Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

 

Pisze jako ciekawostke (nie wiem gdzei jest temat osiagi , kille drogowe itp ).

Znajomy ma EVO X(2008) MIVEC 5 MT jak sie nie myle, lekko dlubniety 320koni/400nm pokazala hamowania (seria 295/366) . Dzis postanowilismy sprawdzic jaka roznica miedzy moja kolumbryna a tym zapinaczem... Szczerze to nastawialem sie na niezle lanie a ...skonczylo sie bananem na mojej twarzy... ale po kolei :

1. proba )EVO +2 osoby na pokladzie(ok 130kg) , moje 530xd + 3 osoby na pokladzie (ok 250-260kg). Start z rolki (2ka u mnie wbita ok 2.2obr... ) , do konca dwojki (80km/h) rowno , zmieniam na 3ke Lancer dalej na 2ce wysunol sie o caly samochod i delikatnie sie oddalal (ok 2m z przodu ) do 160 byl ok 2.5 dlugosci z przodu(max!!) zbieralem caly kurz i jego lekkiego baka w momencie zmiany biegu. Kolejne 3 takie proby wyniki niemal identyczne (biegi zmieniac umiem , EVO tez w manualu)

2. proba ) do EVO przechodzi 3cia osoba wiec ok 210kg teraz w EVO u mnie ok 170kg . To samo start z rolki bah bah do 120 leb w leb od 120 jak wbilem 4ke (tam dalej leciala 3ka) odszedl mi na dlugosc auta , do 160 utrzymywalem sie za nim doslownie o 1dna dlugosc odchodzil minimalnie...

Powtorzylismy to pare razy wsumie ok 8-10 takich startow (wszystko z rolki, pewnie z miejsca mialbym wiekszy problem bo jednak 1ka w 3.0d to jakby jej nie bylo).

Po zatrzymaniu kierowca EVO byl ogromnie wku_rwio_ny , mowi ze nie po to kupil prawie sportowe auto, ktore po killach pokazalo spalanie rzedu 30l/100km (srednie z naszym zmagan). zeby go limuzyna nie odpuszczala na krok :D .

Jestem w glebokim szoku ... sadzilem ze zniszczy mnie to EVO ,a tu sie okazuje ze wyprzedzic go nie wyprzedze ale on nie jest wstanie do predkosci rzedu 180 (nie mielismy gdzei sprawdzic szybciej) odskoczyc mi dalej niz 10-15m(nawet chyba tyle nie bylo max 2dlugosci samochodu ) . Wogole sie prawie nie oddalal... Nie ma raczej mozliwosci by z autem cos bylo nie tak ... ogumienie identyczne i u mnie i uniego . Wagi ... no tu przewaga EVO . Podejrzewam ze jakby z tylu posadzic jeszcze jedna osobe no to ...byloby juz prawie identycznie.

Nie wiem jak to jest mozliwe, ale nie widze sensu kupowania takiego samochodu jak na trasie siada za nim 530xd :norty: :norty: :norty: . Kumpel jak sie przesiadl do EVO do tylu to mowi tak ... WARCZY , GLOSNO , TWARDO a tu lekka tylko przewaga na prostej ...

 

Temat sprawdzenia pojawil sie po jego wycieczce ze mna do Wawy gdzie nie dowierzal ze tak jezdzi 3.0l diesel . I 200 mozna leciec i w srodku cicho :D tam niestety od 160 nei bardzo da sie wysiedziec.

 

Tak wiem ze EVO X by mnie pozamiatalo na torze ale... 535d (a tym momencie mysle ze 535d seria moglaby miec ze mna problemy) na torze w TG radzi sobei rownie dobzre jak mazda rx8 :roll:

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja swoim 535d po programie próbowałem sie z EVO X ze skrzynia dwusprzeglowa automat i seria.Dostal baty...

Ten samochod waży tyle co E60 więc te 295 koni w serii to jest nic.

Opublikowano

No ale to ameryki nikt nie odkrył tutaj :). Tak samo tzn super cary, na prostej wyprzedzają inne super cary o podobnej mocy o 1-2 długości, pic polega na tym, że tka jak piszesz na torze to byś co najwyżej ty się wku... :) a on BARDZO cieszył, i nie przesadzaj, 230 konna Rx8 też jest w stanie cię zamieść na torze, :). Sportowe auto to auto sportowe, gdzie większości wydaje się, że sportowe auto to auto które jedzie szybko i najlepiej prosto po banie. Do tego nie potrzeba sportowego auta, tylko tak naprawdę wystarczy golf 2 z napędem z passata 4x4 300km benzyną, u nas łepkowi takiego zrobili skręcać to nie skręca za bardzo ale na prostej to na zlocie tylko GTR nowy to objechał i to tak na żyletki reszta łacznie z jakimis ferrarkami dostała sromotny wpierdziel ..., ale żeby to nazwać autem sportowym to nie bardzo.

 

 

 

ps.

pokaż koledze od EVO to się popłacze :)

 

 

 

Prawda jest taka, że na prostej jak coś ma podobną moc, ciut inną wagę to to będzie się w miarę podobnie rozpędzać.

 

 

Panowie proponuję wybrać sie na tor z takim evo i potem pisać co dostało baty :), bo takie licytowania się na prostej to tak no ciut bezsensu, porównywać auto robione do sportu/toru do takiego co ma tylko prosto jechać.

Opublikowano

Z torem to sobie zdaje sprawę,ale właściciel EVO zapieral sie ze diesla polknie na prostej w starcie :mrgreen:

Jeżeli chodzi o porównanie na torze,to proponuje to;

Opublikowano (edytowane)

Pieczek o czym mowisz.... moje wazy 1780kg (wazone na wadze). EVO w papierach wazy 1540 ...

 

RX8 bylo sprawdzane na torze w TG czas mialo identyczny jak 535d . :D - tak wiem ze to program z przymrużeniem oka ... ale chyba STIG wie jak jezdzic... a panowie umieja pomiar przejazdu zrobic...(

koncowka filmu)

Normalne jest tez ze po 2och okrazeniach u mnie hamulce beda prosic o litosc ale to przeciez nie ten typ samochodu i nie ta waga.

 

Chyba troche zle mnie zrozumieliscie... 5tka to jest LIMO :roll: :roll: ... a EVO X co by nie mowic ...straszy wygladem i raczej jest to szybki "sportowy"samochod. Jak dla mnie jest to mile zaskoczenie , bo naprawde spodzeiwalem sie ze ucieknie (zreszta kierowca EVO tez). Chodzilo o sprawdzenie auta na prostej i to wszystko w temacie.

Edytowane przez mmcv
Opublikowano

 

ps.

pokaż koledze od EVO to się popłacze :)

 

 

 

Prawda jest taka, że na prostej jak coś ma podobną moc, ciut inną wagę to to będzie się w miarę podobnie rozpędzać.

 

 

Panowie proponuję wybrać sie na tor z takim evo i potem pisać co dostało baty :), bo takie licytowania się na prostej to tak no ciut bezsensu, porównywać auto robione do sportu/toru do takiego co ma tylko prosto jechać.

Znasz tego golfa? Wydaje mi się że przez moment z nim jechałem (rejestracja ZKA beżowa skóra w środku). Nie sprawiał wrażenia, że pobije furę z silnikiem 560KM, ale może nie miał okazji lub chęci by mnie skilować (cisnął za mną równo na autostradzie)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Tak miał to gośc odemnie z miasta, skór tam nie widzieli nigdy to było typowe auto do zapierdzielania :), nikt tam się nie bawił w skóry itp :)

 

Co do startu oni tam wielokrotnie się ścigali i oprócz GTRa co wygrał na żyletki to reszta dostałą sromotny wpierdziel jak to gallardo, co do startu nie wiem ale tak jak piszę to nie było po 1 przejeździe :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

hmm to ten nowy :)

 

no tamten ( nie naj bo to był rok bodajże 2010) wygrał z nim ale tam minimalnie długość może, no GTR wazy tam z 1.7tony jak nie lepiej, golfina ta pewnie nie dużo więcej niż tonę no i 300 koni 4x4, no zwijała to ona asfalt okrutnie.

 

 

pzdr. Łukasz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy przy silniku 320d 184 km i skrzyni automatycznej (6 bieg) podłączenie boxa np. vtechu (gwarancja) nie będzie miało wpływu na żywotność skrzyni ?

Parametry wg vtech 207 KM (+23) 447 Nm (+67)

 

Swoją drogą kiedyś na stronie vtechu były podane parametry po chipie dla tej jednostki teraz widać tylko boxą.. Jakiś problem z tym silnikiem ?

Opublikowano

Nadal są podawane parametry po sofcie i nie ma najmniejszych problemów, żeby coś ładnego z niego wycisnąć. Sam mam ten sam motor i dowiadywałem się już o możliwości softu, zarówno w ECUproject, jak i w ADT-tuning we Wrocławiu oraz u Alego w Dynosofcie.

Problem jest tylko i wyłącznie z tym, że ECU jest zabezpieczone podwójnie i ponoć trzeba je rozklejać - w okresie gwarancyjnym stosują dlatego box'y.

Tu masz przykład ze strony AC Schnitzer'a, że dłubią te motorki:

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=121490170&ID_NR=6946

 

A tutaj Wetterauer:

http://www.wetterauer.de/index.cfm/go/produkte.datenblatt/tm_id/2759

  • Członkowie klubu
Opublikowano

EDC17 to TP a to przekłada się na rozklejanie sterownika i wprowadzenie go w tryb BOOT MODE.

Przez OBD owszem da się wgrać zmodyfikowany program ale auto nie uruchomi się :mad2:

Tak więc rozklejanie jest konieczne co w autach na gwarancji może stanowić problem.

 

Poniżej 2 fotki poglądowe mojego sterownika po rozklejeniu...

 

http://i47.tinypic.com/29xd5cn.jpg

http://i46.tinypic.com/ezq3vt.jpg

Opublikowano
To samo właśnie tłumaczył mi Aligator :cool2: Stąd problemy aut gwarancyjnych. Wszystko po gwarancji nie stanowi problemu - jest jednak opcja uwalenia ECU, ale to ryzyko biorą na siebie chłopaki wykonujący soft.
Opublikowano
Nie powinno być problemów, o ile osoba robiąca soft przyzwoicie go wygładzi i ie dołoży koksu w dolnych zakresach obrotów. Tak na marginesie, to V-Tech dawno temu przestał być tunerem z górnej półki - przynajmniej, jeśli chodzi o traktowanie Klientów.
Opublikowano
EDC17 to TP a to przekłada się na rozklejanie sterownika i wprowadzenie go w tryb BOOT MODE.

 

 

I to nie jedyny problem, trafiają się wersje softu, jak mój, gdzie są dziesiątki limiterów momentu, i dojście do ładu z tym zajęło wieeele prób.

Opublikowano
seler - a Ty masz wersję 184KM/380Nm, czy 177/350? Jeśli pierwszą, to kto Ci robił auto, jakie wyniki wyszły u Ciebie i jak ogólnie wrażenia z jazdy?
Opublikowano

...w każdym jest sporo limiterów, czasami tak zaszyte, że trochę to pracy wymaga, czasami wjeżdża do mnie auto na rolki, a po 1,5h jest gotowe...wjeżdża następny, niby taki sam...i 5h zabawy, taka praca :D

...teraz większość nowych aut robi się na stole, w bootmode, więc poza odpowiednim sprzętem do tego...nie wiele się zmieniło, ta sama robota, tylko bardziej pracochłonna i ryzykowna :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.