Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tyle trwa wgranie i shamowanie auta...które tak a'propos było od rana na serwisie, więc czasu na moda było pod dostatkiem :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie no, chyba żartujesz :duh: ...pogadaj z dziesiątkami forumowiczów którzy u mnie byli, widzieli jak to wygląda i czasami ile zachodu i poprawek wymaga taka zabawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że to mogę potwierdzić. :cool2:

Przy moim zeszło jakieś 3 godziny.

Ale efekt -rewelka.

Zapas mocy + zużycie paliwa delikatnie mniejsze.

Anglia - Polska bez chipa 5.9 l/100km.

Polska - Anglia 5.7 -oba przypadki z dystrybutora i w takich samych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie no, chyba żartujesz :duh: ...pogadaj z dziesiątkami forumowiczów którzy u mnie byli, widzieli jak to wygląda i czasami ile zachodu i poprawek wymaga taka zabawa

 

Nie muszę rozmawiać, bo robiłem u Ciebie program - tylko pytałem po prostu bo byłem ciekawy, pytanie o gotowce nie jest czymś nienormalnym - chyba? Więc po co te teksty o ruskach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No to teraz mogę się tutaj wypowiedzieć:

 

http://i43.tinypic.com/2mre245.jpg

 

z mojego autka. Niżej seria, wyżej chip.

 

Pozdrawiam,

Jak zawsze porządnie wykonana robota :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ta wkładka ciul wie co dawała...Też mam wkładke k&n'a i jakos przyrostów mocy nie zauważylem względem zwyklego filtra.Z tego wykresu mam rozumiec,ze w serii wkladka k&n ma dawac +/- 6 KM więcej?

Pomiar robiony na seryjnym filtrze (czysty po niecałych 4 tyś przebiegu)

http://images50.fotosik.pl/1946/2f13bf2996a47899.jpg

i na wkładce k&n bez żadnego dodatkowego dłubania.

http://images40.fotosik.pl/2040/50c907735b7b4e2f.jpg

wszytko tego samego dnia na jednej hamowni i w niewielkim odstępie czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tu się muszę wtrącić, pomiar z takim czy innym filtrem, można zrobić tylko i wyłącznie w tym samym dniu, na tym samym paliwie itd. wtedy ma to sens...i oczywiście wielokrotnie tak robiłem, powiem więcej, robiłem pomiary także bez filtrów i wynik zawsze taki sam, czyli bez różnicy

w turbodoładowanym dieslu niema żadnej różnicy, co innego w wolnossących silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: :cool2:

 

kolejne "legendy", tak jak że po "wycięciu" klapek jest identycznie lub lepiej :wink: ...

 

fajna strona napisana przez mojego "nauczyciela jazdy/b. dobrego kolegę/mechanika..." o tzw. sile iluzji tuningu w autach:

 

http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia/8-filtry-stokowe

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bez różnicy

w turbodoładowanym dieslu niema żadnej różnicy, co innego w wolnossących silnikach

 

Bron boze nie chce polemizowac z doswiadczeniem i wiedza, ale na moje oko wydaje mi sie ze wlasnie w doladowanych autach (diesel/benzyna) wymiana filtra da wieksze efekty niz w przypadku wolnossaka.

 

Czemu niby jest odwrotnie? Wyjasnisz ;)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G-CS pewnie się wypowie...

 

poczytaj link, który podałem jak chcesz więcej to zadzwoń i powołaj się na mnie...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tu się muszę wtrącić, pomiar z takim czy innym filtrem, można zrobić tylko i wyłącznie w tym samym dniu, na tym samym paliwie itd. wtedy ma to sens...i oczywiście wielokrotnie tak robiłem, powiem więcej, robiłem pomiary także bez filtrów i wynik zawsze taki sam, czyli bez różnicy

w turbodoładowanym dieslu niema żadnej różnicy, co innego w wolnossących silnikach

 

To wszytko było robione jednego dnia. Nawet w trakcie wymiany filtra auto nie zjechało z rolek. Tylko podmiana i pomiar. Sam byłem zaskoczony, że tyle dał filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...róbta co chceta, powtórzę:

sam lubię się bawić na rolkach w różne doświadczenia, klienci przyjeżdżają z rożnymi wynalazkami, stożkami itd. z tymi drugimi jest najciekawiej, najczęściej powodują zmiany w wynikach hamowań, częściej na minus...ale to zazwyczaj w układach wolnossących, w turbodoładowanych ilość przepływającego powietrza ustala turbina/soft, więc rodzaj filtra różnicy nie robi...byle był czysty :wink:

jeśli klient nie da się przekonać do pozostawienie seryjnego filtra, pytam: jak myślisz, co daje najmniejsze opory przepływu powietrza, filtr seryjny, filtr xyz czy zupełny brak filtra, robimy kilka powtarzalnych pomiarów na "serii" i to samo np, bez filtra i wynik przekonuje klienta do wyboru filtra SKUTECZNIE filtrujacego, chroniącego silnik :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.