Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak na 335d to moim zdaniem przyrosty srednie. Oporny jest ten silnik do modow... jakos . 3.0BiTurbo z nowego A6 idzie na mocnym programie na 400koni bez wiekszych modifikacji ... Fakt faktem 286 to dosc leciwy silnik (2005 rok) , ciekaw jestem tego 306 na jednym TwinScrollu. Robiles cos takiego Grzesiek ?

to audi 313ps to bym raczej porównał do M550dx

nowe 3.5d też ma 313ps - ale to dalej ta sama konstrukcja co 286 tyle, że jedna z turbin jest właśnie na TwinScrollu - jak sie myle to sorry :wink:

 

te 400koni to na b.mocnym sofcie wychodzi :wink: nie wierzcie w to za bardzo...

to są świeże auta i te 370-380kucy można wydusić, ale za kilka lat...

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nowe 3.5d też ma 313ps - ale to dalej ta sama konstrukcja co 286 tyle, że jedna z turbin jest właśnie na TwinScrollu - jak sie myle to sorry :wink:

 

to zupełnie inna konstrukcja oparta o silnik N57 czyli aluminiowy blok, itd... bardziej zbliżona do 330d LCI 245KM.

Opublikowano
OK kilka dni pojeździłem już i pomijając oczywiste zalety o których już pisałem niestety dzieje się rzecz niepokojąca.

Dla przypomnienia auto to 320d xDrive w automacie (fabrycznie 177KM@350Nm po programie 214KM@415Nm)

Zauważyłem to niechcący - jadąc powoli na niskich obrotach (1900-2000) nagle wciskam gaz do deski (ale bez kick downa) i jeśli skrzynia nie zrzuci biegu i zaczyna ciągnąć od tych obrotów to zaczyna coś wyrczeć i trząść autem.

Ciężko to odtworzyć w trybie automatycznym (a w trybie sport w ogóle się to nie zdarza) ale w trybie manualnym dzieje się tak 9 na 10 prób.

Czyli wrzucamy trójkę, jedziemy na 1900-2000 obrotów i gaz auto zaczyna przyspieszać i nagle słyszymy warkot i czujemy drgania.

Pytanie teraz brzmi: co dostaje w dupsko, że takie objawy są?

Czy przyczyną tego jest zbyt wysoki moment na niskich obrotach i to, że skrzynia nie zawsze zrzuca na niższy bieg po wciśnięciu mocniej gazu (tryb D)?

A może to zbieg okoliczności i coś zaczyna się dziać bez względu na modyfikację?

Po redukcji parametrów na około 204KM@404Nm problem zniknął prawie całkowicie.

Po przejechaniu 2,5tys km (połowa po Niemieckich autostradach) zdarzyło mi się to tylko raz i w sumie nie potrafię odtworzyć tego ponownie.

Opublikowano (edytowane)

to audi 313ps to bym raczej porównał do M550dx

nowe 3.5d też ma 313ps - ale to dalej ta sama konstrukcja co 286 tyle, że jedna z turbin jest właśnie na TwinScrollu - jak sie myle to sorry :wink:

 

jak kolega wyzej napisal nowe 35d jest innym silnikiem. Jest oparte o n57 (N57D30T1 ) a nie m57 (M57TU2D30) 50d rowniez jest oparte o n57 (co jest zrozumiale).

Roznica miedzy 286 a 306/313 jest kolosalna bo to zupelnie inny motor(zbudowany od poczatku) i inny uklad turbo (jedna turbina zamiast dwoch).

313km , defacto jest odpowiedzia na AUDI i na papierze tyle koni ma - ciekawe ile ma na hamowni ? zmieniono napewno delikatnie mapy silnika tylko po to zeby nie odstawac od konkurencji w suchych danych technicznych.

 

50d ma ...oczywiscie 3 turbiny( my fault :( ) , ale jest MEGA ciezkim samochodem ... wazy 1960!! na papierze ... na http://www.zeperfs.com podawana waga 2125...(moze 2 osoby + sprzet do pomiarow :?: :?: )

 

Troche glupia polityka firmy...pchac mocny silnik tylko po to zeby na papierze wygladal potwornie a nie robic za duzo z masa samego samochodu ... 2t w 5er to troche przesada... Moja obecna E60 4x4 wazy 1780 - wazona na wadze , nie z dowodu . Mialem nadzieje ze M550d bedzie wazyc podobnie , bo to przeicez nowsza konstrukcja...(lzejszy blok silnika) a tu przybylo sie jej 200kg :!: :!: :mad2: :mad2:

 

wracajac do chip tunning. Na stronie dynosoft byl (bo widze ze juz nie ma - z nieznanych mi przyczyn) projekt A7 313BiTurbo wystrojonego samym programem pod 400koni. Pytalem tunera i mowil ze program byl juz mocno wyciagniety ale klient wie jak obchodzic sie z autem i taki wlasnie chcial. bylo okolo 800nm i 399 koni.

Zreszta ...filmik jeszcze jest [1:44] .

Edytowane przez mmcv
Opublikowano

Do MMCV

 

Według mnie i realoem

 

35d to dwie turbiny http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FG01&mospid=50902&btnr=11_3963&hg=11&fg=50

40d również dwie http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FH01&mospid=52183&btnr=11_4434&hg=11&fg=50

50d jakby nie liczyć to trzy http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FH81&mospid=54682&btnr=11_5118&hg=11&fg=50

 

zasada działania 50d trzech turbin

 

Nie wiem na jakiej podstawie uważasz że 40d ma jedną turbinę a 50d dwie.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem na jakiej podstawie uważasz że 40d ma jedną turbinę a 50d dwie.

szczerze to nie patrzylem w realoem .. :oops: ...bylem pewien ze dwie turbiny w 40d zastapili jedna na twinscrollu (tak jak ma to miejsce w n55 - nowe 35i.. ) :? wiec przepraszam jesli kogos wprowadzilem w blad... :mad2: :mad2:

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

Przecież to bzdura, a nie miazga. Sztuka dla sztuki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

Przecież to bzdura, a nie miazga. Sztuka dla sztuki.

 

To nie sztuka dla sztuki...

W Norwegi jest ten problem ze nie możesz sobie zrobić moda tak jak u nas...max +12% od serii, jak masz więcej to za każdego konika musisz becalować...im fura starsza tym płacisz mniej, a jak jest w NO co najmniej 10lat to nie płacisz nic nawet jak masz +1000km :wink:

Dlatego u nich robi się sporo swapów bo to tego nikt się nie dowala...

 

p.s zastanawiacie się jak policja w NO sprawdza moc? mają hamownie(Vtechowskie :wink: )

Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

Przecież to bzdura, a nie miazga. Sztuka dla sztuki.

 

To nie sztuka dla sztuki...

W Norwegi jest ten problem ze nie możesz sobie zrobić moda tak jak u nas...max +12% od serii, jak masz więcej to za każdego konika musisz becalować...im fura starsza tym płacisz mniej, a jak jest w NO co najmniej 10lat to nie płacisz nic nawet jak masz +1000km :wink:

Dlatego u nich robi się sporo swapów bo to tego nikt się nie dowala...

 

p.s zastanawiacie się jak policja w NO sprawdza moc? mają hamownie(Vtechowskie :wink: )

Bzdura w sensie technicznym, a nie ekonomicznym. Co z tego ze będzie miało milion koni skoro przód będzie ryl od przeciazenia silnikiem? BMW jest znane z tego, ze skręca.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
M550d waży 200kg wiecej aniżeli np. E60 535d.

 

Tak tylko weź pod uwagę że M550d ma napęd xdrive w odróżnieniu do 535d. Stąd się biorą te duże kilogramy różnicy w masie

 

jasne, że nowe 3.5 / 4.0d ma dwa dmuchawce tyle, że jedna większa jest chyba na twinscrollu..

co do audi to tu jest temat - > http://www.racingforum.pl/30TDI-BiTurbo-CGQB-powered-by-DYNOSOFT-t101016.html

 

1. M550d -odnośnie turbin i silnika znalazłem taki opis -" Dwie z nich są konwencjonalne, napędzane za pomocą spalin. Jednak trzecia stanowi zupełną nowość – posiada własny silnik elektryczny, który wprawia ją w ruch, ale sukces nie tkwi wyłącznie w doładowaniu. 3-litrowy diesel znany ze zwykłych BMW zyskał lżejsze materiały i nowy układ Common Rail – piezoelektryczne wtryskiwacze potrafią wtłaczać olej napędowy do komór spalania pod ciśnieniem 2200 bar"

 

2. Robi wrażenie ten silnik biTurbo w Audi.

Opublikowano

530xd e60 wazy 1780 , auto wazone na wadze (chyba 3/4 baku bylo).

 

F10 ...mnie niestety rozczarowuje waga... :( gdyby utrzymali ja na podobnym poziomie co e60 , ewentulanie troche zredukowali napewno i osiagi i przyjemnosc z jazdy i spalanie byloby na lepszym poziomie. A tak to mamy 2tonowego kloca ... Broni go tylko to , ze konkurencja (A6 3.0TDI BiTurbo ) tez ma porownywalna mase .

 

roznica 100kg na wadze (w porownianu do 535xd) , a doszla jedna turbina...(5mln czujnikow) i 19 calowe kola (tu moze sie na 4sztukach nazbiera 15-20kg w porownaniu do 17, skad pozostale 80kg...

 

tak czy inaczej jak dla mnie ten samochod jest bardzo ciezki . ale widocznie inaczej sie nie dalo ..jeszcze...wkoncu F10 jest duzo sztywniejsze niz e60

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Skad wieksza waga ? No prosze was, 30-40kg to same materialy wygluszajace, do tego zmiana materialow, zapewne usztywnianie karoserii , troszke wiecej blaszki tez jest, inne materialy plastikowe itp

 

Kolega ostatnio wygluszal calkowicie e60 to wiem ze mu waga o 120kg skoczyla na pusto, ale w aucie ciszej niz w maybachu :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Panowie ale o czym mowa...nowe F10 jak i A6 (min. 500tyś pln) to luksusowe auta, a ich potencjalni właściciele w tej chwili to bardzo zmożni ludzie. Sam osobiscie spotkałem już 3szt. M550dx w wawie i za każdym razem byl to Pan ~60+ i jak zaczynałem koło niego "tanczyć" żeby choć troche dał w parnik to on zwalniał :lol: ...te auta raczej toru nie zobaczą a i zmodyfikowane to za pare ladnych lat zaczną na 3/4 startować.

Moim zdaniem BMW i Audi powinno wsadzić ten motor do mniejszych modeli F30, A4, A5...wtedy przy zredukowanej masie byłyby niezłe osiągi - ale czy byliby chętni na F30 "350dx" za te same pieniadze co F30/40 M ?..oto jest pytanie i czas poakże.

Co do swap'ów 3.0d tri-turbo do e9x...moim zdaniem bez sensu.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Sens jest taki zeby objechac 335d z palcem w nosie, podobnie z reszta jak wiele innych aut majac do tego dalej ekonomiczna jednostke i 4x4, poza tym dzieki ludziom robiacym takie rzeczy przynajmniej nie jest nudno :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Tak tylko weź pod uwagę że M550d ma napęd xdrive w odróżnieniu do 535d. Stąd się biorą te duże kilogramy różnicy w masie

Czyli wedlug ciebie skrzynka xdrive wazy 200kg? :roll:

Jak porównujesz to porównuj do f10 a nie do e60...

celowo dalem porownanie do E60,gdyz F10 jest nastepca.Mysle wiec ze palowanie silnika na 380KM z jednoczesnym zwiekszeniem masy samochodu mija sie z celem i silnik pomimo iz wykonany z nowoczesniejszych materialow jest ciezszy od najmocniejszego diesla swojego poprzednika.

Pomijam oczywiscie fakt braku rozdzielacza Xdrive w 535d bo zapewne nie wazy on 200kg.

Argument kol 19-sto calowych rowniez do mnie nie przemawia,gdyz E60 na 19-stkach i tak wazy mniej.

Dla mnie 200kg to duzo przy takim samochodzie.

 

 

 

Opublikowano
Tak tylko weź pod uwagę że M550d ma napęd xdrive w odróżnieniu do 535d. Stąd się biorą te duże kilogramy różnicy w masie

Czyli wedlug ciebie skrzynka xdrive wazy 200kg? :roll:

Jak porównujesz to porównuj do f10 a nie do e60...

celowo dalem porownanie do E60,gdyz F10 jest nastepca.Mysle wiec ze palowanie silnika na 380KM z jednoczesnym zwiekszeniem masy samochodu mija sie z celem i silnik pomimo iz wykonany z nowoczesniejszych materialow jest ciezszy od najmocniejszego diesla swojego poprzednika.

Pomijam oczywiscie fakt braku rozdzielacza Xdrive w 535d bo zapewne nie wazy on 200kg.

Argument kol 19-sto calowych rowniez do mnie nie przemawia,gdyz E60 na 19-stkach i tak wazy mniej.

Dla mnie 200kg to duzo przy takim samochodzie.

 

 

1. czytaj wyżej. Masz porównanie - w f10 napęd xdrive według skomplikowanych wyliczeń to +70kg. Ciekawostka w e90 różnica to +100kg

2. koła 19 z oponami 245 przód i 275 tył w serii M550d w porównaniu do f10 535d gdzie są w standardzie 17 z oponami 225 to pewnie jakieś dodatkowe +20kg

3. przeniesienie napędu w przypadku M550d musiało napewno zostać wzmocnione = dodatkowe kilogramy

4. w przypadku M napewno większe hamulce, inne zawieszenie, układ wydechowy = dodatkowe kilogramy

5. w przypadku M w standardzie pewnie lepsze wyposażenie niż w serii f10 535d = dodatkowe kilogramy

6. ze względu na gwiazdki w testach zderzeniowych i wymogi bezpieczentwa auto pewnie wzmocnione konstrukcyjnie w porównaniu do e60, więcej upchanych systemów bezpieczeństwa, bardziej sztywne nadwozie, lepsze wygłuszenie auta = dodatkowe duże kilogramy

7. suma tych wszystkich rzeczy daje te 200kg

8. sama jednostka napędowa 50d według mnie nie jest dużo cięższa od 35d, a nawet pokusiłbym się o stawierdzenie, że silnik w M550d ma porównywalną masę do tego (M57TU2) z e60 535d. Może ktoś zważy oba silniki i skończą się dywagacje na ten temat :)

Opublikowano

Moja e91 320d LCI:

http://i50.tinypic.com/21lv2io.jpg

 

I chyba nie jest to moje ostatnie słowo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.