Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, dzięki o to mi chodziło. Poza zmianą w EGR ? ,reszta czynników jest dla mnie w miarą chyba jasna. Czy czas wtrysku również ?

Robiąc chip tuning zawsze zmieniamy wszystkie te parametry ? jeżeli nie to które przede wszystkim ,najczęściej ? :wink:

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

w Twoim silniku będą/powinny być zmiany wszystkiego co wymieniłem...

 

korketa ustawień EGR dotyczy zmian dawek paliwa oraz zmian doładowania (chyba :roll: )...do weryfikacji przez G-CS...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
...535d, troszkę słabawe w serii i oporne na mody, ale w końcu jakoś wyszło :8)

 

Czy to tak losowo wychodzi ,czy jest mozliwosc wybrania sobie ile sie chce koni/momentu? Mozna tez sprawdzic ile da sie "wycisnac" z serii bez jej uszkodzenia?

Opublikowano

"bez uszkodzenia" to nigdy nie wiadomo ale do wartości prawidłowych to zawsze...wartości prawidłowe mogą też uszkodzic auto, dlatego auta mają współczynnik bezpeczeństwa/zapasu, który wykorzystują Tunerzy...

 

a ile można wyciągnąć :mrgreen: , jak najbrdziej tak robisz program "max" dla danego motoru, dajesz auto na hamownię, ile to pojeździ to niewiadoma...

 

z możliwych wyników (jeżeli nie przekraczają możliwości motoru) teortycznie możesz uzsykać konkretne zadane przez Ciebie parametry ale ja nie znam Tunera, który przyjmie zlecenie na konkretny wynik np. 192KM/399Nm dla silnika 2.0d...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Jak rozumiem po hamowaniu tuner na podstawie wartosci parametrow jest w stanie ustalic wspolczynnik bezpieczenstwa/zapasu o jakim mowisz? Mapy sa robione dla kazdego silnika osobno?
Opublikowano

- po zgraniu ori programu, współczynnik bezpieczeństwa tak,

- mapy indywidulane, teoretycznie tak, praktycznie: na podstawie zrobionego kiedyś prawidłowo programu (dużo czasu, wiedzy, szperania, przemyśleń, zmian....) Tuner wprowadza tylko do niego korkety w odniesieniu do Twojego motoru (czyli w sumie i tak powstaje program indywidualny ale na stałej/starej bazie...) lub werjsa najgorsza osoba podająca się za Tunera znająca doskonale motor np. 100000000000000000000000 modyfikacja tego samego auta wgrywa tzw. gotowca...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A ja mam pytanie trochę inne...

 

Czy wprowadzenie modyfikacji w programie ECU w celu podniesienia mocy i momentu nie będzie powodować np. błędów w sterowniku DDE ?

Głównie chodzi mi o auta z tuning protection i EDC17. Podobno jest tam w programie sterującym wiele elementów i zależności, które nie są jeszcze znane tunerom...

Niby dają się modyfikować i nie ma problemów z silnikiem ale potem przy teście sterowników np. INPA, GT1 czy też ISTA/D wychodzą błędy, które można oczywiście usunąć ale i tak za jakiś czas znowu się pojawiają...

Opublikowano

...nie wiem jak to jest w innych autach i programach robionych przez innych Tunerów ale w moim przypadku EDC17+TP nigdy nie miałem błędów z powodu chipa, auto jeździ z chipem juz grubo ponad rok i na kompie było wielokrotnie...

 

chip jako chip a nie błąd został wykryty dopiero przez BMW AG po wysłaniu zgranego programu z auta do centrali przez ASO Polska, błędów z powodu chipa u mnie nigdy nie było...

 

nawet gdy ASO Polska zaaplikowało mi soft z serii "mega bubel" to komp diagnostyczny nie pokazywał błędów...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
...nie wiem jak to jest w innych autach i programach robionych przez innych Tunerów ale w moim przypadku EDC17+TP nigdy nie miałem błędów z powodu chipa, auto jeździ z chipem juz grubo ponad rok i na kompie było wielokrotnie...

 

chip jako chip a nie błąd został wykryty dopiero przez BMW AG po wysłaniu zgranego programu z auta do centrali przez ASO Polska, błędów z powodu chipa u mnie nigdy nie było...

 

nawet gdy ASO Polska zaaplikowało mi soft z serii "mega bubel" to komp diagnostyczny nie pokazywał błędów...

 

Mam na myśli EDC17 z wysokim stage TP... auto z marca 2010... Są 3 błędy, oznaczone jako DDE:Control Unit Internal i następnie kod błedu i opis...

 

Co ciekawe kodów błedów nie ma w katalogu błędów EDC17... stąd moja wątpliwość co do dłubania w nowych sterownikach...

Opublikowano

moje jest z lutego 2010 (produkcja) i tak jak pisałem nie ma i nie miało błędów...

 

wg mnie problem leży w niewłaściwej metodzie dłubania...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jaka jest skrzynia w 335XI E92 2008 rok wg win w ETK

GA6HP19Z

 

Pytanie jaką moc i moment wytrzyma ta skrzynia.

Crejzus :)
Opublikowano

Ponawiam pytanie....

Ile Nm wytrzyma skrzynia w/w skrzynia ?

Widziałem że w Alpina B3 S Biturbo ma chyba tą samą skrzynię i podane wartości to MOC 400PS MOMENT 560Nm ?

http://bmw-diesel.pl/2010/03/03/alpina-b3-s-biturbo/

 

 

Na różnych forach podają że 400Nm lub 450 a czasem nawet 600Nm. Dla mnie dziwne żeby było 400-450 bo w serii auto ma 400Nm a chyba BMW nie wsadziłoby skrzyni która nie miałaby "solidnego zapasu"

Crejzus :)
Opublikowano

A tak z zupełnie innej beczki. Czy silnik 2.0d w wersji 177KM daje się lepiej podkręcić niz 163KM czy to identyczna konstrukcja?

Da się ze 177KM bezpiecznie zrobić np 210-220KM? Nawet kosztem dodatkowych modów czyli intercooler itp...

 

Sprzedaję swoją 320d i zastanawiam się czy lepiej starszą 330d czy nowszą 320d...

Opublikowano
..w większości 177-konne wychodzą na ok. 210KM i ponad 400Nm :)

 

 

A co trzeba dłubnąć żeby 230 wycisnąć? :)

Opublikowano
Jaka jest skrzynia w 335XI E92 2008 rok wg win w ETK

GA6HP19Z

 

Pytanie jaką moc i moment wytrzyma ta skrzynia.

 

ta skrzynia ma określoną wytrzymałość i wynosi: 400Nm

 

wytrzymałośc skrzyń masz tutaj, strona nr 4:

http://appsprod01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Products&levelID=12530&mediaFileName=6HP_2ndGen_EN_2006s.pdf

 

to są wartości, które skrzynie "muszą " wytrzymać przez 100tys.km, wszystko co więcej to na ryzyko użytkownika...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Faktycznie ZF podaje max 400Nm ale to jakaś "bieda" 335i/xi ma 400Nm - chyba że BMW podaje parametry silnika a ZF skrzyni - coś mało możliwe wydaje mi się żeby zamontowali w aucie o maksymalnym momencie 400Nm skrzynię która może taki moment wytrzymać i nie ma żadnego zapasu...
Crejzus :)
Opublikowano

niestety musisz to zaakceptować, ja wiedziałem to "zawsze" dlatego m.in. nie kupiłem 335d bo wiedziałem, że silnik ma ogromy zapas ale jest zduszony przez skrzynię...a wgrywając chipa wyraźnie "porosiłem" aby nie robić "linii" powyżej 600Nm, choć motor dawał takie możliwości...

 

jak weszły pierwsze nowe automaty "8" w seriach X5/X6, wytrzymałość poszła do góry to od razu odblokowali softowo stare motory...

 

zawsze możesz zaryzykować, skrzynia ma też zapas :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Niby prawda a jak skomentujesz to, że Alpina B3 używa tej samej skrzyni i jest zestrojona na 540Nm ?

Sprawdzałem na stronie Alpiny można zamówić z napędem AWD i skrzynia jest ta sama co była 6HP19 auto ma 400PS/540Nm...

Crejzus :)
Opublikowano

ALPINA jest zbyt poważną firmą aby pozowolić sobie na wpadkę i aby bazować na współczynniku bezpieczeństwa,

 

wiem na 100%, że zmieniają konwerter i piszą swoje oprogramowanie...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.