Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@seler/rysunek

Logiczne, że na rys. nr 1 (lewym).

 

Wszystko co napisał K8v8M jest OK i tak musi być (fizyki nie zmienisz) .

Za wyjątkiem, że moc nie zależy od momentu.

Moc silnika jest też pochodną momentu, czyli moc to moment x przełożenia, w wzorze z gimnazjum nie dzielisz wtedy przez prędkość auta tylko przez promień koła (aby wyszła właściwa jednostka Si).

 

Wersja bardziej „humanistyczna”:

W realu (w fizyce przyjmuje się, że jest to 100%) bardzo ważna jest sprawność przeniesienia napędu (dlatego ośka jest zawsze szybsza od 4x4, auto o mniejszym przebiegu będzie szybsze od starszego) oraz wartość hamująca czyli opory ruchu (koła, aerodynamika)

 

Moment obrotowy też określa wartość siły napędzającej pojazd, dlatego jeżeli jeździłbyś tylko na jednym biegu to przebieg momentu byłby najważniejszy. Potocznie mówi/pisze się, że odpowiada za dynamikę.

 

Jeżeli jednak zmieniasz biegi (lub masz automat) to największe przyspieszenie na danym biegu masz przy obrotach przy których moc jest największa. Aby zachować wartość przyspieszenia po zmianie należy wejść na obroty gdzie zostanie utrzymana najwyższa moc. Dlatego potocznie pisze/mówi się, że moc odpowiada za prędkość. Jeżeli na mniejszych biegach przesuniesz odcięcie w zakres wyższych obrotów to też będziesz miał lepsze maksymalne przyspieszenie (chyba, że w danym zakresie obrotowym spadek mocy jest większy niż zysk wynikający z przełożeń).

 

Prędkość maksymalna jest wtedy gdy siła napędowa jest równa sile z oporów a że siła napędowa zależy głównie od mocy to mocniejsze (np. po chipie) auto będzie szybsze od seryjnego.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Moment obrotowy też określa wartość siły napędzającej pojazd, dlatego jeżeli jeździłbyś tylko na jednym biegu to przebieg momentu byłby najważniejszy. Potocznie mówi/pisze się, że odpowiada za dynamikę.

 

 

To prawda. Na danym biegu auto najlepiej przyspiesza w okolicach maksymalnego momentu obrotowego.

Mimo to, żeby najlepiej przyspieszać, biegi trzeba zmieniać tak, żeby moc średnia w zakresie na każdym biegu była jak najwyższa. Niższe przełożenia to dłuższe ramie siły, stąd wyższe przełożenia są mniej korzystne jeśli chodzi o przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc za przykład wykres kolegi Marci69:

1. Auto będzie lepiej przyspieszało w zakresie obrotów 2000-2400 czy 4000-4400 (na tym samym biegu)?

2. Lepiej przyspieszać przy obrotach 2000-2400 na wyższym biegu (np 4) czy przy 4000-4400 (nie wiem czy akurat na 2. będą takie obroty, ale powiedzmy, dla przykładu, że to 2. bieg) na niższym?

 

Jeżeli o mnie chodzi to nie wiem czy odczuwam jakąś wielką różnicę przy przyspieszaniu, jak jadę np 80 km/h na 4. biegu i chcę wyprzedzić czy jak jadę na 3. biegu. Jakbym przyspieszał, to bym nie robił redukcji, jakbym się za kimś "wlekł" i musiał poczekać aż samochód z naprzeciwka przejedzie to bym zrobił redukcję, na niższym biegu jakoś bardziej bezpośrednio reaguje na gaz, jest mniejszy zamuł. Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego tak jest?

Swoją drogą, bardzo dużo uczę się z tego forum i dzięki Wam Panowie :wink: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze najlepsze przyspieszenie jest na obrotach w okolicy mocy maksymalnej. Nie dotyczy to jedynie pierwszego biegu.

Aby uzyskać maksymalne przyspieszenie trzeba więc zredukować bieg tak by mieć obroty nieco poniżej obrotów mocy maksymalnej.

 

Tyle ze to teoria. W praktyce by to stosować przy dieslu i ręcznej skrzyni trzeba mieć b. Dobra wprawe. W praktyce łatwiej jest zredukować o jeden bieg za mało i mieć trochę gorsze przyspieszenie, ale za to większy zapas prędkości na wybranym biegu.

Przykładowo. 80-120 km/h najszybciej auto przyspiesza na trójce. Jednak pow 120 przyspieszenie już jest słabe. Lepiej zredukować na czwórkę. 80-120 km/h trwa sekundę dłużej ale w razie potrzeby możemy na tym biegu pociągnąć do 180 km/h. Dla kogoś kto jest b sprawny i nigdy się nie myli przy zmianie biegu najlepszy jest trzeci bieg. Dla zwykłego kierowcy który nie chce ryzykować misshifta jak się skończy trójka lepszym wyborem będzie redukcja na czwórkę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Biorąc za przykład wykres kolegi Marci69:

1. Auto będzie lepiej przyspieszało w zakresie obrotów 2000-2400 czy 4000-4400 (na tym samym biegu)?

2. Lepiej przyspieszać przy obrotach 2000-2400 na wyższym biegu (np 4) czy przy 4000-4400 (nie wiem czy akurat na 2. będą takie obroty, ale powiedzmy, dla przykładu, że to 2. bieg) na niższym?

 

W przypadku charakterystyki rozwijania mocy i momentu dla typowego diesla to:

1. Na danym biegu lepiej przespiesza w okolicach 2000-2400 niz 4000-4400

2. Lepiej przyspieszac na 4000-4400 na 2. niz 2000-2400 na 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że powinienem się cieszyć, że mam dość wysoką moc jak na moment obrotowy. 197 KM / ok 390 Nm

Przed chwilą czytałem wątek kolegi, co ma 193 KM i 418 Nm. W przyspieszaniu różnic pewnie nie ma, a o ile czuję się... bezpieczniej o podzespoły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że powinienem się cieszyć, że mam dość wysoką moc jak na moment obrotowy. 197 KM / ok 390 Nm

Przed chwilą czytałem wątek kolegi, co ma 193 KM i 418 Nm. W przyspieszaniu różnic pewnie nie ma, a o ile czuję się... bezpieczniej o podzespoły :D

Dokładnie. Możesz mieć nawet minimalnie lepsze przyspieszenie. Jak chipowalem auto to poprosiłem o nie zwiększanie na ile to możliwe maks momentu. Moment jest większy tylko o kilka procent a moc ok 30.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że powinienem się cieszyć, że mam dość wysoką moc jak na moment obrotowy. 197 KM / ok 390 Nm

Przed chwilą czytałem wątek kolegi, co ma 193 KM i 418 Nm. W przyspieszaniu różnic pewnie nie ma, a o ile czuję się... bezpieczniej o podzespoły :D

Dokładnie. Możesz mieć nawet minimalnie lepsze przyspieszenie. Jak chipowalem auto to poprosiłem o nie zwiększanie na ile to możliwe maks momentu. Moment jest większy tylko o kilka procent a moc ok 30.

 

To poza mocą 266KM ile masz u siebie Nm z tego "bi-turbo"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc za przykład wykres kolegi Marci69:

1. Auto będzie lepiej przyspieszało w zakresie obrotów 2000-2400 czy 4000-4400 (na tym samym biegu)?

2. Lepiej przyspieszać przy obrotach 2000-2400 na wyższym biegu (np 4) czy przy 4000-4400 (nie wiem czy akurat na 2. będą takie obroty, ale powiedzmy, dla przykładu, że to 2. bieg) na niższym?

 

W przypadku charakterystyki rozwijania mocy i momentu dla typowego diesla to:

1. Na danym biegu lepiej przespiesza w okolicach 2000-2400 niz 4000-4400

2. Lepiej przyspieszac na 4000-4400 na 2. niz 2000-2400 na 4.

 

:cool2: jeżeli lepiej znaczy szybciej

 

na niższym biegu jakoś bardziej bezpośrednio reaguje na gaz, jest mniejszy zamuł. Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego tak jest?

silnika działa OK jest to tylko kwestia przełożeń

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że powinienem się cieszyć, że mam dość wysoką moc jak na moment obrotowy. 197 KM / ok 390 Nm

Przed chwilą czytałem wątek kolegi, co ma 193 KM i 418 Nm. W przyspieszaniu różnic pewnie nie ma, a o ile czuję się... bezpieczniej o podzespoły :D

Dokładnie. Możesz mieć nawet minimalnie lepsze przyspieszenie. Jak chipowalem auto to poprosiłem o nie zwiększanie na ile to możliwe maks momentu. Moment jest większy tylko o kilka procent a moc ok 30.

 

To poza mocą 266KM ile masz u siebie Nm z tego "bi-turbo"?

Niecałe 460 Nm. Fabrycznie było 430 wykres jest tu http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/64c233ed.jpg

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku charakterystyki rozwijania mocy i momentu dla typowego diesla to:

1. Na danym biegu lepiej przyspiesza w okolicach 2000-2400 niz 4000-4400

Nie można tak generalizować, bo akurat diesle BMW trzymają wysoko moc i samochód lepiej przyspieszy od 4000 obr niż 2000 - opieram się na silniku 3.0d 218KM (seria):

 

http://img407.imageshack.us/img407/7661/bmw530d218km.jpg

 

Nie wspominając nowocześniejszych jednostek:

 

http://img696.imageshack.us/img696/5968/bmw520d184kmf10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku charakterystyki rozwijania mocy i momentu dla typowego diesla to:

1. Na danym biegu lepiej przyspiesza w okolicach 2000-2400 niz 4000-4400

Nie można tak generalizować, bo akurat diesle BMW trzymają wysoko moc i samochód lepiej przyspieszy od 4000 obr niż 2000 - opieram się na silniku 3.0d 218KM (seria):

 

 

]

Nie zwróciles uwagi, że mowa jest o danym biegu, a nie danej prędkosci. Jakaby charakterystyka nie była na danym biegu auto przyspieszy lepiej na niskich obrotach choćby dlatego, że jest przy nich niższa prędkość a więc i niższe opory.

Oczywiście mówienie o przyspieszeniu na danym biegu nie ma kompletnie sensu z punktu widzenia maks przyspieszenia jeśli mamy skrzynie biegów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 460 Nm. Fabrycznie było 430 wykres jest tu http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/64c233ed.jpg

 

Wykres bomba :cool2: :cool2: , ladna seria. Fajne sa te 23d ,bezkonkurencyjne silniki . 35d doczekal sie konkretnej konkurencji(3.0TDI biTurbo) to pojawilo sie 50d a to juz inna bajka :mrgreen: :mrgreen: . Ciekaw jestem co zmodza jak 23d zacznie miec godziwych rywali (poj do 2l ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W przypadku charakterystyki rozwijania mocy i momentu dla typowego diesla to:

1. Na danym biegu lepiej przyspiesza w okolicach 2000-2400 niz 4000-4400

Nie można tak generalizować, bo akurat diesle BMW trzymają wysoko moc i samochód lepiej przyspieszy od 4000 obr niż 2000 - opieram się na silniku 3.0d 218KM (seria):

 

 

]

Nie zwróciles uwagi, że mowa jest o danym biegu, a nie danej prędkosci. Jakaby charakterystyka nie była na danym biegu auto przyspieszy lepiej na niskich obrotach choćby dlatego, że jest przy nich niższa prędkość a więc i niższe opory.

Oczywiście mówienie o przyspieszeniu na danym biegu nie ma kompletnie sensu z punktu widzenia maks przyspieszenia jeśli mamy skrzynie biegów.

 

Dokładnie tak. Przy czym zwiększający się opór wynika tutaj z 2 zasady dynamiki i koncepcji energii kinetycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 460 Nm. Fabrycznie było 430 wykres jest tu http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/64c233ed.jpg

 

Wykres bomba :cool2: :cool2: , ladna seria. Fajne sa te 23d ,bezkonkurencyjne silniki . 35d doczekal sie konkretnej konkurencji(3.0TDI biTurbo) to pojawilo sie 50d a to juz inna bajka :mrgreen: :mrgreen: . Ciekaw jestem co zmodza jak 23d zacznie miec godziwych rywali (poj do 2l ) .

Są na to imho przygotowani od 2 lat. Do 2010 te silniki kręciły się w okolicach maks ok 245 KM zaledwie. Obecny model x25d 218KM daje im jeszcze spory zapas nad konkurencją. Zwiększanie mocy w tym tempie (14KM /4 lata) w zupełności wystarcza, bo konkurencja jakoś słabo goni...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nie do końca w temacie ale jeśli się zdecyduję będzie wykres ;)

 

Koledzy co sądzicie o założeniu do e91 318d lci czegoś takiego jak Digital Power Pack ?

 

więcej o tym wynalazku:

http://www.wiekszamoc.pl/digital-power-pack.html

http://www.44tuning.pl/co-to-jest-powerbox

http://www.wiekszamoc.pl/dpp-zamiast-chip-tuning/bmw-3-e90/e91/e92-318d-2.0d-143-km-wiecej-mocy.html

http://www.44tuning.pl/chip-tuning-bmw-3-e90/e91/e92-318d-2.0d-143-km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nie do końca w temacie ale jeśli się zdecyduję będzie wykres ;)

 

Koledzy co sądzicie o założeniu do e91 318d lci czegoś takiego jak Digital Power Pack ?

 

więcej o tym wynalazku:

http://www.wiekszamoc.pl/digital-power-pack.html

http://www.44tuning.pl/co-to-jest-powerbox

http://www.wiekszamoc.pl/dpp-zamiast-chip-tuning/bmw-3-e90/e91/e92-318d-2.0d-143-km-wiecej-mocy.html

http://www.44tuning.pl/chip-tuning-bmw-3-e90/e91/e92-318d-2.0d-143-km

 

Takie cuda to sobie daruj Kolego :nienie: . Lepiej zrobić ładnego delikatnego softa, niż pakować takie kulfony do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt boxów na forum nie poleci, bo w sumie nie mają żadnej przewagi nad normalnym wirusem.

Możesz rozważyć jedynie w fabrycznie nowym aucie, bo nie tracisz gwarancji i w sumie nowe auto powinno trzymać serię (do takiego został box zaprojektowany).

Poza tym poczytaj forum, było wałkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

A to moje wyniki z hamowania :)

 

Wykres przed wirusem

http://imageshack.us/a/img99/2518/test1dg.jpg

 

A tu wyniki po wywaleniu DPF-a i po chipie

http://imageshack.us/a/img5/7758/test23t.jpg

 

Jazda to sama przyjemność super dynamiczne i na każdym biegu rwie do przodu :)

 

Zabieg godny zachodu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Po wycieciu dpf zmiana na poziomie marginesu bledu maszyny a ludzie mowia ze 10-20koni dostaja :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.