Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a powiedzcie czy przy 2.0d 184 aut. jest sens iść w boxa czy lepiej przejeździć jeszcze rok na gwarancji i zrobić program ?

 

 

Przecież masz możliwość podniesienia mocy power kitem bmw bez utraty gwarancji...

 

No tak ale powiedzieli mi 10 tys.. a to wg mnie trochę dużo jak na taką rzecz.

 

Czy ktoś z was używa może boxa z tym silnikiem ?

 

 

realnie da się to ogarnąć za 6000zł - u nich kupujesz tylko gdzie indziej montujesz, masz gwarancję którą możesz przedłużyć a po chipie już tego nie zrobisz...

 

Co do Boxa to polecam Schnitzera, cena wysoka ale zero komplikacji... miałem w poprzednim aucie... tyle tylko że cena używanego to około 1000 euro.

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
arnold - a powiedz mi skoro miałeś styczność z AC Schnitzerem - dane, które podają na swojej stronie to są dane na box'ach, czy jak to wygląda sytuacja? Dla mojej podają 218KM i 445Nm bodajże.
Opublikowano

Moduł w dieslu o teoretycznej mocy 231km podniósł moc do 250 koni i moment do 587nm - ciężko mi stwierdzić o ile bo nie mierzyłem auta przed... - mój błąd.

 

W Ac schnitzer polska (BMW Sikora) mówili że tolerancja wynosi + / - 5% w stosunku do serii...

 

Z autem nie było żadnych komplikacji a różnica z racji sporego podniesienia momentu była znacznie odczuwalna...

 

Auto jest bardziej sprawne przy przyspieszaniu od "dołu" - super reaguje na "gaz" a osiągi... różniaca w stosunku do serii jak widać po danych katalogowych jest minimalna.

Opublikowano

Bardziej mi chodziło o podejście do całej sprawy niż o osiągi - poprzednie auto też miałem z softem i wiem, jak to mocno jest w stanie poprawić elastyczność=bezpieczeństwo podczas wyprzedzania :wink: 0-100km/h mało mnie interesuje, bo nigdy żadnym swoim autem na kresce nie stawałem i nie mam zamiaru tego robić.

Miałem kiedyś niestety na drodze sytuację, po której powiedziałem, że wolę mieć nadmiar niż niedobór mocy :norty:

Opublikowano

Panowie, mam kolejny dylemat, może znowu mi pomożecie - czy istnieją jakieś wydajniejsze zamienniki wtrysków do m47tu2? Zastanawiam się czy regenerować czy obejrzeć się za nowymi, ale już takimi, co w przyszłości pozwolą na podniesienie trochę mocy o kolejne kuce.

Podobne pytanie dotyczące sprzęgła - czy od 325/330d będzie pasowało?

Opublikowano
Panowie, mam kolejny dylemat, może znowu mi pomożecie - czy istnieją jakieś wydajniejsze zamienniki wtrysków do m47tu2? Zastanawiam się czy regenerować czy obejrzeć się za nowymi, ale już takimi, co w przyszłości pozwolą na podniesienie trochę mocy o kolejne kuce.

Podobne pytanie dotyczące sprzęgła - czy od 325/330d będzie pasowało?

 

Przecież seryjne wtryski są w zupełności wystarczające na dodatkowe mody - przypuszczam, że temp. w dolocie będzie prędzej za wysoka, niż braknie paliwa podawanego przez seryjne wtryski. :wink:

Wywal kata i DPF jeśli masz, zrób przelotowy wydech, ewentualnie IC, ale to wszystko zabiegi bardziej kosmetyczne i raczej nie warte włożonych pieniędzy, chyba, że chcesz samochód zostawić na zawsze, albo masz w nosie włożone pieniądze :roll:

Opublikowano

A nie muszę się bać o tłoki przy dalszych modach?

Planuję w przyszłości pokombinować z wydechem, ale to jak się pojawią objawy zużycia DPF. Autko raczej pojeździ u mnie ;)

Opublikowano (edytowane)

ponawiam pytanko :)

 

Witam mam pytanie silnik 318d 122km bez PDF-a gdzie w Częstochowie mogę podnieś moc jakie koszty tej zabawy możne być na pv :D aha i ile wzrośnie spalanie po takiej modyfikacji z góry dziękuje :D

Edytowane przez skrab
Opublikowano
przedewszystkim turbohybryda. następnie wtryski z końcówką 219.

 

A ile Tobie wyszło na ostatecznym setupie (rozumiem, że to ten z podpisu)? Turbo nie zaczęło się budzić od dość wysokich obrotów przypadkiem po założeniu hybrydy?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A dlaczego mialo by sie pozno budzic?? Przeciez hybryde sie wlasnie robi z mysla o mocnej pompie i wczesnym budzeniu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

dzqsek - nie wiem dlaczego, skojarzyłem ją z wielkim wiadrem, a nie mieszaniną, jaką się robi w hybrydzie :roll: :norty:

A Ty nie cwaniakuj, tylko lepiej powiedz, kiedy będziesz w Legnicy i mi auto podłączysz :mrgreen:

Opublikowano
Gdzie leży granica możliwości fabrycznych wtrysków? Oczywiście przy założeniu że nie padną po 2 latach.

 

 

W N47 mam 220KM i ponoć jeszcze zapas jest.

Opublikowano
Gdzie leży granica możliwości fabrycznych wtrysków? Oczywiście przy założeniu że nie padną po 2 latach.

 

 

W N47 mam 220KM i ponoć jeszcze zapas jest.

Ja mam 266KM i ponoć zapas jest.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Gdzie leży granica możliwości fabrycznych wtrysków? Oczywiście przy założeniu że nie padną po 2 latach.

 

 

W N47 mam 220KM i ponoć jeszcze zapas jest.

Ja mam 266KM i ponoć zapas jest.

 

A tak dla pewności - w Twoim motorze (204KM / 400Nm) nie siedzą przypadkiem inne wtryski, niż w wersji chociażby 184KM?

Opublikowano

Dobra, a teraz kolejna kwestia - jak na to zareaguje sam silnik? Tłoki nie dostaną po dupie? Podobno wystarczy jak wtryski na oryginalnej mocy leją to mogą (po długotrwałym zaniedbaniu sprawy) uszkodzić tłoki. Pytałem tu i tam w internecie (jakieś firmy tuningowe) i podobno w skrajnych przypadkach nawet dziury mogą wypalić... brzmi niewiarygodnie, ale wolę się upewnić!

Poza tym, ja mam M47. W sumie jakby do 220-230 wystarczyły to nie ma się co przejmować bo nie planuję ostrego tuningu, raczej konie, które wpadną "przy okazji" (wydech, no i może kiedyś IC, kombinacje z turbo).

Opublikowano

Lejące wtryski owszem - mogą być przyczyną wypalenia dziury w tłoku, ale po to właśnie jedziesz na diagnostykę do speca :wink: Nie ma przecież problemu, żeby raz na jakiś czas pojechać i się do kabla "podłączyć" :D Koszt niewielki a pewność, że masz sprawne auto - bezcenna :cool2:

O ile będziesz przestrzegał pewnych zasad użytkowania auta z programem, to nic Ci się dziać nie powinno - zmęczenie materiałów to już inna sprawa i za to nikt Ci odpowiedzialności nie weźmie, podobnie, jak za Twój styl jazdy - czy to przed, czy po programie.

Opublikowano

Styl jazdy to... miesiąc frajdy po programie i powrót do normalności ;)

Co do użytkowania, to o każde auto dbam, tylko niebardzo wyobrażam sobie jak dbać akurat o tłoki czy wtryski ;D wykluczając oczywiście niewykorzystywanie dostępnej mocy, bo po coś to się robi (i nie mam na myśli ciągłego zrywu ze świateł).

Czyli rozumiem, że normalnie dbając o auto, typu pilnowanie temperatury, dbanie o turbo, sprzęgło, wymianę materiałów eksploatacyjnych w rozsądnych terminach nie trzeba się bać, że po kilku/kilkunastu miesiącach będzie silnik do remontu/wymiany?

Opinia jednej z firm:

"Niestety te silniki nie będą tolerowały innych wtrysków... w momencie zmiany na wydajniejsze w tłokach wypalą się dziury lub się stopią.

Tak dzieje się już w momencie gdy wtryski zaczynają przelewać... przy zmianie wtrysków rozważyłbym na pana miejscu sprawdzenie kondycji tłoków."

Opublikowano
Gdzie leży granica możliwości fabrycznych wtrysków? Ocz

 

A tak dla pewności - w Twoim motorze (204KM / 400Nm) nie siedzą przypadkiem inne wtryski, niż w wersji chociażby 184KM?

Nie wiem. Moc jest osiągana przy wyższych obrotach. Może tu tkwi odpowiedz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ponawiam pytanko

 

Witam mam pytanie silnik 318d 122km bez PDF-a gdzie w Częstochowie mogę podnieś moc jakie koszty tej zabawy możne być na pv :D aha i ile wzrośnie spalanie po takiej modyfikacji z góry dziękuje :D

Opublikowano
Styl jazdy to... miesiąc frajdy po programie i powrót do normalności ;)

Co do użytkowania, to o każde auto dbam, tylko niebardzo wyobrażam sobie jak dbać akurat o tłoki czy wtryski ;D wykluczając oczywiście niewykorzystywanie dostępnej mocy, bo po coś to się robi (i nie mam na myśli ciągłego zrywu ze świateł).

Czyli rozumiem, że normalnie dbając o auto, typu pilnowanie temperatury, dbanie o turbo, sprzęgło, wymianę materiałów eksploatacyjnych w rozsądnych terminach nie trzeba się bać, że po kilku/kilkunastu miesiącach będzie silnik do remontu/wymiany?

Opinia jednej z firm:

"Niestety te silniki nie będą tolerowały innych wtrysków... w momencie zmiany na wydajniejsze w tłokach wypalą się dziury lub się stopią.

Tak dzieje się już w momencie gdy wtryski zaczynają przelewać... przy zmianie wtrysków rozważyłbym na pana miejscu sprawdzenie kondycji tłoków."

 

Nikt na takie pytanie Ci nie odpowie, bo oczywiście że silnik może paść. To co wymieniłeś na pewno wydłuży żywotność różnych podzespołów oraz zwiększy szanse na to że silnik nie padnie. Ja zrobiłem w sumie trzema samochodami prawie 150 tyś km, wszystkie były po programie i żadnych problemów.

Opublikowano

Hm, może jednak nie będę przesadzał z programem. Jak sobie zmontuję coś fajnego, to podjadę do G-CS na nowy program na około 200 KM (albo 204 ;) ) Teraz kolejne pytanie, czy jest możliwe jest takie manipulowanie sterowaniem, aby maks. moment obrotowy nie był wyższy niż obecnie, ale średni moment wzrósł?

Chodzi mi o to, żeby auto zbierało się możliwie najbardziej równo w całym zakresie obrotów, ale żeby nigdy nie przekroczyło wartości maksymalnej wytrzymałości podzespołów (głównie sprzęgło i skrzynia).

obecnie mam 197 KM i około 390 Nm, nie chciałbym żeby te wartości się zbytnio zwiększyły, ale żeby dynamika auta zyskała, szczególnie przy większych prędkościach. Przy założeniu nowego wydechu i np. modyfikacji turbinki - coś takiego będzie możliwe?

Opublikowano

Rozumiem, że chodzi CI o to, aby moment obrotowy (jego dość wysoka wartość) była dostępna do maksymalnie wysokich obrotów :wink:

Będąc na programie musisz przedstawić swoje preferencje człowiekowi, który będzie CI auto robił. Nie będzie strzału z Nm z dołu, ale podciągnie do góry - ciągnąc i tak nie będziesz do 6tyś. obr/min, ale pewnie coś się zrobić z tego da :D

Pamiętaj tylko, że cudów nie uzyskasz i tak i tak, bo po 1. - masz diesel'a i to jeszcze 2.0l, a po 2. - masz już jak na ten silnik i tak dość wysokie parametry :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.