Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ciekawe zdanie Mastersa na temat mocnego programu dla 2.0d

 

robi sie z tego bezpiecznie 190PS 400Nm. Na sofcie kiedyś zrobiłem 207PS 430Nm ale po dłuższej jeździe na autostradzie z prędkością ponad 200 silnik zrobił wieloryba i trzeba było zapodac nowy słupek.
Opublikowano
Ciekawe zdanie Mastersa na temat mocnego programu dla 2.0d

 

robi sie z tego bezpiecznie 190PS 400Nm. Na sofcie kiedyś zrobiłem 207PS 430Nm ale po dłuższej jeździe na autostradzie z prędkością ponad 200 silnik zrobił wieloryba i trzeba było zapodac nowy słupek.

Ktory silnik ? stary nowy ?150 ? 163 ?, mysle ze 190-200 to gorna granica .

p.s. ile trwala ta dluzsza jazda powyzej 200 ? bo przy takiej predkosci (obrotach ) i obciazeniu silnika (opory) , dluzsza(6-10h) jazda "malym" dieslem z duzymi predkosciami (200-220) grozi ladnym przegazaniem motoru . Znam przypadek takiej szybkiej jazdy 1.9 VAG (podobno niesmiertelny :wink: ) ,bez zadnego programu , skonczyl sie tragicznie dla motoru i turbiny , temperatura oleju osiagnela graniczna wartosc :mrgreen: :mrgreen: .

Moim zdaniem 2.0D to nie motor do latania "200" po autostradzie dluzej niz 1-2h . :roll: , bo olej osiaga bardzo wysokie temperatury i motor sie poprostu meczy. Od takich szybkich lotow sa wieksze motorownie :lol:

Opublikowano

Motor w wersji 163 Konie.

 

Odnośnie latania długo z dużą prędkością...

Nie pamiętam nicka ale ziomek miał 1.9tdi mocnooo zmodzone, pod 200 koni i naszło go na monitorowanie temp oleju. Czujnik był wpięty kawałek za obiegiem wychodzącym z turbiny. Już po kilku sprintach z 130 do 180km/h olej osiągał 120*C,więc wbrew pozorom łatwo jest zagrzać oliwę ;)

 

Czytając forum mastersa można przeczytać o wielu przypadkach popłynięcia tłoków przez ciągłe pałowanie auta +200km/h.

 

Ile trwała jazda w przytoczonym bmw? Nie napisał. Obstawiam raczej, że była to informacja aby nie przeginać z programem bo przy wpomnianych programach rośnie szybko temp silnika...

 

P.S., kto wytrzyma 6-10h jazdy z taką prędkością? Pal licho samochód ale kierowca odpadnie dużo szybciej...

Opublikowano

...sprawa jest prosta, mocny soft daje duży zapas mocy, ale każdego ostrzegam przed pałowaniem na maxa na dłuższych odcinkach drogi

..200..210km/h to dla 2.0 zarówno w serii jak i po chipsie spokojna przelotowa, ale do tego masz nie więcej niż połowę gazu wciśnięte, dalsze zwiększanie prędkości to już poważne obciążenie termiczne, więc trzeba o tym pamiętać

..ale krótkotrwałe zaliczenie 240..245km/h oczywiście jest możliwe :norty:

Opublikowano

P.S., kto wytrzyma 6-10h jazdy z taką prędkością? Pal licho samochód ale kierowca odpadnie dużo szybciej...

 

bardzo często jadę grubo ponad 200km/h przez "x" godzin ale przerwy wymusza tankowanie, przy takiej prędkosci na baku robię ~500-600km, tankowanie i dalej jazda...

 

zbytnio nie rozumiem problemu, u mnie tak nie miałem ale jadąc "mocno" z klientem "mocnym" dieslem na polskich drogach, czyli cały czas na odcieciu, w pewnym momencie auto przeszło w tryb awaryjny...zwykła procedura auta oczujnikowanego, auto schłodziło się w sposób naturalny i dalej mogło "pałować"...

 

w VW 1.9tdi nie ma trybu awarynego ale w naszych autach występuje i dotyczy wszystkich podzespołów...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

P.S., kto wytrzyma 6-10h jazdy z taką prędkością? Pal licho samochód ale kierowca odpadnie dużo szybciej...

Ponioslo mnie , no z 200 6h nie da rady ale 160-200 spokojnie :D . Ja najdluzej jechalem 200 przez ok 1.5h i jest to meczaca predkosc ...

Opublikowano

wszystko zależy gdzie i kiedy...

 

b.często jadę nocą w Niemcy, średnia prędkość wychodzi mi ~150km/h, reasumując "zasuwam"...robię trasy po ~900km w jedną stronę, nie jestem ani zmęczony ani zestresowany, że nie ogarniam warunków do "bezpiecznego" przemieszczania...

 

w ten długi weekend byłem w Sz-nie, wracałem w niedzielę do W-wy (550 km) przez ~10h, średnia prędkość wyszła mi poniżej 60km/h, byłem zmęczony, auto nie "zasuwało" , spaliło dużo ON, jazda była męką...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

:)no tak zalezy po czym sie jezdzi tak narpawde. Ja ostatnio nie jezdze takich tras ale kiedys jezdzilem raz na pol roku konkretna trase (2tys km) i dawalo sie rade (160-200 non stop).

 

Ty masz AO 3.0d obecnie wiec tu zapas mocy jest dosc spory i dodatkowe 2 gary . VW przechodzi rowniez w tryb awaryjny tzw notlauf w roznych dziwnych momentach , np. zapieczone kierownice turbiny zmiennej geomteri ...i bah przekraczasz 140 notlauf i modl sie zebys wtedy nie wyprzedzal tira a zprzeciwka nie lecial drugi na typowej polskiej krajowej (1pas w jedna 1pas w druga :mrgreen: :mrgreen: )

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ta górka w okolicach 2tys. to jakiś błąd pomiaru czy faktycznie tak jest?
Opublikowano
Strasznie szybko Turbo wstalo jak na 2.0D :shock: u mnie wsatje 300obr pozniej . Czym to moze byc spowodowane ? Samym Turbo czy cos jeszcze ??

 

pozdr

 

ja wiem czy tak szybko ...

 

u mnie jest:

 

280Nm przy 1600

350Nm przy 1800

390Nm przy 2000

400-410Nm powyżej

 

Poza tym przy automacie przy niskich obrotach są spore błędy pomiaru

Opublikowano (edytowane)

Hmm u mnie jest tak

 

1800- 300

2000 - 370

2200 - 400

2200 - 3100 > 400

potem spada

3600 jest 360

4000 - 340

 

Podejrzenia padaly na DPF ze troche juz przytkany stad turbo delikatnie wolniej wstaje,ale cos mi sie to nie wydaje. DPF poki co spisuje sie bez zarzuty... Znajomy w A4 juz sie znim bujal - zreszta chyba TY G-CS brales w tym udzial :lol: :lol: i przyznam szczerze ze wykres koncowy mnie mocno rozczarowal jesli chodzi o ten egzemplarz :shock: :shock: . Myslalem ze lepiej sie robia te CR z Audi ... , i generalnie widzialem duzo lepsze egzemplarze...tam moment spada jak dziki ....

Edytowane przez mmcv
Opublikowano

http://imgur.com/6IV6C

 

Witam, co o tym sądzicie?

Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
Opublikowano
[imghttp://imgur.com/delete/0dxv2XiWKnj2JmY][/img]
Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
Opublikowano
chyba nie poszło mi z dodaniem foto niestety...
Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
Opublikowano
Kolego suerte, jeśli to nie tajemnica to ile Rogal bierze za taki chip? Cały czas się zastanawiam nad chipem u siebie, tylko ja mam wersję 318 143KM - myślę że na te 170-180 można by podnieść.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.