Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

jak Klient tak chciał, tak ma...

 

+29% programowo na seryjnych gratach jednak nie było, nie jest i nie będzie spoko...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak Klient tak chciał, tak ma...

 

+29% programowo na seryjnych gratach jednak nie było, nie jest i nie będzie spoko...

 

pozdr.

A jakie graty Twoim zdaniem trzeba zmienić ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jeśli turbo daje radę, zapas na wtryskach jest, to nie widzą problemów...0,1 bar pow. serii to nie jest jakiś wyczyn, nie kopci (no może większy bączek)...robiłem już znacznie mocniejsze mody...w swoich dieslach idę znacznie dalej i jakoś nic jeszcze nie popsułem...to sprawa użytkowania, eksploatacji i trochę szczęścia, lub pecha :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres jest chyba z M.....S a wg wiekszości Panowie z M.....S są "NAJ" a wg samych siebie (z tego co mówią) to już zupełnie więc chyba wszystko co od nich wychodzi jest "NAJ"...

 

 

jak Klient tak chciał, tak ma...

 

+29% programowo na seryjnych gratach jednak nie było, nie jest i nie będzie spoko...

 

pozdr.

A jakie graty Twoim zdaniem trzeba zmienić ?

 

jak to sarkazm i uważasz, że zmiany programem na + ~30% są OK to rób i polecaj takie rozwiązania, masz modzone auta więc znasz zagadnienie,

 

konstrukcyjnie żadne seryjne auto nie jest liczone z zapasem na 30%, dla mnie to wystarcza za odpowiedź...,

 

że jeżdżą mocniejsze się nie rozp.. to nie jest dla mnie argument

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres jest chyba z M.....S a wg wiekszości Panowie z M.....S są "NAJ" a wg samych siebie (z tego co mówią) to już zupełnie więc chyba wszystko co od nich wychodzi jest "NAJ"...

 

Dokladnie kolego, u mnie przyrost mocy byl w wysokosci 15-17%

Tylko co mnie dziwi u mnie wykresik nie jest idealnie prosty jak kazdy u kolegi wyzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres jest ok...tylko skrócony w skali...poza tym, gdzie Cię tam poniosło do Wawy...skoro z Wawy do nas przyjeżdżają? :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres jest chyba z M.....S a wg wiekszości Panowie z M.....S są "NAJ" a wg samych siebie (z tego co mówią) to już zupełnie więc chyba wszystko co od nich wychodzi jest "NAJ"...

 

 

jak Klient tak chciał, tak ma...

 

+29% programowo na seryjnych gratach jednak nie było, nie jest i nie będzie spoko...

 

pozdr.

A jakie graty Twoim zdaniem trzeba zmienić ?

 

jak to sarkazm i uważasz, że zmiany programem na + ~30% są OK to rób i polecaj takie rozwiązania, masz modzone auta więc znasz zagadnienie,

 

konstrukcyjnie żadne seryjne auto nie jest liczone z zapasem na 30%, dla mnie to wystarcza za odpowiedź...,

 

że jeżdżą mocniejsze się nie rozp.. to nie jest dla mnie argument

 

Znam, na razie nic złego sie nie dzieje. Dlatego pytam konkretnie. Jakie twoim zdaniem części powinny być wymienione.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..skoro z Wawy do nas przyjeżdżają? :8)

ja bym pojechał , gdzie mogę polecam :wink: dobre usługi i właściwe podejście do Klienta/zagadnienia, trzymaj tak dalej :cool2: , jak pisałem ~2 lata temu z czasem od pracy się nie odgonisz :cool2:

 

...Znam, na razie nic złego sie nie dzieje. Dlatego pytam konkretnie. Jakie twoim zdaniem części powinny być wymienione.

odp.:

konstrukcyjnie żadne seryjne auto nie jest liczone z zapasem na 30%, dla mnie to wystarcza za odpowiedź...,

 

 

jak chcesz listę i nic się nie dzieje na programie +30% to tor i "pałowanie" przez 300km, będziesz miał listę...

 

jak napisał G-CS: jak dbasz (ja bym jeszcze dodał: jak jeździsz) tak masz, możesz mieć program nawet + 100% jak nie będziesz go wykorzystywał (czyli but) to auto pod względem zużycia nie będzie różniło się od serii...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dokładnie, mocno zmodzony soft = umiejętna jazda z pełnym obciążeniem (pałowanie) silnika, jazda z gazem w podłodze przez 20KM bez przerwy, może pokazać słabe punkty silnika i osprzętu, osobiście swoim autem, na modzie "koks max + " nigdy nie trzymam dłużej max prędkości jak 3-4min...i to już z duszą na ramieniu :wink: z resztą mniej więcej tyle potrzeba do sprawdzenia co auto potrafi...do tego pełnosyntetyczny, 3-estrowy Millers w silniku, zmieniany co 6-8tkm itd....każdy klient który wyjeżdża ode mnie, dostaje krótka "instrukcję obsługi" :

-rozgrzewka silnika na delikatnym obciążeniu :!:

-studzenie po "pałowaniu" :!:

-zapomnieć termin LONGLIFE przy wymianie oleju :nienie:

-i pałować ile wlezie, ale zastrzegając przy tym długie przejażdżki z gazem w podłodze :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..skoro z Wawy do nas przyjeżdżają? :8)

ja bym pojechał , gdzie mogę polecam :wink: dobre usługi i właściwe podejście do Klienta/zagadnienia, trzymaj tak dalej :cool2: , jak pisałem ~2 lata temu z czasem od pracy się nie odgonisz :cool2:

 

...Znam, na razie nic złego sie nie dzieje. Dlatego pytam konkretnie. Jakie twoim zdaniem części powinny być wymienione.

odp.:

konstrukcyjnie żadne seryjne auto nie jest liczone z zapasem na 30%, dla mnie to wystarcza za odpowiedź...,

 

 

jak chcesz listę i nic się nie dzieje na programie +30% to tor i "pałowanie" przez 300km, będziesz miał listę...

 

jak napisał G-CS: jak dbasz (ja bym jeszcze dodał: jak jeździsz) tak masz, możesz mieć program nawet + 100% jak nie będziesz go wykorzystywał (czyli but) to auto pod względem zużycia nie będzie różniło się od serii...

 

Jak sie cos wywali, to mądrych nie trzeba. Z tonu Twojej wypowiedzi wywnioskowalem ze wiesz co trzeba wymienić, żeby problemów nie było. Swoją droga nie jeżdżę na torze, nie jeżdżę nigdy z prędkością maksymalna ( bo mam limiter fabryczny ) pełnej mocy używam tylko do wyprzedzania przez kilka sekund lub do przyspieszania na autostradzie. Olej wymieniam co pol roku - wychodzi co ok. 10 tys. km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może była jakaś wada :?

 

G-CS , nie dawaj takich przyładów, bo będzie ich więcej, może kiedyś będę jechał za takim "miszczem", który też stwierdzi, że program używa tylko do wyprzedzania na autosradzie i akurat się rozsypie (bo depnął 5s a nie jak zwykle tylko 3s...) jak mnie wyprzedzi ...

 

Kolego od 123d, napisałeś, że znasz zagadnienie...

 

modzone auta używam od ~20 lat, jedno miałem z przyrostem trochę ponad 30%, wymienione było prawie wszystko (pompa paliwa, wtryski, kolektory, zmieniony cały wydech, IC, dodatkowe chłodzenie, sprzęgło z dociskiem...) a następnie okazało się, że należy zmienić zawieszenie i wskazana była zmiana hamulców...

 

Twoje wtryski wytrzymają, turbo też (krócej pożyje ale wytrzyma) , pompa jest na 100% słyszalna, docisk na 100% nie trzyma, IC jest zbyt mały, dodatkowego chłodzenia nie masz więc sterownik ucina moc...

 

napisałem Ci, że fabryka nie robi takiego współczynnika bezpieczeństwa, co mam więcej napisać: wymień wszystko bo jak dłużej depniesz to się rozp...

 

dla mnie program na takie parametry jest bez sensu (głupota), bo jak używasz to się rozp... jak nie używasz to po co taki program, który grozi kalectwem auta...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to 3.0d ograniczone programowo...tylko nie do końca zgadza mi sie moc fabr. no i lekko z boostem 0.15bar+ poszło :)

no w opisie 525d 163km więc pomyślałem, że to pewnie jakieś 2,5d 177km obcięte programowo. Ale jeżeli to 525d 3.0d 197km to jakaś kulawa była na serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to 3.0d ograniczone programowo...tylko nie do końca zgadza mi sie moc fabr. no i lekko z boostem 0.15bar+ poszło :)

no w opisie 525d 163km więc pomyślałem, że to pewnie jakieś 2,5d 177km obcięte programowo. Ale jeżeli to 525d 3.0d 197km to jakaś kulawa była na serii

 

Były 525d E60 z mocą 163km i 177km. Te 197km to już zupełnie inny silnik i o pojemności blisko 3000 cm/3

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...klient podał mi dane na początku, i tak wprowadziłem, po sofcie wcale nie widać tak na pierwszy rzut oka, co to za motor...dopiero reakcja na zmiany dała mi do myślenia :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz to lata :D :D . w porownianiu ztym co bylo . Ciekawe jak on byl tak zdlawiony... hmmm. Po co kupowac 3.0 motor i dlawic go programowo do mocy 2.0d , dziwne. Moze problem lezal gdzie indziej. ... 197 robi sie na 230-250 z tego co sie orientuje. 2.5 przy takim koksie polecialby chyba w kosmos :norty:

 

ps. co do buta w podlodze i jazdy tak przez 300km/ czy tez z maxymalna na dlugim odcinku ... to nie polecam nawet na serii - oczywiscie mowa o DIESLU z TURBINA. tak to sobie mozna jezdzic wielka wolnossaca benzyna :D . Diesel 2.0 na tor ... i palowanie... nie wiem czy to silnik stworzony do tego rodzaju przyjemnosci :D jakos mam watpliwosci ... :norty:

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co w między czasie zrobiłem, to chemiczne czyszczenie dolotu....aaa i nie dodałem że DPF odszedł do "krainy wiecznych łowów" :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze dpf go tak dlawil jak byl w stanie agoni ... chociaz u mojego kumpla byl w stanie agoni a auto zapinalo az milo tyle ze zostawialo baki jak stary autosan .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w tej chili jestem po dołożeniu intercoolera z pakietu performance, mam wrażenie że auto jakby łatwiej się wkręcało na obroty, ale podjadę na hamownię żeby sprawdzić na ile to wrażenie ma poparcie w rzeczywistości i na wykresie. Auto w tej chwili jest na delikatnym programie 196KM (była zdrowa seria), ale myślę że po intercoolerze trzeba by mu zrobić nowy program, ciekaw jestem czy będzie w stanie bezboleśnie dźwignąć 220KM?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większy/wydajniejszy IC nic nie zmieni, poza tym że nie będzie tracił mocy w gorące dni, hamownia niczego nie wykaże, a programu pod większy IC się nie robi :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

ps. co do buta w podlodze i jazdy tak przez 300km/ czy tez z maxymalna na dlugim odcinku ... to nie polecam nawet na serii - oczywiscie mowa o DIESLU z TURBINA. tak to sobie mozna jezdzic wielka wolnossaca benzyna :D . Diesel 2.0 na tor ... i palowanie... nie wiem czy to silnik stworzony do tego rodzaju przyjemnosci :D jakos mam watpliwosci ... :norty:

 

jak nie masz co chcesz to lubisz co masz :wink:

 

symulację toru z dłuuuuuuugą prostą ale na odcinku 120km mam w każdy weekend jak jadę z Sz-na nad morze (zapchane na maksa: A6-S3-lokalne), co kilka km na poboczu stoi "tunnig" lub "igła" z kręconym licznikiem...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.