Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Konwerter nie bedzie mial lekko, choc chyba wytrzyma wiecej niz 400 :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Konwerter nie bedzie mial lekko, choc chyba wytrzyma wiecej niz 400 :mrgreen:

U mnie jest taka sama skrzynia i musi wytrzymać 460 Nm. Ale tylko teoretycznie. Mocniejsze wcisniecie gazu powoduje redukcję i obroty gdzie moment jest niższy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

U mnie jest taka sama skrzynia i musi wytrzymać 460 Nm. Ale tylko teoretycznie. Mocniejsze wcisniecie gazu powoduje redukcję i obroty gdzie moment jest niższy.

To najbardziej odkrywcza a zarazem oczywista rzecz która nie przyszła mi do głowy! Przecież tak jak mówisz, ten max moment w okolicach 2000-3000 obr w dieslu (ja mam diesla) to tylko na starcie z jedynki może być. A zazwyczaj na jedynce programu się nie modyfikuje. Więc swobodnie można pociągnąć moment wyżej, tak, żeby max jaki wytrzyma skrzynia był nie przekroczony w granicach 3500 - 4600 gdzie trzyma automat przy max przyspieszeniu. To dlaczego zawsze te programy dla mojego modelu niegdy nie przekraczają 600 Nm (2300 obr) skoro w tych obrotach nie da się osiągnąć tego momentu? Czy ja coś źle rozumuje?????? Przecież to na wykresach Moc/Moment to jest dla przepustnicy na 100% otwartej. Więc nie ma bata żeby mieć 100% na 2300 obr?! Kontunuując przydlugi wywód, można pojechać na 650Nm przy 2300 tak żeby wyszło 600Nm przy 3000 i potem to wiadomo coraz mniej już.

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem twoja wypowiedz. Pomiar robi sie w trybie ręcznym. W jeździe zwykle pracuje automat. Nawet jak jadę w trybie ręcznym to nie po to by dusić auto na niskich obrotach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem twoja wypowiedz.

 

ja kompletnie nie rozumiem

Opublikowano

Skrzynia automatyczna w E61 530d wytrzymuje max moment 600Nm.

 

Ze względu na specyfikę tego silnika max moment po programie to okolice 2300 obr na minutę.

 

Rozsądni tunerzy (GC-S) robią tak program, aby nie przekroczyć 600Nm = silnik ma po programie 600Nm przy 2300 obr.

 

Wynik ten otrzymano, ponieważ tak jak piszesz, strojono go w trybie ręcznym.

 

Zakładam, że jestem rozsądny i przy max przyspieszeniu kręce silnik do odcinki = pracuje w zakresie (mój samochód) 3400 do 4600 obr/min

 

Po programie, w w zakresie 3400 do 4600 mam od 500 do 400 Nm = OGROMNY ZAPAS do 600Nm bezpiecznego dla mojej skrzyni.

 

Nie ma takiej opcji, żebym miał otwartą przepustnicę na 100% przy 2300 obr/min chyba, że

- ruszam ( z tego co się orientuje, na jedynce nie może być inna mapa np.: oryginalna)

- jeset debilem i w sekwencyjnym trybie wciskam do dechy z niskich obrotów

 

WNIOSEK:

- Po co ograniczać max moment do 600Nm przy 2300 obr??? Powinien nie przekraczć 600 Nm przy 3400!! Czyż nie?

Opublikowano
Tak imho twój wniosek jest słuszny. Co wiecej ani na pierwszym ani na drugim ani nawet na trzecim i pewnie czwartym biegu nie uzyskasz maksymalnego momentu obrotowego. Wynika to z braku dostatatexznego obciążenia silnika - turbina sie nie zdąży rozkręcić. BTW w trybie D i tak rusza z dwójki. :)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Jak się robi ten silnik po OBD czy przez dłubanie w sterowniku ?

To chyba zależy od roku produkcji, jeśli sie nie mylę. Te z roku 2010 ztcp wymagają rozbiórki.

a 2009 lipiec ? modelowo to 2009...

Edytowane przez arnold
Opublikowano
Jak się robi ten silnik po OBD czy przez dłubanie w sterowniku ?

To chyba zależy od roku produkcji, jeśli sie nie mylę. Te z roku 2010 ztcp wymagają rozbiórki.

a 2009 lipiec ?

Raczej obd, ale moja wiedza nie jest ugruntowaną w tym temacie. Niech to potwierdzi fachowiec.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Moja jest z 2009 i po OBD nie poszło.

Minęło już ponad 24h i mogę co nieco napisać o efektach pracy G-CS (oprócz kresek, które widzieliście)

Auto jest nie do poznania, zupełnie inaczej się zbiera i o ile od 0 do 100 tragedii wcześniej nie było o tyle teraz nie ma jej również od 120 do 180 :)

Za jakiś czas zobaczę czy spalanie wzrosło/zmalało/nie zmieniło się.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/411850.html

 

Są jednak dwa małe minusy tej modyfikacji:

1. człowiek aż chce wciskać (mam nadzieję, że to mi przejdzie)

2. skrzynia jakby troszkę nerwowo zmieniała biegi

Opublikowano

...2009 po połowie roku, sterowniki bywają często zabezpieczone...ale trafiłem już 740d z 2008 które można było robić tylko boot mode (na stole)

...w trybie aut. osiągnięcie momentu max jest raczej niemożliwe

...na I u II biegu są limitery momentu...poza tym jak ktoś raczył zauważyć, nie obciążysz silnika wystarczająco aby uzyskać moment max przy 2000obr, turbo nie zdąży wstać

...aby uzyskać taki moment obr. trzeba by cisnąć z 1500obr. w trybie sekwencyjnym na co najmniej 3-cim biegu, wtedy jest szansa że załączający konwerter uzyska chwilowo tak wysoki niutek

Opublikowano

1. człowiek aż chce wciskać (mam nadzieję, że to mi przejdzie)

 

 

Fakt też tak mam :D, i kurde już dobrze ponad miecha jestem po modzie i ni cholery, co jadę wolno powiedzmy w eco trybie okolo 110-120 spalanko na wskaźniku waha się miedzy 5-6l uśrednijmy 5.5 l/km. i jest fajnie ale kurde pierwszy zawalidroga redukcja na 3-4 ( zależy jak mocno zwolnię ) i już za przeproszeniem chuj bąbki strzelił tryb eco :D, jak już jeden poszedł to zaraz drugi 3, 6 , 10 itd,,,,, predkości już 160-200....., ostatnio jak jechaliśmy z narzeczoną na szczecin to od goleniowa do szczecina droga powiedzmy lux po 2 pasy w każdą stronę, 180-200 non stop, mało tego co mnie z lekka przeraziło wcale tego nie czułem aż tak, po prostu no normalnie się jechało dopiero po jakimś czasie spojrzałem na licznik to zwolniłem do 150. Nie wiem ale też mam nadzieję, że mi przejdzie...

 

Takie małe OT :)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

1. człowiek aż chce wciskać (mam nadzieję, że to mi przejdzie)

 

 

Fakt też tak mam :D, i kurde już dobrze ponad miecha jestem po modzie i ni cholery, co jadę wolno powiedzmy w eco trybie okolo 110-120 spalanko na wskaźniku waha się miedzy 5-6l uśrednijmy 5.5 l/km. i jest fajnie ale kurde pierwszy zawalidroga redukcja na 3-4 ( zależy jak mocno zwolnię ) i już za przeproszeniem [bAD] bąbki strzelił tryb eco :D, jak już jeden poszedł to zaraz drugi 3, 6 , 10 itd,,,,, predkości już 160-200....., ostatnio jak jechaliśmy z narzeczoną na szczecin to od goleniowa do szczecina droga powiedzmy lux po 2 pasy w każdą stronę, 180-200 non stop, mało tego co mnie z lekka przeraziło wcale tego nie czułem aż tak, po prostu no normalnie się jechało dopiero po jakimś czasie spojrzałem na licznik to zwolniłem do 150. Nie wiem ale też mam nadzieję, że mi przejdzie...

 

Takie małe OT :)

 

pzdr. Łukasz

 

To ciekawe co piszesz, bo patrząc na profil to w zasadzie nie masz czym jechać. :mrgreen:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

W sumie to fakt radość była pierwszy tydzien w stosunku do serii :) teraz bym mógł mieć 50km albo i nawet 100km wiecej, i pewnie po 1-2 tyg było by to dla mnie normą, że tak powinno być i już, itd itd :).

 

Ale nie ma tragedii powiedzmy, że to taka optymalna moc do jazdy takim autem na co dzień, z lekką nutką szaleństwa :D. Choć jak teraz wsiadam w matki vectre 150ps to ojojoj :D, a jak w beetla siostry to w ogóle można wysiąść z auta bo wydaje się, że stoi .... To po jeździe tamtymi autami to pierwsza chwila to taka że bmka to potwór :) po chwili wszystko wraca do normy :)

 

PS. jakby nie budowa i z czasem wykańczania mieszkania co zabije nas pewnie finansowo na ładnych parę przyszłych lat to spokojnie było by 3.0D pod maską, a tak to dom niedługo pewnie za 1-2 lata rodzina.... ehhh coś czuję, że bede musiał dobrze kombinować za pare lat, żeby w kombiaku bo pewnie to mnie czeka w następnej kolejce, mieć coś sensownego pod maską .... :)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Zrób adaptacje skrzyni powinno troszkę pomóc

Masz może linka pod ręka jak sie to robi?

Do adaptacji potrzebne jest specjalistyczne urządzenie diagnostyczne. Więc sam tego nie zrobisz.

Zaraz ktoś ci tu bajek naopowiada (o trzymaniu pedału gazu i bla bla), ale sam ocenisz.

Opublikowano

Dokładnie ... głupie to :D w górę idzie fajnie idź teraz przejedź się 150 konnym dizlem :) przy którym większość zjadaczy chleba robi WOW co za power :], a ty siedzisz z nogą w podłodze i czekasz aż coś zacznie się dziać a tu nic trzeba zmienić bieg :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

mmcv jednak zrobiłeś "szybki" tapczan :wink: , jak jesteś rad to super :cool2: wykres był chyba jednak z "obciążenia" a nie "inercji"?

 

z urządzeniem do adaptacji skrzyni to prawda, wszelkie "wciskania/kombinacje pedałów" to kolejne "mity/kity"...

 

choć mi wydaje się, że adaptacja i tak nic nie pomoże, za dużo Nm i "rwie", jak konewerter nie zepsuł się jeszcze to albo programowo "filtr" na niskie biegi (1 i 2) lub tradycyjny słabszy program...

 

Jak się robi ten silnik po OBD czy przez dłubanie w sterowniku ?

To chyba zależy od roku produkcji, jeśli sie nie mylę. Te z roku 2010 ztcp wymagają rozbiórki.

a 2009 lipiec ? modelowo to 2009...

 

jak nie jest to jakiś "cudak" to dla 2009 było EDC16, od 2010 EDC17 jedno i drugie nie idzie przez OBD, jedno i drugie ma tunnig protection...

 

podjedź do Rafała z Kreatora, ma "sprytną" nakładkę, którą montuje na sterownik a reszta idzie już tak jak przez OBD...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
...2.0d 177KM wszystkie są na edc17...a od "połowy" 2009R. zabezpieczony...czyta sie i zapisuje przez OBD, ale rsa nie zrobi należycie i po modzie po prostu nie odpali, co nie oznacza lutowania itd. tylko trzeba podłączać się bezpośrednio do sterownika...i obojętne jakim sprzętem dysponuję, CMD K-tag, trasdata :wink:
Opublikowano
mmcv jednak zrobiłeś "szybki" tapczan :wink: , jak jesteś rad to super :cool2: wykres był chyba jednak z "obciążenia" a nie "inercji"?

tak wykres jest z MAHA 4x4 . Szybki tapczan :cool2: , dokladnie hehehe. Jestem zadowolony poki co , zobacyzmy jak to sie bedzie sprawowac. Umiem sie obchodzic z samochodami po tuningu i z zadnym jeszcez nie mialem problemow ale i serie sie psuja co widac na forum :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.