiczom, taka wiedza jest bezcenna, naprawić jak masz wydruk z komputera, że coś jest złe to nie sztuka, naprawić jak auto jest złe a komp mówi, że jest OK to jest to pozdr.

 

Ok, napiszę ogólnie co było nie tak, jak ktoś chce szczegóły to na maila :-)

Bardzo często użytkownicy diesli spotykają się z problemem spadku mocy nie wynikająca z zepsutego przepływomierza, brudnej odmy, egr-a, przepustnicy, sterowników vac etc :-) Najczęściej warsztaty zalecają wymianę lub wypalenie dpf-a, wymianę turbiny, zmianę softu... Często wydane ciężkie pieniądze nie przynoszą rezultatów. :mad2:

W moim przypadku Masters miał odrobinę racji w diagnozie, wymiana turbiny. Dla mnie nie było to oczywiste więc szukałem przyczyny. Umówiłem się w zaprzyjaźnionym warsztacie z prośbą o wyjęcie turbo. Ku naszemu zdziwieniu dmuchawka w stanie idealnym, w górnym zakresie pompowała super w dolnym kiepsko. Problem stanowiła sztanga sterująca zmienną geometrią :-) :idea: zerwała się w miejscu zgrzewu przez co sterowania nie było. Łopatki otwarte, jak ciśnienie na wysokich obrotach się wreszcie wytworzyło, samochód jechał super. Na niskich obrotach mulił. Zespawaliśmy, oszlifowaliśmy i jest bosko :-)

Dodatkowo dodam, dla co po niektórych jak heretyk, sterowanie elektroniczne turbiną ma możliwość manualnej regulacji :-) To był drugi powód braku mocy jak też zerwania sztangi :-) :-) :-)

 

Powodzenia i wytrwałości dla szukających przyczyn niesprawności doładowania... :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto wykres kolejnej modyfikacji mojego silnika, polegającej na obniżeniu momentu obrotowego (z 452Nm na 410NM). Tak aby zmniejszyć nieco obciążenie automatycznej skrzyni biegów. Skrzynie w 520dA podobno są przystosowane do 400Nm.

 

http://img530.imageshack.us/img530/2528/4gtkatowice.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Z żalem stwierdzam dużą różnicę w dół pomiędzy poprzedniem momentem 452Nm a obecnym 410Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.