Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak się zastanawiam ostatnio, czy jest sens żeby do mojego n47 wstawić większe turbo? Sterowanie jest elektroniką więc strojenie powinno być uproszczone, może dałoby się w ten sposób z 230KM wyciągnąć.

O wytrzymałość konstrukcji się nie martwię bo w tym samym silniku alpina wypuszcza wersję biturbo 450nm i dają na to dwa lata gwarancji.

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ale to jakaś wielka turbo dziura ci się zrobi. Dlatego Alpina daje biturbo, bo tam coś musi dmuchać przy 2000 obr, żeby tym się dało jeździć w mieście.
Opublikowano
Dlatego nie myślę o dmuchawce jak z 3.0 tylko czymś pośrednim może. Przy aktualnej turbince ciągnie bardzo ładnie od dołu więc jeśli dół się wiele nie pogorszy a góra poprawi to mogłoby mieć sens... musze sobie porozmawiać z panami z ecuprojekt.
Opublikowano
Tak się zastanawiam ostatnio, czy jest sens żeby do mojego n47 wstawić większe turbo? Sterowanie jest elektroniką więc strojenie powinno być uproszczone, może dałoby się w ten sposób z 230KM wyciągnąć.

O wytrzymałość konstrukcji się nie martwię bo w tym samym silniku alpina wypuszcza wersję biturbo 450nm i dają na to dwa lata gwarancji.

Dlatego nie myślę o dmuchawce jak z 3.0 tylko czymś pośrednim może. Przy aktualnej turbince ciągnie bardzo ładnie od dołu więc jeśli dół się wiele nie pogorszy a góra poprawi to mogłoby mieć sens... musze sobie porozmawiać z panami z ecuprojekt.

 

Zmiana turbo i innych kilku gratów przy okazji prawdopodobnie + strojenie, będzie cię więcej kosztowało, albo będą porównywalne koszty jakbyś sprzedał swoje 320d i kupił 330d. Wydaje się to być racjonalnym rozwiązaniem (piszę to nie z tego powodu, że użytkuje 330d i jest super och ach. Wcale nie). Ponadto 330d ma większy potencjał. Kosztem ok 7000tyś możesz z 231km w serii uzyskać 300-310KM (IC, wydech +program), samym wirusem 280kM z 245KM trochę więcej. Nie wspomnę o 335d na którą cały czas choruję :)

Przy 2.0d 177KM zmieniając wydech możesz celować w 215-220KM. Ale znając życie człowiek przyzwyczaja się do mocy i chce więcej :)

Ktoś już ten temat poruszał więc poszukaj.

Opublikowano

Zmiana turbo i innych kilku gratów przy okazji prawdopodobnie + strojenie, będzie cię więcej kosztowało, albo będą porównywalne koszty jakbyś sprzedał swoje 320d i kupił 330d.

 

Nie do końca. Szukałem porządnej 330d i w wyposażeniu jakie mnie interesowało to za '08 poniżej 100k nie było szans a i to tylko chyba dwie sztuki się znalazły.

A szukałem ponad dwa miesiące.

Więc zakładając że zainwestowałbym 10k, ciągle będzie taniej (oczywiście nie tak dobrze jak 3.0)

Poza tym aktualnego mam miesiąc (leasing) więc ze dwa lata nim pojeżdżę. Wiem że mieć 300KM i nie mieć 300KM to razem 600KM ;) ale jak się nie ma co się lubi to trzeba poprawić to co się ma ;)

W tej chwili po programie z ecu mam 440Nm i jakieś 210KM i trochę brakuje mi górą, już nie jest źle ale wydaje mi się że jakby tak jeszcze z 20KM dołożyć to już by był konkret

Opublikowano

Zmiana turbo i innych kilku gratów przy okazji prawdopodobnie + strojenie, będzie cię więcej kosztowało, albo będą porównywalne koszty jakbyś sprzedał swoje 320d i kupił 330d.

 

Nie do końca. Szukałem porządnej 330d i w wyposażeniu jakie mnie interesowało to za '08 poniżej 100k nie było szans a i to tylko chyba dwie sztuki się znalazły.

A szukałem ponad dwa miesiące.

Więc zakładając że zainwestowałbym 10k, ciągle będzie taniej (oczywiście nie tak dobrze jak 3.0)

Poza tym aktualnego mam miesiąc (leasing) więc ze dwa lata nim pojeżdżę. Wiem że mieć 300KM i nie mieć 300KM to razem 600KM ;) ale jak się nie ma co się lubi to trzeba poprawić to co się ma ;)

W tej chwili po programie z ecu mam 440Nm i jakieś 210KM i trochę brakuje mi górą, już nie jest źle ale wydaje mi się że jakby tak jeszcze z 20KM dołożyć to już by był konkret

 

1. Nie twierdzę, że modyfikowanie 2.0d nie ma sensu bo jest 3.0d.

2. No niestety ale potwierdzam, że znaleźć dobre 330d jest trudno a 335d jeszcze trudniej.

3. Jeżeli masz 210kM po samym programie, to wydechem powinieneś wstrzelić się w te 230KM które chcesz uzyskać, bez ruszania turbo. Zainwestuj dodatkowo w hamulce przy takiej mocy ;)

Opublikowano

3. Jeżeli masz 210kM po samym programie, to wydechem powinieneś wstrzelić się w te 230KM które chcesz uzyskać, bez ruszania turbo. Zainwestuj dodatkowo w hamulce przy takiej mocy ;)

 

Hamulce planuję założyć właśnie od 3.0, tu na forum ktoś już ćwiczył ten mod i ponoc da się tylko zaciski trzeba jeszcze wymieniać i tyle że kół mniejszych niż 17 już się nie założy :) (a zimówki mam na 16stkach).

 

A z turbinką to sobie kombinuję tak, że mogę zamienić póki oryginał zdrowy a przy sprzedaży zamienić je z powrotem, a większą sprzedać... w efekcie koszt modu trochę się zmniejszy

Opublikowano
ale kombinujesz :) zainwestuj lepiej w dobry wydech, większy IC a z turbosprężarką daj spokój, zwiększysz sobie turbodziurę. Pamiętaj o tym ze najczęściej jeździ się w przedziale do 2.5 tys. obrotów, a jak założysz coś większego to jazda przy niższych obrotach będzie mało przyjemna, zanim sprężarka coś nadmucha :)
Opublikowano

No to i ja się dziś pochwalę. Auto nie flotowe a moc tylko 150kucy po przeglądzie. Ale Grzegorz ja uzdrowił :D

http://img534.imageshack.us/img534/4378/bmw320d163km.jpg

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

powiem ci że ciągnie ładnie , na 1 jakoś nie czuć różnicy ale 2,3,4 już czuć moment obrotowy. Jak wracałem A-4 to powiem że do 200 to byla chwilą ,przy 400 obrotów ciągnie jak głupi nawet redukować nie trzeba było przy wyprzedzania. Jak wjechalem w miasto gdzie trochę pokropilo to na 2 a czasami 3 włączyła się kontrola trakcji. Ja rok czasu zamierzałem się na wirusa i powiem szczerze że nie żałuję. A nawet żałuję że nie zrobiłem go wcześniej.

Wcześniej jeździłem 520 i 525 w benzynie i powiem szczerze że po wirusie 3 ją przegania, no gdyby jeszcze był ten dźwięk rzedowej 6 jak w 525 to byłbym w pełni szczęśliwy.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano (edytowane)
pytam , bo mi też na hamowni wyszło 153 km i sie rozmysliłem . Mam 200 tys przebiegu i się troszkę boję . O dpf i automat tez trochę . hmm ale kusi mnie trochę . Ile teraz kosztuje chip? Edytowane przez rasta78
Opublikowano (edytowane)
pytam , bo mi też na hamowni wyszło 153 km i sie rozmysliłem . Mam 200 tys przebiegu i się troszkę boję . O dpf i automat tez trochę . hmm ale kusi mnie trochę . Ile teraz kosztuje chip?

Pisz na pw do Grzegorza forumowicze mają zniżkę, pomierzy i doradzi czy warto.

Edytowane przez argentorat

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Jak bedziesz odkrecac co skrzyzowanie to spalnie Ci wzrosnie - normalne chyba... ta moc to nie tylko z powietrza bo i trzeba wiecej podlac. :roll: . Jak bedziesz jezdzic tak jak jezdziles to jest szansa ze spalanie minimalnie spadnie... Moze wzrosnac w pierwszych miesiacach cieszenia sie jazda a potem wrocic do normy/lekko spasc. Program poprawia charakterystyke przebiegu krzywej momentu , co sprawia ze nie trzeba auta wyzej krecic (nizsze spalanie) lepiej reaguje na gaz i dluzej utrzymuje optymalny moment do wyprzedzania np. (brak koniecznosci redukcji ) .

Po to sie robi wirusy a nie po to zeby z przodu 2ka wskoczyla :mrgreen:

Opublikowano

Mi w mieszanym tak około 7,2-7,6l wychodzi (liczone, nie z kompa).

Tylko że nie udało mi się zrobić całego baku i nie depnąć ani razu ;D

Zauważyłem, że chleje naprawdę dużo jak dostaje buta. 100km zrobię oszczędnie jak tylko mogę, 5 kilometrów buta i już średnie wraca do 7l (z 6l) - na BC.

To jest dość ciekawe, ale naprawdę, jak cisnę to robi się wir w baku.

Obecnie BC pokazuje, że zrobię ponad 1000km (62l bak), jednak czekam aż będę miał mniej niż ćwierć baku żeby potwierdzić wyliczenia komputera. Jak mi spalanie będzie dalej oscylować koło siódemki to zacznę się martwić. Bo nie chce mi się wierzyć, że pali koło 7l przy oszczędnej jeździe! Za dwa tygodnie znów naskrobię raport ;D

Opublikowano

Panowie jest temat spalania ... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=188734 to tu prosze pisac o spalaniu i tu sie nim martwic.

p.s.

7.2 w mieszanym to normalna wartosc dla tego silnika , z programem . Moje spalalo podobnie, i z tego co czytam w temacie w/w to sa to normalne wartosci.

Opublikowano

No jest temat, ale kolega pytał o spalanie po chipie. Poza tym w tamtym temacie chcą tylko raporty a nie skargi ;)

Martwi mnie to tylko dlatego, że pamiętam jak z tym samym silnikiem 118d palił mi 6,6 przy bucie, 5,9-6,2 w mieszanym przy normalnej jeździe.

Opublikowano

Witam !

To ja sie chcialem podpytac ,ktore silniki sa mniej a ktore bardziej podatne na wira?

Tak sie sklada ,ze mam n47 i slyszalem ,ze nie za dobrze to wychodzi dla silnika.

Ponoc osiagi sa i da sie cos wykrecic, ale po wirusie co jakis czas cos tam pada... :(

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.