Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie wiem ja sie po 2dniach przyzwyczailem do 286 koni , to pewnie z 400 teraz robiloby wrazenie... Przyzwyczajenie druga natura czlowieka...

Bo to tez zależy w jakiej będzie. Im wieksza tym gorzej czuć moc. Dla mnie lepsze poczucie dynamiki daje mini Cooper ze swymi 180 KM niż moja jedynka z 266. Mimo ze faktyczną różnica jest na korzyść jedynki w przyspieszeniu. Natomiast wartości pod 200 KM w trójce uważam za normalne do zwykłej, sprawnej jazdy.

 

U siebie wIdze spora różnice gdy z kimś jadę. Pełny bak plus 110 kg pasażera i dynamika już odczuwalnie słabsza.

 

@AO u mnie adaptacja pomaga. Mam od nowości po jakimś czasie od adaptacji lekkie szarpniecie miedzy 2 a 3 jak jadę łagodnie. Przez jakiś czas po adaptacji to znika, potem znowu wraca.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

@AO u mnie adaptacja pomaga. Mam od nowości po jakimś czasie od adaptacji lekkie szarpniecie miedzy 2 a 3 jak jadę łagodnie. Przez jakiś czas po adaptacji to znika, potem znowu wraca.

:?: :?:

 

jak nie jest to jakiś "cudak" to dla 2009 było EDC16, od 2010 EDC17 jedno i drugie nie idzie przez OBD, jedno i drugie ma tunnig protection...

 

 

 

ja pisałem o swoim czyli 3.0d, 2.0d nie wiem, przyjmuję, że jest tak jak napisał G-CS

 

...to nie MAHA, to DynoProject, inercja z hamulcem

 

co to jest :wink: :?: i czemu ma służyć :?: :?:, nie słyszałem...

 

pisząc, że auto mmcv wyszło chyba z "obciążenie" wyszedłem z parametrów (więcej KM mniej Nm niż w inercji) a tu taka odp :shock: ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

No nie wiem jak to wyjaśnić dokładniej. Zgłosiłem do ASO lekkie szarpanie przy zmianie z 2-3. Najpierw twierdzili, ze tu nic sie nie dzieje wszystko jest w normie, ale w końcu zrobili adaptację. Problem ustąpił, ale po kilku miesiącach wrócił jeszcze przed chipem. Generalnie efekt jest rzeczywiście subtelny i nikt poza mną go niedostrzega, ale jest.

Możemy sie spotkać, to Ci zademosntruje na jakiejś wiosce koło Szczecina :)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

OK kilka dni pojeździłem już i pomijając oczywiste zalety o których już pisałem niestety dzieje się rzecz niepokojąca.

Dla przypomnienia auto to 320d xDrive w automacie (fabrycznie 177KM@350Nm po programie 214KM@415Nm)

Zauważyłem to niechcący - jadąc powoli na niskich obrotach (1900-2000) nagle wciskam gaz do deski (ale bez kick downa) i jeśli skrzynia nie zrzuci biegu i zaczyna ciągnąć od tych obrotów to zaczyna coś wyrczeć i trząść autem.

Ciężko to odtworzyć w trybie automatycznym (a w trybie sport w ogóle się to nie zdarza) ale w trybie manualnym dzieje się tak 9 na 10 prób.

Czyli wrzucamy trójkę, jedziemy na 1900-2000 obrotów i gaz auto zaczyna przyspieszać i nagle słyszymy warkot i czujemy drgania.

Pytanie teraz brzmi: co dostaje w dupsko, że takie objawy są?

Czy przyczyną tego jest zbyt wysoki moment na niskich obrotach i to, że skrzynia nie zawsze zrzuca na niższy bieg po wciśnięciu mocniej gazu (tryb D)?

A może to zbieg okoliczności i coś zaczyna się dziać bez względu na modyfikację?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Kolo pasowe powodowalo by wibracje na jalowym, podczas jazdy kiedy silnik jest pod obciazeniem nie ma to juz takiego znaczenia. Osobiscie obstawial bym poduszki silnika, mocowanie mostu lub po prostu wypalanie dpf, bo wtedy robi sie basowy pomruk wydechu i autko dwlikatnie drga. Oczywiscie pasowe tez mozesz sprawdzic, ewentualnie jeszcze polosie. W sumie duzo opcji :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Ale dzieje się to tylko w tym zakresie obrotów i tylko przy mocnym wciśnięciu gazu i co najmniej na 3 lub wyższym biegu.

Przed chipem(kilka dni temu) nie było takich objawów dlatego zastanawiam się czy moment nie jest ciut za wysoki (z wykresu wynika, że od właśnie 2000obr/min mam ponad 410Nm)

Na jedynce i dwójce nie ma tego objawu (program chyba nie dotyczy tych dwóch biegów)

DPF u mnie raczej nie ma co się wypalać bo regularnie robię dłuższe trasy po 100-200km przy prędkościach 140-180

Opublikowano

A może dwumasa się telepie ? Idzie duże obciążenie na skrzynie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Moze tak byc ze konwerter nie wyrabia, zawsze mozesz poprosic o zmiane softu zeby np max moment byl przy okolicach 2.5k obrotow wtedy nie powinno byc zadnego problemu

 

@Kamilu na automacie nie ma dwumasy jest konwerter

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Sory zamyśliłem się trochę :P Pierwsza taka myśl i już

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Moze tak byc ze konwerter nie wyrabia, zawsze mozesz poprosic o zmiane softu zeby np max moment byl przy okolicach 2.5k obrotow wtedy nie powinno byc zadnego problemu

 

@Kamilu na automacie nie ma dwumasy jest konwerter

Ja mam ten sam rodzaj skrzyni i jakoś nie ma problemu 460 Nm. Fakt, ze mogą być różnice wlasnie w konwerterze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolego code, chyba wiem co masz na myśli bo u mnie dzieje się tak samo i też zauważyłem to dopiero po chipie (196km 416nm). Nie mam pojęcia co to może być.
Opublikowano
Ja mam ten sam rodzaj skrzyni i jakoś nie ma problemu 460 Nm. Fakt, ze mogą być różnice wlasnie w konwerterze.

Twoje auto ma w standardzie 204KM@400Nm a moje 177KM@350Nm - podejrzewam, że jednak skrzynie wraz z osprzętem nie są identyczne.

 

Kolego code, chyba wiem co masz na myśli bo u mnie dzieje się tak samo i też zauważyłem to dopiero po chipie (196km 416nm). Nie mam pojęcia co to może być.

Moc masz mniejszą ale moment praktycznie taki sam.

Chyba coś jest na rzeczy - chyba muszę poszukać termin i podjechać na korektę tak na ~400Nm

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Moment nie koniecznie musicie zmniejszac poproscie o lekkie przesuniecie najpierw

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Moment nie koniecznie musicie zmniejszac poproscie o lekkie przesuniecie najpierw

Do Krakowa mam kawał drogi - wolę to poprawić tak aby nie było potrzeby za kilka dni znowu jechać i dostrajać.

Osiągi osiągami ale żywotność i bezawaryjność są dla mnie ważniejsze.

Opublikowano
Pytanie mam: czy n47 177km z brake energy regeneration będzie miał nominalnie inny soft niż w wersji standardowej?
Opublikowano
...właśnie w sofcie jest różnica :wink:

 

tylko? Spodziewałem się że jest jakiś "przełącznik" który steruje załączaniem i wyłaczaniem alternatora...

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Kazde n47 ma brake energy regeneration i mozna to wlaczyc lub wylaczyc przez ncs-a

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.